Stranica 3 od 7

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 12:29
od YUgisa
nidza napisao:Zašto to radiš? Stilu se nije pomerio trap ni posle zamene delova istog na redovnom servisu, a auto je kod nas 7 godina.

Tapatalk 4
To je vise sreca nego pravilo ;) Kod McPherson oslanjanja koje je najpopularnije na vozilima na prednjoj osovini je pozeljno uraditi proveru posle zamene amortizera jer rupe na amortizeru gde se srafi za glavcinu nisu uvek na istoj poziciji (najcesce zavise od proizvodjaca amortizera) pa se lako desi da se poremeti nagib tocka sto automatski menja ugao naspram spona pa se remeti usmerenost tockova. Iz istog razloga se preporucuje i posle zamene opruga jer visina auta utice na nagib.

Sto se tice Skode, nije dobro podesena usmerenost (npr jedan tocak je nesto malo otvoreniji ili zatvoreniji od drugog) pa ne mora da trosi gumu ali da bi odrzao oba tocka usmerena u jednom pravcu volan mora da se nakrivi da bi se odrzao taj balans. A Polo ima neki ozbiljniji problem sa trapom ;)

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 12:34
od Day Walker
Cim se gume trose nejednako postoji problem.. A ti Gagi slobodno vozi dok ne postanu celave sa jedne strane :D

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 12:37
od Gaginh0
Ccc pa prosle godine ste zakljucili da nije do trapa kad sam okacio slike i to je rekao ivancho i cini mi se Dag ili tako neko...

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 12:44
od ljubitelj
YUgisa napisao: Kod McPherson oslanjanja koje je najpopularnije na vozilima na prednjoj osovini je pozeljno uraditi proveru posle zamene amortizera jer rupe na amortizeru gde se srafi za glavcinu nisu uvek na istoj poziciji (najcesce zavise od proizvodjaca amortizera)
To nije odlika sama po sebi McPherson oslanjanja vec konkretnog resenja na nekom modelu vozila.
Dacu kontra primer koji mi je dobro poznat. volvo koristi McPherson i opruzna noga je fabricki fiksirana za glavcinu. Ona je suplja i amortizer se nalazi unutar opruzne noge. Pri zameni se ni na koji nacin ne skida, srafi ili bilo sta radi sa opruznom nogom i time se ni na koji nacin ne menja nijedan ugao trapa.
Sama zamena amortizera se svodi na skidanje matice kojom se amortizer odozgo drzi unutar opruzne nove, izvadi se amortizer rukom (ulozak kako neki zovu) ubaci novi amortizer rukom i usrafi ta jedna jedina velika matica.
U tom sistemu ne postoji nikakva mogucnost da se bilo sta bilo gde podesava pri zameni amortizera, kako je fabrika zavarila prvi put tako je dok traje karoserija. (ne istruli ili se mehanicki saobracajkom nesto pokrivi pa povuce nosace)

Ovo sto si opisao je resenje koje ima koliko znam Jugo, Z101 na primer.
Gaginh0 napisao:J, Polo jede prednje sa spoljasnje strane. Mada koliko sam rupa opicio pravo je cudo sto uopste imam trap, a kamoli sto je (izgleda) odlican, posto ste rekli da to trosenje guma nije do trapa... :-|

Koliko se secam prica je bila o tome da ti pumpas gume ispod predvidjenog pritisak i da se OBE strane obe gume trose po spoljnoj ivici a ne trose po sredini.

Takvo trosenje guma je uvek usled pogresnog pritiska, kao sto je i bilo receno.

Asimetricno trosenje guma samo po jednoj ivici je uvek usled neispravnog trapa, i to je bilo vise puta receno na raznim temama na forumu.

A svakako kad god postoji neka anomalija na autu treba izvrsiti proveru merenjem onoga sto lici da je neispravno pa potom otkloniti uzrok kvara. Merenje uglova nije potrebno raditi na ispravnom autu tek tako reda radi.

Slicno se odnosi i na zamenu nekog pokvarenog dela trapa. Uvek je potrebno nakon zamene bilo kog elementa vesanja izvrsiti proveru, znaci kada je zavrsen radni vek tog sklopa (dela) pa je morao biti zamenjen novim.

Ovo su opsta pravila za sve marke i modele.

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 13:02
od Gaginh0
E upravo to ljubitelju, to ste mi pisali, jedu se obe sa spoljnje strane, sad kad stavim druge uradicu reglazu i drzacu ih konstantno na 2,5bara pa cemo videti...

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 13:30
od YUgisa
Ljubitelju, opisao sam situaciju McPherson oslanjanja gde se srafi na glavcinu, mozda se nisam bas dobro izrazio pa naglasio da postoje drugacije verzije kacenja ali sam pretpostavio da ako neko ima drugaciji tip kacenja da onda konta da taj problem ne postoji i nisam ih spomnjao jer vecina ljudi nema pojma da zameni amortizer pa samim tim ni kako je montiran. Vecina vozila koja sam ja video imaju na srafljenje, kod nekih starijih je bilo popularno da amortizer i glavcina budu izradjeni iz jednog elementa pa se menja ulozak unutar amortizera a kod nekih novijih se kuciste amortizera ugura u glavcinu i glavcina se stegne oko amortizera pa tu isto nije takav problem, ali kao sto kazem, vecina popularnijih modela na nasim ulicama ima verziju sa srafljenjem amortizera za glavcinu. Sem Yuga i Z101 (koje ja obozavam jer uz slicovanje rupa na tim prednjim amortizerima, prakticno je sve na trapu moguce stelovati i podesavati) to resenje je popularno i na mnogim Fiatima, Renoima, Opelima, VW, Fordovima mozda ne bas na poslednjim generacijama (prestao sam da se upoznavam sa tehnikom novihjih vozila pa iskreno nemam pojma kako je reseno) ali tamo pre 2005 godine vecinom.

Re: Одг: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 13:44
od Saša
Gaginh0 napisao:E upravo to ljubitelju, to ste mi pisali, jedu se obe sa spoljnje strane, sad kad stavim druge uradicu reglazu i drzacu ih konstantno na 2,5bara pa cemo videti...
Onda je ipak trap u pitanju. Kada je slab pritisak u gumama tada se gume troše na obe ivice (unutrašnja i spoljna ivica gume).

Tapatalk

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 14:29
od Gaginh0
Pa dobro sta moze biti onako predpostavno? Koji deo trapa?

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 14:31
od dragvorl
Ako se obe isto jedu sa iste strane rekao bih da je do podesavanja trapa.

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 14:54
od Gaginh0
A hoce oni meni po difoltu pregledati trap kad ga odvezem na reglazu ili moram da im napomenem tj. doplatim?

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 14:59
od Rakhil
Ako ti se i leva i desna jedu spolja, otisao ti je nagib u minus, jedino logicno.
Uvek napomeni da ti se sve detaljno pregleda, nemoj ostavljati majstorima na volju

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 15:06
od YUgisa
Ako jede spolja onda je otisao u plus a ne minus jer onda jede unutrasnju ivicu. Barem je tako usvojen naziv kod nas, postoje neke drzave gde je kontra znacenje minusa i plusa. Ali za tako nesto treba ozbiljan nagib, recimo ja imam ovoliki minus (2.85 stepeni) pa ne jede unutrasnju ivicu gume:
Slika

Ono sto ima veci uticaj na gume je lose podesena usmerenost ("paralelnost" mada ja ne volim da koristim ovaj pojam jer tockovi ne trebaju bas da budu paralelni nego ostupaju za koji mm) tockova i/ili poremecen zatur tocka.

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 15:10
od Rakhil
Sve tacno, i mislio sam na plus, my bad

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 15:23
od dragan
Rakhil napisao:Divim se vama koji radite jednom u nikad, ja sam oba desna tocka bacio u minus raspona na 10k predjenih jer sam jeo govna i kratio krivine po vukojebinama. Ni po Beogradu posle nije bilo bolje, u proseku na svakih 10.000 radim bar malo podesavanje. Mozda je Fordov trap krs, mozda sam ja glup za voznju, sve je moguce
ja sam na manje od 100.000km menjao obe prednje kugle na fokusu. izgleda da nije bas bulletproof taj trap...

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Poslato: 11 Feb 2014, 17:01
od sasa lbg
Nesto ne stima sa vasim Focusima ...ja sam na 300 kkm i nista samo promenio amortizere (koje sam zeznuo svojom nepaznjom ) i stabilizatore 2 kom.
Reglaza nikada.

neXus 4