Ne bi se slozio sa tobom, ako uzmemo istu sirinu gume a smnjimo bocnu visinu, prmera radi sa /50 sidjemo na /45 menja se i obim gume.nidza napisao:Širina gume tu ima mnogo veći uticaj, kako na otpor vazduha tako i na otpor kotrljanja. Obim je, kao što rekoh, u svim slučajevima može uzeti da je isti.
Turbo vs atmo iste snage
Re: Turbo vs atmo iste snage
- Day Walker
- Postovi: 23529
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ajd da se javim sto se tice tockova... Letnje 18, zimske 16.. Razlika u potrosnji skoro i da ne postoji, jer su totalno drugaciji uslovi voznje, te se tu i kompenzuje ako postoji neka razlika..
Brzine idu u H-a !!!




- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ja sam jedan od retkih kojima zimi manje trosi, jer kada je dobro vreme imam bas jak tempo sa dosta preticanja sto dize potrosnju, ali sam moje opazanje izneo pri identicnim uslovima, znaci konstantna brzina, iste relacije sa slicnim tempom itd.
Recimo kod superba ne osetim razliku izmedju 16 i 17, ali moguce zato sto je dosta jaci motor pa kompenzuje, ili jos verovatnije razlika je previse mala da bi ju uocio.
Recimo kod superba ne osetim razliku izmedju 16 i 17, ali moguce zato sto je dosta jaci motor pa kompenzuje, ili jos verovatnije razlika je previse mala da bi ju uocio.
Re: Turbo vs atmo iste snage
ja sam za razliku u potrosnji rekao na osnovu ovog testa koji je covek okacio. 10 posto je razlika izmedju gume sirine 195 i 235...
u vezi civica i klija, veruj mi da je tako. civic i inace nema neki poseban moment, a fabricki dolazi sa uzim ( i manjeg precnika ) gumama, i ovi veliki tockovi su ga umrtvili, dok sam ja stavio uzu gumu od fabricke dimenzije...
nismo potezali na pravcu pa da kazem kakva je razlika, pricam na osnovu subjektivnog osecaja u voznji...vec sam napisao citav uporedni test gde sam oba auta i pohvalio i popljuvao, i trudio se da budem objektivan...
evo uostalom -
viewtopic.php?f=2&t=126&start=525
u vezi civica i klija, veruj mi da je tako. civic i inace nema neki poseban moment, a fabricki dolazi sa uzim ( i manjeg precnika ) gumama, i ovi veliki tockovi su ga umrtvili, dok sam ja stavio uzu gumu od fabricke dimenzije...
nismo potezali na pravcu pa da kazem kakva je razlika, pricam na osnovu subjektivnog osecaja u voznji...vec sam napisao citav uporedni test gde sam oba auta i pohvalio i popljuvao, i trudio se da budem objektivan...
evo uostalom -
viewtopic.php?f=2&t=126&start=525
Re: Turbo vs atmo iste snage
elem, sinoc smo ustanovili da je 200ks -200ks, sufiks je manje-vise nebitan u celoj prici u sprintu 

Re: Turbo vs atmo iste snage
Hvala bogu
Mora da je bilo lepo videti GTI-ja i RS-a nos uz nos 


Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pa bitan je i sufiks...dragan napisao:elem, sinoc smo ustanovili da je 200ks -200ks, sufiks je manje-vise nebitan u celoj prici u sprintu
Tvoj auto je sportska verzija i kao takav prilagodjen da pruzi maksimalne performanse.
Ok i GTI je sportski model ali je ipak veca klasa i tezi 100 kg pa nisu bas za poredjenje.
I pored svega, Klio moze da ga prati do 100 km/h a posle ode Golf

O medjuubrzanjima necu ni da pricam...
Re: Turbo vs atmo iste snage
e, ako ti kazes da je posle 100kmh ode golf, onda je sigurno tako...
naravno da ne treba ocekivati da se sve napise ovde, forumi nisu za to, ali veruj da oba automobila idu jako slicno...al da ne drvim sad dalje o tome...

u svakom slucaju, lep je osecaj bio u oba auta...

naravno da ne treba ocekivati da se sve napise ovde, forumi nisu za to, ali veruj da oba automobila idu jako slicno...al da ne drvim sad dalje o tome...
sigurno jeste, ali ne bih znao...bilo je kasno i nije bila guzva, ali verujem da smo se i culi i videli16_Valve_ napisao:Hvala boguMora da je bilo lepo videti GTI-ja i RS-a nos uz nos

u svakom slucaju, lep je osecaj bio u oba auta...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Za krajnju brzinu 200-200ks mora biti približno isto, ako se uzme da su otpori slični. Međutim, za turbo benzince ne treba zaboraviti i početnu veću snagu od deklarisane (over power) za nekih 5-10%, što rezultuje na dyno testu obično pokazatelj snage kao je fabrički deklarisano po DIN-u na zamajcu, što atmo nikada nema. To je ono što "ubija" u prve 2-3 sec.
Ali ubrzanje, nije vezano za MAX snagu, to jeste razlike mogu biti drastične.
Clio 3RS i Clio 4RS, će to lepo demonstrirati. Stari atmo motor biće nemoćan. Međuubrzanja posebo. Sam start je limitiran athezijom ili koef trenja, tako da do prvih 60km/h, zbog manjeg priraštaja obrtnog momenta, atmo čak može imati i blagu prednost.
O potrošnji goriva ne treba trošiti tastaturu...
Što se klasične vožnje tiče, atmo motor se lakše kontroliše po krivinama pa je povoljniji za grip automobila
Ali ubrzanje, nije vezano za MAX snagu, to jeste razlike mogu biti drastične.
Clio 3RS i Clio 4RS, će to lepo demonstrirati. Stari atmo motor biće nemoćan. Međuubrzanja posebo. Sam start je limitiran athezijom ili koef trenja, tako da do prvih 60km/h, zbog manjeg priraštaja obrtnog momenta, atmo čak može imati i blagu prednost.
O potrošnji goriva ne treba trošiti tastaturu...
Što se klasične vožnje tiče, atmo motor se lakše kontroliše po krivinama pa je povoljniji za grip automobila
Poslednja izmena od MAD MAX u 01 Feb 2013, 18:47, izmenjeno 2 puta ukupno.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ma identicno je to , samo sto je razlika da se turbo vozi na nizim a atmo na visim obrtajima, snaga auta daje masimalnu brzinu ne moment, ako atmosferca drzis u obrtajima turbo mu ne moze nista, jedina prednost turba je sto po pravilu ima vecu snagu iz manje zapremine, potrosnja je relativna ali ako oba cepas oba trose, mozda turbo malo manje ako se vozi penzionerski a i ima manju zapreminu (ne vezano za klio /golf )i to je rezime...

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Turbo vs atmo iste snage
MAD MAX napisao: Sam start je limitiran athezijom ili koef trenja...


Mange, megacare...
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Dragane, izgledali ste dobro preko mosta 

Re: Turbo vs atmo iste snage
I Starac Vujadin i Starac Fočo od sotinu ljeta i Mr Been 

Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Turbo vs atmo iste snage
poenta je bila da se sad ne racuna koji je auto koliko desetina kg tezi ili laksi, kome je bio pun a kome prazan rezervoar i ko je imao aparat za gasenje pozara a ko ne ( jer je on jelte tezak ), nego da su oba auta slicnih performansi a voze se sa malim razlikama, i da je u svakom slucaju razlika toliko mala da bilo ko da omasi saltanje auto to nece moci da nadoknadi...
ne znam kako vise to da objasnim...
sto se tice klija vec sam to napisao na bar 2 mesta, englezi su imali prituzbi kako je cesto odstupanje snage motora od deklarisanog ( naravno, kako motor u praksi ima manje snage ), i kako god bili deklarisani, motor u kliju ima za vise od 3ks manju maks. snagu...isto tako je laksi za par desetina kg ( zavisi od verzije golfa ), ali i to ocigledno ne igra neku razliku jer bi onda posebno deklarisali 0-100 i 400m za golfa sa 3 i 5 vrata, jer im se tezine razlikuju za 40-50kg...
dovoljno je da u praksi, posto se radi o polovnim automobilima, jedan ima ocuvaniji motor i samo 5 ili 10ks vise od drugog, i sva teorija oko tezine pada u vodu...
klio ima i dosta manju max brzinu jer ima veliki aerodinamicki otpor, ali do ilegalnih brzina se to ne oseti, oseti se kad na 190 namaknes 6. i onda vidis kako sporo navlaci, ali auto i nije pravljen za to...
i eto sad se opet raspisah bezveze...
nije bitno ciji je duzi ( najduzi je bio od decka koji je dosao cuprom, ako cemo pravo
), bitno je da su automobili za uzivanje...
@starac - e, da znas, to sam pomislio odmah kad smo prisli mostu posle onog semafora, da mi je da sam mogao sa strane videti taj sprint
ne znam kako vise to da objasnim...
sto se tice klija vec sam to napisao na bar 2 mesta, englezi su imali prituzbi kako je cesto odstupanje snage motora od deklarisanog ( naravno, kako motor u praksi ima manje snage ), i kako god bili deklarisani, motor u kliju ima za vise od 3ks manju maks. snagu...isto tako je laksi za par desetina kg ( zavisi od verzije golfa ), ali i to ocigledno ne igra neku razliku jer bi onda posebno deklarisali 0-100 i 400m za golfa sa 3 i 5 vrata, jer im se tezine razlikuju za 40-50kg...
dovoljno je da u praksi, posto se radi o polovnim automobilima, jedan ima ocuvaniji motor i samo 5 ili 10ks vise od drugog, i sva teorija oko tezine pada u vodu...
klio ima i dosta manju max brzinu jer ima veliki aerodinamicki otpor, ali do ilegalnih brzina se to ne oseti, oseti se kad na 190 namaknes 6. i onda vidis kako sporo navlaci, ali auto i nije pravljen za to...
i eto sad se opet raspisah bezveze...
nije bitno ciji je duzi ( najduzi je bio od decka koji je dosao cuprom, ako cemo pravo

@starac - e, da znas, to sam pomislio odmah kad smo prisli mostu posle onog semafora, da mi je da sam mogao sa strane videti taj sprint

- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Gde je Mr. Been na forumu?MAD MAX napisao:I Starac Vujadin i Starac Fočo od sotinu ljeta i Mr Been
Samo molim te, ipak bi mogao malo detaljnije o "over power", ubrzanjima tj. "ubijanju u prve 2-3 sekunde", a o prednosti atmosferca zbog "aThezije" posebno...ipak se to očekuje,a i narod to želi.