Stranica 203 od 512

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 10:57
od nikaragva
Day Walker napisao:Pa da. Zato posle 2 sezone uvek treba kupovati nove gume. (20k km)
Ipak ta guma vise nije nova pa je bzvz da se rizikuje.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Da li je bolja nova premium guma od 8mm sare ili takva ista posle 20,000km i nekih 6mm sare?

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 10:59
od Ivan
U stilu jednog clana ovog foruma, lako je tudjim k koprive mlatiti :D

Da li svi tu logiku primenjuju i na kocnice, da li se uzimaju iskljucivo brembo/ate diskovi/plocice itd.

Ispade nebezbedno voziti gumu sa 5% duzim zaustavnim putem, kao da je razlika 50%.

Takodje bez zelje da advokatu glumim advokata, ali izneo je svoj subjektivsn utisak o gumama, ne vidim potrebu da se neko vredja jer je on zadovoljan savom, a neko nije zadovoljan miselinom.
Posto vlasnici auta najvise klase imaju poneke zamerke znaci da nemamo prava biti zadovoljni nizom klasom...

Послато са GT-N7100

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 11:00
od Xepoj87
@Nikaragva
Wait, what?



Uvek je bolje bolje :D, ali ne treba izmisljati armagedone svaki put kada je nesto ispod savrsenog.

Mogao je i Nixa da umesto novog Megana, pazari polovnog Audi a3 quattra sa vecim kocnicama i gumama, pa da bude jos sigurniji.
Glup primer, ali eto, tako se sve moze do krajnosti banalisati.

Sent from my Sony

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 11:18
od Vladapetr
Ivan napisao:Ispade nebezbedno voziti gumu sa 5% duzim zaustavnim putem, kao da je razlika 50%.
Ako je pri 100kmh zaustavni put samog kočenja nekih 25-30m, 5% bi bilo 1,5 metara. Dakle, kao razlika izmedju provalije i bankine, ili izmedju "u jbt zamalo" i ozbiljne štete na autu.

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 11:25
od Xepoj87
A prosto svaki dan idemo 100 kmh na 0 stepeni, po krivudavim putevima sa bankinama i provalijama.

Sent from my Sony

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 11:27
od Ivan
Ili recimo drzis 1.5m vece rastojanje nego inace.

Послато са GT-N7100

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 11:32
od Vladapetr
Xepoj87 napisao:A prosto svaki dan idemo 100 kmh na 0 stepeni, po krivudavim putevima sa bankinama i provalijama.

Sent from my Sony
Drugi deo rečenice tj "ili izmedju "u jbt zamalo" i ozbiljne štete na autu" se odnosi na bilo koju situaciju u saobraćaju gde te je za 1.5m kraće kočenje spasilo, dakle bilo koja magistrala. Niko nije spominjao temperaturu, niti je bitno da li pored neke provalije voziš svaki dan ili jednom u 5 godina.
Ivan napisao:Ili recimo drzis 1.5m vece rastojanje nego inace.
Послато са GT-N7100
Kada mi je lik sa kombijem na BG-NS autoputu kod Banovaca izleteo jer je uradio polukružno i prešao u kontra smer, trebao sam verovatno to da predvidim i par sekundi ranije da krenem sa kočenjem :mrgreen: Hajde sada da banalizujemo do maksimuma...

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 11:43
od nikaragva
Xepoj87 napisao:@Nikaragva
Wait, what?



Uvek je bolje bolje :D, ali ne treba izmisljati armagedone svaki put kada je nesto ispod savrsenog.

Mogao je i Nixa da umesto novog Megana, pazari polovnog Audi a3 quattra sa vecim kocnicama i gumama, pa da bude jos sigurniji.
Glup primer, ali eto, tako se sve moze do krajnosti banalisati.

Sent from my Sony
Pa pitam da li je bolja i koliko je bolja, ako je uopste bolja?
Proizvodjac kaze da nije.

Ne mozes ni akvaplaning uzeti u usta, jer onda ispada da bi najbolje bilo da sara bude 20mm, sto nije tacno.

Neke gume se reklamiraju da do kraja zivotnog veka dobro podnose akvaplaning.
Npr. Goodyear Hydragrip.

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 12:34
od nidza
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlo ... sponse.htm

Ipak je Blursponse zamenio Fastresponse.

Fast ne mogu da nađem nigde u cenovnicima. Prosto ne mogu da verujem da su napravili mekšu gumu, a da ima 30% manji otpor kotrljanja. Logično bi bilo suprotno, da ima poprilično jaku strukturu usled koje se ne ugiba previše. Nemoguće samo na šari i smeši da su smanjili toliko otpor kotrljanja.

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 13:12
od Xepoj87
nikaragva napisao:
Xepoj87 napisao:@Nikaragva
Wait, what?



Uvek je bolje bolje :D, ali ne treba izmisljati armagedone svaki put kada je nesto ispod savrsenog.

Mogao je i Nixa da umesto novog Megana, pazari polovnog Audi a3 quattra sa vecim kocnicama i gumama, pa da bude jos sigurniji.
Glup primer, ali eto, tako se sve moze do krajnosti banalisati.

Sent from my Sony
Pa pitam da li je bolja i koliko je bolja, ako je uopste bolja?
Proizvodjac kaze da nije.

Ne mozes ni akvaplaning uzeti u usta, jer onda ispada da bi najbolje bilo da sara bude 20mm, sto nije tacno.

Neke gume se reklamiraju da do kraja zivotnog veka dobro podnose akvaplaning.
Npr. Goodyear Hydragrip.
Ne moze 5mm i 8mm da bude isto u akvaplaningu, kada u 8mm vise vode moze da protece.
Tek po snegu je valjda jasno da ne moze biti isto.

Sent from my Sony

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 14:59
od dragan
Vladapetr napisao:
Ivan napisao:Ispade nebezbedno voziti gumu sa 5% duzim zaustavnim putem, kao da je razlika 50%.
Ako je pri 100kmh zaustavni put samog kočenja nekih 25-30m, 5% bi bilo 1,5 metara. Dakle, kao razlika izmedju provalije i bankine, ili izmedju "u jbt zamalo" i ozbiljne štete na autu.
radi doslednosti fanatizmu cifara :) , prosecan zaustavni put prosecnog automobila tesko da se spustio ispod 40m...

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 15:08
od ljubitelj
Pa da, a cesto je u okolini 45m sa realnim podlogama, sa asfaltom natopljenim prljavstinom, ostacima guma i ulja itd.
Koeficijent trenja sa podlogom jako varira, mnogo vise nego sto je razlika medju gumama, glavni faktor u sta bi bilo kad bi bilo predvidjanjima.

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 15:10
od nidza
Apsolutno se slažem.

Još jednu zamerku imam za testove guma, nijedan test ne meri držanje pravca.

edit: jedne stvari se samo plašim, koja može da počne da liči na IT industriju - da ne počnu da prave gume koje dobro prolaze testove (VW sindrom), a u realnosti su nešto malo drugačije. Takođe, sasvim je realno da na svim testovima slične gume pokažu slične rezultate, međutim različitim ponderisanjem funkcije može da se štimuje pobednik.

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 15:22
od nikaragva
Ali to vec nije do guma, nego do testova :)

Re: Letnje gume

Poslato: 05 Nov 2015, 15:56
od Vladapetr
dragan napisao:
Vladapetr napisao:
Ivan napisao:Ispade nebezbedno voziti gumu sa 5% duzim zaustavnim putem, kao da je razlika 50%.
Ako je pri 100kmh zaustavni put samog kočenja nekih 25-30m, 5% bi bilo 1,5 metara. Dakle, kao razlika izmedju provalije i bankine, ili izmedju "u jbt zamalo" i ozbiljne štete na autu.
radi doslednosti fanatizmu cifara :) , prosecan zaustavni put prosecnog automobila tesko da se spustio ispod 40m...
Zaustavni put se sastoji od vremena reakcije i samog puta kočenja, uzima se da je pri 100kmh dužina ova 2 dela ista.
Pošto bolje gume ne utiču na brzinu reakcije uzeo sam da je ukupan zaustavni put 50m pa je sam put kočenja nekih 25m ili malo preko.

@ljubitelj: nebitna je podloga jer na nju ne mogu da utičem, vozim po putevima koji postoje i ne mogu da ih biram. Bolja guma će imati kraći zaustavni put i na to mogu da utičem tj to mogu da izaberem.

Kad mi je onaj izleteo sa kombijem kod Banovaca išao sam nekih 140kmh. Zaustavio sam se na par cm od ograde, nisam mogao vrata da otvorim. Sa gumom koja 5% slabije koči verovatno bi posledice bile fatalne.