Stranica 21 od 124

Re: Chip-tuning

Poslato: 10 Okt 2012, 19:04
od ljubitelj
Periferija oko motora tipa interkuler ili turbina nije ono kriticno sto limitira efekat koji motor moze da postigne. To se lako zameni.
Problem je sa komorom sagorevanja i njenim termickim limitima, sa ventilima i njihovim hladjenjem, sa sistemom podmazivanja i hladjenja i slicno.

Fabrike koje prave motore u milionskim serijama teze unifikaciji sto je vise moguce jer to donosi vecu zaradu po komadu.
Neretko familije motora sa 4,5,6 ili vise cilindara koriste identicni klipni mehanizam, lezajeve, i mnoge delove prosto dele.
Lada je imala motore 4 razlicite zapremine sa 90+% zajednickih identicnih delova koji su napravljeni u blizu 30 miliona komada zbirno.
VW slicno je imao benzinac i dizel sa istim blokom prakticno (Golf1 i Audiji tog doba) kao resenje.

Jeftinije je prigusiti neki motor nekom metodom blokade nego razvijati novi motor sa nekim novim i drugacijim delovima a uz manju seriju.

Honda je imala 1.4 atmo benzinac u verziji 75 i verziji 90KS koji su prakticno isti osim u blokadi na usisu.

Kod takvih serija motora koji su iznutra isti i trpe ista opterecenja (ista konstrukcija, isti materijal) moze bez brige da se motor manje snage podigne do nivoa najjaceg bilo samo zamenom mapa bilo jos nekom zamenom/ skidanjem fizicke blokade dela koji je namerno usko grlo.

Ali kada se dodje do te faze i snage koju je vec postigla fabrika + neka mala margina dalje podizanje snage postaje sve skuplje i zahtevnije.

Svaki motor je prica za sebe i neki mogu lakse, jeftinije i bolje da izdrze tjuning a neki su fabricki na samom limitu tj nema univerzalnog pravila.

Slicno kao sa motorima proizvodjaci odavno rade i sa elektrikom. Postave kablovsku mrezu univerzalno za model sa svim opcijama a onda ugrade samo ono sto je poruceno ili sto spada u neki paket opreme.

Unifikacija i ekonomija obima donosi velike ustede po pravilu.

Re: Chip-tuning

Poslato: 12 Nov 2012, 02:08
od Xepoj87
Evo sta se desava sa losim chipom,pa vi cipujte gde stignete...

Slika

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Nov 2012, 20:29
od ADrei
eto i ja nemam nista pametnije da radim pa planiram na prolece da cipujem auto...
ako budem radio to ce biti MTM koji podize snagu na 270ps :siriruke: meni nekako to deluje mnogo,ali vidim da i ABT dize na 275ps...

sta mislite koliko je pametno da radim chip, kako li ce toliku snagu da trpi menjac?

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Nov 2012, 21:20
od ljubitelj
Koliko cesto koristis motor sa reda 3800+ obrtaja da bi koristio pun potencijal nove mape ?
Za 4 cilindra motor impulsi su ono sto ubija menjac pogotovu u rezimu nizih obrtaja a pun gas tj max moment. AKo mozes da pronadjes podatak koliko kvacilo i menjac trpe pouzdano obrtni momenat a uklapa se sto da ne ako se dobro odradi.

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Nov 2012, 21:31
od ADrei
retko cu koristit tu snagu :)
auto najvise vozim na autoputu, uglavnom ne preko 160kmh... zbog dozvole, a i ne volim da vozim brzo kad nisam sam u autu,ostalo je grad...
meni ta snaga realno ne treba ali ako moze da ima 270ps nece mi biti visak, lepo je ponekad osetiti ubrzanje, ne razmisljati kad kreces u preticanje...

ne verujem da bi MTM i ABT radili to da steti :zbunjen: auto cu voziti normalno kao i do sad...

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Nov 2012, 21:40
od Floyd
Ne znam koliko je pametno podizanje snage za 50% bez dodatnih modifikacija...vesanje, kocnice itd.
A cip ce sigurno skratiti radni vek nekih komponenata, u to nemoj da sumnjas...naravno ako neces da se iziviljas sa autom i ako neces da ga vozis vise od 100kkm, onda to tebe ne treba da brine.

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Nov 2012, 21:47
od ADrei
meni je neverovatno da toliko konja dobija...ali sve tjuning kuce ga dizu na 260-280ps
kazu da je to skroz isti motor kao onaj od 211ps, istu snagu i dobijaju...mada da dobija 30ps nebi ni bacao tolike pare :mrgreen:
naravno da necu da se izivljavam,vozim normalno :) tesko da cu sa njim preci vise od 40-50kkm

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Nov 2012, 21:49
od methane.master
ADrei napisao: ne verujem da bi MTM i ABT radili to da steti :zbunjen: auto cu voziti normalno kao i do sad...
Samo je pitanje šta još osim softwarea MTM, ABT i slične firme, promene od komponenti na automobilu da bi isti preživeo toliko povećanje snage. Tolika promena snage bez izmena mehaničkih komponenti baš i nije logična. Razmisli dvaput.

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Nov 2012, 21:53
od ADrei
zvao sam MTM ne menja se nista...radi se samo obican remap :)
kazu da 2.0TFSI opusteno trpe toliko snage... npr. 2.0TDI podizu za 30-35ps

posle cipa ide 6.2s do 100kmh :presrecan:

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Nov 2012, 21:59
od ljubitelj
Broj KS nije bitan za opterecenje menjaca i kvacila, bitan je ako juris visoku krajnju brzinu a za 160km/h je svakako nepotrebno 270KS.

Nije naveden podatak koliki je obrtni momenat, i na kojim obrtajima je ogranicen ili nije ogranicen u novim mapama.
Bez ogranicenja sirovim podizanjem linearno skoro da nema dileme da jako raste rizik bez obzira da li je ABT ili bilo ko u pitanju, 4 cilindra je i dalje 4 cilindra sa svojim rezonancijama i tu mape nista ne menjaju ma ko da je u pitanju.
Ako isposlujes pisanu totalnu garanciju na kompletan pogon onda druga situacija.

Mnogo je stur samo podatak o mogucih 270KS, vaznije je u kojim rezimima za procenu rizika i da li se isplati taj rizik. Druga stvar je u Nemackoj gde povecanje brzine drasticno povecava potrebnu snagu za voznju po autoputu a ionako je dogovor da je bezbedno do 250km/h pa mnogo krajnjih konja ima svrhu.

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Nov 2012, 22:18
od ADrei
http://www.mtm-online.de/en/Audi/A5-Cou ... a5180270fc

ima ovde svasta nesto ali se ja ne razumem... mozes da otvoris pdf fajl :)
obrtni se sa 320nm dize na 390nm

pisanu garanciju daje ABT samo na nove automobile koja su u fabrickoj garanciji, ABT saradjuje sa Audijem...
malo je nerealno ocekivati pisanu garanciju na auto koji je izasao iz fabricke garancije :)

ja sam na A3 2.0TDI imao ABT chip na 170ps i nisam imao nikakvih problema...ali tamo je podizanje snage 'samo' +30ps...

Re: Chip-tuning

Poslato: 25 Nov 2012, 00:26
od ljubitelj
Eto, ako tvoj menjac moze da otrpi 500Nm sto je neka margina sigurnosti (25%) da se ne uvija eto prilike i da na ovom modelu isprobas efekte.
Najmanje toliko i kvacilo treba da drzi bez proklizavanja.

Re: Chip-tuning

Poslato: 25 Nov 2012, 00:53
od Floyd
Po ovome sto pise na linku, dobijas odlicne performanse :doubleup:
Jel mozes chip da odradis i u Srbiji ili trebas da ides u DE...meni je npr. kad sam otvorio link napisao da imam MTM radionicu u CH.
ADrei napisao:kazu da je to skroz isti motor kao onaj od 211ps, istu snagu i dobijaju...mada da dobija 30ps nebi ni bacao tolike pare :mrgreen:
Isto sam ja procitao i za BMW-ov N20B20 motor...potpuno ista masina je u 125i, 320i i 328i a razlika je samo u fabrickim mapama :zbunjen:

Re: Chip-tuning

Poslato: 25 Nov 2012, 06:23
od Xepoj87
NEma sanse da je samo u mapama razlika.
Mozda je isti blok motora,sve ostalo je razlicito.

Re: Chip-tuning

Poslato: 25 Nov 2012, 09:27
od ljubitelj
Zasto nema sanse ?
Neki tehnicki razlog ?