Aleksandr napisao:Process zaustavlenja korozii nazivase inhibiranje..
Nekorektno prevodjenje, inhibitori su usporivaci hemijskog procesa ( u nasem jeziku).
Ne zaustavljaju koroziju jer to nije ni moguce.
Postoje i ubrzivaci hem. procesa, katalizatori.
Nema svrhe ubacivati engleske termine da bi nesto zvucalo bolje nego sto jeste.
Aleksandr napisao:
Ovaj sastav prolaze ispod mokre korozije I izoluje metal od nju.
Korozija nije niti mokra niti suva, i nije iznad metala. Korozija jeste metal, metal koji je prosao hemijski proces koji se zove oksido redukcija.
Nema sta da se izoluje. Nije korozija na metalu, korozija je sastavni deo metala.
Korozija je resena odavno, mnogo duze od pomenutih 25 godina i u Rusiji, i Kanadi i Srbiji i na celoj planeti. To je dobro poznat hemijski proces, sa kojim se upoznajemo jos u hemiji u osnovnoj skoli i tacno se zna kako uzrok tako i resenje.
Ono sto nije reseno, to je da proizvodnja metala otpornog na koroziju bude laksa, brza, jeftinija od proizvodnje metala koji je podlozan koroziji. Cena dakle je faktor resavanja korozije na vozilima, nije niti nekakva magicna tecnost, niti izmisljeni nepostojeci hemijski procesi koje bi ta tecnost trebala da odradi.
Napravljeni su serijski automobili koji uopste ne mogu da korodiraju, ako je jednostavnije od trenutka kada se naprave narednih 50, 100, 200 godina nece korodirati bez ikakvih mazanja bilo cega svako malo nekoliko meseci. I jedan takav model auta se prodavao potpuno neofarban, dakle cist nezasticeni metal.
Posto je izrada od tog materijala skuplja primenjuje se jeftinije resenje koje je odlicno u praksi, lim auta se pravi od 2slojnog metala cime se promeni elektropotencijal u odnosu na vodu.
Popularnije zvano pocinkovani auto.
To je dovoljno da na autu ne zapocne korodiranje narednih 30-40 godina, bez magicnih tecnosti.
Ima li hemijske formule, oksido redukcionog procesa koji vrsi ta novo otkrivena tecnost?
Inace, takvu magicnu tecnost, samo sto se naravno ne deklarise tako kao magicna, proizvodi i prodaje jedno 30tak godina jedan Nemac, popularna je nasiroko u Evropi decenijama, dokazano deluje u praksi, koristi se pri restauracijama oldtajmera i radi na slican nacin fizickim delovanjem kako si opisao.
Ne zaustavlja koroziju naravno ali odlicno radi posao da se ona veoma sporo dalje razvija.
Nije ni skupa tecnost, cak je dato od strane proizvodjaca delimicno sastav tako da moze svako i sam da zamesa komponente. Kao i u svemu, prosto je jeftinije kupiti gotov proizvod nego ulagati u sopstvenu izrad par litara.
Rezime, korozija na automobilima ne postoji kao neresen problem. Poslovna je politika proizvodjaca koliko dugotrajnim zele da naprave svoj auto i koliko to da naplate. Tehnika tj nauka je odavno nasla resenje koje je dokazano kroz decenije i stotine miliona vozila i drugih uredjaja od gvozdja.
edit> Dok ne zaboravim, veoma uspesnu borbu sa korozijom u supljinama obavlja obicno laneno ulje, poznatije kao firnajz, koje vrsi ono sto se sugerise na datom poljskom linku. Jedina mana je sto kao lakotekuce se ne zadrzava trajno na povrsinama pa treba proces redovno obnavljati obicno jednom godisnje. Opis funkcija rust clean, na poljskom kao da je kopija upustva za upotrebu spreja WD40 koji se i kod nas koristi mnogo decenija. A on cak i rastvara povrsinski sloj korozije.