Stranica 192 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Nov 2013, 16:42
od NexT

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Nov 2013, 16:47
od Paja
:kezo: :kezo: :kezo:

Ostaće tu do isteka resursa. :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Nov 2013, 23:55
od BAJKER
Višak kilograma - najveći neprijatelj svakog pilota

Gojazni piloti i kontrolori leta u Americi uskoro će morati na redovne lekarske preglede, zbog zabrinutosti stručnjaka da njihova kilaža utiče na njihov radni učinak.
Američka Federalna administracija letenja objavila je novu polisu prema kojoj svi piloti i kontrolori leta sa indeksom telesne mase većim od 40 i obimom vrata većim od 43 cm moraju da idu na kontrole kod specijaliste za spavanje, pre nego što dobiju sertifikat potreban za rad.

Problem leži u tome što gojazne osobe gotovo po pravilu pate od apnee tokom spavanja, zbog čega su tokom dana iscrpljeni.

Plan je da na posletku budu testirani svi piloti i kontrolori leta sa indeksom telesne mase većim od 30.

Ovaj plan objavljen je pet godina pošto su dva pilota na Go Airlines letu između dva havajska ostrva zaspali i promašili aerodrom.

Let je naposletku okončan bez daljih incidenata, ali je Odbor za bezbednost nacionalnog transporta pokrenuo istragu.

Ispostavilo se da je pilot gojazan i da ima dijagnozu apnee.
http://www.b92.net/putovanja/zanimljivo ... _id=780405

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 02:50
od snork
Cica Maca napisao: (NAMERNO IGNORISEM) mesac struja i zadnji konus, zapreminu racunas kao konstantnu vrednost. Dakle, sa promenom snork,
Kad smo već kod zadnjeg konusa, čemu on služi? Da poveća impuls i energiju izduvnih gasova? Kao primer, evo slike CFM-56 (jedan od četiri) sa onog američkog tankera koji je prošle godine bio na aero-mitingu na Batajnici:

Slika

Sam avion (B707) je negde 1965. godište, a motori su bar 20 godina mlađi i ugrađeni umesto originalnih. Pripada rezervnom sastavu američke vojske (nacionalnoj gardi) iz Ohaja. Bilo bi lepo kada bismo imali saradnju i sa regularnom američkom vojskom, a ne samo sa ovim hobistima. :mrgreen:
Cica Maca napisao: uradjena kako treba. Zvuk je POREMECAJ okoline koji se krece od izvora prema spoljanjosnosti. Kako brzina zvuka nije drasticno veca u odnosu na brzine kojima avion leti (pazi, uzimam raspon brzina od brzine za proceduralno penjanje-cista konfiguracija do maksimalne dozvoljene krstarece), lepeza poremecaja ce se pribliziti celu motora gledano sa prednje strane i izduziti iza motora tako da ce putnicki prostor, ako su motori dovoljno daleko od trupa, biti u minimalnom zahvatu lepeze poremecaja. Ovo je narocito izrazeno kod dvomotoraca jer je razmah pajlona sa motorima (relatino gledano u odnosu na razmah krila) veci nego kod cetvoromotoraca. Takodje, na visini krstarenja od recino 10.000 gustina vazduha je skoro tri puta manja od gustine vazduha na 0m. Samim time, amplituda poremecaja ce mnogo brze opadati za razliku od brzine kretanja poremeceja (samo je nepunih 12% manja brzina zvuka na ovoj visini nego na 0m). Turbulentno ili laminarno strujanje iza motora nema veze sa bukom. Verovatno si video nesto nalik na ovo.
Da, da, u pravu si, ja sam malo pogrešno zamislio kako se kreće zvuk od motora prema trupu aviona. Tj. razmatrao sam šta čuje posmatrač na zemlji, što nema veze sa situacijom u samom avionu, koji se kreće zajedno sa motorima. :)

Definitivno je najgora buka bila kod prvih putničkih mlaznjaka koji su imali dva motora u korenu krila, uz sam trup (DeHavilland Comet, Tu-104, itd).

Ipak, pretpostavljam da se slažemo da buka kod mlaznih motora potiče od veoma velike brzine izduvnih gasova? Što se same mehanike tiče, tu nema nekih posebih izvora buke - sve je simetrično i sva kretanja su rotaciona. Inače, kažu ljudi da su i prvi (vrlo bučni po sadašnjim standardima) mlaznjaci bili veoma tihi u odnosu na avione sa klipnim motorima. Zamislite kako se čuje bilo koji auto bez auspuha... a onda recimo DC-6 sa 4 motora, svaki sa po 28 cilindara, i izduvnim granama koje skoro direktno štrče iz motora. Pa onda zamislimo putovanje takvim avionom od Beograda do New Yorka. Mora da je bilo pakleno. :djavo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 03:40
od snork
Ispravka (isteklo vreme za edit, pa pišem novu poruku): nije 28, nego 18 cilindara (mislio sam da ima 4 reda po 7, umesto 2 po 9 cilindara (u pitanju je Pratt & Whitney Double Wasp motor).

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 10:40
od zuzazu
I onda da vidis buke i lica putnika kad na ATR-u proradi de icing elise :rofl:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 10:58
od Geza
„Utva“ će raditi za „Boing“ i „Erbas“?
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4221 ... ng-i-Erbas

Tim „Mubadale“ koji je prethodna dva dana u Beogradu razgovarao sa predstavnicima Srbije o ulaganju u našoj zemlji posetilo je „Utvu“.

Menadžeri „Utve“ gostima iz Emirata pokazali domaću „lastu“

Prema saznanjima „Blica“, fabrika iz Zemuna biće uključena u proizvodnju avio-komponenata za „Erbas“ i „Boing“, a koju je u vrednosti od pet milijardi dolara za narednu deceniju ugovorila „Mubadala“. Izvršni direktor „Mubadale“ Valid al Muhairi ulazio je čak i u naš školski avion „lasta“. Ovo je samo jedan od poslova o kom se razgovara sa „Mubadalom“. Juče su posetili i „Galeniku“.

- Iznenađeni su kako je moguće da je takva fabrika u problemima. Rekli su da će u narednom periodu ozbiljno proučiti mogućnost preuzimanja većinskog vlasništva u „Galenici“, ali da su za to potrebne dodatne analize, kaže za „Blic“ Mlađan Dinkić, zamenik predsednika Komiteta za saradnju sa UAE.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 11:21
od zuzazu
Oce, oce.... to je tako jednostavno. Kazes "UTVA ce raditi delove" - i UTVA radi delove :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 11:23
od Laki021
A sta kazete na ovo?


B92: Boing: Oprez, naši motori lede http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... _id=781178

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 13:31
od NexT
"Džapan erlajns"
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 14:25
od zuzazu
Proizvodjaci aviona ne prave motore nego ih narucuju od drugih (CFM, GE ili sl.)

Prema tome, neki motor ugradjen na Boeinga, ledice isto tako i na Airbusu, Treba pogledati komentare (onaniju) citalaca jer je tekst namenjen potkrepljivanju cinjenice da je Air Serbia napravila ultra izbor uzimanjem Busa.


Inace pod odredjenim meteoroloskim uslovima SVI MOTORI SE ZALEDJUJU.

Let na temperaturama do -40C, poniranje sa oduzetim gasom, u uslovima vidljive vlage u vazduhu (oblak, magla) i td i td

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 14:40
od Geza
Toliki motori, a nemaju npr. posebnu komoru za spoljašnje grejanje.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 15:00
od zuzazu
Normalno da se greje motor. Na uvodnik se dovodi topao vazduh uzet sa kompresora visokog pritiska, ali svako ukljucenje znaci i porast potrosnje goriva. Tako da nema, recimo automatsko ukljucenje grejanja, vec je to ostavljeno soferu da uradi svojom carobnom rucicom ;)

Takodje, postoje momenti kada ce sofer ukljuciti grejanje motora i kada mu ne treba, ali da ne duzim pricu. To su sad vec soferske cake i fazoni :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Nov 2013, 17:21
od zuzazu
U vezi onog sunovrata Tatarstanskog B735.... evo sta se (ne) vidi nocu, ulaskom u oblacnost. Ako se ne gleda u instrumente - ciao! Iluzije su cudo.

Takodje, i za ovako kratak prolazak kroz potencijalnu zonu zaledjivanja, ukljucivanje grejanja motora je obavezno. S tim sto je bolje ukljuciti nesto ranije da bi se uslo sa toplim motorima.

http://www.youtube.com/watch?v=l3fRDql0gn4

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 27 Nov 2013, 13:40
od Dzoni_m
http://www.youtube.com/watch?v=OcrpR1YI1qc

Ludaci, dali coveku 737 u ruke posle samo mesec dana obuke i to da poleti i sleti, sreca pa nisu kriticne faze leta :pardon: