Stranica 3 od 3

Re: Zastava 101

Poslato: 27 Jun 2012, 19:49
od TheWickerMan
kvcali napisao::plusone:

a i ja i ti onako kao komsije bi mogli da popijemo kafu bre konacno,

hehehe, nemoj neko da shvati pogresno, :kezo:
:kezo: Off topic
pre neki dan sam ti svirao u Dositejevoj,doduše vozio sam službenog "Džipa" :kezo:

Re: Zastava 101

Poslato: 01 Jul 2012, 17:04
od cozmo
Ja imam korektno iskustvo sa Z101. Vozio sam sluzbeni tamo 1997-1998, presao desetak hiljada s njim i nije bilo problema, a vozili smo ga do Subotice i nazad "do panje", 140 :) Doduse, bio je nov, ali standardni problemi su bili:

- menjac kao zvaka, jedva ide u rikverc
- grejanje se moralo rucno ukljucivati klapnom u motornom prostoru jer cim povuces u kabini rucku, s*be se :mrgreen:
- volan tezak, nozne komande lose ergonomski rasporedjene

Sa druge strane, auto je ostao utegnut te dve godine i osim povremenog krckanja enterijera nista nije otislo i kocnice su bile odlicne (za Keca). Motor je radio kako treba i solidno je isao.

Auto koji moze da posluzi, nista specijalno, ali nije da je totalni krs. Bolji je od Yuga u svim pogledima - udobniji, stabilniji, tisi u kabini.

Ipak, uvek kad sam iz Keca ulazio u moj auto bilo je :ludilo: kao da sam seo u Mercedes... ali da je krs - nije.

Re: Zastava 101

Poslato: 16 Avg 2012, 11:53
od nixa
Reče starac da nema potrebe za ismevanjem...

Nije stigao do 19000km - detonirao, crni gust dim, šta li je pomešao ulje i benzin...

Re: Zastava 101

Poslato: 25 Nov 2013, 22:39
od GJSenna
Za nase standarde taj ''kec'' je Bentley! Bolji auto za nase puteve nema. :kafa:

Re: Zastava 101

Poslato: 25 Nov 2013, 23:17
od djiuliju
A jos bolji bi bio na nekom dobrom putu, npr u Svedskoj. Al nesto ga ne vozis ;)

Re: Zastava 101

Poslato: 25 Nov 2013, 23:48
od perfiko
Pa ne zadovoljava ekološke standarde. ;)

Re: Zastava 101

Poslato: 28 Nov 2013, 13:55
od GJSenna
Pa ne vozim 101 zato sto bi me kostao djavo ipo. Fiat je jako skup za odrzavanje ovde, uopste italijanska vozila.
A 101 je komfor za Svedsku, ne verujem i da bih mogao da osiguram ili reg. taj auto. To je isto ko i Skyline za Evropu/Swe. nije imala reg. do skoro.

Odavno sam planirao da kupim jednu Ficu 750 bar dok sam u Srbiji da je vozim ali nemam garazu gde da je parkiram ostalih 11 meseci.

Re: Zastava 101

Poslato: 18 Sep 2014, 09:19
od cozmo
http://www.b92.net/automobili/aktuelno. ... _id=900963

Britanac koji nije izgubio veru u Zastavine automobile
"Ako uporedite automobile koji su se nekada proizvodili u zemljama Istočnog bloka, uvek se smatralo da su Zastavina vozila najbolja", objašnjava Fil Dast svoju naklonost prema Yugu, ali i drugim automobilima koji su se nekada proizvodili u Kragujevcu.

Ovaj nastavnik iz Ipstonsa u Engleskoj, koji je veliki zaljubljenik u Zastavina vozila, kaže da su Yugo i drugi Zastavini automobili, poput "stojadina", pred izumiranjem u Velikoj Britaniji, i pokušava da ih sačuva od zaborava.

"Kada sam 2010. osnovao klub koji okuplja vlasnike Yuga i Zastave 101, utvrdili smo da se na britanskim putevima nalazi svega 25 ovih automobila", kaže Fil Dast u intervijuu za The Wall Street Journal.

On objašnjava da su Zastavina vozila postala poznata u Britaniji tokom osamdesetih, kada je kragujevačka fabrika izvozila svoje automobile u zemlje zapadne Evrope.

"Bili su to najjeftiniji modeli na britanskom tržištu, ali se upravo zbog njihove male vrednosti vlasnici nisu mnogo trudili oko održavanja, pa su automobili brzo propadali".

"Yugo je izašao na loš glas pogotovo nakon nesreće koja se dogodila 1989. u SAD, kada je zbog jakog vetra jedna žena sletela automobilom u jezero sa mosta u Mičigenu", kaže Dast, "ali mu je sudbina konačno zapečaćena početkom devedesetih, sa raspadom bivše Jugoslavije".

"Automobili su ubrzo počeli da nestaju sa američkih i britanskih ulica, a prodavci su bili prinuđeni da preostale neprodate primerke rastavljaju, kako bi obezbedili delove za servisiranje i redovno održavanje, jer je obustavljena isporuka rezervnih delova", objašnjava Dast.

On dodaje da je njegova fascinacija Yugom i Zastavom počela slučajno kada je hteo da kupi sinu automobil preko eBay-a. Tada je nabavio prvi Yugo, a sad ih ima već četiri.

Među njima je i model koji je u Britaniji poznat kao Yugo 311, a mi ga znamo kao Zastavu 101. To je ujedno i najnoviji primerak u njegovoj kolekciji.

Žuti "stojadin" nalazio se 28 godina zaboravljen u jednoj garaži, kada ga je Dast otkrio.

"Otkupio sam ga za 150 funti od jedne žene, zatim sam ga oprao i odvezao na servis gde su mu zamenili kočnice, i automobil je sada spreman za svoju prvu vožnju posle 28 godina", ponosno pokazuje svog "keca" Fil Dast.

Moto njegovog kluba ljubutelja Zastavinih vozila glasi: neko mora da povede računa o ovim automobilima, ili će u suprotnom oni zauvek nestati.

Želimo mu puno sreće u njegovom poduhvatu da sačuva ove automobile koji već predstavljaju pravu retkost na Ostrvu.