Stranica 3 od 3

Re: Diferencijali

Poslato: 13 Dec 2012, 23:35
od nidza
Evo iz prve ruke kako radi električni zatvarač diferencijala na 159ci - ja sam zapanjen. Auto se neverovatno ponaša na snegu, polazi kao praćka, može da se stane na zaleđenoj strmini i krene iz mesta bez ikakvih problema.

Uglavnom novija kola nemaju više mehaničke zatvarače zbog kontrole stabilnosti. Što se mene tiče dovoljan je i električni. Polasci iz mesta po snegu su sada sasvim drugo iskustvo. Jedino što se postavlja pitanje koliko je dobro rešeno kod raznih proizvođača. Teško da će svi imati podjednako dobru implementaciju. Octavia navodno ima nešto slično u svom ASR, ali iako naša ima duplo skuplje gume (Mišelin) od Alfe (Tigruše), polazak iz mesta ne može da se poredi, bez obzira što je razlika u težini ogromna.

Tapatalk HD

Re: Diferencijali

Poslato: 14 Dec 2012, 00:47
od Ji 4Tze
Imaš 1700 kg, normalno da polaziš bolje nego neko s 200-300 kg manje.
U ladu se stavljao džak pozadi, a to je 50kg :)

Re: Diferencijali

Poslato: 14 Dec 2012, 19:10
od nidza
Ladi je motor napred. Da je pozadi penjala bi se uz banderu.

Uglavnom, nikad lakše po klizavom nego sad. Ne smeta ni što sam spustio 3cm već nizak auto. ;-)

Tapatalk HD

Re: Diferencijali

Poslato: 14 Dec 2012, 19:24
od Ji 4Tze
Al je zadnja vuča i zato se i stavlja opterećenje da bi se pojačala sila na podlogu i umanji mogućnost klizanja.
Tebi je motor i pogon napred...

Re: Diferencijali

Poslato: 14 Dec 2012, 22:31
od ljubitelj
Lada je zapravo Fiatova konstrukcija a svi Fiati tog doba su bili lose u startu iz fabrike podeseni za zimske uslove i vazili su za prilicno nestabilne automobile, citav niz modela.
Isto je vazilo i za Mercedese, pogotovu cuveni 123 model koji je zimi nepokretnost cim padne bilo kakav sneg.
Ima i drugacijih resenja zadnjeg pogona koji nisu bili toliko problematicni kao sto je Ford ili Volvo na primer.

Blokada diferencijala uvek pomaze a narocito kod vozila sa snaznijim/vecim motorima.

Re: Diferencijali

Poslato: 15 Dec 2012, 12:56
od NexT
ali zar nije poenta TC-a upravo da koci jedan pogonski tocak dok drugi ne uvati grip?

Upravo gledam sa prozora kako je E klasa krenula na zaledjenom delu puta bez trunke proklizavanja, dok je meni Pug juce izvukao bez problema, ali je ipak proklizavao.

Re: Diferencijali

Poslato: 15 Dec 2012, 13:03
od dragvorl
To je elektronska blokada diferencijala.

Re: Diferencijali

Poslato: 15 Dec 2012, 13:08
od Gaginh0
Cale je pocetkom devedesetih vozio W123, W124, W201, i znam da je uvek imao 3-4 dzaka cementa u gepeku kad padne sneg :D

Re: Diferencijali

Poslato: 15 Dec 2012, 15:06
od snork
Kod sistemima koji se prodaju pod nazivom ASR, TCE, "elektronska blokada diferencijala", ipak treba razlikovati dva slučaja:
1. Prava blokada diferencijala, tj. električno kvačilo u diferencijalu koje bukvalno spoji dva rotirajuća dela tako da se okreću zajedno. To je ono što je Nidza opisao u vezi sa Alfom 159.
2. Prebacivanje snage na zaustavljeni točak, tako što se zakoči onaj koji se okreće. Za to je (kad vozilo ima ABS, što danas sva imaju), dovoljno napisati odgovarajući program, a dodatna mehanika nije potrebna. Ovo je daleko češće rešenje, jer je jeftinije. Mana je da ako i drugi točak prokliza, onda njega zakoči, pa tako u krug, dok se vozilo skroz ne uspori ili zaustavi. Tu se onda gubi snaga/zalet i smanjuje šansa da će se izaći iz snega. Vozio sam se u MB W211 sa ćelavim letnjim gumama koji po klizavom jednostavno mili, ma koliko vozač pritiskao gas. Kada se dokopa suvog asfalta, ide normalno. Po snegu srećom nije vožen s tim gumama, ali bi verovatno samo stao.

Re: Diferencijali

Poslato: 15 Dec 2012, 15:17
od NexT
Pa dobro, dobre gume i kocnice su osnova da svaki sistem fukncionise kako treba...

Zato se pri izlazenju iz dubljeg snega gasi ESP, da bi auto imao snage da izvuce.
S druge strane, led je potpuno drugacija filozofija, i tu ESP, tj TC moze samo da pomogne..

Re: Diferencijali

Poslato: 15 Dec 2012, 16:03
od dragvorl
snork napisao:Kod sistemima koji se prodaju pod nazivom ASR, TCE, "elektronska blokada diferencijala", ipak treba razlikovati dva slučaja:
1. Prava blokada diferencijala, tj. električno kvačilo u diferencijalu koje bukvalno spoji dva rotirajuća dela tako da se okreću zajedno. To je ono što je Nidza opisao u vezi sa Alfom 159.
2. Prebacivanje snage na zaustavljeni točak, tako što se zakoči onaj koji se okreće. Za to je (kad vozilo ima ABS, što danas sva imaju), dovoljno napisati odgovarajući program, a dodatna mehanika nije potrebna. Ovo je daleko češće rešenje, jer je jeftinije. Mana je da ako i drugi točak prokliza, onda njega zakoči, pa tako u krug, dok se vozilo skroz ne uspori ili zaustavi. Tu se onda gubi snaga/zalet i smanjuje šansa da će se izaći iz snega. Vozio sam se u MB W211 sa ćelavim letnjim gumama koji po klizavom jednostavno mili, ma koliko vozač pritiskao gas. Kada se dokopa suvog asfalta, ide normalno. Po snegu srećom nije vožen s tim gumama, ali bi verovatno samo stao.
Elektronska blokada diffa je samo kocenje tocka koji proklizava, dakle ne postoji poseban uredjaj. Elektronski kontrolisana blokada diffa je nesto drugo.

http://www.audiusa.com/us/brand/en/tool ... owser.html

Re: Diferencijali

Poslato: 15 Dec 2012, 16:09
od snork
Ok, to je stvar terminologije. :)

Re: Diferencijali

Poslato: 15 Dec 2012, 18:08
od mr.Big
Da zaokružimo priču. Koliko sam vas shvatio, ko god ima ASR ima i elektronsku blokadu diferencijala. Tako kaže i naredni tekst...


ASR - start bez "šlajfovanja"
ASR sistem sprečava proklizavanje pogonskih točkova do kojeg može doći pri polasku vozila ili pri savlađivanju uspona na klizavom kolovozu. Ukoliko proklizava samo jedan točak na pogonskoj osovini, ASR sistem sprečava njegovo proklizavanje aktiviranjem kočnice, čime se obezbeđuje prenos obrtnog momenta do drugog točka na osovini. Ako proklizavaju oba točka, ASR sistem automatski smanjuje snagu motora.
Bezbednost u toku vožnje sa priključnim vozilima je takođe poboljšana, jer je smanjena opasnost od proklizavanja vučnog voza u krivinama. Zahvaljujući sprečavanju proklizavanja točkova, elementi sistema za prenos snage (spojnica, menjač, kardansko vratilo i osovine) i točkovi su dodatno zaštićeni od oštećenja, posebno u promenljivim uslovima kvaliteta i stanja kolovoza. Aktiviranje ASR sistema se na displeju instrument table prikazuje paljenjem signalne lampice. Istovremeno se može čuti zvuk koji se čuje pri aktiviranju kočnica i smanjena buka motora. Dok je ASR sistem u funkciji, nemojte dodatno pritiskati pedalu gasa, jer su tokom rada ASR sistema aktivirane kočnice, pa može doći do pregrevanja kočnica i, samim tim, njihovog povećanog habanja i smanjenja kočnih performansi.
Sva vozila su opremljena prekidačem za isključivanje ASR sistema. Ovaj prekidač treba aktivirati tokom vožnje na putevima pokrivenim dubokim snegom ili kada koristite lance za sneg. U svim ostalim situacijama, ASR sistem nemojte isključivati.
Važno je da upamtite da vas prisustvo ovih sistema na vozilu ne oslobađa obaveze da prilagodite stil vožnje trenutnim uslovima saobraćaja i stanju puta. Do određene granice, koja zavisi od mase i brzine vozila, kao i stanja puta, ovi sistemi će sprečiti neželjene rizične situacije budući da su u stanju da mnogo brže reaguju od vozača. Ipak, oni ne mogu da prevaziđu zakone prirode, pa prebrza ili preoštra vožnja na kraju neminovno završava nesrećom.

Re: Diferencijali

Poslato: 15 Dec 2012, 18:25
od ljubitelj
Da, ASR je nista drugo do dopuna ABS i ETM modula kojima se selektivno elektronski upravlja kocenjem odnosno leptirom.
Malo je glupo davati gas i kociti istovremeno a onda kada oba proklizaju sve to uz jos gusenje motora ali to ipak radi posao u blazim varijantama zaglavljivanja.

Ono sto je Snork opisao pod brojem 1 gde postoji prava blokada dieferencijala a samo se elektroimpulsom aktivira je mnogo bolja stvar.
Ja imam na automatiku 100% mehanicku blokadu diferencijala koja se putem centrifugalnog ekscentra aktivira i to takodje vrlo dobro radi.

Efekat je da oba tocka imaju brzo rotiranje i cupaju po snegu toliko da izbacuju sve iz sare a izgled na snegu posle auta je kao da je neko nozem seckao krupne komadice snega.