Stranica 3 od 6

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 07 Jan 2022, 20:25
od dragvorl
S obzirom da skoro 10kkm vozim DSG verziju, napisacu utiske. Sto se tice negativnih strana, najvise mi smeta sto ponekad grubo salta, primetio sam na uzbrdicama kada se ide sporo, stani kreni, da hoce malo kao da klizne i grubo da krene. Takodje nekad nakon kretanja iz mesta hoce 1/2 i 2/3 da malo grublje promeni, moguce i da ima uticaja sto je hladan, tada verovatno ima neku strategiju zagrevanja ulja implementiranu. U gradu sam primetio da hoce da drzi nekad u standardnom modu na previsokim obrtajima, pri krstarenju u gradu drzi brzinu vise, to su i jedini primeri kada presaltam rucno, i ne vraca u nizu brzinu sam. Inace sto se tice magistrale i AP, tu sam zadovoljan, lepo salta, brzo reaguje, prebacuje tacno kad treba. Jos jedna stvar koja mi se ne svidja je potrosnja, ocekivao sam neki skok, ali relativno mali, medjutim trosi negde oko litre vise u odnosu na prethodni od 130KS manuelac. U konfiguratoru je potrosnja cak nekih 0.3 litre manja. Sumnjam cak da sa autom nesto nije u redu. Digao sam ga na dizalicu da vidim da li zadnje kocnice struzu, medjutim nisam bas primetio. Isto sam na parkingu probao da utvrdim da li se pojacano greju, ali ni to nije primetno. Sto je najgrdje na AP cak vrti par stotina obrtaja nize od manuelca, a trosi vise. I leti je vise trosio, mada je tad bio nerazradjen motor. Videcemo kada dodju letnje gume. Ove zimske su neke jeftine na zalost.

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 07 Jan 2022, 22:05
od ftj
To cimanje pri promeni ne mora biti do menjaca vec do pumpe goriva visokog pritiska, ako je kao knedla pri niskim obrtajima al pod jacim gasom. Meni se to desavalo kad je auto bio amaterski cipovan.

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 07 Jan 2022, 22:14
od dragvorl
Nije pod jacim gasom, normalna voznja. To sam vise primetio jutrom da se desava. Bas cu to malo detaljnije da ispratim.

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 08 Jan 2022, 00:15
od carov2

dragvorl napisao:S obzirom da skoro 10kkm vozim DSG verziju, napisacu utiske. Sto se tice negativnih strana, najvise mi smeta sto ponekad grubo salta, primetio sam na uzbrdicama kada se ide sporo, stani kreni, da hoce malo kao da klizne i grubo da krene. Takodje nekad nakon kretanja iz mesta hoce 1/2 i 2/3 da malo grublje promeni, moguce i da ima uticaja sto je hladan, tada verovatno ima neku strategiju zagrevanja ulja implementiranu. U gradu sam primetio da hoce da drzi nekad u standardnom modu na previsokim obrtajima, pri krstarenju u gradu drzi brzinu vise, to su i jedini primeri kada presaltam rucno, i ne vraca u nizu brzinu sam. Inace sto se tice magistrale i AP, tu sam zadovoljan, lepo salta, brzo reaguje, prebacuje tacno kad treba. Jos jedna stvar koja mi se ne svidja je potrosnja, ocekivao sam neki skok, ali relativno mali, medjutim trosi negde oko litre vise u odnosu na prethodni od 130KS manuelac. U konfiguratoru je potrosnja cak nekih 0.3 litre manja. Sumnjam cak da sa autom nesto nije u redu. Digao sam ga na dizalicu da vidim da li zadnje kocnice struzu, medjutim nisam bas primetio. Isto sam na parkingu probao da utvrdim da li se pojacano greju, ali ni to nije primetno. Sto je najgrdje na AP cak vrti par stotina obrtaja nize od manuelca, a trosi vise. I leti je vise trosio, mada je tad bio nerazradjen motor. Videcemo kada dodju letnje gume. Ove zimske su neke jeftine na zalost.
Slični su i moji utisci sa dva auta.

Passat B8 TDI 150 KS 125k km
(Lako može da potroši isto/više nego A4 B8 170 KS ručni menjač)
Ruku na srce, verovatno se malo razlikuje i stil vožnje pa i to utiče
Primer, kod ručnog te mrzi da promeniš brzinu ili ne spustiš baš u treću prilikom preticanja, dok kod DSGa vrlo lako i često teraš motor do blokade.

Drugi auto je Audi A5 TDI 190 KS 152k km.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 08 Jan 2022, 09:17
od dragvorl
Ja sam bas prebacivao u trecu na magistrali, ipak je to benzinac koji je imao 200Nm. Ali magistralu ja malo vozim. Inace ne vozim agresivno, retko se ide u obrtaje sem kad se ubrzava na ukljucenju za AP.

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 08 Jan 2022, 13:52
od ikac2000
Ja nisam primerio da nesto cima, ali sam lak na gasu.

A potrosnja po gradu mi nikada nije ispod 10.5.

Inace i ja vracam cesto u brzinu ispod po gradu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 08 Jan 2022, 16:57
od carov2
dragvorl napisao:Ja sam bas prebacivao u trecu na magistrali, ipak je to benzinac koji je imao 200Nm. Ali magistralu ja malo vozim. Inace ne vozim agresivno, retko se ide u obrtaje sem kad se ubrzava na ukljucenju za AP.
Ja sam samo dao primer, kako bih objasnio na šta mislim, i to mislim da radi većina vozača, barem u mojoj okolini.

Znači turbo dizel i manuelni menjač, na magistrali retko kada se pretiče u trećoj brzini...dok DSG u takvom slučaju zna da "vadi mast" autu.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 08 Jan 2022, 18:24
od dragvorl
Ok, ne znam da li to radi samo u kickdown situaciji? Kad se stisne jace gas i kickdown bude razlika jedna brzina koliko sam primetio.

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 08 Jan 2022, 18:30
od Ivan
Tako je, samo pri kickdown vraca tako bude blizu crvenog i nastavlja da pegla max obrtaje, ovako inace obicno jednu brzinu, nekad i dve, ali retko kad da pridje u zadnjih 1000rpm.

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 08 Jan 2022, 18:41
od dragvorl
Na kickdownu sam primetio da vrati max koliko moze, a da ne prevrti motor, sto je i ocekivano. Usput, manuelni mod mi se uopste ne svidja, prilicno kasni.

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 16 Jan 2022, 19:30
od dragvorl
Primetio sam da DSG u nekim situacijama ne prebacuje a najnizu mogucu brzinu pri kickdownu. Recimo na 140 i kickdown prebacuje u 5. a manuelno moze u 4. i ima jos obrtaja do crvenog. Posle prebacivanja u 4. manuelno kada se vrati u drive u 7. i stisne se do kickdowna vrati sam u 4. Nakon par minuta kad se stisne kickdown na istoj brzini opet ide samo u do 5. Interesantno.

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 16 Jan 2022, 20:03
od ikac2000
Skoro je izasao novi update za DSG, video sam na Ateca forumu, navodno resava nelogicnosti u saltanju.

Ja sam imao samo jednom da mi je na 120 pri srednjem ali naglijem dodavanju gasa vratio u 4. Na 5k obrtaja, koje inace nikada ne dostize. Mada je auto bio pretovaren.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 20 Jan 2022, 20:27
od dragvorl
Sad sam ga isto testirao na AP,uvek sa 140 kickdown i nekad ode u 4. i 5000+ obrtaja, a nekad samo u 5. Ne znam od cega zavisi. Potrosnja me je iskreno razocarala posle odlicnih rezultata sa manuelnim 1.5 130ks. Nisam ocekivao litru vise u istoj sasiji, i po papirima treba manje da trosi, ajde da je pola litre, ali realno je litra vise. Ostaje da vidimo kad se stave letnje gume i kad otopli sta ce biti. Secam se Focus 1.5 dizel mi je trosio tacno litru vise zimi nego leti i to na slicnim turama kao sad.

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 20 Jan 2022, 21:26
od Spejo
dragvorl napisao:Sad sam ga isto testirao na AP,uvek sa 140 kickdown i nekad ode u 4. i 5000+ obrtaja, a nekad samo u 5. Ne znam od cega zavisi. Potrosnja me je iskreno razocarala posle odlicnih rezultata sa manuelnim 1.5 130ks. Nisam ocekivao litru vise u istoj sasiji, i po papirima treba manje da trosi, ajde da je pola litre, ali realno je litra vise. Ostaje da vidimo kad se stave letnje gume i kad otopli sta ce biti. Secam se Focus 1.5 dizel mi je trosio tacno litru vise zimi nego leti i to na slicnim turama kao sad.
A da li troši više jer ima više momenta nego onaj od 130 KS pa ga i češće (radi gušta) pričepiš? Ili ga voziš manje-više isto kao prethodnoga?

Sent from my IN2013 using Tapatalk


Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Poslato: 20 Jan 2022, 21:26
od carov2
"Sad sam ga isto testirao na AP,uvek sa 140 kickdown i..."


"Potrošnja me je iskreno razočarala...."




Sent from my LE2120 using Tapatalk