Generalni direktor "Turkiš erlajns“: Srbija ključna destinacija
Temel Kotil, generalni direktor "Turkiš erlajns“, izjavio je za "Blic“ da je Beograd njihova glavna destinacija na Balkanu.
- Istanbul je popularna destinacija za letove iz Srbije. Porast broja putnika na toj liniji igrao je važnu ulogu u povećanju broja letova. Kompanija "Turkiš erlajns" je svesna činjenice da, pored domaćeg tržišta, imamo i široku razvijenu mrežu drugih destinacija. To je još jedna prednost za nas, imajući u vidu potencijal Srbije u tom smislu. Zato smatramo da je Beograd adresa i za domaće i za druge putnike u okviru naše mreže. Kao aviokompanija koja leti ka najvećem broju zemalja u svetu, sličnu misiju imamo i u Beogradu kao raskrsnici između Istočne i Zapadne Evrope: mi smo most koji povezuje Beograd sa drugim destinacijama i obrnuto.
Očekujete li novo povećanje broja letova iz Beograda?
- "Turkiš erlajns“ jedna je od avio-kompanija s najbržom stopom rasta u Evropi. Sprovodimo strategiju rasta u celom svetu, uključujući Srbiju i Beograd. A Srbija uvek ima posebno mesto u našoj strategiji razvoja.
Da li planirate da kupite neku aviokompaniju iz Jugoistočne Evrope?
- Kao globalna aviokompanija, "Turkiš erlajns" svakako razmišlja o takvim planovima, ali ima obavezu da o tome obavesti svoje akcionare na berzi u Istanbulu nakon donošenja konačne odluke. Nadam se da je to odgovor na vaše pitanje.
Da li će Istanbul za srpske putnike postati tranzitna tačka ka Zapadu?
- Blizina Balkana našoj centrali u Istanbulu svakako je još jedna od prednosti za "Turkiš erlans". Zato smo prošle godine promenili kompletan raspored letova na Balkanu, uz očekivanje da će nam ova prednost doneti i mogućnost da ostvarimo udeo u putovanjima ka zapadu. Zahvaljujući ovim promenama, ne samo da smo unapredili kvalitet letova ka istoku, već smo i kreirali proizvod koji pruža odličnu vezu sa evropskim i američkim destinacijama.
U tom smislu, "Turkiš erlans" je promenio imidž avio prevoznika specijalizovanog za letove ka istoku i sada je poznat kao globalni prevoznik i u ovom regionu. Sada se kvalitetna veza između destinacija kompanije "Turkiš erlans" odnosi na njenu kompletnu mrežu. Zahvaljujući pristupačnim cenama i visokom kvalitetu proizvoda uz odličnu vezu, putnici iz Srbije već koriste naše usluge avioprevoza na zapad i u ostale delove sveta.
Hrana je veoma značajan element vašeg imidža koji vam je doneo brojne nagrade.
- Aviokompanije se suočavaju sa brojnim izazovima u pogledu služenja ,,hrane’’ tokom leta. Isto tako, ako svojim putnicima obećate ,,uslugu kao u restoranu sa pet zvezdica’’, onda vaš poslovni model mora da bude usklađen sa takvim obećanjem. Mi u kompaniji "Turkiš erlans" ne posmatramo ketering samo kao ,,serviranje hrane’’, već kao odraz dobro poznate turske gostoljubivosti, uz želju da zadovoljimo želje putnika na najvišem mogućem nivou.
O mišljenju putnika o obrocima koje obezbeđujemo tokom leta najboje svedoče nagrade koje smo osvojili. Izuzetna nam je čast da su nam putnici dodelili nagraduza,,Najboljiketering u biznisklasi’’ na svetu u 2013. godini (Skytrax), ,,Najbolju hranu i pića’’ u 2013 (APEX nagrade po izboru putnika), ,,Najbolji kejtering tokom leta’’ u 2011 (Skyscanner), ,,Najboljiketeringu ekonomskojklasi’’ 2010 (Skytrax) i ,,Najbolju aviokompaniju u Evropi’’ u2011, 2012.i 2013 (Skytrax).
Pored toga, radimo interna istraživanja stavova i mišljenja putnika i na osnovu toga prilagođavamo svoju ponudu njihovim potrebama. Jednom rečju, mi smatramo da je keteringtokomletaveoma važan faktor kvaliteta usluge aviokompanije, a s obziromnatoda je naš cilj da budemo najbolja aviokompanija nasvetu, prirodno je da pružamo usluge keteringa na ovako visokom nivou.
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4302 ... estinacija