Stranica 3 od 11

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 00:30
od Milos_kg
Prosle godine kada sam montirao letnje Dunlop, balansiranje je radjeno na toj Hunter masini (Uni-Lux servis). Jedna guma i jedna felna su bile malo losije od ostatka, covek mi je rekao da cu osetiti da trese od 110-115, i stvarno tako bilo, bas na tom rasponu je zadnji desni malo tres'o, sto me je iritiralo, narocito na autoputu kada mora da se prikoci/uspori. Pametan taj Hunter, sve zna :)

Kasnije, pre puta za CG, sam odradio dodatno balansiranje i zamenu levog i desnog zadnjeg tocka u AS Baki (naziv i nije neki, al je zato servis vrlo ozbiljan), i nije vise tres'o na tom rasponu, ali sam primetio da trese na 150-155. No, tom brzinom se auto ionako ne vozi cesto, tako da je svakako bilo bolje.

Prodao Dunlop, uzeo nove G-Grip, i problem u potpunosti nestao. Da nije bilo novih guma, ovo slatko ne bi bilo na mom stolu :kezo:

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 08:22
od ivancho
@Ogi, najcesce za vibracije preko 100km/h su krive zadjne gume.

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 09:01
od nidza
Ako trese volan prednje su. Neće zadnja da trese volan.

110 - 130 je kod mene tresla prednja desna. Pojača se trošenje kad se ovlaš stisne kočnica, tako da bi čovek pomislio da su diskovi krivi, a nisu.

Tapatalk Pro

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 09:29
od ivancho
Mislim da ipak imam malcice vise iskustva u tome, no :thumbup:

Re: Одг: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 09:31
od dag81
Balans najcesce na oko 110.
Na oko 150, kriva guma, felna ako trese volan prednje, ako trese ceo auto proveriti i zadnje.

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 10:05
od ivancho
Posto se nisam lepo izrazio tj u smisli kriva, mislio sam krivac. Za vibraceije preko 100 je najcesce problem zadnjih tockova, guma, felni..... Svakako preporuka balansiranje sva cetiri tocka. Sto je veca brzina "poremecaj" je manji, pa ako je vibracija preko 150 (kao sto dag rece) moguce da je uzrok i neka promena na samoj strukturi gume. Ali svakako treba oterati auto na balansiranje tockova, gde ce i vizuelno i mehanicki biti provereni tockovi.

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 12:02
od Ogi
Da, i moj vulkanizer mi kaze da prebalansiramo zadnje i da vidimo. Ne znam da li je pametno da dajem pare za Hunter kada iovako planiram nove setove guma za naredne sezone. Ipak nisu ovo nove gume, 4 im je sezona, sigurno su izmrcvarene.

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 13:16
od Bax
Evo ja imam nove, Michelin ES +, koje tresu pomalo i na volanu i na kocnici. Jel se javlja neko da je raspolozen da ih pogledamo :)

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 13:25
od ivancho
Evo neki dan, kada budes mogao, dodji pa cemo da se pozabavimo i pregledamo.

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 13:26
od Bax
Thx, zovem te, da se dogovorimo.

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 13:49
od Ogi
Evo, ponovo sam balansirao zadnje. Leva je trazila 25g i kaze da je malo "dobila" po vertikali odnosno pomalo "skace" . Desna to nema toliko izrazeno ali je trazila dosta vise. A balansirane su pre mesec dana. Ovo bi trebalo da ih smiri ali definitivno sledece sezone moraju nove.

Bice dilema izmedju GY EG Performance i Dunlop BluResponse, unapred znam. :D

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 15:26
od ivancho
Javi da li su nestale vibracije ili su samo pomerene na tipa 150-160....

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 17:39
od djiuliju
Sta moze da bude uzrok tresenja na nekih 90-100kmh, a na dva razlicita seta felni i guma (zimske/letnje), reglaza radjena, jednako se javlja i pre i posle reglaze. Vrlo je blago, al ja osetim (mada je to neka brzina kojom najredje vozim, na autoputu uvek brze, van autoputa uglavnom sporije)

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 17:42
od ivancho
Ukoliko je podrhtavanje volana (vibracija) centriranje trapa ne moze da resi problem. To je iskljucivo do tockova, felni, guma, balansa, u najgorem slucaju poluosovina..... Treba krenuti redom, od tockova i proveriti balans, da li su felne prave i korektne, da li mozda trebaju prstenovi,kakve su gume. Pa ako to ne uradi plodom dalje. Ali najverovatnije da ce navedeno da resi situaciju.

Re: Balansiranje guma

Poslato: 28 Apr 2014, 17:49
od djiuliju
Ne trebaju prstenovi, oba seta su fabricke 16ce. Oba seta su i balansirana. Jedan set je sa prethodnog auta, tamo nije bilo tresenja. Malo je verovatno da su oba seta krive felne, ili da gume toliko ne valjaju. Ako je nesto do auta, npr poluosovina, zar se to ne bi primecivalo uvek, a ne samo na odredjenoj brzini? Auto ne vuce u stranu, pri kocenju nema nikakvog tresenja, bez obzira sa koje brzine se koci.