Stranica 3 od 4

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 08 Sep 2020, 13:43
od gavran
nikaragva napisao: 08 Sep 2020, 12:47 Dobio sam dva kljuca, ne znam da li postoji treci.
Zavisi, ima automobila koji fabrički dolaze sa 3 ključa. Ja kada sam svojevremeno kupovao Mazdu 6 na lizing ona je došla sa 3 ključa, dva standardna identična i taj treći koji su zvali servisni, odnosno sa kojim je auto mogao da se otključa i upali ali nije mogao da se otključa gepek i onaj pretinac ispred suvozačevog sedišta, zato su ga zvali servisni da oni u servisu mogu da otključaju i upale auto ali da ne mogu da otključaju gepek i taj pretinac ako je tu ostalo nešto tvoje privatno ili vredno da ti ne preturaju po stvarima. Ja sam lizing kući ostavio taj servisni a zadržao standardna dva ključa.

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 08 Sep 2020, 13:56
od Ikac
Ja sam dobio dva ključa, jedan sa daljincem i jedan običan. Oba pale auto. I plus naravno onaj kod za ključ. Tako je fabrički došlo.

A inače pričao sam jednom sa jednim likom što uvozi automobile sa lizinga iz Francuske i ako sam ga tada dobro razumeo, većina takvih automobila dolazi sa samo jednim ključem.

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 08 Sep 2020, 17:23
od cozmo
Ja sam isto dobio dva originalna kljuca. Auto je od strane vlasnice predat lizing kuci na prodaju, a ipak sam dobio oba kljuca.

Kod Pezoa je jedan skakavac, jedan obican. Oba otkljucavaju i pale auto (s tim sto drugi nema dugmice vec samo kroz bravu otkljucava). Imaju kodove naravno.

Isto vazi i za Picasso koji sam vozio, osim sto je burazer posle izgubio glavni kljuc na moru :mrgreen: Srecom imao rezervni. Eto kako nestaju kljucevi :mrgreen:

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 08 Sep 2020, 18:44
od OMP
nije nista cudno da se gube kljucevi, to je i jedan od razloga zasto mnogi nemaju dva kljuca...meni klinac skoro izgubio, srecom u kuci pa sam ga posle par sati trazenja nasao ali eto moglo je da bude i negde drugde...burazeru klinac unistio kljuc, ubacio ga u casu soka i od tada vise nije hteo da radi, onaj usb fazon kljuca, ali imao je drugi kuci tako da sad ima jedan i nema nameru da daje pare i pravi drugi jer je prilicno skupo a ovaj nije mogao da se popravi, tj moglo je kao nesto ali je neisplativo. Ovo za lizing kuce ne znam ali moguce da zadrzavaju jedan, ima logike, fazon ako bude neki problem oko placanja lizinga oni mogu da nadju auto i uzmu ga posto realno njima i pripada.

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 08 Sep 2020, 19:52
od carov2
Passat B8 sa lizinga iz Italije...nažalost dobijen samo jedan ključ. Jedan momak iz Pirota se uhvatio posla da odradi, kaže nije problem, 140e košta ključ, pa se onda posle javio, ipak trenutno ne može, mora da ažurira sistem, a to će biti za dva, tri meseca(ovo se dešavalo krajem prošle godine), tako da još uvek nije odrađen drugi ključ.

Audi A4 B8, kupljen u Srbiji, bio na lizingu...imam dva ključa, plus ovo...Slika

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 10 Sep 2020, 09:22
od rookie342
@gavran hvala puno na detaljnom odgovorima, vidi se da si se potrudio.

Spomenuo si agencije za prenos pa cu verovatno onda preko njih da obavim sve ovo.
Imam jos par nejasnoca pa mozes li mi pojasniti sledece stvari koje sam ucrveneo iz tvojih odgovora:
gavran napisao: 08 Sep 2020, 12:07
rookie342 napisao: 07 Sep 2020, 10:08 1. Kad padne konacna odluka da kupim konkretan automobil, u kom trenutku ja treba da dam pare (gotovina) vlasniku? Da li pre sklapanja kupoprodajnog ugovora ili posle overe ugovora kod notara ili kad? Da li je potreban svedok za tu primopredaju (npr. notar)? Licno ne volim da nosim gotovinu sa sobom i mozda bih radije preneo novac preko racuna (fizicko lice ka fizickom licu), ali ne znam ima li to nekih dodatnih peripetija?

U principu, retko ko prilikom traženja i gledanja automobila nosa keš sa sobom. Uglavnom, kada pronađeš auto koji ti se dopada i odlučiš da ga kupiš detalje dogovoriš sa prodavcem. Najčešće se tada prilikom same odluke ostavi kapara a ostale radnje dogovore za npr. sutra, odnosno ti dođeš sa novcem a dogovoriš se sa prodavcem da u to vreme on zakaže recimo u nekoj od onih agencija za prenos, osiguranje i registraciju automobila, oni su izverzirani u tim stvarima i odmah ti naprave kupoprodajni ugovor i ovlašćenje, ti daš pare i voziš auto kući.


> Ako ostavljam kaparu, koliko je uobicajeno to para? Tipa 100e ili neki procenat vrednosti auta (npr. za auto od 4000e to je 400e)? I pretpostavljam da treba od vlasnika da trazim neku izjavu sa potpisom da je primio taj novac?
> Nedoumicu oko spomenutog ovlascenja sam napisao ispod.
gavran napisao: 08 Sep 2020, 12:07
rookie342 napisao: 07 Sep 2020, 10:08 3. U kom trenutku ja postajem formalno vlasnik vozila? Overom ugovora kod notara ili dobijanjem od MUP-a nove saobracajne dozvole na moje ime ili...?

Kada prevedeš auto na sebe i dobiješ saobraćajnu dozvolu na svoje ime

> Ok ali sta se smatra "prevodjenjem auta na mene", koji je to korak u proceduri (posto imamo vise koraka koji mogu da se vremenski rastegnu)? Jel to overom kupoprodajnog ugovora kod notara? Ako da, onda ono sto me buni: od tog trenutka do trenutka dobijanja saobracajne dozvole na moje ime moze proci 2-3 nedelje, jesam li ja u tom periodu vlasnik ili nisam? Ili sam tad u nekom "procesu prenosa vlasnistva" koji traje dok se ne zavrsi celokupna procedura (poreska i MUP), ali u tom statusu mogu da koristim vozilo (ako je registrovano)?
gavran napisao: 08 Sep 2020, 12:07
rookie342 napisao: 07 Sep 2020, 10:08 4. Kada kupim taj auto, da li ja smem po zakonu da ga vozim na staru saobracajnu dozvolu (pod uslovom da registracija jos nije istekla) dok se ne zavrsi sva birokratija (poreska uprava izda resenje o placenom porezu i MUP izda novu saobracajnu dozvolu)? Ili auto mora da mi bude parkiran dok se sve to ne zavrsi? Ovo pitam jer cujem da izdavanje poreskog resenja moze potrajati par nedelja + jos nedelju dana za izdavanje nove saobracajne dozvole (pricam za BG).

Da, voziš ga na ovlašćenje koje si napravio prilikom kupovine

> Ovo ovlasenje koje si spomenuo gore, jel mi to pravi agencija na ime vlasnika ili? Cemu ono sluzi ako mi vec radimo prenos vlasnistva u toj agenciji? Koliko sam shvatio ta ovlascenja vlasnici sada generalno izbegavaju da daju kao sto se to ranije radilo i traze odmah da se prevede auto na ime kupca sto je meni ok.

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 10 Sep 2020, 09:56
od AchtungDichtung
To je malo siva zona, jer tehnicki ne bi trebalo da vozis auto za koji nemas saobracajnu dozvolu na svoje ime (dakle to je taj momenat koji kolega pominje). Iako 90% ljudi to rade bez problema i grize savesti.
Zbog toga(a i da te policija ne bi zezala) trazis od starog vlasnika ovlascenje za upravljanjem vozilom. Iako bi mogao i da nosis ugovor u kolima i pokazujes im, kao dokaz da auto nisi ukrao.

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 10 Sep 2020, 10:39
od ftj
Ne postoji clan zakona koji kaze da ti za upravljanjem tudjim vozilom treba pismeno ovlascenje. To je bukvalno urbana legenda.

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 10 Sep 2020, 12:18
od YUgisa
Zar nije bio clan koji je jasno opisivao do kojeg kolena mogu da koriste vozilo u porodici :rofl:

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 10 Sep 2020, 20:48
od OMP
kako moze policija da te zeza sto vozis auto na tudje ime? policiju ne treba da zanima dal si ti taj auto ukrao ili kupio, ako ne postoji poternica ili neka prijava kad te provere ne mozes imati nikakvih problema, ja ne znam dal su nekog nekad zezali zbog toga, po tome znaci ne smes ni da pozajmis auto drugaru, rodjaku i sl. onda?

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 10 Sep 2020, 21:34
od ikac2000
Mali off, u DE i ne smes da pozajmis, jer polisa je na osobi koja je eksplicitno definisana (moze i nekoliko,ä isto definisanih, ali moze da bude skuplje).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 10 Sep 2020, 23:04
od Kabal
A kad je polisa na firmu? Moze njih hiljadu iz firme da vozi?

Sent from my SM-N975F using Tapatalk


Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 10 Sep 2020, 23:08
od YUgisa
Ja znam neke koje su smarali panduri oko toga da voze tudj auto, ali nije bilo nista ozbiljnije od toga jer su vec dobili kaznu za druge stvari :kezo: Ne znam sta pise zvanicno u zakonu i sta je pre pisalo, ali se secam neke emisije sa televizije gde su raspravljali o tome da li mozes da vozis dedin/babin auto, od roditelja svoje zene itd... Bukvalno sat vremena svih mogucih kombinacija :D

Sa danasnjim saobracajem, svakako bih izbegao maksimalno da vozim tudje aute...

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 11 Sep 2020, 00:01
od ftj
Smaraju jer im se moze, kazna ne postoji, osim ako nisi ukrao auto.

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Poslato: 11 Sep 2020, 01:55
od ikac2000
Kabal napisao:A kad je polisa na firmu? Moze njih hiljadu iz firme da vozi?

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Te polise su drugacije, kao i za Rentacar, ne znam detalje. Putnicki auti su nam uvek rentacar.


Sent from my iPhone using Tapatalk