Turbo vs atmo iste snage
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Napisao je samo da se radi o astri 1.6 sto maltene ne znaci nista bez ostalih podataka, da li je npr. Astra g ili h, da li je kupe ili karavan itd. zato sto sve zajedno moze biti razlika od ~200kg...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Izvinjvam se radi se o astri g hatch.
96ks na tockovima je skoro 120 ks na radilici i to mi je za ne poverovati ma koji je nacin merenja u pitanju.
96ks na tockovima je skoro 120 ks na radilici i to mi je za ne poverovati ma koji je nacin merenja u pitanju.
- Cp6uH
- Postovi: 1155
- Pridružio se: 28 Jan 2013, 13:50
- Garaža: Toyota Corolla TSn
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Oni mere na glavcini tako da su jos manji gubici snage nego kad se meri na tocku (gumi)kapor napisao:@ ljubitelj "Pise, http://www.rri.se.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
+1
Bas sam o tome razmisljao, ipak tocak ima veliku masu i inerciju, pogotovo kod vecih i jacih auta gde su standardno vece i sire felne.
Bas sam o tome razmisljao, ipak tocak ima veliku masu i inerciju, pogotovo kod vecih i jacih auta gde su standardno vece i sire felne.
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Turbo vs atmo iste snage
Zanemarljivo u odnosu na masu auta(nek je su dve felne s gumama 60kg, ceo auto 1200+, 5% ili manje znaci), mislim da su gubici ipak veci u prenosu sa gume na podlogu, nego zbog uticaja mase tocka.
TT post.
TT post.
Re: Turbo vs atmo iste snage
kad smo dotakli to, na rfs-u smo vodili diskusiju na tu temu, ja nisam nasao nigde nista napisano, ali jedan decko cije misljenje volim da cujem je napisao da se ne moze tako racunati, tipa ako moj auto ima 4 tocka 17ice po 20-21kg, da ako ih olaksam za po 5kg, 20kg ukupno, dobicu bolje performanse nego da izbacim cistih 20kg iz kabine.
prica je bila oko toga sto tocak ima svoju masu koju treba pravolinijski ubrzati kao i svaku masu na autu, ali se toj masi pored pravolinijskog ubrzanja daje i ugaono, pa se onda svodi na to da postoji neki koeficijent ( on je spominjao da je on nekoliko puta veci od prostog koeficijenta 1, da ne lupim sad da je 10 npr ) kojim se racuna uticaj tezine tocka na ubrzanje u odnosu na uticaj tezine objekta u kabini...
zaista mi je zao sto nikad nisam posvetio malo vremena tome, ali je cinjenica da se svi vise trude da naprave lakse tockove vise nego da naprave laksi ostatak auta...
prica je bila oko toga sto tocak ima svoju masu koju treba pravolinijski ubrzati kao i svaku masu na autu, ali se toj masi pored pravolinijskog ubrzanja daje i ugaono, pa se onda svodi na to da postoji neki koeficijent ( on je spominjao da je on nekoliko puta veci od prostog koeficijenta 1, da ne lupim sad da je 10 npr ) kojim se racuna uticaj tezine tocka na ubrzanje u odnosu na uticaj tezine objekta u kabini...
zaista mi je zao sto nikad nisam posvetio malo vremena tome, ali je cinjenica da se svi vise trude da naprave lakse tockove vise nego da naprave laksi ostatak auta...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Mislim da je usteda mase od 1kg na felni ekvivalentno ustedi mase vozila od 20-30 kg, s' tim da se racunaju tockovi na pogonskoj osovini...
Re: Turbo vs atmo iste snage
to je jos veci koeficijent, da tako kazem.
ne trude se svi bezveze da prave sto lakse felne ( doduse i zbog trapa i ostalog, ali i zbog samih performansi )...
ne trude se svi bezveze da prave sto lakse felne ( doduse i zbog trapa i ostalog, ali i zbog samih performansi )...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Sigurno je u pravu. Jedna od razlika kvalitetnih premium guma i budžet proizvoda je i u masi same gume. Što je dalje od centra točka, to je moment sile potreban da se sistem ubrza veći, tako da i masa gume ima uticaja. Mislim da najskuplje performans gume čak ni nemaju gvožđe i sebi, nego specijalne lake legure koje daju čvrstinu.
Naravno, to sve nema uticaja ukoliko cela priča ima više momenta nego što ga može preneti na podlogu, tako da u svim aspektima čitav automobil mora biti adekvatno izbalansiran.
Naravno, to sve nema uticaja ukoliko cela priča ima više momenta nego što ga može preneti na podlogu, tako da u svim aspektima čitav automobil mora biti adekvatno izbalansiran.
Re: Turbo vs atmo iste snage
To je tesko merljivo (koeficijent), jer dosta toga zavisi i od rasporeda mase na samoj felni. Ali ta cela prica uglavnom dotice samo ljude koji se takmice, i koji prave odredjene rezultate koje teze da poboljsaju.dragan napisao:to je jos veci koeficijent, da tako kazem.
ne trude se svi bezveze da prave sto lakse felne ( doduse i zbog trapa i ostalog, ali i zbog samih performansi )...
- Cp6uH
- Postovi: 1155
- Pridružio se: 28 Jan 2013, 13:50
- Garaža: Toyota Corolla TSn
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
postoje teorije da je 1kg na tocku od 5-50kg na masi auta samo nisam video nigde da je neko to testirao zvanicno
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Tačno - masa koja rotira ima veći "inercioni efekat" od one koja miruje. Zbog toga se kod obrtnog kretanja kao mera inercije umesto mase koristi tzv. moment inercije. Suštinska stvar je ne toliko povećanje mase felne, već to što se povećava udaljenost od centra okretanja. http://en.wikipedia.org/wiki/Moment_of_inertiadragan napisao: prica je bila oko toga sto tocak ima svoju masu koju treba pravolinijski ubrzati kao i svaku masu na autu, ali se toj masi pored pravolinijskog ubrzanja daje i ugaono, pa se onda svodi na to da postoji neki koeficijent ( on je spominjao da je on nekoliko puta veci od prostog koeficijenta 1, da ne lupim sad da je 10 npr ) kojim se racuna uticaj tezine tocka na ubrzanje u odnosu na uticaj tezine objekta u kabini...
Zanimljiv je test, ali je teško razdvojiti koliko neke performanse degradiraju zbog povećane obrtne mase, a koliko zbog produženih prenosnih odnosa jer se obim točka povećava.Ivan napisao:Evo ga odlican test o uticaju velicine tocka na performanse auta.
Ђенерал Јанковић
Re: Turbo vs atmo iste snage
Mešane performanse, sa nižim profilom i težom felnom bolje leži, bolje koči, slabije ubrzava, a više boli kada upadneš u rupu, što bubrege, što novčanik.
Nego, apelujem da se vratimo na temu. Turbo pobeđuje.

Nego, apelujem da se vratimo na temu. Turbo pobeđuje.

Re: Turbo vs atmo iste snage
Obim točka se ne povećava značajno, on mora ostati (približno) isti, najčešće u opsegu od 1-1.5% jer su dimenzije guma ipak uniformne. Ono što se menja je ET, širina i profil, obim možemo zanemariti.snork napisao: Zanimljiv je test, ali je teško razdvojiti koliko neke performanse degradiraju zbog povećane obrtne mase, a koliko zbog produženih prenosnih odnosa jer se obim točka povećava.
Primera radi, 195/65R15 ima u dlaku identičan obim kao 225/45R17, dok dimenzija između 205/55R16 mrvicu odskače. To su tipične dimenzije točka za C segment.
EDIT by mod: Slanje više uzastopnih poruka nije dozvoljeno. Postoji dugme
