Moram da odgovorim ovo u vezi Lamba, mada razumem generano nezadovoljstvo ljudi zbog tog preuzimanja

. Sto se tice pomoci drzave Italije, Lamborghini ipak nije brend koji je toliko bitan za Italiju da bi morala drzava da intervenise. Bum superautomobila je poceo manje vise posle preuzimanja Lamba od VW 1998. Do tad su za Lamba znali vise entuzijasti nego generalna publika, videli su neki auto kojem se vrata otvaraju na gore i bio je WOW efekat, ali ljudima je to samo kratkotrajna atrakcija rekao bih. Druga, a mnogo bitnija stvar je ekonomija, Lambo je retko pre VW pravio profit, ako je i ikada pravio, sa svojih par stotina radnika i ~250 auta godisnje daleko je od ekonomskog faktora velikog znacaja za ekonomiju drzave.
A sto se preuzimanja od VW tice, cak i oni kojima se to ne svidja se slazu da je VW preporodio, da ne kazem spasio Lambo od propasti i tihog umiranja. Ljudi su investirali u objekte, radnu snagu (trenutno 1000+ radnika i primace jos) i razvoj vozila, uveli manji model, po prvi put uspesno u istoriji kompanije, bilo je pokusaja i pocetkom devedesetih, ali jednostavno nisu imali dovoljno sredstava, interesantno, upravo je i to nacin kako je doslo do preuzimanja od strane VW. Tadasnje rukovodstvo Lamba se interesovalo za Audi V8 motore za svoj planirani manji model. Tokom pregovora se doslo do toga da je ponudjeno kompletno preuzimanje fabrike, do cega je kako znate i doslo. Treba samo biti trezven i priznati da bez manjeg modela koji donosi profit nema ozbiljnijeg razvoja ni na vecim modelima, narocito danas kada je stepen razvoja na veoma visokom nivou. Od Countacha V12 top modeli nisu mnogo menjani, cevasti ram sa alu delovima, kasnije karbonskim, motor modifikovan od pocetnog sve do kraja proizvodnje Murcielaga. Sva sreca pa je Gallardo bio izuzetno uspesan i tu je doslo do profita i ulaganja u razvoj, otvoren je poseban pogon za istrazivanje i razvoj karbonskih materijala koji u Lambu imaju dugu tradiciju, od kraja 80-ih. Taj R&D svakako koriste i ostali brendovi grupe. Razvijen je Aventador, sa potpuno novim V12 koji se koristi samo i jedino u tom modelu u celoj grupaciji, karbonska sasija takodje, dakle tu nema mesta licitiranju o ustedama na platformi. Za Aventadora se i dalje formiraju liste cekanja, iako je krenuo u proizvodnju 2011. Za Gallarda je druga prica, platforma je koriscena i za R8, takodje i V10 motor, dosta delova, itd, ali opet je cena za Lamba visa, performanse nesto bolje, naravno namerno je tako sve podeseno. Auto je izuzetno pouzdan i veoma cenjen kod vlasnika. Tu se dolazi do price o razvodnjavanju brenda sto je tacno i nije. Sa jedne strane proizvodi se mnogo vise, ali to nosi svoje benefite u neuporedivo kvalitetnijim vozilimau odnosu na kvalitet pre preuzimanja od VW. Sa druge strane, sa godisnjom proizvodnjom od oko 2000 komada, ekskluzivnost je i dalje na veoma visokom nivou, recimo Ferrari proizvodi negde oko 5-6000 godisnje, dakle nekog zaista masivnog razvodnjavanja nema. Naravno, nisu serije od 250 kom. godisnje kao pre, ali ima i to da se uzme za odgovarajucu cenu kod recimo Paganija (koji je inace radio u Lambu), koji opet ima bespoke, ali Mercedesov V12. Dakle, kada se oduzme visak emocija, dodje se do zakljucka da nije sve to tako lose niti crno. Ima jos svetlih primera preuzimanja, kao recimo RR i BMW, i Bentley i VW, tu narocito mislim na Mulsanne koji je vrhunski model na unikatnoj sasiji.