Stranica 21 od 225
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 10:35
od Day Walker
Cekaj a cemu kocenje motorom kad cu brze ukociti noznom kocnicom?
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 10:40
od 16_Valve_
Ja da ne kocim i motorom i kocnicama uporedo, odavno bi se zalepio u nesto/nekog ispred sebe. Pogotovo sto volim malo zustriju voznju, i kad npr trebam sa 60-70 da stanem naglo, samo ga vratim iz trece u drugu s medjugasom i legnem na kocnicu. Stanem pre nego da sam ga izbacio iz brzine i samo pritisnuo kocnicu. Isto sto ce i auto u brzini pre usporiti od auta koji je izbacen iz brzine.
A neko rece da je osecaj kocenja samo kocnicama kao da vozi prikolicu, ja se slazem

Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 10:52
od Day Walker
E jbga sad ce ispasti da u iznenadnom kocenju imas vremena da spustis brzinu i legnes na kocnicu.. ma da

Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:09
od carov2
Ovde se malo brkaju stvari pa zbog toga imamo i nesporazum. Prica se i o naglom usporavanju, normalnom usporavanju, kočenju motorom, menjanju brzina naniže prilikom kočenja. A stvar je prosta, samo se treba utvrditi o cemu pričamo. A zna se i kako se postiže najkraći zaustavni put.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:12
od Day Walker
Kako se postize?
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:15
od carov2
Pa šta misliš, zamisli situaciju da ti izleti pešak i tvoju prirodnu reakciju.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:19
od Day Walker
Kocnica istog trenutka, dok ne probijem pod
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:24
od carov2
Pa normalno, ukoliko se ima bilo kakva dilema, pogledaju se testovi kočenja, u kojima se traže maksimalne vrednosti, i to je to.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:31
od Day Walker
Vidis da gore covek kaze kako se brze iznenada ukoci motorom + kocnicom..
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:33
od Rakhil
Pa niko i ne prica o naglom kocenju, fala bogu da cu tu da zabodem kocnicu, ali bodem i kvacilo UVEK. Kad razvijes naviku, noge same rade, i daleko si bezbedniji nego da sa obe noge zabodes kocnicu pa da se ugasi auto. Manuelni menjac podrazumeva koriscenje i pri usporavanju, ne samo ubrzavanju. Mozes ti u petoj da naidjes na krivinu pa kocnicom usporis, ali kako ces ubrzati iz pete ako bude trebalo naglo a nisi u obrtajima? Da ne pominjem da se kocnice moraju stedeti nizbrdo i da auto trosi daleko manje ako kocis motorom...
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:34
od Day Walker
Brate pa ja kocenje motorom podrazumevam kocenje pri stajanju, ne u voznji.
Nismo se razumeli
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:36
od Rakhil
U voznji kocim kocnicom, a usporavam motorom. Isto vazi i kad hocu da stanem, ako nije emergency kocenje, uvek kocim motorom paralelno sa kocnicom. Kad vidim nekome crne prednje felne od kocione prasine, znam sa kim imam posla odmah.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:39
od Day Walker
Nisam te posmatrao kao Šumahera, od sada znam s kim imam posla

Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 11:42
od nuk
Neko reče a ja podržavam, menjač je uvek u brzini u odgovarajućem stepenu prenosa, bilo krstario, ubrzavao ili usporavao, samo na semaforu može ler
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Poslato: 27 Sep 2014, 12:41
od 16_Valve_
Day Walker napisao:Vidis da gore covek kaze kako se brze iznenada ukoci motorom + kocnicom..
Kod iznenadnog naglog kocenja ces se verovatno razbiti u nesto probas li da ga vracas u nizu pa kocis, to su refleksna kocenja, ja govorim o kontrolisanim kocenjima. Ako ides 150-160 na otvorenom i vidis da ispred tebe na nekom odstojanju neko koci ili stoji kolona, tu imas vremena da kombinujes energiju motora i kocnica za zaustavljanje. Postoji i tehnika naglog kocenja u kombinaciji pritisnute kocnice do kraja i saltanja u nize brzine, ali je malo komplikovanija. Ko je malo blesaviji, moze da proba: legnes na kocnicu stopalom desne noge, u istom trenutku stiskas kvacilo i petom desne noge malo das medju gas i saltas u nizu. To je radnja koja kada neko cita izgleda kao da traje pola minuta, ali u praksi je sekundu-sekundu ipo, i auto se ukopa kao blesav. Mada, to je vise za voznju po stazi, nerealno je to raditi u svakodnevnom saobracaju, tako da i nema mnogo veze sa temom.
Meni je praksa pokazala da kocenje motorom prilicno stedi kocnice, 30.000km sam do sada presao sa ovim diskovima i plocicama (doduse, uglavnom otvorenog puta), kojekakve voznje, a cesto je bilo i jurcanja po gradu po noci, gde ih nisam stedeo. Danas sam bas bio da proverim na valjcima da li trebam da menjam nesto, apsolutno nema potrebe
