Stranica 200 od 236
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 20 Maj 2015, 20:40
od ljubitelj
Kuzmanovic napisao:Znam da je minus i jedno i drugo (to je masa jel tako?), ali me zanima zasto je ispravnije ovaj nacin kacenja.

To je jedini ispravan nacin, ostalo su improvizacije.
Razlog 1, je izbegavanje pada napona od kleme do bloka motora. Kaci se ne samo na goli metal nego se vrlo preporucuje da se minus stipaljka kaci na sam blok motora.
Razlog 2, je izbegavanje mogucnosti stvaranja varnice koja ce zapaliti HHO gas koji nastaje pri procesu spajanja. Ako i bude varnice pri spajanju stipaljke dovoljno je daleko da ne moze da izazove eksploziju.
Ovo su opste poznata 2 razloga, mozda ima jos neki ali i ovo je dovoljno da se ispostuje pravilna upotreba kablova za paljenje, prema propisu i standardu povezivanja.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 20 Maj 2015, 20:49
od nikaragva
Taman sam krenuo da napišem
Slobodno uvek kači za kuku od motora, dovoljno metala ima da se lepo uhvati.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 20 Maj 2015, 20:51
od Kuzmanovic
Au, sreca pa ne zapalih Golfa.
Hvala svima na odgovorima.

ivo:
Sent from my Alcatel One Touch Idol using Tapatalk
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 20 Maj 2015, 21:21
od methane.master
Ajde ne budali. Đe će Lanća da zapali Gofa.
Sent using Tapatalk
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 20 Maj 2015, 21:21
od nikaragva
Zamisli da si ga zapalio, svi bi rekli da je namerno!
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 20 Maj 2015, 21:28
od Kuzmanovic
methane.master napisao:Ajde ne budali. Đe će Lanća da zapali Gofa.
Sent using Tapatalk
Đe neće, mašina je to. Lancia, ne Golf.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 20 Maj 2015, 23:14
od Xepoj87
Meni se aku nalazi u gepeku, plus je sproveden do haube, gde se kaci kabl, a za minus je isdvojena sipcica koja viri iz karoserije. Mnogima je minus klema zatvorena zastitnom plastikom, i negde ostavljen deo da se nakaci kabl, kao i kod mene.
Sent from my Sony
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 20 Maj 2015, 23:17
od stefanan
Minus se znači samo na karoseriju zakači ako sam ja dobro ukapirao?
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 20 Maj 2015, 23:18
od Xepoj87
Pa da.
Sent from my Sony
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 21 Maj 2015, 09:28
od dragvorl
Cisto da ne ispadne da je paljenje klema na klemu nesigurno/nebezbedno evo manuala. Palio sam kola razna milion puta tako i nikad se nista nije zapalilo ili ostetilo.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 21 Maj 2015, 10:43
od nikaragva
Ako zavarniči u trenutku kada se u okolini akumulatora nalazi gasa, onda nije nebezbedno, pošto je taj gas veoma zapaljiv

Važan je i redosled, uvek se prvo veže plus na akumulator, pa onda dalje, i to prvo na donoru.
Priča je ekvivalentna sa pričom o zimskim gumama leti. Neko tako radi 10g i nikad ništa, a neko se slupao prvo leto

Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 21 Maj 2015, 10:59
od dragvorl
Mislim da su cike koje su pisale uputstvo mislile o tome. A koncentracija gasa treba verovatno da bude u nekim granicama da se desi paljenje, narocito kod mrtvog akumulatora.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 21 Maj 2015, 11:05
od nikaragva
Naravno uvek se ovo pravilo može override-ovati sa upustvom koje dolazi uz auto.
Ali šta ako ne koristiš oem akumulator kupljen/dobijen u BMW, npr.
Mozda je on hermeticki zatvoren, ne znam da li je to moguće. Ima tu mnogo ali, ako se slažeš.
A šta ako zemara ima u autu black horse?
Sve se to izbegava poštovanjem procedure.
Moj prijatelj je video taj gas na delu. Punjen je brzim nekim punjačem akumulator za kamion u garaži. Čovek je ušao da proveri kakva je situacija i baš u trenutku kada se nagnuo nad akumulator, gas je zapalioi bukvalno ga tresnuo o plafon. Nije poginuo, ali se polomio.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 21 Maj 2015, 11:16
od Saša
Ma koji crni gas... Pa još ako ste na otvorenom, podignute haube.... Jednom u milion slučajeva, ako i tada.
To je najviše zbog pomenutog otpora praznog akumulatora. Što da struja teče kroz njega i oslabljena izlazi dalje do anlasera, ako ne mora? Lakše i brže će zaverglati motor, a manje će se opteretiti onaj sa koga pozajmljujete struju.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 21 Maj 2015, 11:23
od nikaragva
Evo, samo mali dodatak od Varte, ako neko želi da pročita:
http://www.hr.varta-automotive.com/hr-h ... -handling/