Stranica 3 od 124

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 00:42
od ftj
Nemanja koji auto je u pitanju? Ni u kom slucaju se ne menja 'cip' moze se eventualno promeniti ceo kompjuter ali to ne verujem da neko radi za 50 eur. Ili prica o samom nacinun 'cipovanja'(remapiranja) tako sto otvori ecu i odlemi 'cip' pa ga tako fleshuje, sto je svakako mnogo losija opcija od remapiranja putem obd-a.

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 00:48
od sebekkg
ne znam, koji je to nacin, ali mislim da je njemu onaj stariji ecu kod audija 80-100
ili b4 ako se ne varam

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 01:03
od dag81
ftj napisao:Nemanja koji auto je u pitanju? Ni u kom slucaju se ne menja 'cip' moze se eventualno promeniti ceo kompjuter ali to ne verujem da neko radi za 50 eur. Ili prica o samom nacinun 'cipovanja'(remapiranja) tako sto otvori ecu i odlemi 'cip' pa ga tako fleshuje, sto je svakako mnogo losija opcija od remapiranja putem obd-a.
Vidis, tu gresis, mnogo je sigurnije kad se skine chip i stavi u programator, nego preko kabla. Jer ako se slucajno komp zabaguje dok unosi podatke u ECU cao zdravo ECU. Ali preko kabla je lakse i mnogo veci baja moras biti da bi ga odlemio i zalemio nego utakao kabel, a i treba ti programator koji pristojan kosta oko 600e a idu i preko 1000e za malo zahtevnije operacije.

I nemojte se iscudjavati kad ne znate, na nekim vozilima nije moguce preko kabla ucitati mape.

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 01:16
od sebekkg
:bravo: :klanjamse:

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 09:55
od ftj
Pa upravo zato što moraš da otvaraš kompjuter i odlemljuješ čip mnogo su ti veće šanse da ćeš nešto sje*ati, to da ti crkne ecu jer se 'zabagovao kompjuter' prilikom upisivanja prvi put čujem. Pogotovo je na novijim kompjuterima komplikovana procedura otvaranja i zatvaranja, meni je na 1.9 tdi tako neki home made tjuner radio i posle nekog vremena mi mi je crkao kompjuter i morao sam da ga popravljam.

Danas nijedna krštena kuća neće raditi otvaranje već se sve radi preko obd-a, praistorijske sisteme ne računam, njih oni neće ni raditi.

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 11:48
od sebekkg
gledajte ovako, ecu, jeste procesorska jedinica, ali je u sustini hdd u kome su upisane sve postavke, i postoji procesor koji barata sa podacima koje dobje/kolicina smese....,a obradjuje ih po zadatim uslovima, koje je proizvodjac dao. U slucaju da se ne sto sje8e sa memorijom, to se najprostije moze vratiti image-toolom, za takvu vrstu memorije, sto je i logicno, a sam procesor ne moze se pokvariti, jer se njemu ne menjaju fizikce a ni naponeske postavke. osim ako ga neko fizicki zezne ili sta vec.

to je neka logika, s sad je jedino pitanje opremljenosti domacih tunera, da li imaju taj img file, i da ga u slucaju bagovanja memorije ili ti prelazak u RAW stanje, moze uploadovati SLIKU standardnu, i onda ides dalje.

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 20:38
od Nemanja
Pa radili bi u mtm-u bez problema samo je bitno da se plati. :) Npr. kod RS2 se sigurno isto odlemljuje cip na ECU kao na mom. Evo bas danas sam pitao i dobio odgovor, da pritisak turbine steluju na 20% ispod maksimalne. Jel to ok?

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 20:43
od Gaginh0
Ma ja b' to stavio na maximalno pa kud puklo da puklo :D

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 21:19
od sebekkg
mislis tvoj je sada na nekoj vrednost nrp N, koja je manja od MAX, a oni ce ti staviti pritisak turbine na MAX-20%?

mislim da je to podosta, mozda cak i malo vise, jer je stariji motor. bez obrzira da li je u ok stanju.

pitaj ih ti, da li su odkupili mape od nekoga, ili su ih sami stastavljali. Ali kazi to ti je vazan faktor, a ne da oni ceprkaju, i sami ih prave, a nemaju dyno pa da provere rezultate.

ka

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 22:17
od nuk
sebekkg napisao:gledajte ovako, ecu, jeste procesorska jedinica, ali je u sustini hdd u kome su upisane sve postavke, i postoji procesor koji barata sa podacima koje dobje/kolicina smese....,a obradjuje ih po zadatim uslovima, koje je proizvodjac dao. U slucaju da se ne sto sje8e sa memorijom, to se najprostije moze vratiti image-toolom, za takvu vrstu memorije, sto je i logicno, a sam procesor ne moze se pokvariti, jer se njemu ne menjaju fizikce a ni naponeske postavke. osim ako ga neko fizicki zezne ili sta vec.

to je neka logika, s sad je jedino pitanje opremljenosti domacih tunera, da li imaju taj img file, i da ga u slucaju bagovanja memorije ili ti prelazak u RAW stanje, moze uploadovati SLIKU standardnu, i onda ides dalje.

Nije bas tako,
svaki ECU sadrzi procesor i eeprom izmedju ostalog, procesor je upravljacka jedinica a eeprom je memorijska.
Procesor manipulise podacima iz eeproma koji se u ovom slucaju menjaju. Sadrzaj eeproma mora biti programski skladan radu procesora i njemu se prilagodjava

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 22:39
od sebekkg
:kuku: , pa sta sam ja rekao, ne moram napisati sve, ali je pricip taj. EEPROM

ili ti electrcly erasable programable read only memory, ona moze se reci ima svog unutrasnjeg kontrolera koji figurise nacin funkcionisanja, ali to je to. ona operise podacima, a i u njoj su ucitani pritisak turbine, kolicina potrosnje u datim segmentima, pritisak turbine kada baca u safe mode, ili kakva je smesa goriva..., i senzori u motornom prostoru salju podatke ecu, i on i uporedjuje sad datim vrednostima....

nemoj terati mak na konac :doubleup:

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 22:59
od nuk
Pa kad vec opisujes, pojasni precizno i tako da bude razumljivo neupucenima, ja sam shvatio sta si hteo da napises . Poenta posta je ta da uopste nije bitno da li se eeprom vadi i ili se podaci u njega upisuju putem OBD-a, posto se to pominjalo kao sporno.
Nista lose nisam mislio

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 23:00
od Nemanja
sebekkg napisao:mislis tvoj je sada na nekoj vrednost nrp N, koja je manja od MAX, a oni ce ti staviti pritisak turbine na MAX-20%?

mislim da je to podosta, mozda cak i malo vise, jer je stariji motor. bez obrzira da li je u ok stanju.

pitaj ih ti, da li su odkupili mape od nekoga, ili su ih sami stastavljali. Ali kazi to ti je vazan faktor, a ne da oni ceprkaju, i sami ih prave, a nemaju dyno pa da provere rezultate.

ka
Pitacu ih, a koliki pritisak, posle chipa, treba da bude? Kada sam pitao rekli su mi da je procenat snage koji se dobije
+30%, pa sam pretpostavio da je i povecanje pritiska srazmerno, jer i ostale tuning kuce nude oko +30% vise snage.

EDIT: Dobio sam odgovor, njihove su mape.

Re: Chip-tuning

Poslato: 06 Apr 2012, 23:54
od sebekkg
hmmm, onda ne znam njemanja da li bi trebao da radis.

bolje spremi ti pare pa odradi ili u smchiptuningu ili rschiptuning.com, ili kontaktiraj dag-a, ima on lika koji je radio tuning za dosta forumasa, ok je sa cenom. mozda dobijes i popust.

E sad gledaj, realno fabrika za te ranije verzije pa i sada ne daje vise pritiska trubine od neki 0.65-0.7*MAX(65-70%).

a sada da ti oni ceprkaju i da formiraju neke mape, gde ce se pribliziti kako oni kazu 20% do max, ne verujem, jer nemaju dyno da provere, a i zato sto sami PRAVE mape, sumanjam u tacnost i kvalitetno odmeravanje snage, kada ce povuci, kako ispeglati snagu da bude lepa linija, bez prekida, mada ko ce ga znati. Ne valja rizikovati za 150e, zar ne?

Re: Chip-tuning

Poslato: 07 Apr 2012, 11:03
od Scuderia
Nemanja napisao:Pitacu ih, a koliki pritisak, posle chipa, treba da bude? Kada sam pitao rekli su mi da je procenat snage koji se dobije
+30%, pa sam pretpostavio da je i povecanje pritiska srazmerno, jer i ostale tuning kuce nude oko +30% vise snage.

EDIT: Dobio sam odgovor, njihove su mape.
Ostale kuce nude 30% snage za 500eur (najmanje), ovi nude isto za 50eur. Zanimljivo :kezo: