Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 01 Maj 2013, 13:54
Ajde posto vidim da se i ti "razumes", prikljuci se i daj svoj glas. Odgovori na postavljeno pitanje...
forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Neprimereno i prepotentno prozivaš ljude na ovoj temi, a iz ovog posta se vidi koliko ustvari ne znaš. Ti si ladno mislio za plavu krivu da je snaga.Laki021 napisao:Ja sam se zeznuo jer mi se iz nekog razloga ucinilo da je plava linina snaga a zapravo je samo broj obrtaja.
Nije uospte bitno, ne menja nista osim mog zakljucka o cudnoj krivoj snage, nije cudna, samo je ne poznajemo i nisam bio u pravu kada sam rekao da je grafik ujedno i karakteristika motora.
Jedino sto nesto mi se cini da nesto nije u redu sa tom plavom linijom, ne moze ona tako da izgleda i da bude ravna ako vec vrednost ubrzanja raste i opada, jer ubrzanje je zapravo izvod te linije. Cini mi se da je linearizovana i uproscena, mads mozda gresim nisam previse razmislajo na ovu temu.
Elementarno nepoznavanje rada nadpunjenih motora.Laki021 napisao:Ti kad ne znas da objasnis neobjasnjivo pocnes da pricas kako je komplikovano ne bi li se sagovornik uplasio. Kakve sad veze ima povecanje pritiska turbine u nedogled? Gde sam opste pominjao tako nesto?
Lepo ti kazem, to sto vise neces imati negativan rad pri usisu ces ponistiti time sto ces sada imati znatno veci negativan rad pri izduvavanju gasova u auspuh jer tom prilikom moras da vrtis turbinu koja se nece vrteti sama! Moguce je da ce se ostvariti neka mala usteda jer ne znam kolikp se potiska izduvnih gasova inace protraci kod obicnog motora.
Bolji primer ti je sa mehanickim kompresorom, gde nema te magije kojom ti mozes motoru vise olaksati usis nego sto ces od njega zahtevati snage i energije da vrti kompresor.
Objasni ti to ovim ljudima na linku da su launch control i anti lag gluposti i da treba samo pun gas uvek, a regulacija kvačilom. Posebno ćeš rastužiti ljude koji su dali desetak hiljada evra za sekvencijalne menjače kad ono to ne treba. Najbolji će biti start sa turbo automobilima koji još dok stoje anti lagom nabiju preko jedan bar natpritiska. Pun gas bez launch control-a i eto veselja za sakupljače sekundarnih sirovina.Laki021 napisao:Inace moguce je lako svo vreme drzati motor u obrtajima max snage, tome izmedju ostalog i sluzi kvacilo
Ako te zanima kako dobiti najbolje vreme ubrzanja sa klasičnim menjačem objasniću ti i to.Laki021 napisao:Ubrzanje unutar svakog stepena prenosa jeste najbolje pri max momentu motora
Neka hvala, bolje mi je ovako da dobacujem iz publike. Bez ljutnje samo.Laki021 napisao:Ajde posto vidim da se i ti "razumes", prikljuci se i daj svoj glas. Odgovori na postavljeno pitanje...
Evo bas o tome raspravljamo a sad cemo i da zavrsavamo...kapor napisao:Mene zanima kao laika kada treba onda da saltam menjac da bi imao najbolje ubrzanje. u obrtajima kad je max snaga ili kad je maks momenat?
Kad je maksimalna snaga, definitivno, ako se traži najprostiji odgovor na pitanje koji odgovara većini situacija i motora.kapor napisao:Mene zanima kao laika kada treba onda da saltam menjac da bi imao najbolje ubrzanje. u obrtajima kad je max snaga ili kad je maks momenat?
Na svom prvom postu u ovoj temi sam napisao kako treba menjati stepene prenosa i to se lepo vidi i na dijagramu sa pomenutom plavom krivom.Laki021 napisao:Ubrzanje unutar svakog stepena prenosa jeste najbolje pri max momentu motora