Stranica 204 od 512
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 16:09
od ivica122
Da sam znao da ce biti ovako ne bih ni pitao

.
Jasno je i meni da je bolje imati premium gume, ali me zanimalo koliko su ustvari losije te klasu ispod. Kao Fulda, Uniroyal i slicne. Ovde cu sa Ivanom da se slozim, lepo kaze, ako je takva logika, onda svi treba da imamo i najskuplje kocnice. Nece guma sama da zaustavi auto. Brembo ga sigurno brze ustopuje od Ate. Nixa, zar ne mislis da bi tvoju praksu koriscenja najboljih guma trebao da potkrepis i najboljim kocnicama?
Nidzo, fala za linkove testova, bas cu da pregledam detaljnije.
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 16:15
od Uroš S.
Ja mislim da zaustavni put treba da bude glavni kriterijum za kupovinu auta. Tek da spomenem, Fabija 1.2TSI ima najkraći u generaciji klase sa ispod 35m, desetak metara kraći od najlosijeg na tom testu(oko 44m) Kačio sam ranije.
P8 Lite TT
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 16:21
od milosg
Ja mislim da svako ko kupuje auto treba da sačeka da skupi bar 30-40k evra, jer ovi skuplji najčešće bolje koče i imaju više snage kod preticanja, a tu svaki metar može biti bitan.
Koja sprdnja od diskusije.
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 17:05
od Vladapetr
Ja sprdnju vidim jedino tamo gde se stavovi neistomišljenika omalovažavaju i banalizuju, bez toga bi ovo bila sasvim regularna razmena mišljenja.
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 17:17
od TheWickerMan
'Ajmo onda ovako : pošto imam Brembo komplet i napred i pozadi novo, onda smem da stavim ne-premium gumu ?

koćioni put mi je kraći od onih koji imaju normalan set kočnica, onda mogu lošije gume jer na kraju dođemo na isto? A koji premium sme da se stavi i čiji se testovi gledaju, na jednom testu je bolji Dunlop, na drugom Michelin ,na trećem Pirreli, koju staviti, pošto i između njih postoje razlike u kočionom putu? Pominjem kočioni put jer svi su se njega uhvatili kao da je to jedini parametar po čemu se bira guma.
Sasvim je loš stav da na auto idu samo premium gume ,ostalo ne može. Svi faktori treba da budu uključeni, smatram da je mnogo bolje uzeti novu Savu nego polovnu "premium" gumu.
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 17:29
od ivica122
Ja sam uvek za kvalitet, da se razumemo, ali ne mora samo najskuplje da valja. Ja sam s tim u glavi pitao ovde sta me zanima, i ponadao se da cu da cujem iskustva sa odredjenim gumama, i ima i takvih postova, hvala njima na podeljenom iskustvu.
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 17:35
od McGruja
Čekaj polako

Niko nije rekao da nešto mora.
Pitanje je bilo "8000 din guma", pa sam ja rekao da je bolje još malo dodati za premijum gumu.
Svako vozi ono što može da priušti. Ako planiraš da daš 8000 za gumu, bolje dati 8500 za brendirani premijum.
Loženje svakog tipa, pa i "samo premijum gume" je u startu pogrešno, ali ne umanjuje se nikada da premijum guma ima svojstva bolja od gume srednje klase.
Gume, kočnice i trap/volan je jedino nedopustivo da ne bude ispravno.
Matematika nije svakom ista.
Ako neko prelazi malo km, guma će istruliti pre nego što šara nestane. Taxi vozila imaju svoju matematiku.
Ja nijednu gumu nisam istrosio, uvek prodam auto pre toga.
Ja kupim gumu koja se brzo troši, dobro drži, tiha, i udobna, pa biram
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 17:40
od Day Walker
Ja se nadam da ljudi shvataju da neke premium gume (eko klase) mogu biti losije od UHP gume "srednje" klase.
Mene vise zanima konkretan model gume (testovi, povratne informacije korisnika) nego da li na boku pise Michelin ili Hankook.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 17:44
od McGruja
Naravno. Konkretan model se bira
Pa ja pevi nikad ne bih izabrao Eco savere i te plastične gume, bez obzira na marku
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 19:07
od ljubitelj
Mozes li da obrazlozis, zasto i sta je nedostatak guma sa nizim otporom kotrljanja?
Koristim Michelin i nisam primetio neki nedostatak za proteklih 6-7 godina koriscenja.
Vozio i po ekstremnoj kisi gde je 90% vozila pobeglo sa puta i parkiralo se. Vozio u ostrim krivinama po brdsko planinskim putevima pod punim gasom.
Bez ikakvih problema u tim uslovima.
Nisam testirao voznju maksimalno dozvoljennom brzinom prema indeksu brzine i nisam testirao uzastopna kocenja tipa 150-0 ili slicno. Za te uslove koriscenja ne znam da li zadovoljavaju.
Zaista ne vidim u cemu se ogleda nedostatak koji bi nekoga toliko ometao u tipicnoj voznji vozaca amatera da bi se izbegavale za upotrebu.
Za trkacke potrebe sasvim sigurno nisu namenjene ni adekvatne, ali koliko nas koristi privatna kola za trkanje

Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 19:25
od Saša
Ja im zameram samo nešto veću buku odnosno za nijansu veću tvrdoću (Continental EcoConti EP), sve ostalo super (za auto poput Punta).
TT
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 19:33
od McGruja
Meni smeta što klizaju, vozio sam ih kao nove, Mishelin
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 19:36
od Ivan
@mc +1
Plus cvile kada je vruce
Послато са GT-N7100
Re: Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 19:38
od ljubitelj
Vladapetr napisao:
Put kocenja je oko 35-45m u idealnim uslovima testiranja, u praksi obicno veci.
Zaustavni put je duzi za jos oko 25-30m koliko traje reakcija vozaca.
Ukupno je oko 70tak metara kao nesto sto se moze ocekivati.
@ljubitelj: nebitna je podloga jer na nju ne mogu da utičem, vozim po putevima koji postoje i ne mogu da ih biram. Bolja guma će imati kraći zaustavni put i na to mogu da utičem tj to mogu da izaberem.
Onda nisi razumeo medjuzavisnost podloge i gume iako je tacno to sto si napisao.
Ali, na zaustavni put presudan uticaj, najbitnija je podloga a na nju ne mozes direktno da utices a posredno mozes.
Bolja guma ili losija guma za 5% ima daleko manji uticaj i time daleko manju vaznost u odabiru kako ces da se zaustavis.
Najvazniji je faktor vozac, od njega i njegove procene prostora i vremena zavisi moguci uticaj na zaustavni put.
Jedna je guma bolja za jednu podlogu, druga guma je bolja za drugu podlogu, treca guma je bolja za trecu podlogu... tvojom logikom uvek ne vozis bolju gumu za neku datu podlogu koju si navodno birao.
A zapravo ti ne biras jer ne znas unapred kakva je podloga, kao glavni faktor za odabir gume.
Da sumiram, 5% bolja guma A od gume B ne znaci da ce biti kraci zaustavni put kao volja vozaca koji je vrsio taj odabir bolje gume. Zapravo u praksi se bolja guma pokaze kao losija u nekim okolnostima.
Pravilo je da ne vazi to pravilo "ja biram bolju gumu 5% pa cu imati 5% bolje zaustavljanje" kao tvrdo shvatanje uvek i svuda.
Dalja prica kada se udje u detalje je da ista guma na razlicitim autima ima razlicite mogucnosti prenosa i efekte na kretanje vozila.
Na autu A losija guma moze da bude u boljem kontaktu sa podlogom od auta B sa boljom gumom.
I teorijski i prakticno.
Mnogo je promenljivih u sistemu jednacina da bi samo jedna promenljiva, bolja guma, bio dovoljan i neophodan uslov za odredjivanje opsteg zakljucka.
Letnje gume
Poslato: 05 Nov 2015, 19:43
od Day Walker
Aj sto cvile, nego sto sam u krivini na Tasosu pri 40 i nesto stepeni klizao kao lud.. Continental EcoContact 3.
Ukenjao sam se u trenutku.
Sent from my iPhone using Tapatalk