Stranica 196 od 269

Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 11:15
od Extender
A ovako neka varijanta? Vidim da pise VW 511.00, da li to znaci da je odgovarajuce i za moj motor (507.00 valjda) ili da trazim nesto drugo?
Slika

Sent from my SM-A307FN using Tapatalk


Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 11:46
od Ivan
Da, itekako je odgovarajuce.

Ovo je ulje acea C3, tako da je fenomenalno i za euro 5/6 motore sa DPF, a ti ga svakako nemas vise.

Meni cak u uputstvu za bmw kaze da sipam bmw ulje, a alternativno 0w30, 5w30, 5w40 ili 0w40 pod uslovom da je c3 specifikacija.

@@DS9 kako ti se cini ovaj gore spomenuti mobil u odnosu na ovaj ravenol sto sam zadnji put sipao. Zna

https://www.ravenol.rs/proizvodi/raveno ... -sae-5w-40

Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 14:24
od DS9
Pa, čisto lično pre bih izabrao ravenolov RUP nego mobil - inače su oba ulja vrh 40ica za širu upotrebu. Ko voli, i ukoliko stoji preporuka za normu koja se traži - onda se može smatrati odličnim rešenjem. Sad, cena... al` merak ponekad i nema cenu, i u tom smislu meni se i ne čini preskupo za onog ko želi da bude siguran da je stavio jedno od najkvalitetnijih varijanti za svoj motor (mislim i na mobil i na ravenol varijantu)

Što se extendera tiče, on nije naveo za koji auto (motor, godište, kw) traži ulje osim da traži zamenu za LL varijantu Castrol-a. Inače Castrolova varijanta ulja po normi VW511.00 je Edge 5W-40 M
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... BL5SYP.pdf

s tim što mislim da je bitno inferiornija od ravenolove i mobilove 511.00 varijante, bar po istaknutim specifikacijama.

Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 14:40
od Extender
Zaboravih da napisem.
Audi A4 2008g, 2.0 tdi 105kw (cipovan ako pravi neku razliku).
Dpf je izbacen pre nekoliko meseci i blokiran egr.

Sent from my SM-A307FN using Tapatalk



Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 20:10
od garac
Zamolio bih Vas za jedno mišljenje i savet šta primeniti u mom slučaju?

Imam Corsa C 1.7DI 2001god.(auto je kupljen nov) prešao je 85.500km, auto je servisiran u ovlašćenom servisu i sve što je rađeno na autu rađeno je tamo, a to je uglavnom zamena ulja i pratećih filtera, veliki servis i to je to.

U autu je uvek sipano ulje GM 10W40 ACEA A3/B3/B4. API SL/CF i uvek je sipano isto ulje sve do zadnjeg puta kada je sipano ulje GM 5W30, tada sam se posvađa sa njima zašto su promenili gradaciju ulja jer je uvek išlo 10W40, i na meraču je pokazovalo da ima više ulja iznad maximuma kao što i danas ima.
Bilo je ubeđivanja....kako može ovo... može i ono pa su na kraju hteli da zamene ulje ali ja to nisam prihvatio i napustio sam ih.

U računu koji sam dobijao uvek je stojala i stavka "brake cleaner", da li je to čistač ulja koji se sipa u motornom ulju da bolje očisti motor prilikom ispuštanja istog, pitam Vas da li je to ili je to neka šarena laža?

Taj auto se slabo vozi, zadnja promena ulja je bila 01.06.2018god., znam, nije trebalo tako da bude, auto je prešao od tada do danas 6.100km.

Zamolio bih Vas za predlog/savet šta u ovom slučaju uraditi?

Znam da je 10W40 mineralno ulje a 5W30 sintetičko ulje, čitao sam po netu da se za starija vozila više se preporučuje 10W40 jer zbog svoje gustine bolje zaptiva zazore.
Isto tako za 5W30 ne mogu da kažem da se potrošilo, i dalje ga ima iznad maximuma.
Ono što sam primetio između ova dva ulja u radu samog motora je da sa mineralnim uljem auto ima grublji rad kada je hladana, kada se zagreje rekao bih da su tu negde, možda grešim.

Molim za savet,
šta sipati u moj auto, koje konkretno ulje i koje gradacije i da li koristiti taj "brake cleaner" pri zameni ulja (ako je to to što sam mislio da jeste-čistač mot.ulja),
pitao bih još nešto u vezi filtera, koje filtere preporučujete neku marku ili pak cenovnog razreda nižeg, srednjeg ili višeg?

Pitao bih Vas još nešto, imam ulje neotvoreno, stajalo je na tamnom i hladnom mestu (u podrumu), na kantici stoji 09.2012.god. da li se takvo ulje sme iskombinovati sa ostatkom dopune za zamenu (ako je 4,5L = 3,5L svežeg + taj 1L starog), da li bi to nešto škodilo?
Hvala na odgovoru.

Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 20:52
od Extender
Brake cleaner je cistac kocnica. To ulje iz 2012. slobodno u kantu.

Sent from my SM-A307FN using Tapatalk


Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 21:36
od Uroš S.
Ne sme ulje u kantu. Daj nekom servisu koji skuplja to svakako za reciklažu.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk


Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 22:35
od A170T
Ulje uvek zatreba, može da se iskoristi na milion načina. Podmažeš šarke u na kapiji, vratima, može da ide u motornu testeru za pomazivanje lanca, za podmazivanje bicikla itd itd...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока



Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 22:49
od ljubitelj
Brake cleaner je aerosol sprej odmaščivać/ razredjivač i služi za pranje delova (i ruku). I u auto servisima i uopšte u domćinstvima kada nešto treba odmastiti ili očistiti....
Ne sipa se u motor i nema veze sa motornim uljem.

10w40 jeste u načelu za starija vozila (iz 50tih i 60tih godina prošlog veka po konstrukciji) ili ona sa dosta kilometara tipa 400-500-700,000km bez otvaranja tj kada već postoji neko jasnije izraženo habanje mehanički i time potrošnja ulja.

U novia vozila kao što je ta Corsa iz 2001. više je primerenije 5w30 (5w40) varijanta ulja po viskozitetu i za našu klimu.
Nije štetno ni koristiti 10w40 kada je prioritet što niža cena ulja.

Koji viskozitet ulja odabrati zavisi najviše od mehaničkog stanja motora (pohabanosti, zazora), očekivanog načina upotrebe (lagana, tipična vožnja, sportska vožnja pod punim gasom često, vuča teške prikolice preko planinskih prevoja, kratke gradske vožnje, magistralni put pretežno, itd...) i klimatske zone gde se koristi.

Za naše uslove nekako optimalno za tipične klasične motore kao što je taj u Corsi 5w40 odnosno 5w30 bih ja odabrao kao opitmum.
Probao 5w30 pa ako ga troši više od očekivanog za datu kilometražu prešao na 5w40.

Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 22:52
od ljubitelj
A170T napisao: 07 Okt 2021, 22:35 Ulje uvek zatreba, može da se iskoristi na milion načina. Podmažeš šarke u na kapiji, vratima, može da ide u motornu testeru za pomazivanje lanca, za podmazivanje bicikla itd itd...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Da, ali ne motorno ulje.
Za šarke na kapiji se koristi adekvatno ulje tj mast treba, za motornu testeru se koristi ulje za lanac, za bicikl može i motorno ali nije optimalno jer je pregusto to pomenuto u hladnom stanju (tako direktno primenjeno).

Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 22:59
od Extender
Nisam mislio da bukvalno ode i prospe ga u kantu nego da nikako nije za koriscenje u motoru.

Sent from my SM-A307FN using Tapatalk


Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Okt 2021, 23:49
od Morse
Nikome nije čudno što su čoveku naplatili brake cleaner u servisu...? Svašta sam čuo i video, ali na naplaćivanje break cleaner-a još uvek nisam naleteo. Šta je sledeće, naplaćivaće sapun i vodu za pranje ruku posle rada kao posebnu stavku u računu?

Što se tiče filtera, mislim da nema greške sa Mann-om, Mahle-om, Purflux-om i poznatijim imenima generalno, niti ima značajne razlike u prečišćavanju niti ima prevelike razlike u ceni. Samo nemoj kupovati neki najjeftiniji no-name ili potpuno nepoznati jer nema neke uštede a potencijalni rizik ipak postoji.

Re: Motorna ulja

Poslato: 08 Okt 2021, 01:14
od DS9
Extender napisao: 07 Okt 2021, 14:40 Zaboravih da napisem.
Audi A4 2008g, 2.0 tdi 105kw (cipovan ako pravi neku razliku).
Dpf je izbacen pre nekoliko meseci i blokiran egr.
Prema sledećem korisničkom uputstvu, strane 256.-260. i 325.
https://www.alkivar.com/AUDI/Audi_A4_20 ... Manual.pdf

za taj A4 2.0 tdi - prilikom primene tzv fiksnog servisa (dakle 1 godina ili 15000 km) odgovarajuća su ulja po normama VW 505 00, VW 505 01, VW 506 01, i
VW 507 00, dok se kod primene tzv LongLife Servica treba upotrebiti VW 506 01, VW 507 00, uz napomenu da u bilo kojoj varijanti za motore sa DPF koristi isključivo 507 (tj. ulja koja zadovoljavaju VW 504/507).

Dakle bilo koje ulje sa odobrenjem od VW po nekoj od tih normi je odgovarajuće, a vrlo verovatno da bi navedene varijante mobila, ravenola i castrol-a takođe dobro/odlično završile posao (možda i bolje od onih koje su propisane, al možda).

Sa obzirom da je ravenolovoj varijanti navedeno preporuka po 505.00 i 505.01 i sa obzirom kako je koncipirano - moglo bi da se razmatra kao jedan od najidealnijih izbora

Da je moj taj audi, famova ili nisoteova varijanta po 504/507 (bez obzira što mu je skinut dpf) i time bih završio priču, s tim što bi za oštriju božnju moglo da se uspostavi da 40ice po ACEA C3 (pogotovo navedena mobilova i ravenolova) bile zgodnije.

***
garac napisao: 07 Okt 2021, 20:10

Imam Corsa C 1.7DI 2001god.(auto je kupljen nov) prešao je 85.500km, auto je servisiran u ovlašćenom servisu i sve što je rađeno na autu rađeno je tamo, a to je uglavnom zamena ulja i pratećih filtera, veliki servis i to je to.

U autu je uvek sipano ulje GM 10W40 ACEA A3/B3/B4. API SL/CF i uvek je sipano isto ulje sve do zadnjeg puta kada je sipano ulje GM 5W30, tada sam se posvađa sa njima zašto su promenili gradaciju ulja jer je uvek išlo 10W40, i na meraču je pokazovalo da ima više ulja iznad maximuma kao što i danas ima.
Bilo je ubeđivanja....kako može ovo... može i ono pa su na kraju hteli da zamene ulje ali ja to nisam prihvatio i napustio sam ih.

U računu koji sam dobijao uvek je stojala i stavka "brake cleaner", da li je to čistač ulja koji se sipa u motornom ulju da bolje očisti motor prilikom ispuštanja istog, pitam Vas da li je to ili je to neka šarena laža?

Taj auto se slabo vozi, zadnja promena ulja je bila 01.06.2018god., znam, nije trebalo tako da bude, auto je prešao od tada do danas 6.100km.

Zamolio bih Vas za predlog/savet šta u ovom slučaju uraditi?

Znam da je 10W40 mineralno ulje a 5W30 sintetičko ulje, čitao sam po netu da se za starija vozila više se preporučuje 10W40 jer zbog svoje gustine bolje zaptiva zazore.
Isto tako za 5W30 ne mogu da kažem da se potrošilo, i dalje ga ima iznad maximuma.
Ono što sam primetio između ova dva ulja u radu samog motora je da sa mineralnim uljem auto ima grublji rad kada je hladana, kada se zagreje rekao bih da su tu negde, možda grešim.

Molim za savet,
šta sipati u moj auto, koje konkretno ulje i koje gradacije i da li koristiti taj "brake cleaner" pri zameni ulja (ako je to to što sam mislio da jeste-čistač mot.ulja),
pitao bih još nešto u vezi filtera, koje filtere preporučujete neku marku ili pak cenovnog razreda nižeg, srednjeg ili višeg?

Pitao bih Vas još nešto, imam ulje neotvoreno, stajalo je na tamnom i hladnom mestu (u podrumu), na kantici stoji 09.2012.god. da li se takvo ulje sme iskombinovati sa ostatkom dopune za zamenu (ako je 4,5L = 3,5L svežeg + taj 1L starog), da li bi to nešto škodilo?
Hvala na odgovoru.
Pa, recimo da je servis hteo-ne hteo učinio uslugu tom motoru, sipajući 5W-30 varijantu, s tim što ulje ne bi trebalo da bude preko maksimuma. To pokazuje dve mogućnosti - ili su bili aljkavi pa preterali maksimum, ili su sipali korektnu količinu, a dolaz do razređenja ulja gorivom, što je manje verovatno.
Inače, logično je da se oseti (između 10w-40 i 5w-30) razlika pri rada na hladno, jer je 5W tečljivije od 10W.

Striktno gledano/tumačeno - (jedino)servisna knjižica te korse kaže kakvo ulje treba sipati, jer za razliku od korisničkih knjižica većine ostalih vozila (drugih brendova), u korisničkoj knjižici Corse C tog 2001. godišta ne stoje navode o pogodnoj (SAE) gradaciji ili ACEA i eventualno Opel normi. To piše jedino u servisnoj knjižici - a ja nisam imao priliku to da vidim, ni sa interneta.

Izvan toga - tzv. mazivni selektori tj. baze podataka proizvođača maziva koje daju preporuke svojih ulja, uglavnom navode to da se za tu korsu može upotrebiti i 10W-40 i 5W-40 i 5W-30, a i npr. 0W-40 (kao i npr. 0W-30). Dakle, preporuke su vrlo široke što je i razumljivo sa obzirom na godište.

Jedna napomena - to što se npr. u prošlih, recimo desetak intervala koristilo npr. 10W-40, uopšte ne ograničava da se u sledećoj izmeni koristi druga gradacija, ako je i ta odgovarajuća. Dakle ne mora uopšte da bude greška što je posle 10W-40 sipano 5W-30, a takav slučaj se može razmatrati i kao odličan postupak (eventualno iz nehata) jer je tečljivije ulje kakvo je 5W-30 relativno blago ispralo motor od ddugotrajne upotrebe viskoznijeg ulja koje je verovatno u većoj meri ostavilo naslage.

Šta uraditi?
Pa, ulje bi trebalo promeniti, a ovo što je ljubitelj naveo je zgodan opšti vodič kako bi trebalo gledati na tu stvar. Suština je da je verovatno najzgodnije izabrati nekp (gradacije) 5W-40 ili 5W-30, a što se tog motora tiče relativno je manje bitno koje je norme, jer su ulja tih gradacija praktično sasvim pogodna za taj motor. Mislim da bi u sledećoj izmeni sasvim odgovaralo pomenuto Nisotec 5W-40.

***
U vezi brake cleaner-a - servisu je verovatno opravdanje to što su kao proveravali i čistili kočnice. Naravno, servis može nešto da čini, a kasnije naplati, jedino ukoliko mu mušterija potpiše radni nalog. Na mušteriji je da gleda šta potpisuje, i da se obrati tržišnoj inspekciji (i/ili odgovarajućem ministratsvu) ukoliko nije učinjeno prema potpisanom radnom nalogu. Naravno, u praksi je insistiranje na tome komplikovanije kada se ima posla sa servisima.

***

U vezi umešavanja jednog litra ulja koje stoji od 2012.god. - po pravilu je maksimalni tzv. shelf life motornih ulja 5 godina, tako da to nije preporučivo. Takođe,nije preporučivo mešati ulja koja zadovoljavaju različite norme jer eventualno detergentski aditivi iz jednog mogu umanjiti efekat aditiva iz drugog ulja. Suštinski, ulja su mešljiva (dobiće se ulje određenog viskoziteta koji se može sračunati) ali to nije preporučivo, a pogotovo ne ulje koje je staro 10ak godina.

U praksi, verovatno ne bi bilo posebnih problema ako se tom starijem ulju nije nešto istaložilo (nego je zadržalo uniformonst i relativnu bistrinu) - ali takva praksa se ipak ne može podržati. Onaj ko to čini radi isključivo na svoju odgovornost.

Sad, neki ljudi svašta rade što nije preporučivo, pa su opet srećni zbog toga. Jedu previše, piju previše... itd.

Srećno.

Re: Motorna ulja

Poslato: 08 Okt 2021, 12:41
od Extender
Hvala na odgovoru. Nekako sam licno vise za Mobil (zasto, ne znam) pa bih pre njega uzeo. Znaci mogu njega bez nekih daljih razmisljanja, iako nije navedena VW 507.00 norma?

Sent from my SM-A307FN using Tapatalk


Re: Motorna ulja

Poslato: 08 Okt 2021, 13:04
od Bax
garac napisao: 07 Okt 2021, 20:10 Zamolio bih Vas za jedno mišljenje i savet šta primeniti u mom slučaju?

Imam Corsa C 1.7DI 2001god.(auto je kupljen nov) prešao je 85.500km, auto je servisiran u ovlašćenom servisu i sve što je rađeno na autu rađeno je tamo, a to je uglavnom zamena ulja i pratećih filtera, veliki servis i to je to.

U autu je uvek sipano ulje GM 10W40 ACEA A3/B3/B4. API SL/CF i uvek je sipano isto ulje sve do zadnjeg puta kada je sipano ulje GM 5W30, tada sam se posvađa sa njima zašto su promenili gradaciju ulja jer je uvek išlo 10W40, i na meraču je pokazovalo da ima više ulja iznad maximuma kao što i danas ima.
Bilo je ubeđivanja....kako može ovo... može i ono pa su na kraju hteli da zamene ulje ali ja to nisam prihvatio i napustio sam ih.


Ja u svoje porodicne Astre sipam GM 5w30, i u dizela 1.7 Isuzu, kao i u benzinca 1.6.
To im je fabricka reporuka i OK rade vec skoro 15 godina sa tim uljem.


10w40 je osetno losije ulje nego 5w30, i to moze i da se cuje tokom paljenja na veliki minusima, kao sto si i primetio.
Ja bih nastavio da sipam 5w30 GM, i to je to.

Isputi stari ulje, i cepaj dalje. Taj motor se nije jos ni "razradio"...