Xepoj87 napisao:Ljubitelj, zanimljivo je da zastupas nase tunere koji sami podesavaju parametre i koji u 90% slucajeva nemaju nikakvu obuku za to sto rade i zvanicno nisu strucni,nego su samoobuceni u odnosu na jake tuning kuce koje isto to rade,samo sa nekom sigurnoscu i ljudima koji su za to skolovani...
Pokusacu da pojasnim stav.
Ne zastupam nikoga, osim sto jako cenim znanje. Iza dobrog rezultata po pravilu stoji konkretno ime a to je u svakom poslu. Takvih je po definiciji mali broj, koji nose razvoj novog.
Verovao ili ne, posebna obuka za sam proces izmene mapa nije potrebna na danasnjem nivou racunara i softvera za svakoga ko je iole informaticki pismen uz naravno napisano uputstvo za upotrebu. A takvo uputstvo se dobije, tj kupuje od proizvodjaca mape/softvera u kome je sve sazvakano.
Na zapadu razvoj prave timovi inzenjera koji naprave gotov proizvod i koji se najcesce i ne pojavljuju direktno a onda te tzv tjunerske kuce koje se reklamiraju prosto samo flesuju softver.
Ja zastupam da i ovde treba da se tako radi, da postoji razvojni tim ( a to nije trgovacka tzv tjuning kuca koja preprodaje tudju robu) koji napravi prilagodjenje za neki motor a na osnovu znanja (teorije), ispitivanja (tesitranje u praksi) i definisanih ciljnih tehnickih parametara koji se garantuju.
Nebitno je da li su domaca ili strana lica.
I na zapadu se nisu rodili nauceni tjuningom vec se poceli mnogi samoskolujuci se, a isto tako i mnogo razvojnih inzenjera koji i inace rade na razvoju motora su se aktivirali u taj biznis i uneli neophodno znanje. Mnogo je na zapadu unisteno motora tokom decenija dok se nije doslo do cenjenog imena za odredjeni model motora, ili cak i celu marku. Ja ne spadam u one koji veruju reklamama da je sve sa zapada odlicno samim tim sto je sa zapada.
Ako rade kod nas kako si naveo, da se posalju podaci iz nasih uslova da to neko strucan pronalaizira a onda ovde opet neko strucan doradi do finog nivoa, super. Odlicno, svaka cast.
Ali, takvim ljudima ne trebaju reklamni flajeri, zna se ko su i sta rade i njihov rad i proizvod je najbolja reklama.
Cena rada kod nas je niza nego na zapadu i tu ma kako glupo zvucalo je prednost domacih pravih tjunera jer mogu da posvete vise vremena pojedinacnom slucaju motora koji rade a i spremni su da se zadovolje bitno nizom zaradom.
Na zapadu gde je bruto radni sat 150+evra strucnog lica su i cene njhovog proizvoda adekvatne.
Kako se uklapa rad tima njihovih strucnih lica u cene tjuninga koje se kod nas nude meni nije jasno, osim ako nije neka akcije promocije tj skoro besplatnog rada radi ulaska na trziste.
Ovde ima naravno samoreklamera isto kao i na zapadu, samo sto se tamo relativno brzi izdvoje prave tjunerske kuce a ostali otpadnu. Na zapadu se tacno zna koja tjunerska kuca, firma, preduzece, radi koju marku i koju familiju motora. Kod nas je jos uvek jako rizicno dati nekome motor u ruke na casnu rec ako se nema poverenja u prethodni rad doticnog.
Danasnji motori su vec ionako namerno isprojektovani i napravljeni da imaju male margine viska kapaciteta hardvera jer je fabrikama glavni cilj profit.
Drugim recima, podizanje snage danas vecine motora je jako skupo i zahteva sveobuhvatni pristup pa je upitno da li se isplati.
Ima gomila fabrickih ponuda motora do reda 300KS na izvolte a veliko je pitanje koliko ljudi kod nas bas ima potrebe za jacim motorima pa im treba tjuning.
Ja sam za cip tjuning, ali ako i samo ako su ispunjeni uslovi da se veoma detaljno istestira na svakom tipu motora pre pustanja u prodaju i da postoji od strane prodavca bezuslovna garancija na rezultat.
Kako je kod nas gorivo jos uvek takvo kakvo je mislim da je to najveci problem u celoj prici i tek kada se taj problem resi cip tjuning sa zapadnim mapama dobija puni smisao jer ce biti tada dovoljno mala razlika.
Jako bih voleo da gresim, ali kod nas na putevima svakoga dana se mogu videti vozila sa jasno vidljivim dimnim gasovima cak i prilicno svezeg godista sto ukazuje da nesto debelo ne stima bilo da je gorivo lose pa su i fabricke mape lose za to nase gorivo (nije napravljena mapa posebno za srpske uslove) bilo da je ok gorivo a cipovan nedovoljno dobro motor.
Da, cak i fabrike imaju i imale su lose mape uz citave inzenjerske timove kroz sve ove godine iza nas.
Tjuning motora generalno smatram sirom pricom od samih mapa, da bi se dobio efekat motora.
Paralela sa racunarima je na mestu, postoje tanani detalji koji prave razliku uspesnog i neuspesnog poduhvata. Samo sto je sve mnogo skuplje za igranje oko motora, i mnogo vise zavisi od spoljnih okolnosti (goriva).