Stranica 3 od 17
Re: Javni prevoz
Poslato: 16 Okt 2012, 19:32
od Jumbo
NexT napisao:
2500km dnevno je nemoguce napraviti i kolima, a kamoli GSP-om
Apsolutno nemoguce.
2.500 km : 24 h = 104,17 km/h (bez stajanja za sipanje goriva)
Re: Javni prevoz
Poslato: 16 Okt 2012, 20:31
od NexT
Rakhil napisao:Samo mi pojasni zasto bi to bilo sjajno?
pa ono, tih par miliona evra bi ostalo za nasu firmu, placa se porez kod nas, radnici imaju posao, dobiju plate, radi mala privreda i ostali dobavljaci, posle oni i odrzavaju sve te autobuse dok su u garanciji... Sto ne bi?
Re: Javni prevoz
Poslato: 16 Okt 2012, 21:27
od Rakhil
Aj da kazemo ovako, pa da se slozimo: ja mislim da bi bilo sjajno kad bi Ikarbus nudio uporediv odnos cene i kvaliteta kao i drugi proizvodjaci, pa da se takva nabavka dugorocno isplati. Cena autobusa pri kupovini je jedno, ali odrzavanje i eksploatacija drugo.
Hocu reci, ekonomski patriotizam nije bas uvek pametna stvar. Zasto kupiti inferioran proizvod samo zato sto je domaci? Zar treba zanemariti interes nekih 800.000 ljudi koji se voze gradskim prevozom da imaju kvalitetnija vozila da bi se namaklo nesto prihoda za 283 radnika Ikarbusa, preduzeca u restruktuiranju (zadnjih ko zna koliko godina)?
Ako Ikarbus ima proizvod koji parira odnosom cene i kvaliteta (ne same cene, ne samog kvaliteta) stranim ponudama, super, ajmo. Ali ako pricamo o firmi koja sprovede razvod klime kroz neizolovani servisni tunel u ivicama krova, pa razbacuje energiju na hladjenje spoljne oplate autobusa, a pri tom ne znaju da izbuse dovoljno rupa ka unutrasnjosti jer ih valjda mrzi - ne hvala, radije cu mrskom zapadu da dajem pare.
Inace, porez se svakako placa kod nas, odrzavanje svakako ostaje ovde, mala privreda opet ima posla, nije to bas sve tako crno belo na strani domaceg proizvodjaca.
Re: Javni prevoz
Poslato: 16 Okt 2012, 21:31
od dragvorl
+1
Re: Javni prevoz
Poslato: 16 Okt 2012, 21:31
od nuk
Kad je vec pomenut, prosle godine mi je pricao mehanicar i GSP-a koliko je ocajna limarija na Ikarbusu, bukvalno se raspada posle godinu dana za razliku od onih zutih Japanaca (MAN bese?) koji su i posle toliko godina eksploatacije limarijski u zavidnom nivou.
TapaTalk
Re: Javni prevoz
Poslato: 16 Okt 2012, 21:39
od Rakhil
Mnogo veci problem po autobuse je bagra u GSP-u, o njima da ne trosim reci: od direktora (vise njih unazad) pa do mehanicara. I Man-ove su sahranili svetski, mada su se vidno bolje drzali od Ikarbusa.
Ja se skoro svaki dan vozim u Neobusevima na 75-ici, onako laicki mi deluju sjajno za sada, a dosta su vec pregazili. Tu recimo ne vidim bitnu razliku na oko izmedju domaceg i stranog proizvoda, dok kod IB to vidis cim krocis u autobus.
Re: Javni prevoz
Poslato: 16 Okt 2012, 21:41
od NexT
Pa ja ne znam da li su bolji ili losiji... Ne znam zapravo ni cije motore koristi Ikarbus...
Znam da se MAN-ovi dobijeni od Japana servisiraju bolje od svih ostalih autobusa u GSP-u zbog inspekcija koje ih proveravaju. Inace bi i oni verovatno bili raspad...
Re: Javni prevoz
Poslato: 16 Okt 2012, 21:44
od dragvorl
Motore pa i sasije i celo podvozje nasi proizvodjaci najcesce kupuju od firmi koje rade to provereno, Volvo, MAN...Bar za Ikarbus i Neobus je tako.
Re: Javni prevoz
Poslato: 17 Okt 2012, 11:52
od ljubitelj
Srbija nije nikada ni proizvodila autobuse u smislu napraviti od sirovine, konstrukcije, izrade, montaze do pustanja u prodaju kao gotovog proizvoda.
Ikarbus je vrsio srafciger montazu Raba autobusa koji su se proizvodili u fabrici u Djeru.
Niska, novosadska i pribojska fabrika su imale slican princip, kupe u delovima neki strani autobus i ovde sklope uz evenutalno domacu staklariju, panele, svetla, zmigavce, sedista i slicno.
Glavno, motor, menjac, sasija je po pravilu uvozeno.
Autobusi za javni prevoz su jeftini u nabavci a obicno tokom eksploatacije se pokaze razlika u ceni.
Skopska kopija Mercedesa kao i mariborska kopija MANa su se pokazali kao ekonomicni dugorocno nekada.
Nesto se i proizvodilo nekada u SFRJ u domenu autobusa doduse uglavnom po licenci ali su fabrike zaista i pravile umesto samo montirale, Sanos na primer.
Ikarbus sa smesno malim obimom nema nikakve sanse za samostalan opstanak u globlanoj konkurenciji a tih par stotina radnika je opet slicna prica kao sa kragujevackom Zastavom. Vise kosta poreske obveznike sto uopste dolaze na fiktivno radno mesto nego sto vredi njihov rezultat rada.
Turska je velesila u oblasti komercijalnih vozila pa nije lose i na tu stranu pogledati sta se nudi.
Oni "japanci" zuti u Beogradu koliko znam su upravo iz turskih fabrika.
Re: Javni prevoz
Poslato: 17 Okt 2012, 12:02
od Geza
Šta fali da se GSP Beograd organizuje po principu Niš Ekspresa (Nibusa) ? Oni sami sklapaju autobuse za svoje potrebe, eliminišići tako rashode za posrednike.
Re: Javni prevoz
Poslato: 17 Okt 2012, 12:18
od Rakhil
Ne bih se usudio da udjem u autobus koji je sklopljen u GSP-u
Re: Javni prevoz
Poslato: 17 Okt 2012, 12:26
od Paja
Re: Javni prevoz
Poslato: 17 Okt 2012, 12:27
od dragvorl
Geza napisao:Šta fali da se GSP Beograd organizuje po principu Niš Ekspresa (Nibusa) ? Oni sami sklapaju autobuse za svoje potrebe, eliminišići tako rashode za posrednike.
Radnici Neobusa su ovo predlagali za GSPNS, svi bi na drzavne jasle.
Re: Javni prevoz
Poslato: 17 Okt 2012, 12:39
od Rakhil
Vec smo jednom u istoriji napravili gresku pokusavajuci da proizvodimo sve, to je najsigurniji put u plansku privredu a videli smo kako se to pokazalo. Nema poente pookusavati da budes konkurentan u svemu, fokusiras se na ono sto ti ide od ruke i gde mozes da izvozis, ostalo kupis kod onoga ko se time bavi ozbiljnije od tebe.
Re: Javni prevoz
Poslato: 17 Okt 2012, 12:53
od Geza
Nema ništa loše u tome što se neko interesuje za proizvodnju. Možda može da napravi nešto kvalitetnije ili povoljnije. Logikom - ne ide mi od ruke - polako ćemo doći do čisto potrošačkog društva, umesto da razvijamo proizvodni deo.
I ne, ovo nema veze sa politikom
