Moje iskustvo začuđujuće pozitivno, iako ima samo sa dnevnim i nazad bez. Ogromna većina ima upaljene maglenke, bar segment koji svakodnevno zuji autoputem BG ZG i NS.
Stereotip vozila gde se može očekivati faul, veliki SUV gde je verovatno sve automatski, a maglenke se ne pale same, često ni farovi jer ima dosta lumena spoljnog svetla, ili mali gradski auto.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 02 Nov 2022, 10:05
od YUgisa
Pa ima dosta njih sa upaljenim i kad treba i kad ne, u poslednja 3 dana sam presao oko 100km po magli, ali ovo mi bas zapalo za oko jer voze jedan za drugim.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 02 Nov 2022, 11:14
od ljuba
Problem je sto mnoga vozila imaju automatsko ukljucenje svetala i to vozac mesecima ne pipa... A po magli se cesto ne ukljuce svetla samo tako. To je redovna pojava u Holandiji....
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 02 Nov 2022, 22:14
od nidza
Nije problem u automatskim svetlima, nego što ljudi nemaju pojma šta su svetla za maglu, pa ih pale kad ne treba, a ne pale kad treba.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 06 Nov 2022, 10:29
od srdjanyo
Sinoć Bulevar Evrope, raskrsnica ka Šeratonu neko je sklonio znakove koji blokiraju saobraćaj u traci ka Hadži Ruvimovoj i sa te strane vozači prolaze da bi skrenuli sa Bulevara Evrope ka Higijenskom (Futoška ulica). Masovno ljudi koriste ovo. Dok smo tu šetali, prošlo je skoro 40 automobila tim manevrisanjem sa skretanjem u Futošku.
Onda je jedan taksista, da li mu je kliknulo ili se uplašio policije (koje nigde nije ni bilo), napravio polukružno okretanje i vratio se ka Detelinari. To isto, napravilo je 5,6 vozača iza njega. Usput je jedan BMW vozio u suprotnom smeru ka Detelinari.
Futoški put, desna traka koja se trenutno radi na strani Mol pumpe. 3 vozača niotkuda voze tom trakom. Jedna ženica sa starim Yarisom direktno se nasadila na humku izgrebanog asfalta naslaganog na mestu gde se nalazi šaht. Jedan od njih, vozač Alfe 156, u toj traci u suprotnom smeru pokušava jadnim autom da preskoči ostrvo i uključi se u pravom smeru u traci koja je rekonstruisana. Vozač Škoda Skale opušteno vozi trakom koja je zatvorena radovima. Sve se dešava od Šeratona do MOL pumpe.
Radomira Raše Radujkova traka ka Bulevaru Jovana Dučića. U obeleženom čunjevima razdelnom delu (srednja traka) na 30 metara od raskrsnice stoji vozilo Kia Ceed parkirano. Verovatno je vernik u crkvi ili je možda ogladneo. Uglavnom vozilo stoji parkirano na sred ulice, bez uključene svetlosne signalizacije.
Jedan mali opis u kakvom haosu živimo.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 06 Nov 2022, 11:41
od shandu90
Bezobrazluk i nista drugo. Da kamere stvarno rade posao i da se kaznjava bsr godinu dana za najmanju glupost, itekako bi se uveo red. Pre svega bi se i gradska kasa napunila. Drugacije ne ide, jer stvarno su ljudi poceli da se glupiraju u saobracaju i da voznju dosivljavaju kao sprdnju. Nije tako bilo ranije.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 06 Nov 2022, 14:20
od pedja
Vozi ko kako i kuda hoće.
TapaT
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 07 Nov 2022, 14:02
od nidza
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 07 Nov 2022, 14:32
od Ji 4Tze
pa mogao je i da sačeka malo da se kolega isparkira
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 07 Nov 2022, 14:36
od Gazu
Zato je ovaj sačekao, pa dao gas u rikverc taman kad se drugi kolega primakao.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 07 Nov 2022, 14:56
od nidza
Ma bilo mesta, trebalo je napred da krene vozilo. Sem toga sam saglasan, kada neko zbunjen stoji nedefinisano, radije stanem na bezbednom odstojanju.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 08 Nov 2022, 20:56
od Geza
BigMazzy napisao: 13 Sep 2022, 07:00
Malo sam istraživao i guglao pravila kod nas pa i u svetu, i dosta se vodi polemika oko tri trake. U svakom slučaju u praksi se srednja traka koristi najviše kao vozna traka, leva je isključivo za preticanje, krajnja desna je za najsporije učesnike u saobraćaju, teretna vozila itd i svuda se navodi krajnja leva i krajnja desna, tj trake uz levu i desnu ivicu kolovoza. U praksi se pokazalo da kad bi svi vozili krajnje desnom trakom onda bi bilo čestih preticanja srednjom i izazivalo bi opasne situacije.
Ja iskreno, nikad nisam video na penjanju uz bubanj potok, gde su tri trake i oko kojih se rasprava i povela da masa vozi krajnje desnom, a realno, niko od vas isto ne vozi tom krajnje desnom, već srednjom i levom upravo iz gore opisanih razloga.
Svaki dan idem obilaznicom ka Pupinovom mostu, magistrala sa tri trake, srednja je najopterecenija, krajnje desna autobusi, kamioni i vrlo vrlo retko po neki automobil. Dakle, tako vozi minimum 80% ljudi u Srbiji a i stranci, barem po tablicama se drže iste filozofije.
Sa druge strane, čisto da znate, ko putuje novim AP u Crnoj Gori, ovo je njihovo zvanično pravilo ( dakle krajnje desna je inače odvojena kratkom isprekidanim belom linijom, kao penjanje uz bubanj potok ), pa citiram
Pod sloganom “Koristi pravu traku”, Monteput objašnjava:
Krajnja desna traka je traka za spora vozila;
Srednja traka je vozna, odnosno traka koju treba dominantno koristiti tokom vožnje na dionici autoputa ;
Lijeva traka je preticajna traka;
U Srbiji ga ne viđamo: Da li znate na šta ukazuje ovaj saobraćajni znak?
Mnogi koji voze kroz Nemačku imaju problema sa pojedinim saobraćajnim znakovima koji im nisu poznati.
IZVOR: B92
Jedan od njih je saobraćajni znak 223.1, koji se može videti na auto-putu u Nemačkoj, ali i u nekim drugim zemljama, poput Holandije. U pitanju je plavi kvadratni znak sa tri bele strelice usmerene prema gore, a jedna od strelica odvojena je punom belom linijom.
Nepoštovanje tog znaka može rezultirati novčanom kaznom do 75 evra i jednim kaznenim bodom. Kazne mogu biti drastične ako, prema pisanju portala fuehrerschein.de, "nepoštovanjem znaka usledi opasnost ili čak nesreća sa materijanom štetom ili povredama učesnika u saobraćaju".
Saobraćajni znak sa belim strelicama i crtom znači da se zaustavna traka mora koristiti kao krajnja desna vozna traka na auto-putu. To znači da učesnici u saobraćaju na ovoj deonici mogu da koriste ne samo dve, već sve tri trake.
Vozačima je dozvoljeno da koriste zaustavnu traku kao regularnu traku na auto-putu, pod uslovom da je vidljiv odgovarajući saobraćajni znak.
Ali, važno je da obrate pažnju kada dođe kraj te naredbe – na saobraćajnom znaku, uz bele strelice i crtu, strelica desno je precrtana crvenom bojom. Od tog trenutka vozačima su ponovno na raspolaganju samo dve trake.
TÜV Thüringen izričito ističe da se zaustavna traka na auto-putevima ne sme koristiti kao prečica i da se sme koristiti samo ako to nalaže odgovarajući saobraćajni znak.
Korišćenje je rezervisano isključivo za hitne slučajeve i vozila u kvaru.
Alternativa precrtanoj beloj strelici je znak sa belim strelicama i crtom, gde se krajnja desna strelica savija ulevo.
Ovaj znak pokazuje vozačima da se zaustavna traka mora odmah osloboditi od vozila, piše fuehrerschein.de.
U zavisnosti od deonice auto-puta i broja voznih traka, ovaj saobraćajni znak može biti sa tri ili četiri strelice. Značenja uvek ostaju ista, baš kao i kazne za nepoštovanje.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 12 Nov 2022, 12:23
od pedja
pedja napisao:O vikend vozačima, koji se razmile u doba odmora i praznika, treba posebnu temu otvoriti.
U garaži moje zgrade su dva vozila koja se ne voze radnim danima. Odnosno, jedno se vozi vikendom (bar svakim drugim), drugo se ne pomera skoro nikada.
Naravno, u četvrtak su isparili iz garaže, jer... praznik. Verujem da su "super" na putu, posebno ovaj drugi. Inače je to mali autić, nije da ga čuva za putovanja, a tokom nedelje ima neki manji za po gradu.
TapaT
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 15 Nov 2022, 06:48
od schonenk
I ja sam pre korone bio vozac radnim danima, sada samo vikendom i praznicima. jedan vozim samo vikendom, a drugi par puta godisnje kada je navak i "super" sam na putu