Stranica 202 od 244
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 01:21
od Xepoj87
Pazi, toliko su dobri menjaci, da im pola foruma zna oznake

Ja za Mercedesov u zivotu oznaku nisam video
Sent from the 7th edge of the 3rd world.
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 01:27
od Ikac
nidza napisao:Da.
Uparen najčešće sa 1.9 multijet motorima, Fiat, Alfa, Opel, Saab, GM priča iz tog vremena...
I 1.6 multijet i 1.4 T-Jet u Fiat Bravu, AR Giulietti i Lancia Delti. Mada našao sam podatak da je u Bravo 1.6 mjet posle restyla 2010. ugrađivan fiatov c530.6 menjač. Ne znam za Deltu i Giuliettu.
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 01:33
od passenger
Pre bih prihvatio da mi rikne motor nego manuelni menjač
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 01:38
od nidza
Xepoj87 napisao:Pazi, toliko su dobri menjaci, da im pola foruma zna oznake

Ja za Mercedesov u zivotu oznaku nisam video
Sent from the 7th edge of the 3rd world.
Loš kvalitet ležajeva. Sam menjač je dobro isprojektovan i sa vozačke strane je sasvim u redu, ima 3 snopa i izuzetno je kompaktan.
Ne crkava odjednom, posle prvih simptoma može da pređe hiljade km, ali mnogo je važno na vreme zameniti ležajeve. Kad se ceo raspadne, to onda više nije jeftin kvar, ceo komplet remontovan menjač je 600 evrića, što nije mala cifra.
U svakom slučaju, kao i za klapne, nije drama, treba biti svestan sistemskih slabosti svakog automobila koji se kupuje i biti svestan mogućih troškova po tom pitanju. Ako se dese, spreman si, ako se ne dese, još bolje.
Pre bih prihvatio da mi rikne motor nego manuelni menjač
Oko 200 evra je sređivanje spornih ležajeva sa sve rukama i 80 prosečna cena ruku za skidanje (i vraćanje) menjača. Zbog čega bi iko poželeo čitav motor da mu crkne za 2 puna rezervoara goriva na 159?
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 01:49
od passenger
Govorim o osećaju, ne o ceni.
Skoro da nisam čuo da je nekome crkao manuelni menjač, a još se ne menja ulje nikad
Sem rodjaku na A3 1.9tdi 2006.god na 100kkm vrisnula getriba
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 10:53
od Ralee
nidza napisao:Nije mi poznat problem sa letvom, tj. ne znam nikog da je imao taj problem. Bilo je crkavanja serva, pumpe, najčešći kvar je kvar posude za servo ulje u tom sistemu.
Sa druge strane, usis praktično svim iz uvoza je već crkao, u potencijalu ozbiljan problem ako se ne sanira, jer završava u najgorem scenariju zamenom turbine i otvaranjem motora. M32 onako, nit smrdi nit miriše, meni je crkao na Alfi, crkao na službenoj Astri H, generalno najslabija tačka automobila, ali srećom ne preskup da se sredi (ako se ne čeka posle prvih simptoma).
Onda je verovatno to. Davno sam ja to citao i secam se da je bilo nesto oko upravljackog sistema da su modeli 2006 imali taj problem posle su na fl to resili.
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 11:36
od Ivan
Usisna nije cest problem, ali je potencijalno katastrofalan, dakle nemaju sve 16v problema sa tim, uglavnom su prve serije sa vecim km pogodjene, ima serija bez tih flapsova u usisnoj grani, kao i sa metalnim umesto plasticnih (valjda revizija dela), u svakom slucaju proveri se, ako je ima problematicnu usisnu zameni se novom ili se eventalno izvade klapnice.
Menjac nije toliko los, ako auto nije bio cipovan/gazen/200+kkm, ako nema nikakvih simptoma, zameniti ulje u njemu i bice skoro sigurno dobar narednih nekoliko desetina hiljada km.
EGR/DPF im takodje crkava, jeftino i brzo se resava ako se cupa napolje i softverski gasi.
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 11:46
od passenger
Što se tiče usisne, može to čovek sam da uradi. Naruči sa neta komplet 300 eura i sredi se.
Menjač je već problem (pričam za preko granice gde su majstori i sama nabavka polovnih delova teža i skuplja). Menjač ne bih mogao da menjam sam nikako. Nisam neki mehaničar. Ja bih istog dana čipovao jtd kada bih ga uzeo. Sa 150 na nekih 180 ks i vozi mile.
EGR bi trebalo češće čistiti, što opet može čovek sam da radi.
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 13:46
od nidza
Rešiš menjač ovde, ne preko. Pomoćiću ti ja sve što treba ako se odlučiš da kupiš auto.
Sve to su stvari koje se ne dešavaju svima i nisu izvesne. Ako nađeš mlađi auto samo proveri usisnu, sve ostalo nije drama.
Čak i menjač da krene sa zeza imaš par hiljada km da dovezeš auto u Srbiju i rešiš problem za dan dva i 200 do 300 eur.
I da zakuje neko će da ti doturi odavde remontovan za 600 eur. Ne bih se ja plašio problema za koje postoji rešenje.
Tapatalk
Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 20:31
od maniaxxx
passenger napisao:Govorim o osećaju, ne o ceni.
Skoro da nisam čuo da je nekome crkao manuelni menjač, a još se ne menja ulje nikad
Sem rodjaku na A3 1.9tdi 2006.god na 100kkm vrisnula getriba
I mom bratu na leonu 2.0 tdi 184 konja na 5000km

Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 20:34
od passenger
Das Scheisse
oko 100 kkm mu crkao i kompjuter, 1000 eura. Kočna klješta oba zadnja menjao i to sma mu ja vozio posle do drugog servisa da mu srede do kraja, je mu ovamo nešto zeznuli, pa nije kočio uopšte. On se plašio da vozi bez kočnica, a ja nisam. Nije moj auto, šta ima se plašim

Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 20:37
od maniaxxx
Pa dobro jedan menjač nije ništa prema tome da je kod prošlog leona ( 1.2 TSI ) menjao motor....2 puta

, ili da je kod kie ceed na 500 km puklo stablo ventila i menjao se motor ( 1.6 crdi )...poseban je on primer sa tim kvarovima

Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 20:41
od passenger
Da ne kupi čovek auto od njega

Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 15 Jan 2017, 20:44
od maniaxxx
Od njega slobodno, jer uvek prodaje mlade i malo vozene avte servisirane ko što treba, ali da je baskuz baksuz je

Re: Alfa Romeo - generalna tema
Poslato: 16 Jan 2017, 09:08
od snork
A jesu li ti automobili kojima je crkao menjač svi bili čipovani? Menjač se projektuje na određeni max. moment, pa ako je već na granici svojih mogućnosti, a moment povećan čipovanjem, velika je šansa da će pre ili kasnije crći.
Sećate se kako npr. Fiat u Pandi nije nudio 1.3 multijet sa više od 75 konja, jer menjač nije mogao da podnese, a u motornom prostoru nije bilo mesta za veći menjač.