Turbo vs atmo iste snage

Tehnička pitanja i objašnjenja
Zaključana tema
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od snork »

Da - ne treba povećavati veličinu felne bez dobrog razloga. Takođe treba birati što lakše felne i gume. Postoje drastične razlike u masi felni istih dimenzija - jednom sam video neke Alu+Mg koje sam mogao da podignem sa dva prsta, za razliku od istih takvih Alu.

Da se vratimo na turbo - u današnje vreme generalno pobeđuje, ali kao što se moglo videti iz mog primera, nije to baš tako crno/bela slika. A pisao sam samo o performansama - da smo pomenuli održavanje, trajnost, osetljivost na gorivo, atmo bi ispao još bolji.
Obim točka se ne povećava značajno, on mora ostati (približno) isti, najčešće u opsegu od 1-1.5% jer su dimenzije guma ipak uniformne. Ono što se menja je ET, širina i profil, obim možemo zanemariti.
Ok, ako je tako, onda to možemo zanemariti.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21794
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od nidza »

Ja sam prezadovoljan dizelom. Bez bilo apsolutno kakvih intervencija na motoru ima skoro 180.000 na satu, a ponaša se kao da se tek razradio. U pitanju je JTD od 80KS u Fiat Stilu, 2004. godište, a u mom vlasništvu je već skoro 6 godina.

Održavanje je smešno jeftino, kada se već poteže to pitanje. Ne mogu da kažem da sam primetio neku osetljivost na gorivo, puteve (čitaj rupe) ili bilo šta.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

kapor napisao:Izvinjvam se radi se o astri g hatch.
96ks na tockovima je skoro 120 ks na radilici i to mi je za ne poverovati ma koji je nacin merenja u pitanju.
?
96KS je 96KS. Na radilici nije mereno, to se radi motornom kocnicom.
Odakle podatak o skoro (koliko) 120KS na radilici ?

Sta ti pise u saobracajnoj dozvoli, za taj model vozila i motora?
Ako je to taj model koji sam nasao, fabricka deklaracija je 101KS/6000 rpm.

Efikasan 1.6 atmo 16V motor ne bi trebao da ima problem da ostvari 120+KS na radilici, iole moderne konstrukcije. To je neki prosek te klase zapremine motora.

1.4 atmo 16V motor tipicno oko 100+KS na radilici.

To plus, znaci +- nekoliko procenata odstupanja u serijskoj proizvodnji.
Obicno se za motor daje najmanja snaga koju dostize a u praksi serijske proizvodnje vecina primeraka postize nesto vise.

@srbin, da mere na nacin da se sto vise smanji uticaj promenljivih faktora.
Kako nije metoda pokretnog puta smanjuje se uticaj guma i svega sto one povlace na rezultat.
Ako nista drugo dobijaju se rezultati koji se mogu dobro uporedjivati.
snork napisao: Tačno - masa koja rotira ima veći "inercioni efekat" od one koja miruje.
A to vazi i kada se na dinamometru pokretnog puta vrsi merenje usporavanja rotirajuceg tocka. Moze da se dodje u situaciju da se sve pripise gubicima u prenosnom sistemu od motora do tocka pa se dodje do zakljucka o linearnom porastu gubitka u prenosu sa povecanjem snage motora i time zablude o pretpostavljenoj snazi merenog motora.
Tako se i mogu procitati "merenja" da je nastao gubitak u % od snage motora iskazan tako da kao da je 40 ili 50 kw potroseno od radilice do tocka.

Gubitak raste sa snagom motora ali nije linearna zavisnost kako se moze pronaci u nekim navodima sa merenja kod tjunera.

Stoperica i vaga su prosti merni instrumenti a mogu mnogo toga da "kazu". :kokice:
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od kapor »

Da 101 ks snaga motora, a ne snaga na tocku.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23529
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Day Walker »

Kako znas da li je na tocku ili radilici?
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24694
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

Deklarisana snaga je na radilici.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23529
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Day Walker »

aham..
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragan »

u vezi ove price sa tockovima, pre par nedelja sam jedan za drugim vozio civic type r i klio rs, prvi na letnjim 235/35 r19, a drugi na zimskim 205/50 r17. sto se tice dinamike voznje jako velika razlika, subjektivni utisak je bio da je klio za pola klase brzi na pravcu, a civic isto toliko brze ide kroz krivine...jeste da nije isti auto, ali su slicne koncepcije...
zanimljivo je i da je razlika u potrosnji izmedju najmanjeg i najveceg tocka na ovom testu bila 10tak posto...to uopste nije malo...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24694
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

Potrosnja manja kod manjeg tocka, jel?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ftj
Reactions:
Postovi: 13941
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ftj »

Klio za pola klase brži od CTR? Ne verujem da bi se hondaši složili :P
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Markoni »

dragan napisao:zanimljivo je i da je razlika u potrosnji izmedju najmanjeg i najveceg tocka na ovom testu bila 10tak posto...to uopste nije malo...
Mislim da ovo u principu nema veze sa praksom, tj. tesko ces imati slucaj da su nekome letnje felne 19 a zimske 15... Obicno su to susedne dimenzije, i razlika je u tom slucaju po meni mizerna...
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32208
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od trojanac »

Dragan se samo osvrnuo na deo diskusije gde je spominjano koliko uticaja ima veličina točkova.
dragan napisao:u vezi ove price sa tockovima...
I sigurno da ima uticaja. A taj njihov duel svakako nije za poređenje u uslovima kad su različiti točkovi i gume na automobilima.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Ivan »

Na bivsem pasatu i sada na GP imao 2 broja razlike, tj. 15 zimski i 17 letnji tako da je razlika u potrosnji bila ocigledna cak i na stedljivim 1.9 dizelima. Na otvorenom je razlika 0.4-0.5, a po gradu cak 1l, mislim da ga je veca masa tocka najvise ubijala u kreni-stani rezimu, mada stabilnost i izgled itekako opravdavaju tu razliku.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21794
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od nidza »

Širina gume tu ima mnogo veći uticaj, kako na otpor vazduha tako i na otpor kotrljanja. Obim je, kao što rekoh, u svim slučajevima može uzeti da je isti.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20519
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Heinz »

Zaključana tema