Stranica 3 od 12

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 17 Maj 2012, 14:24
od nikaragva
Hm, meni je svako kocenje ujedno i kocenje motorom. I uvek mi brzine idu 1-2-3-4-5-6, pa onda 6-5-4-3-2(ako nisam stao skroz)-1(ako sam stao skroz).
Nisam jos nigde nasao da motoru ne prija kocenje motorom, ako neko nadje nek postavi. A sto se tice kvacila, pa meni je kvacilo pritisnuto samo dok pomeram rucicu menjaca, znaci 1 do max 2 sekunde zimi :) Ima ljudi koji ceo semafor odcekaju na kvacilu, a pre toga su ga cuvali od motornog kocenja i brinuli se da ce im otici radilice od naprezanja prilikom kocenja motorom :kezo:

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 17 Maj 2012, 14:35
od starac vujadin
...I da dodam, posto vidim da se i to spominje, da nikada ne izbacujem u ler kada hocu da se zaustavim, vec to uvek radim u brzini.

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 17 Maj 2012, 15:22
od nikaragva
Takodje.
Zapravo meni je auto u svakom trenutku, bilo da ubrzavam ili usporavam u takvom stanju, da kada stisnem pedalu gasa on ce normalno krenuti dalje. Dobro trudim se da tako bude.

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 17 Maj 2012, 15:24
od dragan
starac vujadin napisao:...I da dodam, posto vidim da se i to spominje, da nikada ne izbacujem u ler kada hocu da se zaustavim, vec to uvek radim u brzini.
:plusone:
ova dva klija sa kojima sam presao dovoljno da kazem da sam osetio sta prija motoru su dosta razlicita, dvojka ima takoreci normalan menjac i oseti se da prija motoru da pri ubrzanjima ide kroz svaku brzinu, dok kad se usporava moze poneka i da se preskoci ako je put kocenja motorom nesto duzi ( pustim recimo u 4. da koci motorom i do ispod 30kmh, tj do skoro 1000rpm, tad osetim da motor prilazi leru, i onda vratim u drugu ako treba, pogotovo ako skrecem ). pri potpunom stajanju jedino ne ubacujem u prvu, vec kad brzina dodje do 10-15kmh onda stanem kocnicom...

na rs-u su brzine jako kratke i bliske i s obzirom na snagu motora komotno mogu da se koriste samo parne ili samo neparne brzine i da auto ide normalno...ali kad se traze performanse i motor ide u visoke obrtaje menjac mnogo glatkije salta ako se brzine ne preskacu, i tako uvek radim...
kad usporavam isto preskocim poneku brzinu, i zakocim kocnicama kad brzina vec opadne ispod 20kmh...

generalno sam misljenja da je i bolje za motor a i ekonomicnije da se nesto jacim gasom ubrza do zeljene brzine i onda se ubaci u najvisi stepen i ta brzina odrzava...
jednostavno se oseti koji rezim obrtaja prija motoru za kakav nacin voznje...rs se lepo kotrlja i na 60 u 6. na 2000rpm, i lepo primi gas, ali tek kad se pri 60 ubaci u 3. ili 2. shvatis koliko zivlje deluje ako hoces da ubrzas...
pri nizim obrtajima, ispod nekih 1500rpm sasvim se lepo oseti kako motor ne prima gas i kako ne bi trebalo da se vozi u tim obrtajima osim ako se ne koci motorom...dok recimo taj 2.0 u hondi vrti i na nizim obrtajima, barem u akordu koji sam vozio vise puta...

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Poslato: 17 Maj 2012, 17:14
od perfiko
NexT napisao:
grujicd napisao:Ali haba kvačilo :pardon:
upravo to :D Retko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...

U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Možda još i bitnije, kočenje motorom utiče (negativno) na vek trajanja plivajućeg zamajca koji na sebe prima udare. Stil vožnje koji si opisao je ujedno jedan od razloga što plivajići ne menjaš kada i kvačilo nego potrošiš tri seta kvačila za jedan plivajući.
Ipak ne treba biti isključiv. Auto u brzini je mnogo lakše kontrolisati od onoga koji je izbačen iz brzine. Takođe pri kočenju motorom, plivajući će duže trajati ako ne preskačete brzine. Potisni ležaj neće. :)
Što se tiče potrošnje kočnica, ona je najveća pri naglim kočenjima na autoputu, a tada svakako ne kočite motorom. Opasnost da zbog kočenja ostanete bez kočnica... iskomentarisao bih sa: :ccc:

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 17 Maj 2012, 17:42
od TheWickerMan
noob napisao:Možda je polagao vozački na dizelu :zbunjen:
Jok,jednostavno su ga loše naučili i to je to .

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Poslato: 17 Maj 2012, 18:05
od NexT
perfiko napisao:
NexT napisao:
grujicd napisao:Ali haba kvačilo :pardon:
upravo to :D Retko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...

U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Možda još i bitnije, kočenje motorom utiče (negativno) na vek trajanja plivajućeg zamajca koji na sebe prima udare. Stil vožnje koji si opisao je ujedno jedan od razloga što plivajići ne menjaš kada i kvačilo nego potrošiš tri seta kvačila za jedan plivajući.
Ipak ne treba biti isključiv. Auto u brzini je mnogo lakše kontrolisati od onoga koji je izbačen iz brzine. Takođe pri kočenju motorom, plivajući će duže trajati ako ne preskačete brzine. Potisni ležaj neće. :)
Što se tiče potrošnje kočnica, ona je najveća pri naglim kočenjima na autoputu, a tada svakako ne kočite motorom. Opasnost da zbog kočenja ostanete bez kočnica... iskomentarisao bih sa: :ccc:
U gradu u principu ne kocim motorom kada stajem na semafore. Zimi naravno maksimalno koristim menjac i obrtaje da mi se ne bi desilo da moram odokativno da gadjam brzinu, i da bih uvek imao kontrolu nad pogosnkim tockovima.

E, zivo me zanima, sta je losije za plocice, da se koci lagano a dugo, ili da se jace stisne kocnica, al da se brze stane?

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 17 Maj 2012, 18:37
od McGruja
Lagano a dugo ce vise zagrejati diskove i paknove

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 18 Maj 2012, 09:39
od snork
TheWickerMan napisao: Još kada su od starta učeni da što je manji broj obrtaja , to je manja potrošnja i bolje je po motor, dolazi se do situacije da se vozi na premalom broju obrtaja. Jedan moj poznanik šalta na 2000 o/min benzinca 1.6 16V a "radni" obrtaji su tu oko 1700 o/min. Svež vozač a kasno položio i još uvek ,po meni,ne zna da vozi, naučili ga loše i to je to. I još jednostavno nema osećaja. Kaže : bolje voziti do 2k obrataja nego preko 4 jer se tad motor mnogo više napreže i može da " pukne" :glavomuzid:
Najbolje neka proba to isto na biciklu... pa će videti u kom slučaju će se "motor" (noge) više naprezati. :D

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 18 Maj 2012, 09:50
od nikaragva
Da, na biciklu moze da se objasni i obrtni moment i zasto necije noge mogu da zaverglaju brze u 5oj, nego necije u 2oj :D

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 18 Maj 2012, 13:10
od perfiko
E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa. :kezo:

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 18 Maj 2012, 13:34
od ftj
Na primeru bicikla se najbolje vidi da je uzbrdo mnogo lakše ići nižim stepenom prenosa. Kada idete uzbrdo bolje da vam se motor 'dere' nego da ubacujete u 18tu brzinu da vam otpadnu noge.

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 18 Maj 2012, 13:41
od nikaragva
perfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa. :kezo:
Pa kad bi imao povrat kretanja na pedale od tockova, sto da ne :)

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 18 Maj 2012, 14:58
od Kuzmanovic
perfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa. :kezo:
Uvek to radim, ali ne zbog stednje kocnica nego zbog lakseg polazenja iz mesta :kezo:

Sent from my Samsung using Tapatalk

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 18 Maj 2012, 15:26
od snork
nikaragva napisao:
perfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa. :kezo:
Pa kad bi imao povrat kretanja na pedale od tockova, sto da ne :)
Takvi (tzv. "fixed-gear") su bicikli za pistu, a postoje i u varijantama za "normalnu" vožnju po putu.

U varijanti za pistu ni nemaju kočnice (da bi bili što lakši) :)