Stranica 19 od 33
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 03 Sep 2012, 02:46
od NexT
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 03 Sep 2012, 02:46
od Xepoj87
Onda je i ciganija kupovina bilo kog polovnjaka,kao i ugradnja plina u bilo koji automobil,svaka popravka van ovlascenog,sa neoriginalnim delovima,kupovina Sava,umesto Bridgestone guma...
Svuda tu se steka,pa ne vidim zasto je stekanje na gorivu toliko losije?
Ovamo svuda pominjete kako je sranje sto su neki dizel motori preko 2000 kubika,jer je 300e skuplja registracija,a onda je lose kada neko hoce da ustedi toliko na mesecnom nivou na gorivu?
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 03 Sep 2012, 03:10
od dragvorl
Prezvakano je sve na prethodne dve strane dovoljno da svako pokapira sustinu. Ako cemo u krug bice

na par dana.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 03 Sep 2012, 12:13
od Floyd
@Heroj
Po tvom ispada da je tip koji vozi matori A8 4.2 sa plinom racionalniji od onog ko vozi novog i30 1.4 na benzin.
Kazes, voli covek?
Pa nemogu da kazem da je uredu da neko ko nema ni za kineske gace, kupi i obuce polovno HB odelo samo zato sto voli a da rezultat te kupovine bude to sto ce naredna tri meseca da guli parizer i bajati hleb.
To da li ce neko luksuzan i skup auto da vozi na plin ili ne je apsolutno nebitno ali kad se u celu pricu ubaci izraz "stednja" onda zvuci pateticno
Dobro, svestan sam ja da je na Balkanu auto za vecinu muskaraca upgrade za polni organ a kad je to u pitanju nema kompromisa.
Vidjao sam ja u Parizu, rumunske cergare u raspadnutom A8 ili BMW 7 sa plinskim uredjajem dok francuz koji radi za veliku platu (za razliku od njih) vozi Klicu ili Megija 1.5dci...jednostavno ukusi i prioriteti se razlikuju od nacije do nacije, od coveka do coveka.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 03 Sep 2012, 13:00
od Xepoj87
Nema tu racionalnijeg,vec je sve stvar licnih afiniteta... Neko voli da vozi nov I30,nego voli da vozi polovnog Bmw-a 3...
Kao sto neko voli da nosi dukseve i majice,a neko dzempere i kosulje...
Seljacenje i cigancenje se gleda kroz druge stvari,kao sto je odrzavanje,nevozenje,neregistrovanje i slicno... E tada neko ne treba da kupi automobil koji je kupio...
A ne da se stavlja covek na kolac zato sto da 30.000e,pa onda daje godisnje 10.000e na automobil i stavio plin da ne bi davao jos 5.000e...
Onda je po tebi svaka kupovina polovnjaka u stvari seljacenje, jer je skoro uvek taj covek mogao da kupi neki losiji nov automobil za te pare?
Nije,neko jednostavno hoce da vozi bolji automobil za svoje pare,nekome je suludo da plati neki automobil kao nov toliko koliko kosta...
Isto tako neko nece da baca na gorivo par hiljada eura godisnje bez razloga...
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 03 Sep 2012, 13:18
od Floyd
Lepo kaze narod "sto ljudi, sto cudi".
Najbolje je ne raspravljati se oko toga
Ja i dalje luksuzan i jak auto ne mogu da stavim u istu liniju sa stednjom
Smatram da covek koji udje u tu pricu treba da ima mogucnosti, da uopste ne razmislja na taj nacin o potrosnji.
Po meni nije kupovina svakog polovnjaka seljacenje jer sam i ja do sad vozio samo polovnjake.
Seljacenje je kad neko kupi polovnjak koji totalno neracionalan (primer je drugar sa CLS500) i onda prica o nekoj ustedi a isti taj lik se grizao za boolju kad mu je na prethodnom RS4 zveknuo automatik.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 21 Jan 2013, 21:54
od milosdoktorabs
Da li ugraditi TNG.Evo ovde cu sada dati tacnu racunicu.U pitanju je MEGAN 3 generation 1.6 16v,81 kw ili 110 ks.U njemu je LandiRenzo sekvent plinski uredjaj.
Period merenja je od 29.12 do 21.1.2013.Predjeno je 1030 km ( 600 km auto puta od 120 do 160 km/h,60 km regionala i resto je grad sa relacijama od 2 do 5 km ).
Podaci sa B.C su sledeci:
88.2 l utroseno derivata ( pokazuje kolicinu benzina ),8.5 l / 100 km,43.8 km/h pros.brzina.
Cene po kojima sam racunao su: 86.40 din/l TNG i 155.90 din/l EBMB.
Lm,krecemo:
Za 1030 km potroseno je 23 l EMBM-a i 81.27 l TNG-a,dakle ukupno 104,27 l derivata ( TNG plus EBMB ),sto je kostalo ukupno10721 din,odnosno 1 km je kostao 10.41 din.
Da sam se kojim slucajem vozio na benzinu sa gore pomenutom potrosnjom po B.C-u ta ista kilometraza bi kostala 13750,38 din.
Dakle razlika vec postoji i ona iznosi oko 3030 din na 1030 km ( uracunat TNG i EBMB vs EBMB ).
Posto je ovo zimski period pa je u gradskim uslovima izrazenija potrosnja benzina koji je potreban da bi se sistem prebacio na plin dolazimo do sledeceg:
za 1030 km je potroseno 81.27 l tng i 23 l benzina,deobom ovih cifra se dobija odnos od 3.53.
Za 1030 km utroseno je ukupno 104.27 l derivata ( benzin i plin ) tj. potrosnja je bila 10.12 l derivata na 100 km.Koristeci gore navedeni odnos dobijam da se u 10.12 l derivata nalazi 2.23 l EBMB i 7.88 l TNG.Prevedeno u dinare to iznosi 347.65 din za benzin i 680.832 za TNG tj ukupno 1028.482 din
Dakle tokom ovog perioda sa jakim mrazevima,mesovitom voznjom umerenog tempa 100 km puta je u proseku kostalo 1028.482 din a da se kojim slucajem koristio benzin samo to bi kostalo 1325.15 din.Dakle razlika je oko 300 din na svakih 100 km.
Sada znam da dizeli sa 130 i vise konja imaju prosek od oko 7 l na 100 km,ne znam kakvo je stanje zimi.
Voleo bih da cujem vlasnike salbijih dizela dakle onih koji ispod haube imaju od 68 do 110 ks kako bi napravili poredjenje i doneli zakljucak koliko je isplativ TNG sistem u zimskim mesecima
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 22 Jan 2013, 00:02
od Bax
Meni je zadnje merenje mjet bio 6.2, lagani grad...
Sent from my Amiga 500, using Kickstart 1.2
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 22 Jan 2013, 11:37
od RINGE
Milose
Jako lepo izneta racunica i ono sto je nabitnije zakljuci su u dinarima.
dakle usteda je nekih 300 din na 100km ili 3000 na 1000km.
Za mene je ugradnja gasnog uredjaja 900EUR (mozda moze i jeftinije da se nadje ali zbog garancije....) to je negde oko 100k RSD
Po toj racunici meni se isplati za nekih 33k km. Treba uzeti u obzir i servisiranje gasnog uredjaja kojeg za 33k km ima 3x ako se ne varam?
Dakle neka dugorocna ZNACAJNA usteda (da isplati sva cimanja oko ugradnje, sipanja gasa, mogucih bagova.......) se ostvari na preko 100k Km
Uz moju prosecnu potrosnju od 7.2L na 100km sve ovo me jos nije ubedilo da ugradim gasni uredjaj. Uzmimo i to da ce se godinama cena benzina i gasa jos vise pribliziti.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 22 Jan 2013, 11:45
od dragvorl
Tesko da ce se uskoro pribliziti cena gasa i benzina jer se gas forsira zbog ekologije. To se desilo pre godinu-dve jer je drzava podizala namete, ali kada smo mi bili reper za bilo sta? Kada izracunas neku normalnu cenu ugradnje, bez ovog dranja povezanog sa garancijom bi ti vreme otplate sigurno bilo blize 2 godine, sto je sasvim ok i po meni dobra investicija, jer ako uzimas novi auto sa namerom da ga zadrzis tipa 5 ili vise godina isplati se sigurno. Licno da uzimam npr. novog Punta ne bih ni razmisljao, odmah bih ugradio gas kod nekog sa strane, jer ta njihova garancija je smesna.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 22 Jan 2013, 11:46
od Sloba
Realnu računicu moguće je napraviti samo na primeru jedne cele godine. Zimi je cena gasa najviša u odnosu na cenu benzina, dok je leti najniža (letos je TNG koštao 45-50% od cene domaćeg benzina 95). Druga stvar je učešće benzina u vožnji. Zimi je najveće zbog niskih temperatura, leti je zanemarljivo s obzirom da prosečan TNG uređaj sa benzina na gas prebacuje već u prvoj minuti vožnje. Dakle, zimski meseci TNG ne prikazuju ni blizu opravdanim ulaganjem i zato je potrebno šire posmatrati stvari.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 22 Jan 2013, 11:48
od RINGE
Mozda si u pravu za cenu, ali nikad nista dobro od rusa nije doslo, pa i u ovo sumnjam. A sto se tice ekologije od toga smo daleko i u narednih 5 god
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 22 Jan 2013, 11:53
od dragvorl
Jel si izveo neku generalnu racunicu Slobo oko isplativosti uredjaja na jednom i drugom autu?
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 22 Jan 2013, 12:06
od mr.Big
Ja sam bez velike logike ugradio plin u ćerkinog Punta, tj pitanje je da li će mi se taj novac uopšte vratiti. Još kad se doda da je u pitanju keširanje u odnosu na višegodisnje plaćanje po malo na pumpi...
Ipak, nisam pogrešio. Povremeno joj napunim rezervoar/bocu za ~2500 din, a ona uvek ima u džepu 500-1k dindži ako zafali i sa tim se vozi par dana. Totalna opuštencija, skroz drugačije od benzina

Re: TNG vs Benzin
Poslato: 22 Jan 2013, 12:07
od Sloba
dragvorl napisao:Jel si izveo neku generalnu racunicu Slobo oko isplativosti uredjaja na jednom i drugom autu?
Grubom, ali vrlo grubom računicom, Suzuki je posle bezmalo godinu i po dana vratio uloženih 700€. Bilo bi i ranije da vlasnica nije bila na trudničkom, kasnije porodiljskom odsustvu. I more je izostalo, šopinzi u Mađarskoj i sl.
O Pugu ne razmišljam na isti način, naročito sada kada su mi najčešće relacije 1-3 km. Do posla 70% vremena vozim na benzin, 30% na gas i tu nema isplativosti. Ali, kao što rekoh, to je zima. Leti će se to kompenzovati.
Precizna računica i analiza zahteva mnogo zapisivanja za koje, iskreno rečeno, nemam ni volje ni vremena. Da li sam investiciju isplatio posle 12k km ili 14k km, godinu ili godinu i po ne znači mi mnogo jer ne mogu uticati na to. Bitno je da se štedi.