Stranica 18 od 24

Re: AR

Poslato: 23 Nov 2024, 09:18
od Darko
Ako se vratimo u proslost neke stvari na fiatu mogu lagano biti bolje odradjene nego na mercedesu :D

Re: AR

Poslato: 23 Nov 2024, 09:35
od Saša
Bolje da ima nego da nema. Mene je taj sistem dvaput spasao od udesa, jednom u RAV-u i drugi put u Kadjaru. Dakle - neka toga, leba ne traži kad ga već jednom platiš.

Re: AR

Poslato: 23 Nov 2024, 10:40
od LAV-LAV
Taj TSS -Toyota Safety Sense (tako se zove u Toyoti) je odlična stvar, pouzdano radi ,imao priliku to isprobati kada sam se najmanje nadao.
Inače je to prezentirano za cijelu regiju na NAVAK-u .

I tamo se ti noviteti za naše tržište testiraju i educiraju majstori i servisi iz regije (bar je tako s Toyotom - idu na edukaciju na NAVAK )

(zasto na NAVAK stranici stoji znak Toyote i OMW-a?)


Ovi na TV što predstavljaju nove aute i testiraju... sve je to plaćen marketing. Njihovo nije da traže mane nego da hvale taj auto. A kada malo pogledate, uvijek se spomenu neke manjkavosti ,ali to je tipa ružne felge ili nečeg drugog ne tako bitnog samo da se zadovolji forma da ne bude očita reklama auta.




Re: AR

Poslato: 23 Nov 2024, 11:05
od ftj
Sistem za hitno kocenje ima smisla i spasava zivote i dobro je sto to oce da ukljuce(ili su vec obavezali) da bude obavezno. Nece svaki put spasiti al u apsolutnim brojevima je to dobra cifra spasenih zivota i materijalne stete.

Re: AR

Poslato: 23 Nov 2024, 12:21
od Dzoni_m
Sta je sistem za hitno kocenje?

Imas sistem za prepoznavanje naglog kocenja kao EBD: statistika je pokazala da cak i u kriticnim situacijama gde nema mesta razmisljanju "mozda malo jace zakocim bice dovoljno" ljudi ne mogu/smeju/prepoznaju da moraju kociti punom snagom. Mnogi prosto nikada nisu dosli u tu situaciju i ne znaju koliko je 100% kocenja. Tu je sistem (od ranije poznat kao EBD) pomogao dosta, a radi relativno jednostavno. Ukoliko se desi da momenat otpustanja gasa i pritisak na kocnicu bude jako jako kratak, tj delta izmedju, i preko odredjenog % snage, EBD aktivira ABS i koci 100%. Kocnica propada pod nogom i jer ne mozes da stignes da stisnes toliko brzo. Taj sistem treba da postoji.

A imas i sistem naglog kocenja gde se ti oslanjas na nedeterministicki podatak da li je nesto opasno ili nije zato sto algoritam analizira sta bi to mogli biti.....neka hvala. Naravno, da je u vecini slucajeva radi, ali u vecini slucajeva ne bi trebalo da dodjes u situaciju da ti zatreba. Prema tome, zahtevati ga kao obavezno, po meni je cisto uzimanje para. Sta vise, stariji sistemi koje je koristio Mercedes krajem 90-tih i pocetkom 2000-tih i par nekih proizvodjaca (Volvo, VW u nekim modelima) su bili sistemi razvijeni od strane samog prozivodjaca i bili su mnogo precizniji i robusniji, ali skupi i kompleksni. Onda su komponentasi uleteli sa jeftinim generickim varijantama, naravno koji prolaze testove (znamo sta znaci test) ali su tokom godina izbacivali deo po deo kako bi bilo jeftinije i integrisali sve sto moze ili u snazniju jedinicu (nije lose) ili softver (lose).

U krajnjoj liniji, neka se ljudi i dalje loze i daju pare na to, nije nikakav problem, problem je samo sto veruju tim sistemima. Naravno sa navijacke strane. Jer kada im kazes da Tesla ima autopilot svi kao jaooo pa to ovako to onako to gresi to pravi probleme, ali zato slepo veruju opickom prepoznavanju distance vozila (ovi sistemi bez radara) ispred i verujemo da ce da zakoci. Jer to je Svabo/Japanac napravio.

Re: AR

Poslato: 23 Nov 2024, 12:40
od ftj
Mislim na emergency brake assist, to se kolko znam nigde ne doplacuje kao dodatna oprema, ili postoji ili ne postoji, dakle ima ga i u klotu i u najjacoj opremi. To sto ti smatras za sebe da si bezgresan je sasvim ok i treba tako da bude al saobracaj je skup i svih ostalih ucesnika i gleda se ukupna slika i statistika.

Re: AR

Poslato: 23 Nov 2024, 13:28
od Dzoni_m
https://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_brake_assist

Kao sto vidis ja sam to i naveo i rekao da je OK da postoji jos u prvom postu. ABS, ESP i EBD (ili EBA ili BAS ili kako ga je ko kristio). Da jeste obavezan od 2007-me i to jesu sistemi koji trebaju biti obavezeni.

Ja kritikujem skroz drugu stvar, sisteme koji ne rade uvek kako treba. I tu bas zato sto znam koliko nisam bezgresan, znam koliko ljudi koji ih prave nisu i da je potpuno pogresno oslanjati se na njih. Prvo sto ljudima dajes laznu sigurnost da se oslanjaju na nesto sto ne funkcionise uvek. E tada ljudi postaju "bezgresni" jer iskljuce mozak i veruju "sistemu". Dok se ne parkira nekom u gepek ili zavrsi u jarku ili sta vec.
Voze me cesto sto kolege sto Uber sto Taxi koji imaju sve to i kolicina ignoracije i arogancije kada ukljuce adaptivni tempomat je neverovatna.

AR

Poslato: 23 Nov 2024, 13:35
od Saša
Sad se ne doplaćuje jer je u EU postao obavezna stavka od pre par godina (koliko znam). Ranije ga nije imao svaki auto već samo skuplji modeli (i kod mog Kadjara se vodi kao poseban paket/doplata “paket sigurnost” a koji uključuje aktivno kočenje, dodatnu bočnu zaštitu i kontrolu mrtvog ugla). Kod Fiata (Tipa) se to automatsko kočenje pre nekoliko godina isto vodilo i plaćalo kao doplatni paket, no ta su vremena izgleda i srećom prošla.

p.s Sistem se inače zove AEBS (Active Emergency Braking System) i ima radar koji meri daljinu od auta ispred, kameru i šta već još. Jako dobra stvar koju treba definitivno imati.

Re: AR

Poslato: 23 Nov 2024, 13:42
od Dzoni_m
Imas na linku koji sam okacio, AEBS je dodatak EBA. Jeste obavezan od 2022 i to je po meni greska. EBA ok, AEBS ne. ALKS (Automated lane keeping Systems) je definisan ali jos uvek nema tacan datum od kada treba da bude obavezan. Ali zato ima ISA od ove godine. Sve to je samo dodatni trosak na teret kupca, cim ga proglase kao obavezan.

Re: AR

Poslato: 23 Nov 2024, 14:37
od ftj
Na AEBS sam mislio. Nemoj mesati tu funkciju sa lane assistantom, adaptivnim tempomatom i slicno na sta se moze reci kako se ljudi oslanjaju i previse opustaju.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 24 Nov 2024, 18:25
od nidza
Vrlo dobro poznajem čoveka (i dalje) kome je AEB spasao život. Zaspao je na autoputu na tempomatu. Probudio se zakucan u zaustavljen kamion, ali sa štetom ne od 140kmh, nego plafon 30-40 i nisam mu bio na sahrani.

Ne bih potcenjivao te sisteme, bez obzira što nisu idealni.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 24 Nov 2024, 20:27
od ljubitelj
Dobro je da postoje ali očito još nisu preležane dečije bolesti, na autu treba sve da bude pouzdano uvek i u svim uslovima...zamislite da kočnice ili volan nisu idealni tj rešeni da budu uvek funkcionalni.

Pošto Kinezi već imaju u saobraćaju autonomna vozila bez vozača kao taxi službu izgleda da se ubrzava razvoj i rešavanje tih nekih problema.

Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 24 Nov 2024, 20:40
od ftj
Ima i u americi i sranje je.




Al to nema veze sa hitnim kočenjem u slučaju neizbežne opasnosti. Niko se ne uzda i oslanja na to, to je kao kad bi rekao sad cu skroz da se opustim jer imam pojas i erbegove.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 24 Nov 2024, 20:54
od ljubitelj
Ako je vozilo bez vozača, kako onda nema sistem za kočenjem svake vrste u slučaju opasnosti?

Kako misliš niko se ne oslanja kada su ta vozila bez volana i vozača već u saobraćaju i prevoze regularno svaki dan putnike?

Doduše trase kojom voze su unapred predefinisane i fiksirane ali ostaje da moraju i da zakoče kada treba.
Da dodam nakon što sam pogledao prvih 14 1/2 minuta klipa, u Americi i jeste sranje.
Em su pustili još 2018. kada nisu imali razvijena i proverena tehnička rešenja, u klipu kažu da je Beta test faza od tada em kako kaže u klipu imaju očajno rešenu putnu infrastrukturu.

Ta kombinacija jeste veliko sranje ali tako nije u Kini, tamo je planski napravljen sistem infrastukture a vozila su puštena u saobraćaj tek kada je završeno testiranje. I funkcionišu kako stvari stoje bez grešaka koje su vidljive u klipu.

Ne ovako neispitana vozila da se testiraju uživo kao u Americi pa šta bude.

U susedstvu Rimac je nabavio nekoliko (sada već zastarelih) kineskih autonomnih vozila da ih proučava i da pravi -razvija svoju verziju svog vozila koju najavljuje već od 2025. godine. Barem je tako javno pričao i verujem da nije na prazno, da stvarno naporno radi na tome i da će uspeti da realizuje.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 24 Nov 2024, 21:07
od nidza
ljubitelj napisao: 24 Nov 2024, 20:27 Dobro je da postoje ali očito još nisu preležane dečije bolesti, na autu treba sve da bude pouzdano uvek i u svim uslovima...zamislite da kočnice ili volan nisu idealni tj rešeni da budu uvek funkcionalni.
Pre 10g su preležane, sad su u fazi perfekcionisanja. Ja sam 2 lažna kočenja samo imao za 3.5 godine, i to kad sam vozio kako ne treba, bez obzira što sistem nije prepoznao da tu nema nikakve opasnosti. Poredim manju neprijatnost sa jedne strane, a sa druge spašen život nekom ko vozi lošije, ili nekom trećem licu.