Extender napisao: 07 Okt 2021, 14:40
Zaboravih da napisem.
Audi A4 2008g, 2.0 tdi 105kw (cipovan ako pravi neku razliku).
Dpf je izbacen pre nekoliko meseci i blokiran egr.
Prema sledećem korisničkom uputstvu, strane 256.-260. i 325.
https://www.alkivar.com/AUDI/Audi_A4_20 ... Manual.pdf
za taj A4 2.0 tdi - prilikom primene tzv fiksnog servisa (dakle 1 godina ili 15000 km) odgovarajuća su ulja po normama VW 505 00, VW 505 01, VW 506 01, i
VW 507 00, dok se kod primene tzv LongLife Servica treba upotrebiti VW 506 01, VW 507 00, uz napomenu da u bilo kojoj varijanti za motore sa DPF koristi isključivo 507 (tj. ulja koja zadovoljavaju VW 504/507).
Dakle bilo koje ulje sa odobrenjem od VW po nekoj od tih normi je odgovarajuće, a vrlo verovatno da bi navedene varijante mobila, ravenola i castrol-a takođe dobro/odlično završile posao (možda i bolje od onih koje su propisane, al možda).
Sa obzirom da je ravenolovoj varijanti navedeno preporuka po 505.00 i 505.01 i sa obzirom kako je koncipirano - moglo bi da se razmatra kao jedan od najidealnijih izbora
Da je moj taj audi, famova ili nisoteova varijanta po 504/507 (bez obzira što mu je skinut dpf) i time bih završio priču, s tim što bi za oštriju božnju moglo da se uspostavi da 40ice po ACEA C3 (pogotovo navedena mobilova i ravenolova) bile zgodnije.
***
garac napisao: 07 Okt 2021, 20:10
Imam
Corsa C 1.7DI 2001god.(auto je kupljen nov) prešao je
85.500km, auto je servisiran u ovlašćenom servisu i sve što je rađeno na autu rađeno je tamo, a to je uglavnom zamena ulja i pratećih filtera, veliki servis i to je to.
U autu je uvek sipano ulje
GM 10W40 ACEA A3/B3/B4. API SL/CF i uvek je sipano isto ulje sve do zadnjeg puta kada je sipano ulje
GM 5W30, tada sam se posvađa sa njima zašto su promenili gradaciju ulja jer je uvek išlo 10W40, i na meraču je pokazovalo da ima više ulja iznad maximuma kao što i danas ima.
Bilo je ubeđivanja....kako može ovo... može i ono pa su na kraju hteli da zamene ulje ali ja to nisam prihvatio i napustio sam ih.
U računu koji sam dobijao uvek je stojala i stavka "
brake cleaner", da li je to čistač ulja koji se sipa u motornom ulju da bolje očisti motor prilikom ispuštanja istog, pitam Vas da li je to ili je to neka šarena laža?
Taj auto se slabo vozi, zadnja promena ulja je bila
01.06.2018god., znam, nije trebalo tako da bude, auto je prešao od tada do danas
6.100km.
Zamolio bih Vas za predlog/savet šta u ovom slučaju uraditi?
Znam da je 10W40 mineralno ulje a 5W30 sintetičko ulje, čitao sam po netu da se za starija vozila više se preporučuje 10W40 jer zbog svoje gustine bolje zaptiva zazore.
Isto tako za 5W30 ne mogu da kažem da se potrošilo, i dalje ga ima iznad maximuma.
Ono što sam primetio između ova dva ulja u radu samog motora je da sa mineralnim uljem auto ima grublji rad kada je hladana, kada se zagreje rekao bih da su tu negde, možda grešim.
Molim za savet,
šta sipati u moj auto, koje konkretno ulje i koje gradacije i da li koristiti taj "brake cleaner" pri zameni ulja (ako je to to što sam mislio da jeste-čistač mot.ulja),
pitao bih još nešto u vezi filtera, koje filtere preporučujete neku marku ili pak cenovnog razreda nižeg, srednjeg ili višeg?
Pitao bih Vas još nešto, imam ulje neotvoreno, stajalo je na tamnom i hladnom mestu (u podrumu), na kantici stoji 09.2012.god. da li se takvo ulje sme iskombinovati sa ostatkom dopune za zamenu (ako je 4,5L = 3,5L svežeg + taj 1L starog), da li bi to nešto škodilo?
Hvala na odgovoru.
Pa, recimo da je servis hteo-ne hteo učinio uslugu tom motoru, sipajući 5W-30 varijantu, s tim što ulje ne bi trebalo da bude preko maksimuma. To pokazuje dve mogućnosti - ili su bili aljkavi pa preterali maksimum, ili su sipali korektnu količinu, a dolaz do razređenja ulja gorivom, što je manje verovatno.
Inače, logično je da se oseti (između 10w-40 i 5w-30) razlika pri rada na hladno, jer je 5W tečljivije od 10W.
Striktno gledano/tumačeno - (jedino)servisna knjižica te korse kaže kakvo ulje treba sipati, jer za razliku od korisničkih knjižica većine ostalih vozila (drugih brendova), u korisničkoj knjižici Corse C tog 2001. godišta ne stoje navode o pogodnoj (SAE) gradaciji ili ACEA i eventualno Opel normi. To piše jedino u servisnoj knjižici - a ja nisam imao priliku to da vidim, ni sa interneta.
Izvan toga - tzv. mazivni selektori tj. baze podataka proizvođača maziva koje daju preporuke svojih ulja, uglavnom navode to da se za tu korsu može upotrebiti i 10W-40 i 5W-40 i 5W-30, a i npr. 0W-40 (kao i npr. 0W-30). Dakle, preporuke su vrlo široke što je i razumljivo sa obzirom na godište.
Jedna napomena - to što se npr. u prošlih, recimo desetak intervala koristilo npr. 10W-40, uopšte ne ograničava da se u sledećoj izmeni koristi druga gradacija, ako je i ta odgovarajuća. Dakle ne mora uopšte da bude greška što je posle 10W-40 sipano 5W-30, a takav slučaj se može razmatrati i kao odličan postupak (eventualno iz nehata) jer je tečljivije ulje kakvo je 5W-30 relativno blago ispralo motor od ddugotrajne upotrebe viskoznijeg ulja koje je verovatno u većoj meri ostavilo naslage.
Šta uraditi?
Pa, ulje bi trebalo promeniti, a ovo što je ljubitelj naveo je zgodan opšti vodič kako bi trebalo gledati na tu stvar. Suština je da je verovatno najzgodnije izabrati nekp (gradacije) 5W-40 ili 5W-30, a što se tog motora tiče relativno je manje bitno koje je norme, jer su ulja tih gradacija praktično sasvim pogodna za taj motor. Mislim da bi u sledećoj izmeni sasvim odgovaralo pomenuto Nisotec 5W-40.
***
U vezi brake cleaner-a - servisu je verovatno opravdanje to što su kao proveravali i čistili kočnice. Naravno, servis može nešto da čini, a kasnije naplati, jedino ukoliko mu mušterija potpiše radni nalog. Na mušteriji je da gleda šta potpisuje, i da se obrati tržišnoj inspekciji (i/ili odgovarajućem ministratsvu) ukoliko nije učinjeno prema potpisanom radnom nalogu. Naravno, u praksi je insistiranje na tome komplikovanije kada se ima posla sa servisima.
***
U vezi umešavanja jednog litra ulja koje stoji od 2012.god. - po pravilu je maksimalni tzv. shelf life motornih ulja 5 godina, tako da to nije preporučivo. Takođe,nije preporučivo mešati ulja koja zadovoljavaju različite norme jer eventualno detergentski aditivi iz jednog mogu umanjiti efekat aditiva iz drugog ulja. Suštinski, ulja su mešljiva (dobiće se ulje određenog viskoziteta koji se može sračunati) ali to nije preporučivo, a pogotovo ne ulje koje je staro 10ak godina.
U praksi, verovatno ne bi bilo posebnih problema ako se tom starijem ulju nije nešto istaložilo (nego je zadržalo uniformonst i relativnu bistrinu) - ali takva praksa se ipak ne može podržati. Onaj ko to čini radi isključivo na svoju odgovornost.
Sad, neki ljudi svašta rade što nije preporučivo, pa su opet srećni zbog toga. Jedu previše, piju previše... itd.
Srećno.