Re: Motorna ulja
Poslato: 08 Dec 2021, 14:38
Heh, naravno da ne zameram, još bolje. Ok, kao što rekoh, sa mobilom nema greške.
Kada već pominješ kondenz i majonez - tako nešto nema neposredne veze sa (normalnim/uobičajenim) sastavom ulja, osim u slučaju katastrofalno skladištenog ulja u koji je dospela voda. Neki motori su, rekao bih, skloniji da kada su pothlađeni stvaraju toliko kondenza da se može primetiti i tzv majonez tj. suspenzija odnosno mešavina ulja i vode. Nekim drugima se zbog konstrukcije to uopšte ni ne dešava (u sličnim uslovima eksploatacije). Na primer ja to nikada nisam video u svom 1,4 hdi, iako se on voza po gradu u kraćim vožnjama od par kilometara kada se ni rashladna tečnost ne zagreje, ulje je inače famovo po acea c2, već desetak godina i nekih 120,000 km (pre toga se ne zna koliko je prošao u francuskoj za prvih pet godina).
Hoću da kažem da je najverovatniji uzrok stvaranja majoneza, ukoliko se to desilo jedanput/dvaput možda u određenom periodu, - uslovi eksploatacije, a ne problematično ulje, Taj problem ne rešava "bolje" ulje, nego zagrejan motor. Ako jeste u samom prodatom/ulivenom ulju bilo toliko vode da se zbog njega stvorio majonez - to se zove kriminal. Posebna bi tek priča bila da li sa stvaranjem majoneza ima veze sistem sa rashladnom tečnošću...
Inače, Mol, a ni Mobil, niti bilo koji drugi proizvođač - naravno nema fiatova odobrenja (tj. nije ih od njih dobio), pa ni ovo G2.
Oni, tj. proizvođači maziva (a ne Fiat) tvrde da neko konkretno ulje zadovoljava i tu specifikaciju. Sad, sasvim je posebna priča koliko se neko ulje za koje se tvrdi da zadovoljava specifikaciju - razlikuje od ulja koje ima odobrenje po toj specifikaciji.
Ko već nije upoznat, proizvođač maziva (pod određenim uslovima - ATIEL code of practice) može napisati da neko njegovo ulje zadovoljava neku specifikaciju, ali odobrenja/approvall daje isključivo proizvođač sklopa tj. motora, menjača...(kosilice, testere, skutera, agregata...).
Sad, koliko Petronas plaća FIAT-u za odobrenja (i koliko mu plaća da ovaj drugima ne daje odobrenja), mislim da to malo ko zna, al na primer, zna se da su odobrenja po nekim PSA normama (po jednoj normi, tipa PSA B71 2290) koštala proizvođače maziva 60,000 evra, a da je npr. VW za svoje norme tipa 505.01 naplaćivao 3000 evra (period od 3 ili 5 godina važnosti).
Kada već pominješ kondenz i majonez - tako nešto nema neposredne veze sa (normalnim/uobičajenim) sastavom ulja, osim u slučaju katastrofalno skladištenog ulja u koji je dospela voda. Neki motori su, rekao bih, skloniji da kada su pothlađeni stvaraju toliko kondenza da se može primetiti i tzv majonez tj. suspenzija odnosno mešavina ulja i vode. Nekim drugima se zbog konstrukcije to uopšte ni ne dešava (u sličnim uslovima eksploatacije). Na primer ja to nikada nisam video u svom 1,4 hdi, iako se on voza po gradu u kraćim vožnjama od par kilometara kada se ni rashladna tečnost ne zagreje, ulje je inače famovo po acea c2, već desetak godina i nekih 120,000 km (pre toga se ne zna koliko je prošao u francuskoj za prvih pet godina).
Hoću da kažem da je najverovatniji uzrok stvaranja majoneza, ukoliko se to desilo jedanput/dvaput možda u određenom periodu, - uslovi eksploatacije, a ne problematično ulje, Taj problem ne rešava "bolje" ulje, nego zagrejan motor. Ako jeste u samom prodatom/ulivenom ulju bilo toliko vode da se zbog njega stvorio majonez - to se zove kriminal. Posebna bi tek priča bila da li sa stvaranjem majoneza ima veze sistem sa rashladnom tečnošću...
Inače, Mol, a ni Mobil, niti bilo koji drugi proizvođač - naravno nema fiatova odobrenja (tj. nije ih od njih dobio), pa ni ovo G2.
Oni, tj. proizvođači maziva (a ne Fiat) tvrde da neko konkretno ulje zadovoljava i tu specifikaciju. Sad, sasvim je posebna priča koliko se neko ulje za koje se tvrdi da zadovoljava specifikaciju - razlikuje od ulja koje ima odobrenje po toj specifikaciji.
Ko već nije upoznat, proizvođač maziva (pod određenim uslovima - ATIEL code of practice) može napisati da neko njegovo ulje zadovoljava neku specifikaciju, ali odobrenja/approvall daje isključivo proizvođač sklopa tj. motora, menjača...(kosilice, testere, skutera, agregata...).
Sad, koliko Petronas plaća FIAT-u za odobrenja (i koliko mu plaća da ovaj drugima ne daje odobrenja), mislim da to malo ko zna, al na primer, zna se da su odobrenja po nekim PSA normama (po jednoj normi, tipa PSA B71 2290) koštala proizvođače maziva 60,000 evra, a da je npr. VW za svoje norme tipa 505.01 naplaćivao 3000 evra (period od 3 ili 5 godina važnosti).