Stranica 19 od 77

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 10:24
od Ivan
Oduvek se zna da su dizeli pouzdaniji i dugotrajniji, pokusavaju na kvarno da si pripisuju tudje kvalitete ;)

Od 4 turbodizela u zadnjih 20 godina u nasoj porodici koji su presli blizu milion km zajedno kod nas kvarova na motoru nije bilo, ni na diznama i pratecim elementima ubrizgavanja, zamajac je menjan samo na passatu b5.5, kvar na menjacu je imao samo fiat koji ima 150nm vise od fabrike, a pritom je poznat kao osetljiv menjac, turbina je skidana samo na fiatu i to ispravna radi pakovanja hibrida.
Pritom jedino toledo nije bio chipovan.

P.s. clan foruma mix je prodao caddya sa 540.000km bez ijednog kvara na motoru/menjacu/elementima ubrizgavanja koji je posle zavrsio u oglasima sa famoznih 150kkm.



Послато са GT-N7100

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 10:36
od Ji 4Tze
nikaragva napisao: A tecnost moze gubiti i benzinac.
da, al to je brate kvar (i to ozbiljan) na motoru a ne redovno održavanje.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 10:42
od Laki021
Ako opet napisem sta mi se sve vezano za motor pokvarilo na Mondeu tdci, on sam ce potpuno upropastiti prosek odrzavanja dizela na forumu :)

No dobro, trend je poslednjih godina da se prodaje sve manje dizela, nakon ovog skandala prodavace se jos manje, vremenom ce se menjati i sadrzaj pisanja u ovakvim temama. Generalno cesto se porede 1.2 TSI motori sa bar 1.6 dizel motorima pa malo nastaje karambol. I dalje su dizeli nesto elasticniji, no imaju i benzinci svojih prednosti.
Ja generalno nemam neko misljenje da je jedan daleko bolji od drugog, najvise mi smeta cekicanje dizela. Kod novih kola generalno mislim da je svejedno sta se kupuje, ali sam alergican na polovne dizele koji su presli zilion kilometara (em su nepouzdani em zagadjuju, muka mi kad se vozim iza njih), tu mi je benzinac jasan pobednik.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 10:46
od dag81
Jeste kvar. Moze biti glav.a motora(sto zna da bude na 2.0 pd motoru sa 16v), a moze da bude i vodena pumpa, jer se preko ne menja na velikom servisu ako se ne cuje.
Tako da javicu da znas sta je, a i mene interesuje samo ne mogu nahvatati auto i slovodno vreme.
A sta da kazemo za benzin-plin gde dihtung glave strada skoro 0a sigurno na oko 100-1xx km. I to je trosak. Pa crkne pumpa goriva, pa dizne tapeknu, pa retko koji radi lepo uglavnom trokiraju, sija lampica check itd.

A sa druge strane svako voti sta moze i sta voli. ;)

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 11:28
od goblin
Ne slazem se da ce trziste ici u smeru prelaska na benzinske motore, barem ako se ogradjujemo na nase trziste (Balkan).
Posto ja uvek insistiram da u diskusiji gledamo nase trziste, posto ne shvatam poentu globalnog gledista ili nekih drugih trzista poput Amerike, Kine... koji jesu daleko znacajniji za auto industriju ali meni licno ne znace nista niti imaju veze sa nama.

Tako da i dalje mislim da ce dizelasi drzati primat i cak ga uvecavati. (nazalost - posto sam ljubitelj benzinaca)

Tehnologija sa benzinsim motorima je isto napredovala sto sam imao prilike i licno da osetim. Medjutim, i dalje ne mogu da postignu taj nivo ekonomicnosti koji nude dizelasi, cak ni da im se problize a kamoli da pariraju.
Imamo situciju da pojedini benzinci na trzistu zaista ne trose mnogo pri nekoj normalnoj voznji, ili cak hibride koji mogu da budu itekako stedljivi... medjutim svi oni imaju isti problem, ako ih nacepis onda trose kao nenormalni. Razlika je u tome sto ce dizelas kada ga cepas potrositi 10-20% vise goriva od proseka, dok ce benzinac bez problema da duplira pa cak i vise od toga, sto je posebno izrazeno u gradskoj voznji ko nema mirnu nogu na gasu.
A posto je to i dalje ubedljivo najznacajnija stavka ovog trzista, a savremeni dizelasi su uspeli da neutralisu neke negativne karakteristike, jednostavno je tesko progurati daleko veceg potrosaca na trziste.

Da li je ekologija dovoljan razlog da se zbog njega trziste menja? Zakonski moze biti, ali sto se tice svesti kupaca to nikako. U prevodu, dizelasi ce doziveti pad samo ako ih zakonski zabrane (ali bukvalno), u svakoj durgoj varijanti na nasem trzistu imaju jos dugoooo da vladaju.

Savremeni dizelasi koje sam vozio su stvarno ozbiljne masine kod kojih je skroz neutrlisan negativni deo karakteristika i koje opusteno pariraju benzincima (Audijev/Porseov 4.2 - 385KS, BMW 3.0 - 381KS, VW 2.0 - 240KS...).
Medjutim, oni i dalje ne mogu da pruze zvuk benzinca (iako vise nema karakteristicnog cekicanja ni u tragovima), zadovoljstvo pri teranju masine u visoke obrtanje, a velika vecina ne mogu ni prici sa performansama nekom top verzijama benzinaca.

Sa moje tacke gledista benzice vise volim, vise mi prija voznja, pruzaju mi vise zadovoljstva u voznji....
Dok su dizeli dovoljno napredovali a pruzaju mi realne prednosti na nasem trzistu (na prvom mestu postprodaja pa tek onda potrosnja) da bi se uvek pre odlucio za kupovinu dizela kao prodicnog automobila.
A evo i sada u garazi imam 2 benzinca (Mini i X5) i dva dizela (A4 i Pasat).

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 11:36
od TheWickerMan
Dizel na 320k km, menjane 3 dizne, crk'o senzor pritiska nafte, sija check engine zbog EGRa, troši ulje. (HDi)
Dizel 400k km, 3 puta menjan motor zbog fabričke greške na diznama. (TD Intercooler ISuzu)
Dizel na 220k km menjan zamajac, sija check engine zbog problema sa turbinom. (TDi)
Benzinac na plinom ,90 k km na plinu, crkla pumpa zbog neodgovornosti vlasnika (2500 dinara), njednom check engine. (Punto Mk1 1.2 8V)
Benzinac sa plinom , 100 k km, nijedan kvar na sistemu ubrizgavanja plina ili benzina, nijednom check engine ( 147 1.6 ).

Još ne znam kome je zbog plina crkao dihtung glave.


Ništa nije crno ili belo, nijanse su u pitanju i svako vozi ono što mu više odgovara i prija. Samo ne treba po svako cenu braniti ono što više voliš ;)

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 11:41
od goblin
Naraveno. Evo ja vise volim benzince i smatram da su generalno bolji motori... a bukvalno sam sahranio sam 2 benzinska motora: S8 4.2 360KS na 120.000km i TT 1.8T na istoj kiloj kilometrazi.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 11:42
od nikaragva
Pa ja vise volim turbo benzinca.

Ali sam napisao realno stanje stvari kod nas.

Opet cu ponoviti, ljudi kupe neke miki maus automobile kod miki maus prodavaca, sa milion kilometara, pa onda pricaju kako im je turbina crkla na 150,000km = dizel sranje kojem crkavaju skupi delovi.



@TheWickerMan
Imas 50 godina?
Sudeci po tim kilometrazama koje si nabrojao, ako si poceo da vozis sa 18 godina i ako si prosecno godisnje prelazio kao ja, oko 35000km :)

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 11:46
od dag81
I ja bih najvise voleo neki v6 v8 benzinac, ali da mi drugi sipa gorivo i registruje. Ali ne merem nadjem tog nekog da mi finansira.
Pa samim tim prica se svodi na ono sto se vozi, a ne mastu.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 11:49
od dragan
Ivan napisao:Da nisam probao vise puta dizela od 200ks protiv benzinaca od 200ks pa da poverujem u neke ovde price, da stvar bude smesnija dizel odmice kako ulazi u obrtaje, a ne kontra :)

Uzbrdo je situacija jos izrazenija.

Послато са GT-N7100
ivane ozbiljan si decko, pa zasto pises bre ovo, kao da nismo pricali o tome :kezo:
za pocetak, sto se tice klija 197 nikad u zivotu nece izbaciti 197ks na valjcima, pri tom mislim na snagu na radilici. u proseku izbacuje izmedju 180 i 185ks. onaj crveni sa klipova je krenuo sa 184... opet u vezi sa njim, kad smo malo diskutovali o nasem potezanju, i kad sam mu rekao da ti imas izmerenih 180 i kusur ks, ali na tocku, kaze covek "sta bih ja dao za to", a pri tome mu auto vec tuniran i izbacuje oko 210ks na radilici. sto ce reci da je nas duel bio otprilike 185ks vs recimo 210ks uz slicnu tezinu... tebi ako auto izbacuje preko 180ks na tocku, imas solidno preko 200ks realnim konja, ne fabricki deklarisanih... da ti budem iskren nesto se mislim da stvarim na te valjke kod vas u ns, cisto da vidim sta ce da kazu, da bar tu varijablu valjaka malo iskljucimo, posto je to jako klizav teren sa tim merenjima na razlicitim mestima...
drugo, a propo obrtaja ( a opet u vezi sa tim koliko koji motor pravi snage u kom rezimu ), mi smo krenuli sa nekih 70tak kmh, s tim sto sam ja bio u drugoj a ti u trecoj, tako su podeseni menjaci. ja sam na oko 5krpm sa nekih 140-150ks, ti si na ako se secam kako si mi rekao, negde 2500-2700... ako imas ijedan grafik sracunaj mu snagu na tim rpm pa ces videti da je jako slicna mojoj, kao i sto su auti 70-100 isli identicno. to sto si ti posle 100 odmakao u obrtajima nije efekat toga sto si uleteo u ne znam kakve obrtaje, vec efekat toga sto sam ja presaltao. u drugoj sam na 100-105 dostigao peak snage, tvoj auto je tu razvijao slicnu snagu, i onda posle saltanja ja padam na tipa 150ks i ti odlazis...posle je sledece tvoje saltanje u 4. i tu opet idemo slicno jer se ja priblizavam peaku snage a tebi ona pada zbog obrtaja, i onda ide moje saltanje itd itd
eto, to tako otprilike izgleda, a super bi bilo kad bi imao graf da sracunamo ks po obrtajima cisto da vidis koliko tu nema mistike nego je prosto, ks koja vuce tezinu auta i to je to...
ne znam kako je izgledalo sa ftj-om, tu je malo drugacija situacija zbog natpunjenog motora, drugaciji je razvoj snage i menjac je automatski, ali je opet krajnji efekat isti, auto sa boljim ks/kg odnosom ce biti brzi...
i taj 2.0tfsi ima vise varijanti od kojih nijedna ne izbacuje deklarisanu snagu na valjcima, a i izmedju sebe imaju po 10tak ks razlike, i pri tom je golf tezi od punta, ne znam ko je imao saputnike i koliko...
i na kraju, to sto pricas za obrtaje kod tebe konkretno stoji jer ti je motor daleko od stock, remapiran je i sigurno se na 5000rpm ne ponasa kao stock motor. u dizele se nesto i ne razumem ali verujem da ih ima vise koji ni ne mogu da zavrte preko 5000rpm od onih koji mogu, uz opet diskutabilan efekat...

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 12:19
od goblin
dag81 napisao:I ja bih najvise voleo neki v6 v8 benzinac, ali da mi drugi sipa gorivo i registruje. Ali ne merem nadjem tog nekog da mi finansira.
Pa samim tim prica se svodi na ono sto se vozi, a ne mastu.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Cesto nije problem ni u troskovima. Mislis da je onome ko kupuje A8 4.2TDI, S350 dizel, Porsche Cayenne Diesel S 4.2TDI, Q7 W12 6.0TDI, BMW M550xd, A7 3.0Bi-TDI.... problematicna registracija i troskovi sipanja i odrzavanja...? (a takvih auta itekako ima na nasem trzistu)
Ljudi te automobile placaju i preko 150.000eur. i naravno da bi imali mogucnosti da kupuju i voze benzince apsolutno bez problema, a s obzirom na odabir modela i motorizacije itekako se vidi da vole performanse gde bi im benzinci mozda i vise odgovarali.

Medjutim, najveci problem (iz mogu ugla takodje) je u postprodaji. Jednostavno ekvivalentan benzinac (isto godiste, slicne nabavne vrednosti, slicnih karakteristika i opreme...) je prakticno nemoguce prodati a cena je daleko daleko niza i jos si primorad da pristajes na razne kombinacije i kompenzacije da bi se otarasio automobila u postprodaji.

O tome niko ne mora da me uci. Evo bas sada imam X5 3.0i, 2009g, 125.000km, solidna oprema... Audo je VRHUNSKOM stanju, od prvog vlasnika, odrzavan u ovlascenom servisu, uredna servisna, prava kilometraza, uradjen veliki i mali servis, nove gume, tek registrovan, bas top top stanje.
Hocu da ga prodam. Taj auto je kao nov vrdeo prakticno isto kao i dizelas.
Sada se takav dizelas krece oko 26.000eur. dok ja za benzinca ne mogu da izvucem ni 20-21.000eur.
Ajde sto ne mogu da izvucem, nego sto ne mogu da ga uvalim apsolutno ni u jednu kombinaciju, svi beze od njega kao djavo od krsta.
E to je najveci problem benzinaca na nasem trzistu, pa tek onda troskovi potrosnje....

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 12:46
od schonenk
Kako bih voleo da imam tvoj problem :)

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 12:51
od TheWickerMan
nikaragva napisao: @TheWickerMan
Imas 50 godina?
Sudeci po tim kilometrazama koje si nabrojao, ako si poceo da vozis sa 18 godina i ako si prosecno godisnje prelazio kao ja, oko 35000km :)
Nisu sve moje kilometraže, ovo je ono što je sa delom službenih automobila i ljudi oko mene za koje znam sigurno šta je bilo. A imam dozvolu 14 godina i preko 800k km sigurno, 2 godine sam bio taksista a i sadašnji posao na kome sam 8,5 godina je takav da jako dosta putujem po celoj bivšoj SFRJ, dešavalo se i 15k mesečno da ubijem samo na poslu,plus svoji automobili. :)

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 13:11
od nikaragva
Covece sto ne kupis sebi dizela onda?? :kezo: :kezo:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 08 Okt 2015, 13:13
od TheWickerMan
Sa svojim kolima ne prelazim više od 30ak k godišnje, tu može benz/benz-plin. Ali su službena svi dizeli, vidi se po kilometražama :kezo: