kapor napisao:Izvinjvam se radi se o astri g hatch.
96ks na tockovima je skoro 120 ks na radilici i to mi je za ne poverovati ma koji je nacin merenja u pitanju.
?
96KS je 96KS. Na radilici nije mereno, to se radi motornom kocnicom.
Odakle podatak o skoro (koliko) 120KS na radilici ?
Sta ti pise u saobracajnoj dozvoli, za taj model vozila i motora?
Ako je to taj model koji sam nasao, fabricka deklaracija je 101KS/6000 rpm.
Efikasan 1.6 atmo 16V motor ne bi trebao da ima problem da ostvari 120+KS na radilici, iole moderne konstrukcije. To je neki prosek te klase zapremine motora.
1.4 atmo 16V motor tipicno oko 100+KS na radilici.
To plus, znaci +- nekoliko procenata odstupanja u serijskoj proizvodnji.
Obicno se za motor daje najmanja snaga koju dostize a u praksi serijske proizvodnje vecina primeraka postize nesto vise.
@srbin, da mere na nacin da se sto vise smanji uticaj promenljivih faktora.
Kako nije metoda pokretnog puta smanjuje se uticaj guma i svega sto one povlace na rezultat.
Ako nista drugo dobijaju se rezultati koji se mogu dobro uporedjivati.
snork napisao:
Tačno - masa koja rotira ima veći "inercioni efekat" od one koja miruje.
A to vazi i kada se na dinamometru pokretnog puta vrsi merenje usporavanja rotirajuceg tocka. Moze da se dodje u situaciju da se sve pripise gubicima u prenosnom sistemu od motora do tocka pa se dodje do zakljucka o linearnom porastu gubitka u prenosu sa povecanjem snage motora i time zablude o pretpostavljenoj snazi merenog motora.
Tako se i mogu procitati "merenja" da je nastao gubitak u % od snage motora iskazan tako da kao da je 40 ili 50 kw potroseno od radilice do tocka.
Gubitak raste sa snagom motora ali nije linearna zavisnost kako se moze pronaci u nekim navodima sa merenja kod tjunera.
Stoperica i vaga su prosti merni instrumenti a mogu mnogo toga da "kazu".
