Stranica 19 od 42
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 08:19
od perfiko
Rakhil napisao:@perfiko - probaj da procitas i ostalo sem boldovanog. Da su sva zaduzenja na GSP-u, trosak bi bio veci pa bi bili na istom. Uopste ne razumem povrsnost koju si sad pokazao, jel najbitnije oponirati?
Oh izvini. Ne razumem ni ja tvoj stav da bi troškovi sigurno bili veći da su sva zaduženja oko kontrolora i validatora na GSP-u? Zašto bi bili veći? Ko sprečava grad da uvede red u svoja Javna preduzeća, umesto što uvodi privatnike kao posrednike, i na taj načim "pere" novac?
Takođe ne vidim koje veze ova tvoja tvrdnja, da bi troškovi bili veći pa bi bili na istom ima sa tvrdnjom da privatnik ne ostvaruje profit pri čemu mu asistira neko koga grad finansira iz budžeta. Kada privatnik ostvaruje profit, i u delu tog ostvarivanja mu asistira komunalna policija. Izvini , ali meni deluje da si ti površno pročitao i moj, ali i svoj prethodni post.
I da, ovo nema veze sa tim da se zalažem da se prevoz ne plaća, samo sam protiv privatizacije budžeta grada.
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 11:33
od Rakhil
Vrlo dobro znam sta sam rekao, a i na sta sam odreagovao. Uvek ostavljam prostor da ja ne razumem sagovornika i da sam u krivu, pa hajde da razjasnimo stavove.
Grad moze da sam vrsi kontrolu, odrzava sistem i validatore, bavi se PR-om itd. To kosta neku sumu novca koja ide iz naplate karata. Koliki bi to procenat bio, moze samo da se nagadja, tako da ja nigde ne tvrdim da privatnici nuzno to rade efikasnije - to je samo pretpostavka - ali stoji da trosak postoji i neizbezan je.
U ovoj situaciji, grad je prepustio jedan deo para od naplate - tih 8 zarez nesto - privatnoj firmi. Ta privatna firma u ime i za racun grada obavlja gore navedene poslove i za to dobija nadoknadu, sto je sasvim u redu.
Ako sve posmatramo ovako kako sam predstavio, ja ne vidim nikakav problem u tome da komunalna ili bilo koja druga policija asistira u naplati, posto bi bilo besmisleno menjati zakon tako da dozvoli privatnoj firmi da legitimise ljude i pise kazne. Nijedna firma ne bi pristala da vrsi naplatu na procenat ako nema podrsku institucija koje su zaduzene za sprovodjenje zakona i gradskih odluka.
Dakle, meni smeta samo pausalna ocena koja se vrti u javnosti kao argument protiv BusPlusa, a to je da komunalna policija ne sme da uteruje profit za privatnu firmu. Moze da se kaze da je taj procenat prevelik, da BusPlus ne radi svoj posao dobro, da je to mogao da radi GSP, da je trebalo sad smanjiti broj zaposlenih u GSP-u kad su vec prebacili deo posla na BP itd. To sve stoji, ali ne znaci da komunalna policija ne moze da radi na sprovodjenju necega sto se direktno tice grada i budzeta.
Parce teksta koje si izvukao iz mog posta je izvadjeno iz konteksta, ceo post govori nesto drugo. Ako je cilj konstruktivna diskusija, nemoj je razvodnjavati smajlijima koji lupaju glavom i potpunim izvrtanjem onoga sto sam hteo da kazem. Ako me nisi razumeo u prvom postu, onda neka bude nesporazum i sve je u redu.
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 11:54
od mljacko
25.07.2012. oko 9.30h
Autobus br 47
Pokusala sam da otkucam svoju kartu, ali se ispraznila, pa sam otisla kod vozaca i kupila kartu, znajuci da ce za 2 stanice uci kontrola.
Vozac je rekao da moze da mi da kartu, samo ako imam sitno 120 din.
Dala sam mu tacno 120 din, a on mi je dao prazan papiric. (prilazem fotku u nastavku)
Pitala sam ga jel ovo karta???
On je rekao - citiracu dalje - Ne radi mi boja, dovoljna ti je tako!!!!
Na sledecoj stanici usla je kontrola.
Ja sam uredno pokazala svoju *kartu* a kontrolor mi je rekao da je ovo *prazan papiric*.
Ja sam rekla - pitajte vozaca, on mi je prodao kao kartu stanicu pre.
Onda me je kontrolor digao i odveo do vozaca, da on potvrdi da mi je to prodao.
Vozac je potvrdio, a kontrolor mu je drzao pridiku da ne moze tako da izdaje karte i da je nemoguce da ne radi, i da ako ne radi ne moze da ide u saobracaj ili treba da dobije blokce koje ce da cepa....
Na kraju su me pustili, neko je vec zauzeo moje mesto...
a ja sam nastavila da se vozim do posla.
Ziveo GSP.
Ziveo, ziveo, ziveo!!!

Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 11:56
od RINGE
Savrseno

Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 12:09
od perfiko
@ Rakhil
Sa većinom rečenog se slažem, ali...
Gde povući granicu kada komunalna policija treba da "pomogne" pri punjenju gradskog budžeta? O kojim se parama (količini) radi kada grad smatra da komunalna treba da "pripomogne".
Recimo da sam ja privatnik (nespretan primer), firma registrovana u Beogradu, isporučujem velike količine robe Maxi, Idea, Tempo prodavnicama (ili još bolje gradskim komunalnim preduzećima), a oni mi ne plaćaju. A deo novca koji ja zaradim ide direktno u gradski budžet. Zašto meni komunalna inspekcija ne pomogne u naplati, kad će time direktno napuniti i svoj budžet?
Ili, ja sam gradsko komulnalno preduzeće kome pola grada ne plaća vodu (recimo)... Zašto tu komunalna policija ne reaguje, kad te parte idu direktno u gradsku kasu?
Dakle, ne može malo ovako, malo onako, jer to znači upravo ono što i jeste, da komunalna policija "pripomaže" samo kada je nečiji (ne svačiji) profit ugrožen, a punjenje gradske kase je samo nuspojava koja malo koga interesuje.
Komentarisao sam deo teksta koji po mom ličnom mišljenju ne stoji. Upravo da ne bi razvodnjavao diskusiju.
A što se smajlija tiče, bez želje da povredim bilo koga, mislim da ću ih i dalje stavljati po sopstvenom nahođenju.
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 12:39
od samo polako
Uroš S. napisao:Ne znam u kom BG ja živim, ali ne sećam se kada sam poslednji put "jedva ušao" u autobus i da nije moglo da se prođe kroz njega.
Pa svako iz svog ugla gleda na Beograd i BusPlus.
Evo recimo ako prevoz koristiš u špicu a to je ujutru od 7h do 9h u podne od 14h do 17h i uveče oko 20h sigurno ne ulaziš da nema gužve jer je to jednostavno nemoguće, a ima razlike i ako ti je faks u centru ili negde na preiferiji.
Autobus 65 (da ne nabrajam druge) koji vodi do tehničkih fakulteta je stalno (u svako doba) pun.
Autobus 95 i 16 pa 17 i 18 u pomenutim periodima su stalno puni.
Jutros sam se baš vozio autobusom sa drvenim sedištima na kome nismo mogli da otvorimo prozore jer su pokvareni a mnogi su izašli na prvoj jer se nesnosno osećala nafta, čak ni vozač nije imao objašnjenja šta se dešava.
Trole su u veliokom broju trule, na jednom broju njih se vidi kroz pod a i šper ploča unutar vozila je često trula.
Ali recimo na mojoj liniji stigli su skroz novi buseli pre par meseci tako da bih ja trebalo da pišem o prevozu u superlativina.
Ustvari ono što sam hteo da kažem da svako gleda iz svog ugla, svojih potreba i iskustava i zaključak treba da donesemo na osnovu svih tih utisaka i potreba a ne pojedinačno.
Da bih ja dao pozitivnu ocenu treba uvesti mnogo veći broj vozila, poštovati red vožnje i održavati vozila čistim.
I naravno da se ukinu punktovi poput Banjičkog logora, pojasa Gaze i Korejske granice.
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 12:43
od Rakhil
@perfiko - Ako sam te dobro shvatio, po tebi komunalna policija moze da sprovodi naplatu karata ako ih naplacuje GSP, ali ne moze ako je privatna firma u pitanju?
Opet ides na konkretno stanje i probleme, a ja pricam o principu. Grad ima pravo da koristi asistenciju organa zakona da bi naplatio uslugu koju pruza gradjanima, nista cudno. Komunalna policija je pratila kontrolore i pre BusPlusa, u cilju poboljsanja naplate. Grad to treba da radi zbog svojih 90 i nesto posto, a ne zbog ostatka koji ide u privatne ruke - sad, ne sporim da je u ovoj situaciji sa BP motiv grada sumnjiv, kao i sve ostalo vezano za BP.
Sto se tice smajlija, imas puno pravio da ih po svom nahodjenju postavljas gde i kako smatras za shodno. Ja imam pravo da protumacim tvoje smajlije kao neprijatni sarkazam. Diskusija ce uvek biti na nivou najnekulturnijeg ucesnika, pa ti postavljaj granicu gde hoces.
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 13:12
od Paja
Po pravnoj logici stvari Komunalna policija nema šta da traži u jednom građansko(privatno)pravnom odnosu.
Putnik i prevoznik zaključuju ugovor o prevozu nebitno da li je GSP, Lasta ili Mali Đokica trans u pitanju. To je čist obligacioni odnos tj. Ja tebi to i to, a ti meni to i to. U takvom odnosu za komunalnu policiju nema mesta.
Da li je negde provučena nadležnost KP u konkretnom slučaju nemam pojma, ali ako jeste onda je to nasilje države nad pojedincem.
Činjenica da je sistem loš i da ne umeju da naplate karte im ne daje za pravo da se ovako ponašaju. Nek lepo uvedu da vozač kontroliše karte na prednjim vratima, kontrolor na zadnjim i neće biti slepih putnika i neće biti potrebe za hajdučkim prepadima po vozilima, zadržavanjem ljudi minutima na stanici u busu u kome je +45...
Mrzi me da listam temu pa ne znam da li je neko linkovao članak o događaju na batajničkom putu.
Ugl ajduci upali i našli gospođu koja ima mesečnu kartu ali je nije validirala i traže da izađe. Putnici skočili svi do jednog i ne daju joj da izađe. Ajduci zvali komunalce, ovi došli upali u bus i rekli "Majstore gasi motor" i krenuli gospođi da prete da će da je iznesu, da će zvati interventnu..
Epilog: Posle pola sata stajanja na suncu autobus je otišao sa sve putnicom kojoj su validirali kartu.
Pitanje je čemu sve to. Priča sa validiranjem mesečnih karata ima neku svoju pozadinu, ali ne kapiram koju.
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 13:22
od NexT
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 13:27
od perfiko
@Rakhil
Pa i ja pričam o principu, odnosno o ne postojanju istog, zbog čega se sve oko BusPlusa i tumači kako se tumači.
Slažem se, svak zadržava svoje pravo, a o najnekulturnijem učesniku svakako će suditi onaj koji ne učestvuje u diskusiji (ovi drugi bi bili malo pristrasni).
@Paja
Koliko sam ja shvatio to sa validiranjem mesečnih karata pravda se time da se vidi koje su linije i koliko opterećene, što opet i ima i nema logike. Naime, mesečne karte uglavnom dobijaju zaposleni koji prilikom samog vađenja mesečne karte daju podatke gde stanuju i gde rade. Treba li biti mnogo pametan pa zaključiti gde će dotični da ostvari 90% svojih vožnji?
A tek mi je nejasno da nekome dam pare mesec dana u napred, pa mi on piše kaznu zato što se nisam prijavio kad sam došao da iskoristim svoje pare.
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 13:34
od Paja
Ne mogu da ti pišu kaznu zbog nevalidiranja koliko ja znam, već samo da te zamole da izađeš, a to objašnjenje da prate opterećenost linija mi je vrlo sumnjivo. Dovoljno je da ne znaju gde ko izlazi da nemau dobar uvid u opterećenje linije.
Priča sa adresama i ostalim podacima koje uzimaju je priča za sebe. Uzimam mesečnu kartu kao zaposleni, dakle najskuplju i nemam nikakvih privilegija i šta će im adresa, jmbg, broj gaća i sve ostalo. Generalno je kod nas uzimanje svih tih podataka nekontrolisano.
U Parizu si pre 20-ak godina sam sebi pravio legitimaciju tako što upišeš ime i prezime u obrazac i preko toga zalepiš providnu foliju koja se dobijala uz isti.
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 13:43
od samo polako
paja napisao:Pitanje je čemu sve to. Priča sa validiranjem mesečnih karata ima neku svoju pozadinu, ali ne kapiram koju.
Jao...meni nije dobro...ne zbog tvog posta nego kada se setim Ožegovića i ovih iz BusPlusa koji nas ubeđuju da je to zbog nas. Da vide koje su linije opterećene i da ih pojačaju.
Eto, to je jedini razlog, a možda i ko u ovom slučaju da nekome ko uredno ima kartu naplate doplatnu jer je nije overio jer onima koji nemaju kartu ne mogu baš ništa, mogu samo još i po nosu da dobiju.
I uvek su jaki na nekim babama i dedama ili klinkama a kada nalete na tetoviranog u gilipterki onda zatvaraju ili otvaraju prozor, vezuju pertle ili jednostavno siđu na sledećoj.
I da ne bude zabune ovo gore su moja iskustva.
I mi smo imali prepad i jedva odbranismo jednu baku koja je pomagala dedi da sedne i nije se validirala na vreme a specijalci su navalili sa pričom da odmah po ulasku u vozilo treba da se validira. E kada smo zarežali mi normalni, neki su čak i krenuli da nasrću na kontrolore ovi samo izađoše bez da su išta rekli.
A vozač jadan kaže samo ljudi nemojte mene ja sa tim nemam veze, jer su ga neki čak napali što nije sačekao da ovaj par sedne jer su zaista stari i vidi se da su bolesni.
tako da ja iskreno ne vidim drugi razlog sem da se nekakva stogoća isteruje na ispravnim putnicima.
I već smo pisali o tome...taj koji ne zna kada su špicevi i na kojim linijama ne treba da se smatra kompetentnim da ih diskutuje jer je očigledno da se onda ne vozi prevozom.
Zadnja rečenica se odnosi na Ožegovića, BusPlus i gradkse oce, da ne bude zabune.
Uostalom evo prvih većih problema danas po kiši i sparini
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/334872 ... -liniji-94
Biće toga još...
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 13:53
od Rakhil
U pocetku su iz BP davali izjave da ce biti obavezno i validiranje pri izlasku iz vozila, upravo radi "pracenja opterecenosti linija". Naravno, tu su ih cak i najveci zagovornici sistema oduvali momentalno, pa su iskulirali.
Inace, kad pogledas koje podatke poseduju za peronalizovane kartice, dobija se jedna vrlo precizna demografska slika ko se gde i kada vozi. Onda te podatke prodajes marketinskim agencijama (a placaju to suvim zlatom) da bi znale sta da reklamiraju gde. Drugi aspekt je da se uparivanjem baze podataka o licnosti i baze kartica moze pratiti kretanje svakog ko koristi prevoz, sto je za mozgove koji su kod nas na vlasti spontana erekcija. Uopste me ne bi cudilo da postoji i ta strana price i da se uveliko primenjuje. A Ozegovica bolje da ne komentarisem, covek je funkcionalno nepismen u najmanju ruku
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 14:44
od snork
paja napisao:
U Parizu si pre 20-ak godina sam sebi pravio legitimaciju tako što upišeš ime i prezime u obrazac i preko toga zalepiš providnu foliju koja se dobijala uz isti.
U Londonu je slično - daš sliku, a oni ti za par sekundi naprave legitimaciju, koju možeš da koristiš uz nedeljne/mesečne karte. Znači, niko te ne pita ni za ime, a kamoli datum rođenja ili adresu. Bitna je samo slika i da se broj na legitimaciji poklapa sa brojem na karti. Legitimacija se dobija besplatno, na bilo kojoj većoj stanici metroa (uporedite to sa nekadašnjim odlaskom u GSP i čekanjem na šalterima).
Što se tiče BusPlusa, koristiću samo nepersonalizovane karte, pa makar me prevoz koštao 10 puta skuplje. Za sada već razmenjuju lične podatke sa provajderima mobilne telefonije i Erste bankom (kao, nude ti razne pogodnosti, itd), a ko zna kome će ih još dati u budućnosti.
Re: Javni prevoz - BusPlus
Poslato: 25 Jul 2012, 15:11
od samo polako
Znači da su ipak na tom zapadu lični podaci nešto što se ne daje tako lako i svakome!
Pa meni su tražili i ime jednog roditelja pri preuzimanju BusPlus personalizovane karte što me je jako iznenadilo.
Pitao sam ih da nije došlo do zabune i da ne vadim pasoš ni ličnu kartu već mesečnu kartu za prevoz.
A uredno su iskopirali i lične podatke iz lične karte i slikali me na licu mesta.
Sad vidim da sam ispao naivan.