Лав слабог срца
Анка Веселиновић из Руме је 2006. године купила "пежо 206". Тада није ни слутила да ће јој се то задовољство претворити у ноћну мору.
Куповина новог аутомобила је задовољство које све мањи број нас може да приушти. Међутим, некима од нас, попут Анке Веселиновић из Руме, то задовољство се претворило у дугогодишњу ноћну мору. Анка је 2006. године, на шестогодишњи кредит, купила "пежо 206".
"Од самог почетка тај ауто је показивао знаке да није исправан. Ја сам мислила да је то тако јер је ауто неразређен", рекла је Анка Веселиновић за Потрошачки саветник.
Анка је, такође, рекла и да је, због лошег рада мотора, више пута била у опасним ситуацијама.
"На путу ка Новом Саду покушала сам да претекнем камион и одједном је ауто почео да трокира. Притисла сам папучицу за гас, а он је успоравао. На срећу брзо сам се снашла, камион је отишао испред мене, а ја сам се вратила у траку и зауставила ауто", испричала је Анка.
Након што је увидела да проблеми на возилу немају везе са разрађивањем мотора, Анка се обратила овлашћеном сервису у Шапцу. По њеним речима, она и њен супруг су, одмах након преузимања, схватили да возило није поправљено.
Анкин син, Марко, испричао је да су сервисери у "Кар Систему" утврдили због чега њихов "пежо" слабо вуче.
"Они су установили да моторни лептир није у реду, заменили су га и рекли да је ауто сада исправан. После пар дана почели су поново да се јављају проблеми и са паљењем и са вучом, након чега смо се опет обратили Кар Систему у Шапцу", рекао је Марко Веселиновић.
Веселиновић и мајстори у шабачком "Кар Систему" су више пута покушавали да реше проблем, али уместо да дође до побољшања у раду возила, француски лав снажног срца је постајао је све слабији и све лошије је стартовао.
"Пар дана од преузимања аута, поново су се јавили проблеми, ауто је палио из деветог пута, почео је да се гаси у вожњи иако смо ставили нови лептир и нови софтвер за тај лептир", рекао је Марко.
Проблем са горивом
Веселиновићи су се обратили "Верану", али су од њих су добили све, сем одговора који су очекивали.
"Они су нам рекли да је проблем са горивом у држави, да има превише сумпора и да оно не испуњава светске стандарде", рекаоа је Марко.
У "Верану" су потврдили и Потрошачком саветнику да су Веселиновићима рекли да је проблем у гориву. "Због изузетно лошег квалитета горива приликом редовног сервиса 31. августа 2006. утврђено је да фабрички електронски део тзв. Софтвер има потешкоће у раду и "Верано Моторс" је, док не стигне нови део преузео на себе и о свом трошку једино могуће решење у том тренутку - додавање адитива гориву", речено је у Верану.
Веселиновићи су сматрали да предлог да сипају адитиве у гориво није коректан из више разлога.
"У гарантном листу пише да ако било шта урадите на ауту и ако то не уради овлашћени сервис губите право на гаранцију", рекла је Анка Веселиновић.
У "Верану" тврде да су и надлежни државни органи утврдили да је гориво на пумпи на којој Веселиновићи допуњавају резервоар - лоше. "Тржишна инспекција је недвосмислено утврдила да гориво има седам пута више сумпора од дозвољеног", рекли су у Верану.
Веселиновићи, са друге стране, тврде да су провере квалитета бензина показале нешто друго.
"Анализом горива на пумпи у Руми утврђено је да је гориво доброг квалитета", рекао је Марко.
Веселиновићи истичу и да је судски вештак Петар Рајић у извештају који је поднет суду истакао да квалитет горива не би и требало да буде питање у спору, јер произвођач возила, с обзиром на то да продаје возила на нашем тржишту, мора да прилагоди своју конструкцију условима који овде владају иначе не може да продаје.
По Веселиновићима, "Верано" и "Пежо", ако су знали да гориво у Србији не испуњава Еуро 4 стандарде, није требало да продају возила чији мотори захтевају таква горива.
Судски спор
Верано и Веселиновићи нису успели да нађу заједнички језик па је спор завршио на суду.
У "Верану" тврде да је дијагностификован проблем и поручен нови део, чим је по његовој испоруци створен предуслов за трајно решење, купац Анка Веселиновић није дошла на сервис уз констатацију да не жели поправку већ испоруку новог возила.
"Не можемо да одговоримо зашто купац није дошао на замену спорног већ уместо тога потражује ново возило будући да су делови стигли у року који одговарава условима назначеним у сервисној книжици", рекли су у "Верану".
Са друге стране, Веселиновићи тврде да су месецима чекали да им се возило поправи, а да им из "Верана" нису чак одговарали на њихове позиве и дописе, па су стога били принуђени да поднесу тужбу.
"Тек кад смо поднели тужбу после пар дана, позвали су нас из овлашћеног сервиса из Шапца да нам кажу да су добили делове за наш ауто", рекла је Анка.
Стране у спору су позвале судског вештака који је извршио пробну вожњу и констатовао да је мотор упалио је тек код деветог стартовања, а онда "радио веома немирно један минут".
Вештак је извршио пробну вожњу, око кварта у дужини од једног километра и за време те вожње мотор је веома лоше радио, није имао снагу већ је постојала опасност да ће се угасити. Након ове пређене дистанце, мотор се загрејао на око 70 степени те је добро радио и био спреман за употребу.
Вештачење је урађено 9. новембра 2007. на пређених 69.913 километара и возило је вожено један километар.
Када смо, у мају ове године, ставили акумулатор на возило како би очитали километражу дисплеј је показивао 69.914 километара, што значи да Анкин ауто није вожен још од 2007. године.
Поновљено суђење
Анка је од "Верана" тражила нови ауто, али у "Верану" кажу да је такав захтев неоснован јер, купац је био дужан да дозволи замену дела, а у конкретном случају он није дозволио да се део угради иако је утврђено да би уградња адаптираног софтвера била економски исплатива и да би отклонила узрок неправилног рада мотора.
"Купац је могао тражити предају другог аутомобила само уколико би се утврдило да се недостатак не може уклонити, тим пре што је текао гарантни рок у којем купац има обавезу бесплатног уклањања недостатка на возилу", навели су у "Верану".
У "Верану" истичу и да је исправност њихових поступка потврдио првостепени суд, тако што је донео пресуду у њихову корист.
Веселиновићи, са друге стране, истичу да је апелациони суд случај вратио на поновно суђење првостепеном суду што, по њима, иде у прилог тези да Верано није баш сасвим у праву.
У целој причи сигурно је само једно - наше судство је опет показало своју ефикасност, јер овај процес траје већ пет година.
Анка Веселиновић ће макар од маја 2012. имати једну бригу мање. "У априли 2006. године сам подигла кредит у Комерцијалној банци, остала ми је још једна рата за мај да исплатим ауто", рекла је Анка Веселиновић.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... D0%B0.html