Stranica 3 od 17
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 20 Jan 2015, 08:43
od nikaragva
Kako su kao nove, kada je jednoj crklo sve na ubrizgavanju, a druge lupaju?
WEST 014 napisao:nikaragva napisao:
Kome je šteta? Vlasniku auta ili nama ovde u Srbiji

I onaj taksista sa dacia logan 1.4 je izgurao preko 500,000km. Bio je i u novinama.
Mislio sam na to, trebali su ispitati koliko moze da predje bez generalnog remonta.
Da je u jevropi negde, davno bi taj zavrsio kod nas
Inace taj motor je konstrukcijski predimenzionisan ( kovana radilica i klipovi) a relativno male snage (150ks) uzevsi u obzir da je 1.8 turbo benzinac. Valjda se tu krije njegova zilavost

Moguće, sad se već ide na razne uštede materijala, ne prouzvode se više motori da bi toliko dugo trajali, jer kao što neko reče, ostatak auta to neće ispratiti, tako da nema smisla praviti dodatni trošak. Proizvođaču mislim

Kupci će svakako taj trošak imati, dokle god bude moglo da im se prodaje tako

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 20 Jan 2015, 23:23
od nidza
Mislim na enterijer i opšte stanje vozila. Ne lupaju, nego ih lupaju i popravljaju.
Izuzetno zahvalna vozila kad se saberu utisci i tretman.
Tapatalk
Re: Одг: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe"
Poslato: 20 Jan 2015, 23:34
od dag81
Motori su mislim danas bolji nego ikada sto se tice trajnosti-generalke. Ali ubrizgavanje, turbina, dpf... to je ono sto crkava i sto je skuplje za popravku nego motor.
Kada bi nabrojani elementi bili apsolutno ispravni ceo zivotni vek motor bi uz redovnu promenu ulja opusteno presao 500-600k km kod vecine proizvodjaca.
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 00:13
od dragvorl
Ja nisam skoro cuo da je neko na motoru 2000+ godiste radio generalnu. Vise je tu faktora, a i ima polovnih dosta, pitanje koliko se vise i isplati takav poduhvat.
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 07:54
od dragan
Relativno skoro su alvirovici radili neki test koliko se puta upotrebe komande u autu ( pritisne neka od papucica, promeni stepen prenosa i to) na odredjenoj kilometrazi, kad je auto vozen na autoputu, magistrali i gradu i rezultati su bili iznenadujuci, bar meni. Znao sam da ima razlike ali da se recimo cak i na magistrali bar deset puta manje sve iscimava nego po gradu... Bas sam bio iznenadjen... A autoput tipa sto puta manje njakas auto nego po gradu za istu kilometrazu...
Uostalom isceprkace neko valjda i to na netu ili se setiti konkretnih cifara...
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 08:29
od Heinz
Sve crkava, pa i novi motori, ovi od 2000 na ovamo. Pisao sam ovde negde, bratu je crkao 1.4 u Astri Classic II na 215k km (popravka je 1200€), a sad vozi privremeno isto spremljenu za otpis Astru H (nisam siguran koja je zapremina motora) kojoj je već rađeno nešto na motoru i opet troši nenormalno mnogo ulja, mislim da je negde na 180k km. Inače, nemaju običaj da ubijaju kola, svako ima svoja i koristi ih privatno, kasnije ih otkupe. Menjaju kola na 5 godina u principu jer prelaze 40-50k km godišnje. Moja Fabia npr. je kod njih bila do 190k km.
Sada se čeka nova Astra karavan 1.6 CDTI sa ne znam koliko kW. Videćemo za 5 godina da li valjaju

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 08:57
od nikaragva
Pa dobro uvek ima primera kako nešto crkne.
Ali toj trajnosti motora, mislim da treba pripisati i drugačije gorivo i maziva. Uporedite ulje sada i ulje pre 20-30 godina, npr.
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 14:31
od sszgo
motor 1.4
to je za biciklije
auto ima hiljade delova i svaki propada vremenom, posle 100k to svakako je daleko od onoga sto je bio kad je bio nov
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 14:37
od schonenk
Evo ti jos jedan 1.4 za biciklice
bmw m12/13 1499 cm3
turbo kkk garrett
5,4 bara 1300 ks
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 14:39
od Saša
Dubajac, nemo' da se vređamo.
Ja vozim 1.2, za šta je onda on? Za trotinet?
TT
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 15:02
od Rakhil
Za blender

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 15:07
od nikaragva
Slabo je to za blender. Možda za prezrele banane.
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 15:31
od milosg
Zar kod hladnih startova ne postoji još jedan (važniji) faktor koji utiče na ubrzano habanje,
a to je ulje koje se slije u karter posle dužeg stajanja?
Paljenje motora u tom stanju podrazumeva da neki (kraći) period motor radi
sa slabijim podmazivanjem, dok ulje ne prođe kroz sve kanale.
Pisalo se o tome ranije na cbc.rs dosta detaljno, pa mi je ostalo u sećanju - možda postoji još uvek ta tema.
Re: Одг: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe"
Poslato: 21 Jan 2015, 15:57
od dag81
Pa to ti je hladan start.
Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 21 Jan 2015, 16:07
od milosg
Da, da, jasno, nego nisam video da je to pominjano. Pominjana je temperatura fluida kod hladnog starta na temi, a i na definiciji sa print screen-a koji je okačen.