Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 28 Jan 2013, 19:16
Ma to je softverski, samo blokadu da skine 

forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Ne mora da bude takav osecaj, imam drugacije iskustvo.snork napisao: Ja sam ranije vozio 2.0 turbo i sada imam 3.0 V6 atmo otprilike iste snage (Lanča).
Takođe, veliki atmo se mnogo lakše vozi po gradu, jer nema dosadne turbo rupe. Ubacite oba u 1. brzinu i pustite ih da idu na leru (900 obr/min za 2.0 I4 i 550 obr/min za 3.0 V6). Ako naglo pritisnete gas, kod turba se ne dešava ništa nekoliko sekundi, dok veliki atmo lepi za sedište istog trenutka. Dakle, turbo zahteva gas od bar 1500-2000 obr/min sve vreme prilikom puštanja kvačila (ovo je verovatno manje izraženo kod modernih turbo motora). Nije baš zgodno za kretanje sa uzbrdice, posebno ako je auto opterećen ili se vuče prikolica.
Pise, http://www.rri.se. Renomirana nezavisna institucija. Rototest. Pise tamo i tacna procedura merenja.16_Valve_ napisao: Ne znam odakle si ovo iskopao ali je apsolutno netacno. Auto ako ima fabricki deklarisano 206nm na radilici, na tocku moze imati 245nm sa cipom i pojacanim pritiskom turbine, a to ne spada u fabricki vecu snagu.
Ji 4Tze napisao:Onaj Hondin 1.4 75>90 ks, razlika je u dihtungu izduva (dihtung tuning) Bukvalno se samo to zameni, provereno na valjcima.
Pa da, to je tipično za malu turbinu - dobar odziv, ali i povećanje snage nije veliko koliko bi moglo da bude. Ovaj moj je imao "heavy" turbinu - koja daje veliko povećanje snage, ali ima i veliku inerciju. Kompromisno rešenje je ili asimetrični bi-turbo (jedna mala i jedna velika turbina) ili, u današnje vreme, turbina sa varijabilnom geometrijom.ljubitelj napisao: Ne mora da bude takav osecaj, imam drugacije iskustvo.
volvo turbo motor (sa turbinom maleinercije) za koji sam stavio dijagram ima ler na 750 rpm (I4) i pri naglom stiskanju gasa odmah vec od 800 rpm se desava snazno ubrzanje. Ne zahteva se gas. Motor se ponasa po karakteru kao atmo manji V8 ili veci
Jes, usis - je l znaš neko rešenje i za motor koji je kod mene?ljubitelj napisao:Ji 4Tze napisao:Onaj Hondin 1.4 75>90 ks, razlika je u dihtungu izduva (dihtung tuning) Bukvalno se samo to zameni, provereno na valjcima.
![]()
Ja sam imao informaciju da se radi o dihtungu usisa, ali svejedno opste je poznata ta modifikacija koja atmo motoru dodaje 15KS, a to je fabricko resenje.
Sumnja moze biti opravdana i neopravdana.Svakako je dobro sumnjati i dublje proanalizirati da li je nacin merenja problematican u necemu.kapor napisao:Vrlo lako mogu da dovedem u sumnju jer po tome auto ima 96ks
kapor napisao:Vrlo lako mogu da dovedem u sumnju jer po tome auto ima 96ks na tocku. al auto ne ide tako kao da ima tu snagu.
po tme bi trebao da ide priblizno isto kao stilo 1.9 jtd od 115ks i golf 3 gti od 118ks a ne ide.
16_Valve_ napisao:E bas to. Ako auto ima vise konja nego sto pise, to se mora osetiti u voznji...
Citaj pazljivije, pise u njegovom postu iznad.ljubitelj napisao: O kom autu je uopste rec, sa merenih 96KS ?