Stranica 3 od 3
Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 17 Nov 2014, 21:14
od pavle
Nidzo ljudi misle da su delovi za Alfu ko za Bugatija, tako su i meni svakakve gluposti pricali kada sam hteo da kupim alfu i rodjeni otac me terao da kupim bmw 318 D i malo je falilo da ne budem alfista:-)
Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 17 Nov 2014, 21:19
od NexT
Malo je falilo da ostanes normalan

Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 17 Nov 2014, 21:24
od botr
Realno, trap jeste skuplji u odnosu na druge, ali ne preterano skup. Npr. kod Trifunovica gornje viljuske 2500, donje 4500, gumice balans stangle 1500, stabilizatori verovatno 1000-1500 sa zamenom, sve ukupno, 17,5-18,5 hiljada dinara, sa sve zamenom, sto bi bilo oko 150 evra. Bez zamene viljuske su 500 din jeftinije.
Zadnji trap 4x1500 spone poprecne, 2x2000 one sto vezuju sasiju i glavcinu, 2x1000 silenti u glavcini, ovo moze i malo jeftinije, gumice verovatno 1000 din, posto ima manje posla, stabilizatori 1000-1500. sve ukupno 15,5-16,5 hiljada.
Verovatnoca da crkne sve odjednom je mala, a komplet sredjeni trapovi bi trebao da gura bar 50k km bez ikakvih problema. Kod mene je desna donja i dalje fabricka, mada je pri kraju, a leva je promenjena na 200k km. U sustini, na njoj su crkli samo silenti, kugla je bila bez lufta, al niko nece da menja samo silente. Zadnji trap je bio fabricki do 200k km. Promenjena jedna duza upornica, obe sto vezuju sasiju i glavcinu. Trebalo bi promeniti i silente u glavcinama.
Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 17 Nov 2014, 21:46
od trojanac
Kuzmanović je u pravu. Med nije predstavio Civic na ovom forumu. Ali to sad nije ni bitno. Bolje sam pogledao oglas i vidim da to nije taj auto. U svakom slučaju, ako pazariš Hondu u Novom Sadu, onda obavezno poseti Trio servis da odrade kompletan pregled, pre bilo kakvog dogovora. Naravno, to važi i za druga mesta, ali oni su specijalisti za Honde pa znaju šta treba da gledaju.
Da se razumemo, ne postoji auto bez mane. Svaki ima neku boljku, ali treba u startu se pomiriti sa tim, dobro raspitati koje su mu mane i koliko to može da košta. Moj Civic je kod mene nešto više od 3 godine i 62.000km. U prvih godinu dana ulaganja puno. Pored redovnih stvari (servis, gume) dao sam i 200e za prednje amortizere. Za VW ili Fiat bi verovatno našao za 100e, ako ne i manje. Trap je generalno boljka, ali sem amortizera ostalo nije skupo i kad se sredi miran si duže vreme. Branik kad sam udario zovem da pitam za polovan, ovaj sa otpada odvali cenu od 150e i to u drugoj boji, dakle 200. Nisam ga ni zamenio. Opet, ovo redovno je sve u rangu klase. Mali servis 50-60e, veliki servis oko 250e, gume su 15" fabrička dimenzija 195/60 je malo skuplja, može da se uzme 185/65 koja je povoljnija, ali opet to su cene oko 50-60e za neku srednju klasu. Akumulator, u svim modelima ide 45Ah, što je jeftinija varijanta verovatno i od Corse. I tako redom, imaš skupljih i jeftinijih popravki, zavisi kako te zapadne.
Sa druge strane, ako uzmemo 1.6 VTEC kao kod mene, u toj klasi, to godište retko koji auto može da mu parira. Eventualno Corolla 1.6 VVTI, ali su one malo više na ceni. Komfor, praktičnost, lakoća vožnje, sve su to prednosti Civica. Motor je pravi biser u toj klasi. Jako je elastičan, već od 1500 obrtaja fino ide, na 3200 pali VTEC i vuče kao prava Honda. Potrošnja može biti vrlo skromna ako noga nije nervozna na gasu, mada i kad se malo zgazi nije preterana.
Pitao si za razliku između VTEC i i-DSI motora. Pisali smo o VTEC-u baš pre neki dan, pogledaj ovde:
viewtopic.php?f=7&t=3190
Što se i-DSI motora tiče, to je L serija motora koja je konstruisana sa ciljem da se smanji potrošnja i ispune sve strožije ekonomske norme. Inače je odličan sistem, ima svoje prednosti u odnosu na VTEC. Evo jedan odličan tekst na tu temu:
http://www.ehow.com/about_6382151_honda ... i_dsi.html
Evo i kako radi:
http://www.honda.co.nz/technology/engine/idsi/
Ovde imaš dosta informacija o Jazzu, samo 3 strane, pročitaj...
viewtopic.php?f=9&t=1680
Nadam se da sam bar malo pomogao. Ja sam isto gledao Jazz, ali sad ga ne bih uzeo, eventualno da mi izleti baš neka dobra ponuda (aktuelni 1.4 I-VTEC).
Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 17 Nov 2014, 22:14
od botr
150 evra za branik

Za Alfu 156 ide od 30 pa na gore
1.6 vtec je verovatno najbolji izbor za Civic, ne poznajem bas nesto preterano dobro ovaj auto, ali znam po nesto

Lepo ide u svim rezimima voznje, a malo trosi

Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 17 Nov 2014, 22:16
od pavle
Pa to jedino ako kupujea branik iz sapca 150 evra....
Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 17 Nov 2014, 22:30
od trojanac
Što se tiče cene branika, to je bila cena tad. Kao i za druge stvari koje sam uzimao, uz malo strpljenja i poznanstava, može se za sve proći jeftinije, ali da Andy ode sad na otpad verovatno bi mu tražili tako neku cifru. Farovi su bili 80-100e komad, a ja malo sačekao, tražio pa našao za duplo manje. Tako da nije sve tako crno, ali red je da napomenem i te stvari, da ne misli neko da može da promeni krilo, branik, far za 30-50e, kao kod nekih drugih modela. Problem je što ima malo Honda otpada, a i Civic je malo ređi auto, mada generalno može sve da se nađe. Ako ne nađem ja, nađe Živko.
Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 18 Nov 2014, 00:22
od Ji 4Tze
i-Dsi se vozi više kao dizelčić jer mu je max obrtni nisko, za benzinca, na 2800 o/min a tamo posle 4500 već ga džabe teraš u obrtaje, neuobičajeno za Hondu.
Po gradu ga voziš drugom ili trećom, svejedno. A vrlo je startan i okretan za po gradu.
Zato su u prvim serijama prozujavali spojnički ležaji - sad bi već morao da se potrudiš da nađeš nekog ko ga nije promenio, bilo je skupo za zamenu ko se nije pozvao na garanciju (obično su ga menjali pri zameni seta kvačila). I zadnje ležajeve na točkovima koji idu idu kompletu s glavčinom pa je cena (bila) oko 160 € po točku. I možda šolje amortizera (45e komad). To sve važi za godišta do 2005. kad je izbačen restyle, pa tih problema posle nema. EGR je takođe bio problematičan jer bi ga trebalo čistiti posle neke kilometraže. U principu na 80k km je bilo dovoljno očistiti metalnu ploču na kojoj se nosi, zapuše se kanali pa se pokvari. Ventile obavezno provera zazora na 40k km.
Delta je uvozila od 2007. čini mi se.
Auto je vrhunski praktičan i sjajno se vozi sve dok ne izađeš na autoput, ako hoćeš malo brže - nije za to. Već preko 110-120 ga preticanje kamiona malo ispomera

Potrošnja je npr. 35l do Petrovca ili do Zagreba pa računaj. Nekih 50% manje goriva od Corse benzinca 1.2 na autoputu sa konstantnih 120-130 km/h.
Vozio sam ga dve godine i bilo mi je baš žao što se rastajemo obzirom na vrhunsku praktičnost i ergonomiju. Sad bi mi baš legao, kad su klinci izrasli iz 0+ sedišta.
Ima negde moja dnevnik tema o Jazzu 2005, na HondaClub forumu.
Inače, motor je bio napravljen za Jazz-a, jedan od najmanjih u klasi, 1234 ccm i 1339 ccm, L12A1 i L13A1. Bar dva možeš da spakuješ pod haubu Civica, MegaJedna bregasta, 8 ventila, dve svećice po cilindru (obične). Al da te ne buni 8v, neki se iz neznanja zalepe da je to znak da je motor zastareo zbog toga, naprotiv. Neko vreme je bio u Civicu kao početni u ponudi a terao je i hibridni Civic sedan. Kasnije, zamenjen je za 1.4 i-VTEC (isto 1339 ccm). Sada živi u motociklu i to pola agregata tera NC700x. Ako te zanima više o i-Dsi na asia.vtec.net portalu ima dobar tekst.
Ako te još nešto zanima, pitaj.
Jazz je, kako je onaj matori prodavac salonu CentraS u Karađorđevoj imao običaj da kaže, svetsko čudo

a jedan kolega sa HCS foruma da je kao TV, svaka porodica bi trebalo da ima jedan

Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 18 Nov 2014, 06:14
od trojanac
Da neko ne pomisli nešto naopako, igrom slučaja poznajem suprugu našeg cenjenog člana Ji 4Tze (kolege smo), pa znam koliko je ona zaljubljena u Jazz. Ne može da ga prežali i dan danas iako je Civic po mnogo čemu bolji auto, ali Jazz ima svoje adute, pogotovo za gradski, porodični auto. Kao drugi auto u kući je idealan, a može bez problema da posluži i kao prvi, bolje nego većina predstavnika B segmenta.
Re: MPV/Limuzina/Hatchback do 4000e
Poslato: 18 Nov 2014, 09:21
od Geza