
Turbo vs atmo iste snage
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
- Ji 4Tze
- Postovi: 8227
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Onaj Hondin 1.4 75>90 ks, razlika je u dihtungu izduva (dihtung tuning
) Bukvalno se samo to zameni, provereno na valjcima.

Boringly average, but also perfect for school run mums
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Turbo vs atmo iste snage
A taj Hondin 1.4/2 ide u motocikle kao 700ccm.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ne mora da bude takav osecaj, imam drugacije iskustvo.snork napisao: Ja sam ranije vozio 2.0 turbo i sada imam 3.0 V6 atmo otprilike iste snage (Lanča).
Takođe, veliki atmo se mnogo lakše vozi po gradu, jer nema dosadne turbo rupe. Ubacite oba u 1. brzinu i pustite ih da idu na leru (900 obr/min za 2.0 I4 i 550 obr/min za 3.0 V6). Ako naglo pritisnete gas, kod turba se ne dešava ništa nekoliko sekundi, dok veliki atmo lepi za sedište istog trenutka. Dakle, turbo zahteva gas od bar 1500-2000 obr/min sve vreme prilikom puštanja kvačila (ovo je verovatno manje izraženo kod modernih turbo motora). Nije baš zgodno za kretanje sa uzbrdice, posebno ako je auto opterećen ili se vuče prikolica.
volvo turbo motor (sa turbinom maleinercije) za koji sam stavio dijagram ima ler na 750 rpm (I4) i pri naglom stiskanju gasa odmah vec od 800 rpm se desava snazno ubrzanje. Ne zahteva se gas. Motor se ponasa po karakteru kao atmo manji V8 ili veci V6. Vec na 1200-1300 rpm je oko 90% maksimalnog obrtnog.
Na laganoj uzbrdici krece sam na leru, bez davanja gasa cim se otpusti kocnica.
Imam iskustva bas sa vucom prikolica, zato je i odabran kao vucno vozilo, i fantasticno se ponasa sa bilo kakvim opterecenjem.
Ja sam probao sa opterecenjem od 900kg.
Nema turbo rupe ni u tragovima, bas za voznju po gradu je najbolje podesen.
Moje iskustvo je da ne treba generalizovati podesenost motora (i prenosa) i nacin ponasanja vozila u voznji vec da se mogu dosta razlikovati modeli po nacinu razvoja snage kroz obrtaje.
Pise, http://www.rri.se. Renomirana nezavisna institucija. Rototest. Pise tamo i tacna procedura merenja.16_Valve_ napisao: Ne znam odakle si ovo iskopao ali je apsolutno netacno. Auto ako ima fabricki deklarisano 206nm na radilici, na tocku moze imati 245nm sa cipom i pojacanim pritiskom turbine, a to ne spada u fabricki vecu snagu.
Podaci su tacni, konkretni i odnose se na fabricki auto iz salona.
Pretpostavka je majka svih zaheba

Npr, VW tdi motor od 90KS je poznat da je na merenjima po pravilu imao efekat veci od deklarisanih 90KS, mnogi su merili takvu karakteristiku.
I nije jedini motor sa takvim pravilom.
Kao sto ima i motora koje je fabrika nominalno precenila u odnosu na stvarno stanje.
Snaga kao podatak, nije crno belo jedna vrednost. Ona je promenljiva i u realnost zavisi od vise faktora, menja se standardno i do 15% samo usled promene atmosferksih prilika sto je naroctio izrazeno kod atmo motora.
Kod turbo motora je taj fenomen mnogo manje izrazen,snaga manje varira sa temperaturom, pritiskom atmosfere, nadmorskom visinom, vlaznosti vazduha,...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ji 4Tze napisao:Onaj Hondin 1.4 75>90 ks, razlika je u dihtungu izduva (dihtung tuning) Bukvalno se samo to zameni, provereno na valjcima.

Ja sam imao informaciju da se radi o dihtungu usisa, ali svejedno opste je poznata ta modifikacija koja atmo motoru dodaje 15KS, a to je fabricko resenje.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pa da, to je tipično za malu turbinu - dobar odziv, ali i povećanje snage nije veliko koliko bi moglo da bude. Ovaj moj je imao "heavy" turbinu - koja daje veliko povećanje snage, ali ima i veliku inerciju. Kompromisno rešenje je ili asimetrični bi-turbo (jedna mala i jedna velika turbina) ili, u današnje vreme, turbina sa varijabilnom geometrijom.ljubitelj napisao: Ne mora da bude takav osecaj, imam drugacije iskustvo.
volvo turbo motor (sa turbinom maleinercije) za koji sam stavio dijagram ima ler na 750 rpm (I4) i pri naglom stiskanju gasa odmah vec od 800 rpm se desava snazno ubrzanje. Ne zahteva se gas. Motor se ponasa po karakteru kao atmo manji V8 ili veci
Ђенерал Јанковић
- Ji 4Tze
- Postovi: 8227
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Jes, usis - je l znaš neko rešenje i za motor koji je kod mene?ljubitelj napisao:Ji 4Tze napisao:Onaj Hondin 1.4 75>90 ks, razlika je u dihtungu izduva (dihtung tuning) Bukvalno se samo to zameni, provereno na valjcima.
![]()
Ja sam imao informaciju da se radi o dihtungu usisa, ali svejedno opste je poznata ta modifikacija koja atmo motoru dodaje 15KS, a to je fabricko resenje.

Boringly average, but also perfect for school run mums
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Dihtung glave je u pitanju.
Re: Turbo vs atmo iste snage
@ ljubitelj "Pise, http://www.rri.se. Renomirana nezavisna institucija. Rototest. Pise tamo i tacna procedura merenja.
Podaci su tacni, konkretni i odnose se na fabricki auto iz salona."
Takodje pisu da astra 1.6 16v gubi samo 3 kilovata na transmisiji. to jest ima 71 kilovat na tocku.
Dok sam vozio taj auto to nisam osetio.
Podaci su tacni, konkretni i odnose se na fabricki auto iz salona."
Takodje pisu da astra 1.6 16v gubi samo 3 kilovata na transmisiji. to jest ima 71 kilovat na tocku.
Dok sam vozio taj auto to nisam osetio.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Gde pise podatak o gubitku na transmisiji ?
RRI meri na tocku, navedeni su u pdf fajlu koji su radni uslovi merenja.
To sto je izmereno je jako tesko dovesti u pitanje s obzirom na metodologiju merenja.
Daju se neobradjene brojke, bez bilo kakve korekcije ili subjektivnih osecaja.
RRI meri na tocku, navedeni su u pdf fajlu koji su radni uslovi merenja.
To sto je izmereno je jako tesko dovesti u pitanje s obzirom na metodologiju merenja.
Daju se neobradjene brojke, bez bilo kakve korekcije ili subjektivnih osecaja.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Vrlo lako mogu da dovedem u sumnju jer po tome auto ima 96ks na tocku. al auto ne ide tako kao da ima tu snagu.
po tme bi trebao da ide priblizno isto kao stilo 1.9 jtd od 115ks i golf 3 gti od 118ks a ne ide.
po tme bi trebao da ide priblizno isto kao stilo 1.9 jtd od 115ks i golf 3 gti od 118ks a ne ide.
Re: Turbo vs atmo iste snage
E bas to. Ako auto ima vise konja nego sto pise, to se mora osetiti u voznji...
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Sumnja moze biti opravdana i neopravdana.Svakako je dobro sumnjati i dublje proanalizirati da li je nacin merenja problematican u necemu.kapor napisao:Vrlo lako mogu da dovedem u sumnju jer po tome auto ima 96ks
Da li si pogledao proceduru merenja RRI ?
Gde bi bila greska koja daje osnov za sumnju?
Ima li podataka sa nekih drugih merenja tog istog modela?
O kom autu je uopste rec, sa merenih 96KS ?
Re: Turbo vs atmo iste snage
kapor napisao:Vrlo lako mogu da dovedem u sumnju jer po tome auto ima 96ks na tocku. al auto ne ide tako kao da ima tu snagu.
po tme bi trebao da ide priblizno isto kao stilo 1.9 jtd od 115ks i golf 3 gti od 118ks a ne ide.
16_Valve_ napisao:E bas to. Ako auto ima vise konja nego sto pise, to se mora osetiti u voznji...

Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24681
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Citaj pazljivije, pise u njegovom postu iznad.ljubitelj napisao: O kom autu je uopste rec, sa merenih 96KS ?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money