Stranica 188 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2013, 20:35
od Bax
Citam po netu, stvarno se vidi da je eksplodirao pre kontakta sa zemljom na ovom snimku?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2013, 21:19
od BAJKER
zuzazu napisao:Evo jednog aerodroma na koji moze samo da slece kapetan.

Pista je dugacka minimalnih 2000m, nema precizan prilaz. Iza piste, kao i sa leve i desne strane su brda u neposrednoj blizini.

Posle odredjene tacke u prilazu, u slucaju nekog otkaza sistema ili motora, nije moguce raditi proceduru neuspelog prilaza (go around) - mora se sleteti pa ko prezivi, pricace.

Ako je minimalna sektorska visina u sektoru iza piste 11000ft, to znaci da je najvisa prepreka iza piste oko 9000 ft (oko 2700m).

Za jednog obicnog sofera, nikakav problem :mrgreen:
Imalo je i bivsoju Yu-gi slicnih aerodroma, konkretno u Beranama pista duga tacno 2000metara, nalazi se na nadmorskoj visini od 700 metara, los prilaz jer je dobar samo sa jedne strane, planina ispred tebe na kilometar a i na desnoj strani duz piste su takodje planine. Aerodrom je bio vojni ali ga je i JAT koristio nekoliko godina tokom 70"tih odrzavao je liniju Beograd-Berane
Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2013, 22:59
od zuzazu
Za procedure neuspelog prilaza, kao i poletanja racunaju se blizina i visina prepreke.

Najvisa prepreka u Beranama je Crna Glava od 2100m a Samo Berane je na platou visine 600m, sto cini da je vrh brda na 1500m visine u odnosu na aerodrom. Takodje postoji kotlina kojom ide put Berane - Andrijevica, a pista je upravo usmerenja kuda ide i put...

U slucaju Gazipase vrhovi su 2700m visine u odnosu na aerodrom (cija je visina prakticno na nivou mora)

Slicno, ali ne isto.

Drasticna razlika!

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2013, 23:15
od BAJKER
Slicno jeste zato sam i postovao, inace pista je na 700m visine mereno gps-om ;)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 09:06
od Heinz
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=779128

"Er Srbija" naručila deset A320neo
IZVOR: B92, RTS
Beograd, Dubai -- "Er Srbija" je naručila deset novih "erbasovih" aviona "A320neo", koji će postati deo flote kompanije od 2018. do 2020. godine, saopšteno je u Dubaiju.

Kako javlja RTS, cena ovih modrenih letelica premašuje milijardu dolara, ali će ona ipak biti niža jer su avioni za "Er Srbiju" naručeni u sklopu veće porudžbine partnerske kompanije "Itihad" iz Abu Dabija.

Deset aviona tipa "A320neo" postepeno će menjati letelice koje su sada u sastavu flote "Er Srbije", pa će tako "boing 737" do 2020. godine definitivno otići u penziju.

Kako je na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju rekao generalni direktor Dane Kondić, ova narudžbina ispunjava cilj "Er Srbije", koja će obnavljanjem flote postati prva u regionu koja ima ove najmodernije avione.

A320neo je naslednik modela A320ceo i predstavlja najnoviji korak unapređenja "erbasovog" A320E, a odlikuje ga novi, tiši i efikasniji motor koji troši manje goriva, jeftiniji je za održavanje i manje zagađuje okolinu.

Od 2010. godine i predstavljanja A230neo, "erbas" je primio 2.500 narudžbina ovog aviona.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 12:21
od kvcali
ovaj 320neo je najprodavanija letelica u istoriji avijacije (civilne)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 16:35
od Martin
Sinoć sam se poslom zadesio na pisti aerodroma "Nikola Tesla" i videh "AIR SERBIA" Erbas. :doubleup:
Čini mi se da je znatno tiši od ostalih aviona??? :think:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 16:48
od McGruja
A onda su ga upalili :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 17:40
od Martin
:kezo:
Ne, ne....baš naprotiv, prilikom kretanja iz mesta, na poletnoj pisti.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 18:25
od cozmo
Konacno imaju love za nov izduvni lonac kod Kilera :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 19:00
od cozmo
Vezano za Tatarstanov B737 koji je pao:

Tatarstan 737 impacted at over 240kt as pilots countered pitch-up and airspeed loss during go-around by pushing jet into 75deg dive.
Preliminary findings from crashed Tatarstan 737 flight recorder finds aircraft did not exceed angle-of-attack limits.
Time interval between Tatarstan 737's initiation of go-around to final impact was 45 seconds: inquiry.
Flaps retracted from 30deg to 15deg during initial go-around manoeuvre.
Suspect the role of somatogravic illusion.

https://twitter.com/FlightDKM

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 20:03
od Martin
cozmo napisao:Vezano za Tatarstanov B737 koji je pao:

Tatarstan 737 impacted at over 240kt as pilots countered pitch-up and airspeed loss during go-around by pushing jet into 75deg dive.
Preliminary findings from crashed Tatarstan 737 flight recorder finds aircraft did not exceed angle-of-attack limits.
Time interval between Tatarstan 737's initiation of go-around to final impact was 45 seconds: inquiry.
Flaps retracted from 30deg to 15deg during initial go-around manoeuvre.
Suspect the role of somatogravic illusion.

https://twitter.com/FlightDKM
Prevedeno na srpski, a ti me ispravi ako grešim - izgubio uzgon?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 20:09
od McGruja
Pao, brate, srusio se, gotovo... Preveliki napadni ugao, i izgubio uzgon
Mada kaze da crna kutija ne govori tako

Zuzazu ce iskustveno verovatno bolje znati sta su uradili piloti

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 20:10
od cozmo
Izgubio je verovatno brzinu sto je dovoljno za slom uzgona a na maloj visini to je fatalno u vecini slucajeva.
Pogotovo u totalnom mraku

http://aviationknowledge.wikidot.com/av ... c-illusion

The somatogravic illusion is a vestibular illusion which is prevalent during high accelerations/deccelerations when a pilot has no clear visual reference

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Nov 2013, 21:04
od Cica Maca
Martin napisao::kezo:
Ne, ne....baš naprotiv, prilikom kretanja iz mesta, na poletnoj pisti.
Citava serija A-320 injegovih derivativa je veoma tiha. Radjeno je istrazivanje zagadjenjem bukom pri ukljucivnju reversa 2010. godine, Hitrou (London).
Ovde je interesantno poredjenje A-319, A-320 i A-321. Sva tri modela su imali ili CFM ili IAE motore. Nize vrednosti su pocrtane.
Evo rezultata. :cool!:


Slika

Naravno, za A-320NEO (potencijalnog naseg "STANARA") jos nema vrednosti ali treba imati u vidu da se za ove modele nuditi dva motora:
- CFM International LEAP-1A - prvi put pokrenut na probnom stolu 04.09.2013. (LEAP-1A);
- Pratt & Whitney PW1000G - konkretno PW1124G/1127G/1133G za A-319/320/321, nisu jos krenuli sa testovima koliko sam ja video ali rodonacelnik serije PW15XXG koji je pokrenut 2008 i zavrsio i letna sipitivanja (jedan A-340 i B747SP) jos od februara kanadski sertifikat. Inace, po specijalizovanim forumima se koplja najvise lome oko komplikovanosti i mase turbine visokog pritiska a samim time i citavog GE(CFM) u odnosu na PW kao i boljih rezultata na testovima od projetovanih (za PW) ali ipak malo losijih (efikasnost i ekonomicnost u odnosu na CFM). Definitivna je samo jedna stvar a to je da je PW u prednosti kada je u pitanju odrzavanje, malo ce trebati obuke za mehose koji su vec jednom radili sa PW100 serijom (JAT-ov ATR 72).