Stranica 207 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 08:13
od snork
Ja ne bih seo u avion kojim upravlja bivši vojni pilot (ha, kad bih mogao da znam ko pilotira). Plašim se scenarija kao sa Aviogenexovim Tu-134 1971. kod Rijeke. Oni u kritičnim situacijama mogu u trenutku da pomisle "sad ću da mu roknem forsaž i izvlačim se sigurno"... a onda shvate da nema forsaža, da je avion velik i da ima mali odnos potisak/težina. I zakucaju se u zemlju. :delete:

Inače juče u blizini Dušanovačke pijace videh putnički avion na neobično maloj visini (rekao bih oko 200 m), kako leti prema istoku. Ako sam dobro video, rep je imao boje Air Srbije. Ne pamtim da sam ikada, osim u blizini aerodroma, video putnički avion da leti tako nisko.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 08:29
od zuzazu
Krk je prva posleratna nesreca u bivsoj Jugoslaviji.
Izazvao ju je je bivsi vojni pilot Markicevic. Genexov TU je dovozio engleske turiste na Jadran.
Vreme je bilo lose sa jakim bocnim vetrom, i mislim da se kumolonimbus smestio negde oko piste.
Pokusao je jedan prilaz i nije uspeo, a zatim je upravo po vojnoj logici ( sa kojom se ja svakodnevno srecem) rekao "Ko? Sta? Ja ne mogu? Sad cete da vidite...." i krenuo u jos jedan prilaz. Ponovo su imali probleme u odrzavanju parametara leta, i to bi se danas zvao " nestabilan prilaz" sto bi znacilo da pilot treba da inicira proceduru go around, medjutim M. Markicevic je nastavio....
Na ravnanju iznad piste, rotor po kome je Krk poznat ga je bukvalno okrenuo na ledja. Kokpit se odvojio i piloti i flajter (Cavajda) su preziveli a Englezi izgoreli.
Kapetan je skinut sa letenja a kasnijih godina bio je sef Jat skolskog centra i vedrio i oblacio ko ce da bude primljen u Jat pilote. Da li je bio lud i pre nesrece, ne znam, ali je kasnije definitivno je pokazivao znake da nesto nije u redu sa njim.
Zato pametne zemlje ne dozvoljavaju vojacima da pilotiraju civilnim avionima.
Da ne pisem sta vojaci koji su 20 godina leteli F4 rade kod mene, kad ga zavrnu i surduknu.... I kad im kazes da to tako ne moze, gledaju te u cudu "Sta, bre, ne moze? Sve moze"

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 09:05
od dragan
drugar je napustio smatsu i ide na obuku za a319 u berlin. inace je vec i pilot, leti charter cesne za jednu nasu firmu... mislim da ih sad u januaru ide desetak tamo...
bivsih vojnih pilota ima dosta kod bugara, voze one a319/320 kao tudje :kezo:
inace, air serbia se razletela, i dalje se javlja kao jat, mada ponekad sa malo cudnim naglaskom... :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 09:35
od snork
Bugari su imali i MiG-ove 25 (još imaju konzervirana dva komada). Mogu misliti kako leti neki batko ako je sa takve mašine prešao na A320. :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 09:56
od zuzazu
@dragan, drugaru je neko trebao objasniti da mu je to gloop potez, ja bih recimo u smatsu :)

@snork, Bugari su poznati po tome da su leteli AN a upisivali nalet kao B737. Cudo jedno :mrgreen:

Re: Одг: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 10:18
od swemir
Sta je smatsa:)

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 10:30
od Geza
Toliko smo pisali o tim besposlenim i bahatim kontrolorima, a ti još uvek pitaš? :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 10:34
od McGruja
Nije "Smack my bitch up" skraćenica? :lol:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 11:57
od dragan
za malo :mrgreen:
smatsa - serbia and montenegro air traffic services agency - agencija za kontrolu letenja srbije i crne gore...
zuzazu napisao:@dragan, drugaru je neko trebao objasniti da mu je to gloop potez, ja bih recimo u smatsu :)
iskren da budem, nadam se da si u pravu jer to znaci da ce meni biti dobro, ali vreme ce ipak pokazati. znace se u sledecih mesec-dva...mada covek je vise zeleo da bude pilot, i kontroli je dogurao do oblasnog radarskog kontrolora-instruktora, a ne znam tacno dokle je u pilotskoj struci dogurao. u svakom slucaju jako sposoban covek i ja mu zelim sve najbolje, ostvario je svoju zelju i to je to...

kad vec pricamo na tu temu, na vojnoj akademiji sam imao cimera koji je oduvek zeleo da bude pilot, ali 99te godine kad sam upisivao akademiju zbog bombardovanja nisu upisivali pilote vec kontrolore ( obojica smo vec par godina pre toga jos u gimnaziji bili vazduhoplovni smer, slusali vazduhoplovne predmete i isli na psihofizicke preglede svake godine, prosli i preglede za vojnog pilota koji su ukljucivali i centrifugu i svasta nesto jos ). posle se otvorila mogucnost da izgubi jednu godinu ali da predje u mladju klasu pilota, sto je on uradio bez sekunde razmisljanja jer je to jako zeleo. zavrsio akademiju, poceo i zavrsio obuku na g4, i na kraju se toliko razocarao da je napustio celu pricu i otisao u australiju... tamo je godinama radio sve i svasta, u principu zanatske radove, da bi na kraju ipak uspeo da istera svoje i tamo pocne ponovo da leti. kako on hoce...
htedoh sve ovo ispricati kao primer sta sve ljudi mogu da urade za ono sto vole i zele, i ja to jako postujem. bolje srecan cistac ulica nego nesrecan kosmonaut...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 14:22
od zuzazu
Definitivno, svako ima svoj izbor i treba da gura svoje.

A drugar ce brzo shvatiti da kontrola i pilotaza (saobracajna) jesu vazduhoplovstvo, samo na dva razlicita kraja stapa.

Vecinom su ljudi iz kontrole napravili korak prema pilotazi, niko od pilota nije otisao u kontrolu, a neki uspesno sede na obe stolice (Ivan).

Sreca je sto ce tvoj kolega imati dva zanata u ruci...

Re: AW: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 15:04
od Floyd
Jel postoji neko ogranicenje u godinama za nekog ko zeli da postane pilot?

Gesendet von meinem GT-I9505

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 16:13
od swemir
65 :)

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 16:40
od zuzazu
:plusone:


I dok Ameri kao najcesci uzrok nesreca prepoznaju zamor i skracuju radno vreme za dva sata

Reduce the number of duty hours (the time a flight crewmember is on the job, available to fly) from the current 16 hours to 14 hours for two-pilot crews. It would have allowed up to 10 flight hours in the 14 duty hours. Current rules allow up to 16 hours continuous duty time.

Evropljani produzuju radno vreme za dva sata

Combined flight duty and standby time could not exceed 16 hours. The maximum daytime flying time would be 14 hours. The Green group, which had put forward the motion to reject the new rules in the transport committee, said the vote outcome means passengers will be less safe.
"There are serious concerns about the implications of the Commission's proposal for pilots and cockpit personnel and ignoring these concerns will put lives at risk"

Tako da ce Draganov drugar da radi duplo vise za iste ili manje novce koje sada zaradjuje u smatsi. Al, ako covek voli, onda voli.....

Re: AW: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 17:53
od Floyd
Ja sam mislio da su piloti bez konkurencije kad se govori o platama u saobracaju :)

Sve u svemu ja bih radije pilotirao nego radio u kontroli...interesantnije je.

Gesendet von meinem GT-I9505

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Jan 2014, 18:00
od McGruja
Mislim da je neuporedivo, ali ok :)