Heh, oko toga bih se raspravljao sa tim momkom. Malo sam osetljiv na a priori (i a posteriori) napomene "glupirate" i "pametni"
Evo zašto: nisam siguran da bi u srpskom VW ovlašćenom servisu po defaultu izabrali Castrol Professional Long Life III 0W-30 a ne istoimeno ulje u 5W-30 gradaciji (za koje potonje verujem da ga najčešće koriste/sipaju kada treba upotrebiti ulje sa odobrenjem po VW 504/507)
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... A9S7ZE.pdf
kao i to da momak zna detalje specifikacije oba castrolova ulja, a i ravenolove - da bi tako olako mogao nekom da kaže da se glipira ili kao pravi pametan.
Da budem grub - sere k`o foka.
Jer, ako se pogleda gornja specifikacija castrolove professional varijante u 5W-30 gradaciji - vidi se da je tačka stinjavanja tj. pour point na -39 C što vrlo jasno ukazuje da je najveći udeo baznog ulja klasično (ne kažem da je to loše) HC bazno ulje iz III grupe. Sve ostale pomenute varijante (obe ravenolove i castrolova 0W-30) su po tome superiornije.
Obaška - kinematički viskozitet castrolove 5W-30 varijante na radnoj temperaturi motora tj. 100 C je najniži od svih pomenutih varijanti (dakle 11.6 mm2/s) pa bi neko njemu mogao da kaže da se glupira ako od svih varijanti sa zvaničnim odobrenjem po toj normi bira tanje ulje za recimo vozača koja oštrije vozi tj. za motor kome bi više odgovaralo viskoznije ulje.
VW piše u korisničkoj knjižici da preporučuje Castrol (ali ne navodi koji od svih njih. inače nisam siguran da će baš tako i ostati nakog bregzita), međutim to jeste nekakva formalna preporuka korisniku, dok je zvanična lista tj. Techical Note suštinski servisna preporuka - i svako ulje sa te liste je sasvim odgovarajuće, između ostalog i jer svako to ulje ima Approvall na kome je svojeručni potpis VW zvaničnika, i to zaduženog za kontrolu/kvalitet nekakvog ulja za određeni VW motor koji zahteva nekakvo ulje.
Jes`, zna momak koliko je Castrol bolji od nekakvog Ravenola, koga se potonjeg sve nagledao u VW motorima.
***
Inače, što se VMP tiče i -10 C - nema greške. Ni ta temperatura nije toliko niska da bi bilo posebno problematično tj. da se ultiativno zahteva 0W-30 varijanta. To je par paljenja, i možda će takko niskih temperatura u oblasti Pirota biti još nekih par ili nedelju dana. Druga bi priča bila ako bi -10 C bilo kontinuirano npr. šest meseci u godini.
Kako god, obe varijante ravenola su sasvim by the book i to ne može niko da ospori jer se one nalaze na zvaničnoj VW listi za normu VW 504/507.
Što se servisa tiče pitao bi ih koje ulje navode u nalogu za izvršenje redovnog servisa, i na osnovu čega odlučuju da za dotično vozilo/motor u tom nalogu napišu npr. Professional Long Life III 5W-30 a ne Professional Long Life III 0W-30.
Odgovor bi bio zanimljiv, i najverovatnije podrazumevao praksu koja ekonomski najviše odgovara servisu.
***
Da, Castrol Professionall Long Life III 0W-30 bi u određenim slučajevima (npr. na vrlo niskim temperaturama, u kombinaciji sa teško opterećenim motorom) u nekakvim nijansama verovatno bio zgodniji od drugih varijanti - samo što to ne može olako da se izrekne po sistemu "što se glupirate kad piše da treba sipati Castrol", jer je ta varijanta castrola specifična i najverovatnje se retko (ili nikako) koristi u Srbiji od strane ovlašćenih VW servisa za motore kojima odgovara istoimeno (a po sastavu baznog ulja prilično različito) ulje u 5W-30 gradaciji.