Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Poslato: 12 Jan 2023, 17:47
Prosto: kriv je narod. Imaš preko 25% funkcionalno nepismenih.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Isto, otkad nisu domaći pao im je kvalitet a poraska cena.Markoni napisao: 12 Jan 2023, 11:05 Imlek sam batalio. Sve drugo uzimam osim njihovo.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
12 godina, kojih 12?Martin Mystere napisao: 12 Jan 2023, 17:43 pitanje za gospodu - zašto oni za 12 godina ne napraviše pruge za bar 120 km/h?
E to je drugih 25%.Martin Mystere napisao:Nije to do naroda to je i do onih koji pretenduju da budu izabrani - džaba meni želja da skinem ovog sa vlasti kada ne vidim nikog ko bi došao i poveo nas u bolje jer su mi, nažalost, svi ovi dobro poznati i ne ulivaju mi ni trunku poverenja.
OK, ako se ne slažeš sa navedenim pitanjem evo drugog - misliš li da su bivši koji žele da budu i budući imali dovoljno vremena da urade znatno više nego što su uradili i da li su trebali da urade više?ljubitelj napisao:12 godina, kojih 12?Martin Mystere napisao: 12 Jan 2023, 17:43 pitanje za gospodu - zašto oni za 12 godina ne napraviše pruge za bar 120 km/h?
Ne bih se složio sa pitanjem evo i zašto.
Ako se zaboravilo u 2001. godinu smo ušli u totalnom raspadu- bez goriva na pumpama, bez grejanja stanova iz toplana, sa nestašicama i restrikcijama struje, bez gradskog prevoza u Beogradu (GSP u totalnom raspadu, slično u Novom Sadu), pa uvedeni privatnici sa medjumesnim autobusima po 3 din), sa nestašicama hleba i mleka.
Sa nasledjenom inflacijom, sa praznim bankama u kojima nije bilo realnih para ni da se iscedi...kredita poput stambenih ili potrošačkih ni u mašti, menjačnice uglavnom na crno dilovanje devizama bez pouzdane kontrole.
Zdravstvo u raspadu, bolesnici na operacije sami donose i kupuju potreban materijal i lekove (ako uspeju da nadju u praznim apotekama). Hitna Pomoć kao služba gotovo ne postoji u razumnim vremenskim rokovima, itd...ne znam šta je normalno funkcionisalo osim kriminalaca/podzemlja (koji su i dalje žarili i palili gradom i za sve se pitali).
Kakvi crni vozovi i pravljenje pruga i puteva te orve decenije ovog veka, pa ni Ibarska magistrala kao žila kucavica nije bila skoro za upotrebu od raspada, autoput ka Novom Sadu i ka NIšu takodje u lošem stanju.
Srbija jedva da je imala u budžetu para za prostu reprodukciju uz kredite, da se postojeće izgradjeno koliko toliko održi u životu. Nikakva gradnja nije bila ni u mašti, sve do 2005-2006 lada prvi put počinje da Srbija dolazi na pozitivnu nulu, da uspeva sama sebe da prehrani/ da ima minimalan deficit tekućih plaćanja/ i više ne bude kao prosjak na donacijama iz inostranstva.
I tako do 2007/2008. kada je opet promenjena vlast i vratila se stara ekipa ( kao partner koji se za sve pita i koji ima veto praktično).
I došla i svetska oskudica (jeftinog) kapitala a nama je i dalje za gotovo sve gradnje trebao kredit.
Ne pamtim da smo imali bilo kojih , bilo kada spojeno u nizu 12 godina mirnog razvoja i stabilne ekonomije.
Za bilo koje vlasti.
Meni je logično da oni (na koje se odnosi citirano) nisu napravili pruge za bar 120km/h, svima nama je bilo daleko hitnijih i važnijih stvari da se rešavaju, i formira funkcionalna država, da prvo stane na noge...što se nažalost nije dogodilo ni za 12 ondašnjih a ni za 12 sadašnjih godina.
Velika i važna stvar koju jesu uradili oni je preživljavanje EPS kao sistema i dovodjenje do toga da je postalo normalno da struje ima svih 24/365 dana, kao i da se gorivo i hleb kupuju neograničeno. (bez redova i bez poznanstava kao uslova da se dobije).
S obzirom na količinu utrošenih para ni ova Vlast se nije proslavila, prilično malo km i pruga i autoputeva je izgradjeno za ovoliko milijardi u odnosu na to koliko je očekivano da se može, /iskustva drugih sličnih zemalja/. O tome da ništa nije pušteno u funkciju u predvidjenom roku izgradnje da ne širim priču.
Nama treba nešto kao japanski (ili kineski) ili slični sistem upravljanja državom od strane struke, umesto pravnika, ekonomista, politikologa, huligana i inih da inženjeri dobiju priliku da vode posao.
Poslednji inženjer koji je nešto vidno bolje napravio a u kratkom roku je bio Ante Marković, koji nažalost nije uspeo da opstane, I sada smo tu gde smo. Radujemo se što imamo prosečan (ne spada u voz velike brzine) voz u celih 80km pruge.
Političari neka se slikaju za TV ali najbolje da ništa ne rade, moje mišljenje.
Apsolutno se slažem sa svim uključujući i to da pruga nije prioritet, samo kažem da je sa ove tačke gledišta malo licemerno prozivati za nešto što kakvo god da je, ipak je bolje nego u prethodnom periodu.ljubitelj napisao:Potpuno se slažem sa ovom konstatacijom, i imam isto mišljenje.
Trebali su mnooogo više da urade za to vreme koje su imali ali u drugom smeru aktivnosti, gradnja pruga tada po meni nije bila prioritet a naveo sam razloge.
Problem i jeste jedan od glavnih što svi shvataju državu kao mesto odakle će da nešto uzimaju (za sebe) a ne kao mesto gde treba nešto da daju (neki svoj doprinos). Svi figurativno, mislim na one koji su u državnom upravljanju, to se odnosi i na pre i na posle 2,000tih kao i na sadašnje.
Nije napravljen rez sa prethodnim nasledjem, nije uradjena lustracija, nije raspušten organizovani sistem korupcije i kriminala u državnoj upravi, nije postavljen do kraja temelj moderne države...na novim osnovama.
Imamo nekakav hibridni sistem, nije tranzicija uradjena-završena.
McGruja napisao: 13 Jan 2023, 06:40 Zna se ko se protivio bilo kakvim sistemskim promenama, i zašto smo ostali gde smo
Meni je bar sve potpuno jasno