Stranica 20 od 41

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 30 Jan 2013, 14:16
od snork
Da - ne treba povećavati veličinu felne bez dobrog razloga. Takođe treba birati što lakše felne i gume. Postoje drastične razlike u masi felni istih dimenzija - jednom sam video neke Alu+Mg koje sam mogao da podignem sa dva prsta, za razliku od istih takvih Alu.

Da se vratimo na turbo - u današnje vreme generalno pobeđuje, ali kao što se moglo videti iz mog primera, nije to baš tako crno/bela slika. A pisao sam samo o performansama - da smo pomenuli održavanje, trajnost, osetljivost na gorivo, atmo bi ispao još bolji.
Obim točka se ne povećava značajno, on mora ostati (približno) isti, najčešće u opsegu od 1-1.5% jer su dimenzije guma ipak uniformne. Ono što se menja je ET, širina i profil, obim možemo zanemariti.
Ok, ako je tako, onda to možemo zanemariti.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 30 Jan 2013, 15:33
od nidza
Ja sam prezadovoljan dizelom. Bez bilo apsolutno kakvih intervencija na motoru ima skoro 180.000 na satu, a ponaša se kao da se tek razradio. U pitanju je JTD od 80KS u Fiat Stilu, 2004. godište, a u mom vlasništvu je već skoro 6 godina.

Održavanje je smešno jeftino, kada se već poteže to pitanje. Ne mogu da kažem da sam primetio neku osetljivost na gorivo, puteve (čitaj rupe) ili bilo šta.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 30 Jan 2013, 21:35
od ljubitelj
kapor napisao:Izvinjvam se radi se o astri g hatch.
96ks na tockovima je skoro 120 ks na radilici i to mi je za ne poverovati ma koji je nacin merenja u pitanju.
?
96KS je 96KS. Na radilici nije mereno, to se radi motornom kocnicom.
Odakle podatak o skoro (koliko) 120KS na radilici ?

Sta ti pise u saobracajnoj dozvoli, za taj model vozila i motora?
Ako je to taj model koji sam nasao, fabricka deklaracija je 101KS/6000 rpm.

Efikasan 1.6 atmo 16V motor ne bi trebao da ima problem da ostvari 120+KS na radilici, iole moderne konstrukcije. To je neki prosek te klase zapremine motora.

1.4 atmo 16V motor tipicno oko 100+KS na radilici.

To plus, znaci +- nekoliko procenata odstupanja u serijskoj proizvodnji.
Obicno se za motor daje najmanja snaga koju dostize a u praksi serijske proizvodnje vecina primeraka postize nesto vise.

@srbin, da mere na nacin da se sto vise smanji uticaj promenljivih faktora.
Kako nije metoda pokretnog puta smanjuje se uticaj guma i svega sto one povlace na rezultat.
Ako nista drugo dobijaju se rezultati koji se mogu dobro uporedjivati.
snork napisao: Tačno - masa koja rotira ima veći "inercioni efekat" od one koja miruje.
A to vazi i kada se na dinamometru pokretnog puta vrsi merenje usporavanja rotirajuceg tocka. Moze da se dodje u situaciju da se sve pripise gubicima u prenosnom sistemu od motora do tocka pa se dodje do zakljucka o linearnom porastu gubitka u prenosu sa povecanjem snage motora i time zablude o pretpostavljenoj snazi merenog motora.
Tako se i mogu procitati "merenja" da je nastao gubitak u % od snage motora iskazan tako da kao da je 40 ili 50 kw potroseno od radilice do tocka.

Gubitak raste sa snagom motora ali nije linearna zavisnost kako se moze pronaci u nekim navodima sa merenja kod tjunera.

Stoperica i vaga su prosti merni instrumenti a mogu mnogo toga da "kazu". :kokice:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 30 Jan 2013, 21:44
od kapor
Da 101 ks snaga motora, a ne snaga na tocku.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 00:26
od Day Walker
Kako znas da li je na tocku ili radilici?

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 00:29
od dragvorl
Deklarisana snaga je na radilici.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 00:30
od Day Walker
aham..

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 09:12
od dragan
u vezi ove price sa tockovima, pre par nedelja sam jedan za drugim vozio civic type r i klio rs, prvi na letnjim 235/35 r19, a drugi na zimskim 205/50 r17. sto se tice dinamike voznje jako velika razlika, subjektivni utisak je bio da je klio za pola klase brzi na pravcu, a civic isto toliko brze ide kroz krivine...jeste da nije isti auto, ali su slicne koncepcije...
zanimljivo je i da je razlika u potrosnji izmedju najmanjeg i najveceg tocka na ovom testu bila 10tak posto...to uopste nije malo...

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 09:18
od dragvorl
Potrosnja manja kod manjeg tocka, jel?

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 09:21
od ftj
Klio za pola klase brži od CTR? Ne verujem da bi se hondaši složili :P

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 09:37
od Markoni
dragan napisao:zanimljivo je i da je razlika u potrosnji izmedju najmanjeg i najveceg tocka na ovom testu bila 10tak posto...to uopste nije malo...
Mislim da ovo u principu nema veze sa praksom, tj. tesko ces imati slucaj da su nekome letnje felne 19 a zimske 15... Obicno su to susedne dimenzije, i razlika je u tom slucaju po meni mizerna...

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 10:03
od trojanac
Dragan se samo osvrnuo na deo diskusije gde je spominjano koliko uticaja ima veličina točkova.
dragan napisao:u vezi ove price sa tockovima...
I sigurno da ima uticaja. A taj njihov duel svakako nije za poređenje u uslovima kad su različiti točkovi i gume na automobilima.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 10:34
od Ivan
Na bivsem pasatu i sada na GP imao 2 broja razlike, tj. 15 zimski i 17 letnji tako da je razlika u potrosnji bila ocigledna cak i na stedljivim 1.9 dizelima. Na otvorenom je razlika 0.4-0.5, a po gradu cak 1l, mislim da ga je veca masa tocka najvise ubijala u kreni-stani rezimu, mada stabilnost i izgled itekako opravdavaju tu razliku.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 10:37
od nidza
Širina gume tu ima mnogo veći uticaj, kako na otpor vazduha tako i na otpor kotrljanja. Obim je, kao što rekoh, u svim slučajevima može uzeti da je isti.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 31 Jan 2013, 10:53
od Heinz