Stranica 3 od 12
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 14:24
od nikaragva
Hm, meni je svako kocenje ujedno i kocenje motorom. I uvek mi brzine idu 1-2-3-4-5-6, pa onda 6-5-4-3-2(ako nisam stao skroz)-1(ako sam stao skroz).
Nisam jos nigde nasao da motoru ne prija kocenje motorom, ako neko nadje nek postavi. A sto se tice kvacila, pa meni je kvacilo pritisnuto samo dok pomeram rucicu menjaca, znaci 1 do max 2 sekunde zimi

Ima ljudi koji ceo semafor odcekaju na kvacilu, a pre toga su ga cuvali od motornog kocenja i brinuli se da ce im otici radilice od naprezanja prilikom kocenja motorom

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 14:35
od starac vujadin
...I da dodam, posto vidim da se i to spominje, da nikada ne izbacujem u ler kada hocu da se zaustavim, vec to uvek radim u brzini.
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 15:22
od nikaragva
Takodje.
Zapravo meni je auto u svakom trenutku, bilo da ubrzavam ili usporavam u takvom stanju, da kada stisnem pedalu gasa on ce normalno krenuti dalje. Dobro trudim se da tako bude.
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 15:24
od dragan
starac vujadin napisao:...I da dodam, posto vidim da se i to spominje, da nikada ne izbacujem u ler kada hocu da se zaustavim, vec to uvek radim u brzini.
ova dva klija sa kojima sam presao dovoljno da kazem da sam osetio sta prija motoru su dosta razlicita, dvojka ima takoreci normalan menjac i oseti se da prija motoru da pri ubrzanjima ide kroz svaku brzinu, dok kad se usporava moze poneka i da se preskoci ako je put kocenja motorom nesto duzi ( pustim recimo u 4. da koci motorom i do ispod 30kmh, tj do skoro 1000rpm, tad osetim da motor prilazi leru, i onda vratim u drugu ako treba, pogotovo ako skrecem ). pri potpunom stajanju jedino ne ubacujem u prvu, vec kad brzina dodje do 10-15kmh onda stanem kocnicom...
na rs-u su brzine jako kratke i bliske i s obzirom na snagu motora komotno mogu da se koriste samo parne ili samo neparne brzine i da auto ide normalno...ali kad se traze performanse i motor ide u visoke obrtaje menjac mnogo glatkije salta ako se brzine ne preskacu, i tako uvek radim...
kad usporavam isto preskocim poneku brzinu, i zakocim kocnicama kad brzina vec opadne ispod 20kmh...
generalno sam misljenja da je i bolje za motor a i ekonomicnije da se nesto jacim gasom ubrza do zeljene brzine i onda se ubaci u najvisi stepen i ta brzina odrzava...
jednostavno se oseti koji rezim obrtaja prija motoru za kakav nacin voznje...rs se lepo kotrlja i na 60 u 6. na 2000rpm, i lepo primi gas, ali tek kad se pri 60 ubaci u 3. ili 2. shvatis koliko zivlje deluje ako hoces da ubrzas...
pri nizim obrtajima, ispod nekih 1500rpm sasvim se lepo oseti kako motor ne prima gas i kako ne bi trebalo da se vozi u tim obrtajima osim ako se ne koci motorom...dok recimo taj 2.0 u hondi vrti i na nizim obrtajima, barem u akordu koji sam vozio vise puta...
Re: Pravilna promena stepena prenosa?
Poslato: 17 Maj 2012, 17:14
od perfiko
NexT napisao:grujicd napisao:Ali haba kvačilo 
upravo to
Retko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...
U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Možda još i bitnije, kočenje motorom utiče (negativno) na vek trajanja plivajućeg zamajca koji na sebe prima udare. Stil vožnje koji si opisao je ujedno jedan od razloga što plivajići ne menjaš kada i kvačilo nego potrošiš tri seta kvačila za jedan plivajući.
Ipak ne treba biti isključiv. Auto u brzini je mnogo lakše kontrolisati od onoga koji je izbačen iz brzine. Takođe pri kočenju motorom, plivajući će duže trajati ako ne preskačete brzine. Potisni ležaj neće.
Što se tiče potrošnje kočnica, ona je najveća pri naglim kočenjima na autoputu, a tada svakako ne kočite motorom. Opasnost da zbog kočenja ostanete bez kočnica... iskomentarisao bih sa:

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 17:42
od TheWickerMan
noob napisao:Možda je polagao vozački na dizelu

Jok,jednostavno su ga loše naučili i to je to .
Re: Pravilna promena stepena prenosa?
Poslato: 17 Maj 2012, 18:05
od NexT
perfiko napisao:NexT napisao:grujicd napisao:Ali haba kvačilo 
upravo to
Retko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...
U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Možda još i bitnije, kočenje motorom utiče (negativno) na vek trajanja plivajućeg zamajca koji na sebe prima udare. Stil vožnje koji si opisao je ujedno jedan od razloga što plivajići ne menjaš kada i kvačilo nego potrošiš tri seta kvačila za jedan plivajući.
Ipak ne treba biti isključiv. Auto u brzini je mnogo lakše kontrolisati od onoga koji je izbačen iz brzine. Takođe pri kočenju motorom, plivajući će duže trajati ako ne preskačete brzine. Potisni ležaj neće.
Što se tiče potrošnje kočnica, ona je najveća pri naglim kočenjima na autoputu, a tada svakako ne kočite motorom. Opasnost da zbog kočenja ostanete bez kočnica... iskomentarisao bih sa:

U gradu u principu ne kocim motorom kada stajem na semafore. Zimi naravno maksimalno koristim menjac i obrtaje da mi se ne bi desilo da moram odokativno da gadjam brzinu, i da bih uvek imao kontrolu nad pogosnkim tockovima.
E, zivo me zanima, sta je losije za plocice, da se koci lagano a dugo, ili da se jace stisne kocnica, al da se brze stane?
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 18:37
od McGruja
Lagano a dugo ce vise zagrejati diskove i paknove
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 18 Maj 2012, 09:39
od snork
TheWickerMan napisao:
Još kada su od starta učeni da što je manji broj obrtaja , to je manja potrošnja i bolje je po motor, dolazi se do situacije da se vozi na premalom broju obrtaja. Jedan moj poznanik šalta na 2000 o/min benzinca 1.6 16V a "radni" obrtaji su tu oko 1700 o/min. Svež vozač a kasno položio i još uvek ,po meni,ne zna da vozi, naučili ga loše i to je to. I još jednostavno nema osećaja. Kaže : bolje voziti do 2k obrataja nego preko 4 jer se tad motor mnogo više napreže i može da " pukne"

Najbolje neka proba to isto na biciklu... pa će videti u kom slučaju će se "motor" (noge) više naprezati.

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 18 Maj 2012, 09:50
od nikaragva
Da, na biciklu moze da se objasni i obrtni moment i zasto necije noge mogu da zaverglaju brze u 5oj, nego necije u 2oj

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 18 Maj 2012, 13:10
od perfiko
E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa.

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 18 Maj 2012, 13:34
od ftj
Na primeru bicikla se najbolje vidi da je uzbrdo mnogo lakše ići nižim stepenom prenosa. Kada idete uzbrdo bolje da vam se motor 'dere' nego da ubacujete u 18tu brzinu da vam otpadnu noge.
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 18 Maj 2012, 13:41
od nikaragva
perfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa.

Pa kad bi imao povrat kretanja na pedale od tockova, sto da ne

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 18 Maj 2012, 14:58
od Kuzmanovic
perfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa.

Uvek to radim, ali ne zbog stednje kocnica nego zbog lakseg polazenja iz mesta
Sent from my Samsung using Tapatalk
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 18 Maj 2012, 15:26
od snork
nikaragva napisao:perfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa.

Pa kad bi imao povrat kretanja na pedale od tockova, sto da ne

Takvi (tzv. "fixed-gear") su bicikli za pistu, a postoje i u varijantama za "normalnu" vožnju po putu.
U varijanti za pistu ni nemaju kočnice (da bi bili što lakši)
