Stranica 3 od 28
Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 21:09
od Misha
Ja licno nemam nista protiv CX-5 2.0 AWD. Vozio sam Qashqai 2.0 FWD ide lepo,nije slab,6.brzina bas lepo rastereti motor ne trosi vise od 10 lit.lagane voznje po gradu. Stvar je ukusa i ocekivanja.

Plin uvek mozes ugraditi,cena goriva stalno raste tako da imas alternativu.
CX-5 2.0 AWD A/T je na testu Auto motor i sport-a prosecno trosio 8,4 lit.min.5,4 a max 14,2. Za motor kazu da je ugladjen i linearan. 2.2 dizel se sigurno lepse vozi zbog 420nm i bolje se nosi sa 1500kg. Zakljucak testa je: da je dizel dobio bi 5 zvezdica,benzinac jeste elastican ali se danas trazi vise (prednabijanje). CX-5 je SUV koji sa pravom pretendira na tron klase kompaktnih SUV-ova i samo mu retki mogu parirati.
Dakle test vonja i znas na cemu si.
p.s. unutrasnja sirina kabine kod CX-5 napred je 1460mm (SX4 1440) a nazad 1410mm(SX4 1410). Unutrasnja visina napred je 1010mm (SX4 1060mm) a nazad 960mm (SX4 1005mm).

Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 21:14
od Sloba
Ne manjka kod SX4 širine i visine, ali 20 cm međuosovinskog rastojanja i 235l veći gepek u korist Mazde stavljaju tačku na svako dalje poređenje. Nisam video uživo kakva je debljina tapacira na vratima, ali očekujem da su na Mazdi masivniji. Tanji tapaciri dodaju koji cm unutrašnjosti, u tom pravcu razmišljam. Ništa lično, ali SX4 je boza za ovu makinu.
Inače, nisam dizela eliminisao zbog računice u vezi startne cene i potrošnje, već samo zbog registracije. Jednostavno, princip. Do 2l može, preko ne pa da je od zlata.
Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 21:25
od Texonja
Povodom registracije preko 2000cc, postoji zakon koji treba krajem godine da zazivi (tako sam nesto citao jos pre par meseci), na osnovu koga ce se za NOVA VOZILA visina te takse odredjivati prema izduvnim gasovima (CO2), a ne prema kubikazi.
Mozda neko zna nesto vise oko toga, pisalo je mislim u Autobildu...
Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 21:34
od Paja
Taj zakon će biti brzo usvojen samo ako su sračunali da će novom metodologijom oteti više harača. U suprotnom biće ko zna kad.
Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 21:38
od Sloba
Tako se i meni čini. Uvek kada se priča o pojeftinjenju nečega, zapravo se dogodi poskupljenje. Mislim da će kola biti sve skuplje i skuplje posedovati, nebitno kako će troškovi biti raspoređeni...
Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 21:47
od McGruja
Mislim da je jasno da vožnja dizela subjektivno nikada neće nadmašiti benzinca, zbog turbine i osećaja ubrzanja.
Ali brojke govore malo drugačije. Kada se dignu obrtaji, sasvim lepo oni povuku
Treba testirati to vozilo

Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 21:49
od sasa lbg
Bez da ulazimo u detalje i cene registracije ,osiguranja itd ....ipak je sadasnja cena registracije auta do 2000 ccm (a to vozi verovatno 90 % nas) odlicna citaj niska!
Da mene pitaju ne bi trebalo nista dirati jer kad promene nastanu siguran sam da ce cene registarcije poskupeti za najsiri krug vozaca tj onih do 2000 ccm

Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 22:03
od Misha
Sloba napisao:Ništa lično, ali SX4 je boza za ovu makinu.

Naravno,CX-5 je duplo skuplji i visa je klasa.

SX4 je kralj u svojoj klasi.

Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 22:31
od fq400
sasa lbg napisao:Da mene pitaju ne bi trebalo nista dirati jer kad promene nastanu siguran sam da ce cene registarcije poskupeti za najsiri krug vozaca tj onih do 2000 ccm

Upravo tako, ne verujem da će spustiti cene za vozila preko 2000 ccm, jedino što mogu jeste da podignu i približe cene registracije vozila ispod 2000 ccm. Isto kao što je bilo i sa akcizama za benzin (BMB i Euro BMB)...
Što se tiče vozila, jedino proba + papir i olovka, pa računaj. Mada, ni računica ne znači mnogo jer ko zna šta će smisliti sutra sa registracijom i cenom goriva...
Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 23:29
od nuk
Sve je to rekla_kazala s'obzirom da je izborna godina. Nikada se ne zna sta nosi dan a sta noc, bar je tako zemlji prokletiji
TT post
Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 23:48
od Texonja
No, da se vratimo na CX-5... Sloba iz principa nece da uzme preko 2000cc, ja isto imam tu filozofiju (ali ne i princip), s tim sto bih je ovde pogazio ako dodje do kupovine Mazdice, jer sam ubedjen da ce dizel da "vrati" tu razliku u ceni registracije preko nize potrosnje.
Ako benzinka bude dobra kako obecavaju i trosila recimo neverovatnih 8 lit po gradu, onda ce dizel biti jos ludji i trosice isto tako za ovoliki automobil neverovatnih 5.5 -6 lit... Ako lazu i benzinjara bude trosila recimo 12 lit, dizelka ce ici opet na oko 9.5-10lit, tako da te 2 do 2,5 litre manje sigurno trosi.
Ako godisnje predjes 15.000km, dizel ce ti potrositi 350-400 lit manje godisnje, tj vec se tu isplati ako cena goriva ostane oko 1.35 eur/lit. Ako ode na 1.5 eur ili cak 2 eur, tek onda ce se isplatiti manji potrosac, tj dizel.
E sad, postavio bih jedno pitanje, a to je koliko Mazda "ume" da napravi dizela? Za benzinca ne sumnjam, ali nekako kao sto mi je za VW default i logicno da kupis TDI, tako mi je za Japanca default da uzmes benzinjaru.
Re: Mazda CX-5
Poslato: 09 Apr 2012, 23:53
od nuk
Tu nemoj da podcenjujes japance, svasta su oni naucili dok smo se "mi" kleli u golfa cetvorku
TT post
Re: Mazda CX-5
Poslato: 10 Apr 2012, 00:27
od NexT
mazda je jedno vreme koristila PSA-Ford dizele (HDI), preko Forda, a sad ne znam kakva je situacija...
Sad cu da precesljam... Nije iskljuceno da je u pitanju PSA agregat, posto su oni imali 2.2 bi-turbo od 170 konja. Sad u nekim modelima on ide na 204 KS...
Re: Mazda CX-5
Poslato: 10 Apr 2012, 00:33
od Texonja
Za Skyactive kazu da je potpuno nov motor i potpuno nova sasija. Kompresija motora je 14:1 , tj najniza ikad postignuta sa dizel motorima.

Re: Mazda CX-5
Poslato: 10 Apr 2012, 00:43
od NexT
Ono sto sam uspeo da nadjem:
1.4 je PSA
1.6 je PSA
2.0 nije PSA ali su koriscena neka resenja sa njega
2.2 nije PSA, al to je stari sa jednim turbo.
O novom pise samo:
Next generation 2.2 MZR-CD twin turbo called SKYACTIV-D
Introduced at the 41st Tokyo Motor Show
high fuel pressure common-rail system that controls piezo injectors
aluminium block
significantly reduced size and weight of reciprocating and rotating parts (aluminum block, lightweight pistons and connecting rods)
similar weight to the petrol version
wide-range, high volume EGR
two stage (twin turbo) turbocharger with high turbopressure over a broader engine rev range
PM oxidation catalyst-supported diesel particulate filter (DPF) with shorter regeneration
selective reduction system that adds aqueous urea to exhaust, and a NOx storage system for exhaust gas purification
20 percent better fuel efficiency than Mazda's 2.2 MZR-CD
Moguce da su nesto preuzimali sa PSA, jer vec imaju takav 2.2 biturbo u familiji sa istom snagom, ali nista konkretno nisam nasao...
Jedino sto sam nasao, a nisam znao, Mazdini dizeli takodje imaju nesto kao FAP filter, kod njih se zove DPF i koristi aditiv za regeneraciju (kao na PSA)