lami napisao: 21 Jan 2020, 12:02
ali zamisli da na odredjenim delovima mozes da parkiras koliko hoces, kako bi mogao uopste da dodjes u
centar i obavis ono sto tebi treba.
Registracija se svuda placa,
Послато са SM-G950F помоћу Тапатока
Slažem se sa suštinom opisanom u videu, da je cilj svega što država radi otimanje para a ne uredjenje i stvaranje sistema koji funkcioniše u korist gradjana da njima bude bolje i lakše.
Evo zamišljam da se vremenski organičava parkiranje u zoni bez ovako visoke cene parkiranja (visoke prema 39,000 koliko je zvanična medijana plate u Srbiji) i recimo plaća 10 dinara po satu.
Dakle, da cena ne bude osnov fnckionisanja nego vremensko ograničenje.
Registracija se nigde, barem ja nisam čuo, ne plaća kao kod nas da se svake godine iznova upisuje auto u registar vozila, i da se plaća opštinska komunalna taksa pa još i prema kubikaži.
U Nemačkoj npr registracija se plaća jednom. Jedino se državi plaća porez, i to ne avansno kao kod nas za godinu dana unapred (bez da dobijemo kamatu od države) već u mesečnim iznosima tj tekuće mesec za mesec.
Pri kupoprodaji ne postoji kod nas izmišljeni porez na prenos apsolutnih prava, jednostavno kada kupiš/prodaš ništa ne plaćaš državi.
TNG boca se samo jednom atestira, i to pri proizovdnji. Ne postoji atest ugradnje niti postoji reatest, niti postoji obavezna zamena boce nakon 10 godina (za isti auto u kome je ugrajena, ako se prebacuje u drugi auto onda treba novi atest).
Da ne govorimo o tome da je u Nemačkoj manji iznos poreza nego kod nas, što će reći da je kod nas debelo preplaćen porez mereno medijalnom platom.
Čovek je 100% u pravu, država je osmislia sistem pljačkanja gde je sama svrha nečega otimanje para bez da postoji ikakva realna potreba ili usluga države.
Nedavni primer je bio sa izmišljenim rokom trajanja registarskih tablica od 9 godina, izmišljanjem pre toga promene šifarnika za boje vozila, pa zmišljanje promene kilaže vozila, pa izmišljanje za mopede registracije, izmišlajnje atesta za folije na staklima zbog zvanično navodne promene vatrootpornosti stakla i mogućnosti požara, pa izmišljanje da za već atestirane fabričke kuke za vuču treba i dodatni lokalni srpski atest,...a verovatno se nisam setio svih ovih fora za uzimanje para.
I ja mislim da je sistem kazni osmišljen baš kako je naveo u videu, metod da se uteruju pare radi samih para a ne radi svrhe povećanja bezbednosti ili promene stanja svesti.
Tzv. porez na luksuz gde neproprocionalno ekstremno skaže porez na 1999+ ccm motore je uveden navodno za popunu ratnog budžeta tokom vanrednog stanja 1999. , kao dok traje rat da se pomogne državi.
Rat je odavno završen, porez je ostao i još povećavan više puta.
Nije sporno da se veća kubikaža jače oporezuje ali jeste sporno da se 5 puta više poveća iznos umesto linearno prema porastu kubikaže.
U Nemačkoj, opet primer, je porez bio prema kubikaži ali tako da je fiksan iznos na 100ccm pa se taj fiksni iznos množi kao koeficijent prema stvarnoj kubikaži.
I onda je 2,100 kubika, tek neznatno veći iznos od poreza za 1900 ccm. I sve tako proporiconalno.
Moglo bi dugo da se priča, čovek je ubo suštinu. Država sve radi samo radi uzimanja para, nikako joj ne odgovara da kazna bude zatvorska.