Stranica 3 od 3

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 14 Nov 2016, 10:33
od Bax
Uzmi lepo zakon o potrosacima, i iscitaj, pa ces videti koja su ti prava. Nije potrebna vise pismena garancija, dovoljan je fiskalni racun za dve godine.

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 14 Nov 2016, 11:53
od Xepoj87
Heinz napisao:Jedino ako je pisana garancija prodavca. Delovi nemaju serijski broj kao tehnička roba.
Naravno, prodavac/proizvodjac daje garanciju serviseru koji narucuje delive za moj broj sasije, sam serviser ne moze da da garanciju na nov deo.

Ali mi cela ova prica jako smrdi na neko muvanje, jer bi svako prvo otisao do servisa i video sta nije u redu i kako se to moze resiti.

Sent from my D6603 using Tapatalk

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 14 Nov 2016, 12:05
od Heinz
Bax napisao:Uzmi lepo zakon o potrosacima, i iscitaj, pa ces videti koja su ti prava. Nije potrebna vise pismena garancija, dovoljan je fiskalni racun za dve godine.
Hoćeš da kažeš da su ista prava za sijalicu i mobilni telefon?

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 14 Nov 2016, 14:25
od Bax
http://www.telegraf.rs/vesti/986032-evo ... -zastitite

Evo malo ko hoce da cita, a najbolje je pogledati zakon.
2 godine – imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)

14 dana – imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od trgovca koji se pojavio na vašim vratima

15 dana – rok u kome trgovac mora da odgovari na reklamaciju

30 dana – rok u kome je trgovac dužan da vam isporuči robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno)

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 14 Nov 2016, 14:33
od Heinz
Ne podleže sva roba istim uslovima. Eno ti primer sijalice i mobilnog telefona. Mobilni ima serijski broj i garanciju od dve godine, sijalica je "saobrazna roba" ili tako nekako, ne može da ima garanciju dve godine osim ako proizvođač ne da sam garanciju.

Ispravi me, iz zakona naravno.

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 14 Nov 2016, 15:17
od Bax
Ne bavim se sa pravom, samo se secam, postoji konkretan zakon, velika je cimka, dobiti to sto je zakonom napisano.

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 14 Nov 2016, 16:37
od Saša
Ako se ne varam samo "tehnička roba" ima obaveznu garanciju od 2 godine. A evo i definicije šta je to: " tehnička roba je složena stvar, odnosno uređaj industrijske proizvodnje trajnije upotrebe (aparati za domaćinstvo, kompjuteri, telefoni, motorna vozila i slično) za čiji je rad neophodna električna energija, drugo sredstvo napajanja (npr. baterija ili akumulator) ili motor na unutrašnje sagorevanje".

TT

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 24 Nov 2016, 03:12
od marijan
Bax napisao:http://www.telegraf.rs/vesti/986032-evo ... -zastitite

Evo malo ko hoce da cita, a najbolje je pogledati zakon.
2 godine – imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)

14 dana – imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od trgovca koji se pojavio na vašim vratima

15 dana – rok u kome trgovac mora da odgovari na reklamaciju

30 dana – rok u kome je trgovac dužan da vam isporuči robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno)
Znači ako me autoprodavnica ne ispoštuje i ne nadoknadi mi stetu onda tržna inspekcija!Ako i tamo bude šala onda privatna tužba?

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 24 Nov 2016, 03:16
od marijan
Xepoj87 napisao:
Heinz napisao:Jedino ako je pisana garancija prodavca. Delovi nemaju serijski broj kao tehnička roba.
Naravno, prodavac/proizvodjac daje garanciju serviseru koji narucuje delive za moj broj sasije, sam serviser ne moze da da garanciju na nov deo.

Ali mi cela ova prica jako smrdi na neko muvanje, jer bi svako prvo otisao do servisa i video sta nije u redu i kako se to moze resiti.

Sent from my D6603 using Tapatalk
DRug nije nikakvo muvanje...da auto nije lepo radio 10.000 km možda bi i bilo do mehaničara koji su radili veliki servis...jednostavno mislim da se danas na trzistu svasta prodaje....ali ko prodaje mora snositi i posledice za neispravnu robu!Nisu krivi ni prodavci vec oni koji im isporucuju robu.

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 24 Nov 2016, 03:37
od marijan
ljubitelj napisao:1) ZuPcasti je naziv.
2) Reklamacija ne vazi automatski cim je drugi servis neovlasceno od prvog servisa vrsio popravku.
3) Nekakva posebna pisana garancija na trajnost kaisa ne postoji.
4) Kais je normalno habajuca potrosna roba, ne prihvata se reklamacija usled habanja. Mogucnost primedbe je greska u materijalu ili procesu izrade. Reklamacija na zvuk kaisa je bespredmetna.
Inace zupcasti kais ne proizvodi nikakav zvuk vec samim nacinom rada.
5) Pretnja bez osnova inspekcijom jos pre nego sto je uopste utvrdjeno poreklo problema i pokrenuta procedura ce samo otezati komunikaciju sa prodavcem odnosno monterom delova.
6) Fiskalni racun za delove i fiskalni racun za radove su neophodni preduslov za proceduru.
7) Zao mi tih trgovaca. Kupis patike nosis godinu i po dana a onda kazes izlizale se pa trazis da ih vratis za novac koji si platio.
Ti si trgovac u autoprodavnici?Drug ako je pk kais vec na 10.000 dobio luft i ovlasceni sevis(i to dobar)mi kaže da je do loših delova ja treba da sumnjam u to?Da je kineski zatezač 6 klase na 10.000 km od velikog ne sme da prosvira.Jednostavno ne sme.Tvoje poređenje za izlizanim patikama nema veze sa ovim.A i patike npr nike po bg prodaju xy klasu i zato se izližu za 2 meseca-Jednostavno u nasu srbiju stize roba nikakve kvalitete.A i mi prinuđeni uzimati delove za servis koji su 300 eur a isti takvi preko su 750 eur.Litar istog castrol ulja je u srbiji 9 eur a u austriji 25 eur.

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 24 Nov 2016, 03:50
od havijer
I nemackoj ista cena...Samo u Austriji deru :)
http://www.idealo.de/preisvergleich/Pro ... 71285.html

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 24 Nov 2016, 08:23
od trojanac
nidza napisao:Baš iz ovog razloga izbegavam sam da kupujem delove sam, nego prepustim majstoru svu odgovornost po tom pitanju, jer daje garanciju. Verovatno da košta nešto više, ali glava ne boli. Sigurno do sad sav trošak nije ni blizu jednog novog ležaja koji je reklamiran, čak mi ni ruke nije 2x naplatio, nego samo 1x - tj. vratio je novac i za deo i za ruke.
Čak ne mora ni da košta više. Svaki normalan servis kupuje delove na nekom mestu i pošto je stalna mušterija možda ima čak i popust pa te kupovina delova preko majstora izađe isto ili čak i manje nego da si otišao i kupio sam te iste delove. Drugo je što majstor zna da je npr. SKF kvalitet i kupi njihov deo, a mi odemo u prodavnicu i kažemo daj najjeftiniji pa dobijemo nešto lošijeg kvaliteta. Onda ispada da smo prošli jeftinije.

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 24 Nov 2016, 09:00
od Bax
marijan napisao:
Bax napisao:http://www.telegraf.rs/vesti/986032-evo ... -zastitite

Evo malo ko hoce da cita, a najbolje je pogledati zakon.
2 godine – imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)

14 dana – imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od trgovca koji se pojavio na vašim vratima

15 dana – rok u kome trgovac mora da odgovari na reklamaciju

30 dana – rok u kome je trgovac dužan da vam isporuči robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno)
Znači ako me autoprodavnica ne ispoštuje i ne nadoknadi mi stetu onda tržna inspekcija!Ako i tamo bude šala onda privatna tužba?
Ne postoji vise tu inspekcija, postoji udruzenje potorsaca, koje je savetodavno telo.
Ako imas fiskalni racun, i dve godine nije proslo, podnesi reklamaciju kod prodavca, mozda ce ti traziti izjavu majstora, tj njegovu izjavu oko kvara. Ako ne prodje ostaje ti privatna tuzba, ako imas interes.

Ja sam isao skoro sa kolegom, koji menja stalno bobine za Astru, posto crkavaju posle pola godine, i vec je dva puta dobio nove.

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE

Poslato: 24 Nov 2016, 09:44
od ljubitelj
Nisam trgovac. PK kais ne moze da dobije luft, niti postoji samom njegovom konstrukcijom takva mogucnost. Polazis od netacne pretpostavke pa onda na osnovu nje dodjes i do netacnog zakljucka.

Umesto patika, uzmi sledeci primer. Kupis usisivac, koristis da usisavas sobe i onda nakon godinu i po dana trazis da vratis trgovcu, trazis povracaj novca i jos trazis nadoknadu neke stete.
To je princip koji si ti postavio, o tome sam pisao kao neprihvatljivu zloupotrebu smisla zakona o pravima potrosaca.

Da, moze i kvalitetan kais za 10.000km da se mehanicki pohaba usled kvara nekog drugog elementa u celom sklopu rotirajucih delova.
Opet, po treci put- redosled je dijagnoza uzroka pa tek zatim popravka i zakljucak o (ne)kvalitetu nekog dela i odgovornosti trgovca/servisera/ proizvodjaca.