Stranica 176 od 197
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 11:38
od passenger
drug mi kaže da nema život

Rade po 10-12 sati, subota je skoro pa standard. Baš se iscimao do sada za niske pare. Posle ga malo gurnuli na bolje mesto, ali radno vreme isto i pare iste. Nema kud, mora da radi. Uskoro će da ga unaprede u nešto, pa 8-16h radno vreme. Pare skoro iste
Mislim da je u jednom trenutku tipa 100 radnika dalo otkaz. Bonuse im skoro i ne daju, daju sve onima po kancelarijama. Ima i mobing od strane tim lidera.
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 13:43
od Heinz
Samo da ostane link za onaj deo o naduvanim fakturama iz PL:
https://www.makroekonomija.org/0-dragov ... ekonomije/
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 13:49
od Geza
Heinz napisao:
Izvor?
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 13:59
od Heinz
Pokupio na tw, ne znam poreklo.
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 15:16
od Ikac
Ja sam pročitao sinoć na tviteru, navodno radnik Fiata pisao, da je velika većina radnika nezadovoljna ponuđenim i da su besni na čelnike sindikata zato što su prihvatili ponuđeno bez ikakvih konsultacija sa radnicima. Da li je istina ne znam, ali tako je čovek napisao...
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 15:29
od passenger
I jeste većina nezadovoljna.
Ali ima i onih koji su bili: ''ćuti i radi, bar imam posao''.
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 15:57
od ljubitelj
jaksa napisao:Obećao sam, pa sam se poslužio podacima koje sam mogao ovako brzo naći, dovoljno su dobri da se stekne uvid:
Fiat Srbija 70% vlasništvo Fiata, prodaja:
2015 - 85.357
Plata 38000 bruto, Fiat ne uplaćuje doprinose jer je JV, pa je to navodno preuzela vlada, znači da Fiat plaća oko 0,7x38000 = oko 200e po radniku (!),
Ovo da je 200 e po radniku vrlo verovatno nije tacno, jer je osnovica 38000 na koju se dodaju osim poreza i doprinosa (koje ne plati FIAT), dnevni rucak, prevoz, regres...sto isplati FIAT po radniku.
Bez doprinosa plata je 372 evra, na bazi podatka o 85.357 bez 13te plate, regresa to je 108 evra po radniku.
Podatak za 2016 godinu je 67.000 komada prodato (ovo je receno).
Ako je to, trosak radnika po autu raste na 137 evra u KG a u poljskoj fabrici je 99 evra (uzmimo da je korektna tvoja racunica).
To je vec neka druga prica u odnosu na tih 58 evra koliko je tvoja kalkulacija sa (pogresnom) platom od 200 evra.
Da je tako jeftina proizvodnja u KG i time profit veci po svakoj logici bi FIAT gledao kako da maksimalno proizvodi u KG, da dostigne predvidjenih 300.000 komada i time zaradi vise.
Umesto toga FIAT smanjuje proizvodnju i radi sa 1/4 kapaciteta.
Gde je tu racunica FIAT da se ide u tom smeru smanjenja aktivnosti, ili FIAT ne zna da mu je tako jeftino ovde ili mozda podaci kojima baratas nisu korektni i ne obuhvataju sve zavisne troskove.
Nema logike da se forsira prozivodnja tamo gde je skuplje sveukupno.
Poredjenje broja zaposlenih i broja vozila pokazuje direktnije proudktivnost, sa samo 50% vise radnika poljska fabrika proizvede 4 puta vise.
Jasno je vidljivo da FIAT i pored ovolikih privilegija, neplacanja poreza, dobijenih dotacija ne ulaze jasne napore da ovde uposli fabriku punim kapacitetom.
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 16:03
od Heinz
Nisi pročitao deo o naduvanim fakturama?
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 16:16
od Laki021
ljubitelj napisao:Nema plate dok nisu radili, logicno ne moze ni da bude jer nema radnih sati koji bi se obracunali i platili.
Autogol radnika na celu sa sindikatima. 1000 din povecanja po mesecu nece ni da pokrije onu izgubljenu zaradu odsustvom sa posla. Ukupno ce manje zaraditi u ovoj godini nego da nisu strajkovali.
FIAT je znatno bolje prosao, ustedeli na skoro celoj mesecnoj plati, nije se gomilao magacin gotovih auta, sada bolje poznaju mogucnosti sindikata da finansira strajkovanje, imaju jos jedan argument da traze dalje dotacije od drzave kada su tako vazni za stabilnost zemlje (nisu ali ce moci da prikazuju nakon ovakvog angazovanja Vlade)...
Off topic
Sada kada je zavrseno vise me brine sto postoje indicije (naznake) da po svakom 500L FiAT je na gubitku oko 1,000 evra pa zato umesto prednosti "jeftinije" radne snage i povećanja obima proizvodnje ciljano se smanjila godišnja proizvodnja na oko 70,000 komada umesto planiranog kapaciteta fabrike od 300,000 vozila.
Svakome je jasno da sa tako malom proizvodnjom veoma teško da se KG profitabilno/ efikasno takmiči
sa FIAT poljskom fabrikom koja godišnje izbaci 600,000 vozila, 9 puta više, a nema naravno 9 puta više radnika.
To je možda i objašnjenje da je FIATu poljski radnik povoljnije cene tj troška odnosno da je radnik u KG 3 puta skuplji od one plate koju nominalno primi u dinarima kako je bila sugestija /izjava u medijima na početku štrajka i otuda tako pasivan stav FIATa jer imaju alternativu.
Nadam se da u KG neće doći do pogoršanja produktivnosti po radniku i selidbe sklapanja u Poljsku gde fabrika još ima slobodnih kapaciteta za dodatni posao već će krenuti i taj neki drugi model da se sklapa i fabrika pokrene do projektovanog stanja. I plate posledično naravno biti uvećavane postupno.
Ok, radnik u Kragujevcu kosta Fiat vise po proizvedenom autu nego u Poljskoj, OK, nije mnogo sporno.
Ali zasto lepo Fiat ne bi sve komplet prebacio u Kragujevac, zatvorio Poljsku fabriku i imao dva do tri puta jeftinije radnike po autu??? Zapravo postojanje fabrike u Poljskoj nema nikakvog smiles pored Kragujevca i kad bi sad trebali da prave novu trebali bi to raditi samo u Srb.
Problem se moze postaviti na razne nacine, a radnici najmanje mogu da uticu na to.
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 16:19
od Velja
Uposlio bi Fijat fabriku u Kragujevcu punim kapacitetom da ima toliko kupaca za 500l
Podbacili su sa ovim modelom i vade štetu gde god mogu...
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 16:21
od Laki021
Niko ih ne sprecava da prave tu i druge modele. Uglavnom valjda je odavno jasno Fiat prosto ne zna sta radi, za pocetak verovatno komplet njihov menadzment treba smeniti jer ocigledno da nisu sposobni da uspesno vode brend.
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 16:22
od Darko
Zbog velikog rasta popularnosti i prodaje "suv look" vozila, segment kom pripada 500L je pao u zapecak.
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 16:27
od Velja
Fijat i kad ubode dobar model jednom u 1000g (npr Stilo), ne zna šta će sa njim i zajebe stvar...
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 16:27
od Saša
Proizvodnja u Kragujevcu nije odraz njene isplativosti već toga koliko mogu godišnje da prodaju komada 500L. Nema pravljenja lagera, koliko dileri poruče - toliko se pravi i isporučuje. Poljska pravi njihov najprodavaniji model u 15-tak varijacija (500) plus još i Lanciu Y, tako da naravno mogu da naštancaju više.
TT
Re: Fiat 500L
Poslato: 25 Jul 2017, 16:33
od Vladapetr
Laki021 napisao:Ok, radnik u Kragujevcu kosta Fiat vise po proizvedenom autu nego u Poljskoj, OK, nije mnogo sporno.
Ali zasto lepo Fiat ne bi sve komplet prebacio u Kragujevac, zatvorio Poljsku fabriku i imao dva do tri puta jeftinije radnike po autu??? Zapravo postojanje fabrike u Poljskoj nema nikakvog smiles pored Kragujevca i kad bi sad trebali da prave novu trebali bi to raditi samo u Srb.
Problem se moze postaviti na razne nacine, a radnici najmanje mogu da uticu na to.
Isto ovo sam pitao X puta, nisam dobio smislen odgovor. Najbolje do čega sam došao je "zato što je Poljska u EU" (!!??) i da smo "mi samo usputni, jeftini seks" a da je još rano da se zbog toga rastura sigurna varijanta (Poljska). Valjda je 10 godina, koliko je Fiat ovde, malo pa treba još koja decenija karanja pre nego shvate ono što je ovde "svima" toliko očigledno - da smo najjeftinija a najbolja radna snaga

Sarcasam off