Stranica 208 od 787

Re: Ratna tehnika

Poslato: 06 Maj 2014, 21:56
od kvcali
stari dobri T-34 u rukama pobunjenika u ukrajni, gde li ga samo iskopase ;)
http://www.youtube.com/watch?v=PKtCwUfFx-c

Re: Ratna tehnika

Poslato: 06 Maj 2014, 22:07
od nidza
Izgleda taze refurbished. Oldtajmer.

Šteta iz ovoga pucati.

Tapatalk 4

Re: Ratna tehnika

Poslato: 07 Maj 2014, 12:17
od Geza
Srbija nema para za kupovinu aviona za Vojsku
http://mondo.rs/a688942/Info/Drustvo/Sr ... ojsku.html

Ministar odbrane Bratislav Gašić izjavio je da Srbija nije odustala od kupovine novih aviona za Vojsku Srbije (VS) iz Rusije, ali da ove godine za to nema novca u budžetu.

"Vremena nisu laka. Kupovina tih sredstava nije planirana iz budžetskih sredstava za ovu godinu, ali oni ostaju deo plana o kojem će odlučivati država", rekao je Gašić u intervjuu za Blic.

Gašić je rekao da će ove godine biti nastavljena modernizacija i remont nekih borbenih sredstava, a biće i značajnih infrastrukturnih ulaganja, dok će prioritet biti opremanje jedinica koje odlaze u mirovne misije.

"Vazduhoplovstvo treba da dobije nove školske avione Lasta, nastavljamo razvijanje našeg telekomunikacionog sistema, a poboljšaćemo i uslove za bezbedno skladištenje ubojnih sredstava", rekao je novoizabrani ministar.

Govoreći o spekulacijama da će biti ponovo uvedena obaveza služenja vojnog roka, Gašić je rekao da to pitanje nije na dnevnom redu.

"Na povećano interesovanje mladih za dobrovoljno služenje vojnog roka pod oružjem odgovorili smo povećanjem broja mesta u uputnim rokovima, a napominjem da smo zadovoljni interesovanjem mladih da prođu obuku za rezervne oficire i ojačaju naš stroj", rekao je on.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 07 Maj 2014, 13:32
od kvcali
to se ne kupuje iz budzeta, a i prilikom najava , onih pompeznih prosle godine, pred briselsi sporazum o predaji kosova, jasno je PPV sada premijer najavio kredit za to, niko nije pominjao budzet, dakle jos jedno od izneverenih obecanja, sta je sledece.....

Re: Ratna tehnika

Poslato: 07 Maj 2014, 13:45
od Geza
Nema kredita dok se ne potpiše sporazum sa MMF-om.
Ja bih ipak da mi spremimo jato ljutih Kobaca, da se nađe za svaki slučaj. :mrgreen:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 07 Maj 2014, 14:48
od Geza
Prototip Uaz Toros, baziran na BTR 60.

Slika
Slika
Slika


http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... mzi-KZZ_SM

Re: Ratna tehnika

Poslato: 07 Maj 2014, 15:07
od Heineken
^^^
Odlican snimak.. :doubleup:


Povraca mi se vise od ovih izdvajanja za mirovne misije, kao da salju 100k ljudi... :glavomuzid: :glavomuzid: :srbin:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 07 Maj 2014, 21:10
od BAJKER
BAJKER napisao:Slika
:)
Heineken napisao:Slika
;)
BEOGRAD – Ovih dana se u Vazduhoplovnom zavodu ”Moma Stanojlović” završava remont aviona TG-4, tegljača vazdušne mete, (23601) koji je dobio novu zanimljivu šemu farbanja. Avionom je već izvršeno nekoliko probnih letova a ove nedelje bi prvi put trebao da poleti u novoj odori.
Navodno bi zvanično predstavljanje aviona trebalo da se dogodi na Otvorenom danu na Batajnici 24. maja. Rešenja farbanja aviona u ulozi tegljača u svetu su uglavnom slična a zbog potrebe što lakšeg uočavanja aviona na nebu. U šemi dominira narandžasta boja (RAL2009, Safety orange) za koju se zna da daje najbolji kontrast sa bilo kojom bojom neba. Bela boja sa gornje je tu da bi se ostvario kontrast sa zemljom, gledajući odozgo a crne trake na narandžastoj površini su aplicirane da bi se, gledajući odozdo ostvario kontrast sa nebom.

Interesantno je da avion na repu ima natpis “Vazduhoplovne Snage Srbije” na engleskom (Serbian Air Force) što je najverovatnije urađeno sa namerom da se avion u nekom trenutku ponudi i susednim državama zainteresovanim za iznajmljivanje usluge vuče vazdušne mete.

Razlike u karakteristikama G-4 i TG-4

N-62T, konkretno avioni produžene partije prototipova (avioni ev. broja 23601-606), imaju dosta razlika u odnosu na serijske avione G-4. Prva vidljiva i osnovna razlika je fiksni horizontalni stabilizator sa kormilom visine. Hidraulika aviona je drugačije rešena, avion ima desni, spoljni retrovizor za kontakt sa metom prilikom izvlačenja i uvlačenja, sa zadnje desne strane ugrađena je tzv. ”puška” koja ima zadatak da drži metu uvučenom. Tu je zatim drugačije bravljenje kabinskog prostora, drugačiji raspored instrumenata u kabinama, u zadnjoj kabini nema palice za upravljanje (jedan primerak je imao i to 23604), na instrument tabli zadnje kabine nalaze se instrumenti za upravljanje metom, drugačiji oblik mlaznika i kućišta kočećeg padobrana. Takođe, posadu aviona čine pilot u prvoj kabini i letač mehaničar-operater mete u zadnjoj kabini a brzina poletanja i sletanja je drugačija u odnosu na serijske avione.
Meta UVM-82
Slika

Avion nosi vučenu metu tipa UVM-82 čije se kućište montira na podtrupni nosač. Veoma je zanimljiv opis rada sistema vučne mete: 
u žutom kućištu ispod trupa se nalazi sva potrebna mehanika i elektronika vezana za izvlačenje i uvlačenje mete. Uređaj dobija pogon od propelera na prednjoj strani koji pokreće strujanje vazduha. U samom kućistu postoji sistem prenosa obrtnog momenta, a krajni cilj je pravilno odmotavanje i namotavanje sajle za čiji je drugi kraj postavljena crvena meta. U pitanju je približno 2km specijalne sajle kroz koju prolazi kabal za kontakt sa mikrofonom na meti. Mikrofon se nalazi na samom sastavu mete i sajle. Mikrofon pravi magnetno polje oko mete i beleži svako narušavanje polja. Magnetno polje može narušiti samo nesto što je prošlo blizu mikrofona (negde 3 do 4 metra) u ovom slučaju ispaljeno zrno/granata. Mikrofon koji beleži pogotke nije vidljiv golim okom sa zemlje i upravo zato postoji ta crvena meta tj. da bi onaj ko nišani imao orjentir prilikom gađanja. Svako narušavanje magnetnog polja mikrofon šalje preko kabla u sajli do posebne radio stanice AS-100 u avionu (koju nemaju serijski avioni), a stanica emituje signal drugoj stanici koja se nalazi na zemlji u jedinici koja gađa. Samim tim je omogućeno direktno kontrolisanje da li je cilj bio pogođen ili ne. 
Dužina izvlačenja mete tj. daljina od aviona od mete može biti od 800 do 1600 metara. Avion dolazi na poligon iz različitih pravaca, različite brzine i visine. Prvo preko poligona preleće avion a neposredno iza njega proleće meta koja se gađa.

Vazduhoplovstvo i Protivvazduhoplovna odbrana Vojske Srbije raspolaže sa 23 školsko-borbena aviona Soko G-4 ”Supergaleb” (vojna oznaka N-62). Nalaze se u sastavu 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile ”Kurjaci sa Ušća”, 204. vazduhoplovne brigade na aerodromu Batajnica. Manji broj aviona ustupljen je kao ispomoć 241. lovačko-bombarderskoj avijacijskoj eskadrili ”Tigrovi”, 98. vazduhoplovne brigade na aerodromu Lađevci. Koriste se za sve segmente obuke pilota na mlaznom avionu, zatim za trenažu a u slučaju rata kao laki jurišnik za neposrednu podršku trupama na zemlji. Dva aviona su u verziji N-62T, tegljača meta koji lete za potrebe obuke i usavršavanja pripadnika Protivvazduhoplovne odbrane. Jedan od njih predstavlja drugi prototip aviona G-4 ev. broja 23005 koji nije operativan a drugi avion je primerak 23601, prvi od 6 aviona produžene partije prototipova aviona G-4 (uzor prvi prototip G-4 23004) koji su kasnije modifikovani u tegljače meta.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 07 Maj 2014, 22:51
od Geza

Re: Ratna tehnika

Poslato: 08 Maj 2014, 00:06
od Heineken
BAJKER napisao:
BAJKER napisao:Slika
:)
Heineken napisao:Slika
;)
BEOGRAD – Ovih dana se u Vazduhoplovnom zavodu ”Moma Stanojlović” završava remont aviona TG-4, tegljača vazdušne mete, (23601) koji je dobio novu zanimljivu šemu farbanja. Avionom je već izvršeno nekoliko probnih letova a ove nedelje bi prvi put trebao da poleti u novoj odori.
Navodno bi zvanično predstavljanje aviona trebalo da se dogodi na Otvorenom danu na Batajnici 24. maja. Rešenja farbanja aviona u ulozi tegljača u svetu su uglavnom slična a zbog potrebe što lakšeg uočavanja aviona na nebu. U šemi dominira narandžasta boja (RAL2009, Safety orange) za koju se zna da daje najbolji kontrast sa bilo kojom bojom neba. Bela boja sa gornje je tu da bi se ostvario kontrast sa zemljom, gledajući odozgo a crne trake na narandžastoj površini su aplicirane da bi se, gledajući odozdo ostvario kontrast sa nebom.

Interesantno je da avion na repu ima natpis “Vazduhoplovne Snage Srbije” na engleskom (Serbian Air Force) što je najverovatnije urađeno sa namerom da se avion u nekom trenutku ponudi i susednim državama zainteresovanim za iznajmljivanje usluge vuče vazdušne mete.

Razlike u karakteristikama G-4 i TG-4



N-62T, konkretno avioni produžene partije prototipova (avioni ev. broja 23601-606), imaju dosta razlika u odnosu na serijske avione G-4. Prva vidljiva i osnovna razlika je fiksni horizontalni stabilizator sa kormilom visine. Hidraulika aviona je drugačije rešena, avion ima desni, spoljni retrovizor za kontakt sa metom prilikom izvlačenja i uvlačenja, sa zadnje desne strane ugrađena je tzv. ”puška” koja ima zadatak da drži metu uvučenom. Tu je zatim drugačije bravljenje kabinskog prostora, drugačiji raspored instrumenata u kabinama, u zadnjoj kabini nema palice za upravljanje (jedan primerak je imao i to 23604), na instrument tabli zadnje kabine nalaze se instrumenti za upravljanje metom, drugačiji oblik mlaznika i kućišta kočećeg padobrana. Takođe, posadu aviona čine pilot u prvoj kabini i letač mehaničar-operater mete u zadnjoj kabini a brzina poletanja i sletanja je drugačija u odnosu na serijske avione.
Meta UVM-82
Slika

Avion nosi vučenu metu tipa UVM-82 čije se kućište montira na podtrupni nosač. Veoma je zanimljiv opis rada sistema vučne mete: 
u žutom kućištu ispod trupa se nalazi sva potrebna mehanika i elektronika vezana za izvlačenje i uvlačenje mete. Uređaj dobija pogon od propelera na prednjoj strani koji pokreće strujanje vazduha. U samom kućistu postoji sistem prenosa obrtnog momenta, a krajni cilj je pravilno odmotavanje i namotavanje sajle za čiji je drugi kraj postavljena crvena meta. U pitanju je približno 2km specijalne sajle kroz koju prolazi kabal za kontakt sa mikrofonom na meti. Mikrofon se nalazi na samom sastavu mete i sajle. Mikrofon pravi magnetno polje oko mete i beleži svako narušavanje polja. Magnetno polje može narušiti samo nesto što je prošlo blizu mikrofona (negde 3 do 4 metra) u ovom slučaju ispaljeno zrno/granata. Mikrofon koji beleži pogotke nije vidljiv golim okom sa zemlje i upravo zato postoji ta crvena meta tj. da bi onaj ko nišani imao orjentir prilikom gađanja. Svako narušavanje magnetnog polja mikrofon šalje preko kabla u sajli do posebne radio stanice AS-100 u avionu (koju nemaju serijski avioni), a stanica emituje signal drugoj stanici koja se nalazi na zemlji u jedinici koja gađa. Samim tim je omogućeno direktno kontrolisanje da li je cilj bio pogođen ili ne. 
Dužina izvlačenja mete tj. daljina od aviona od mete može biti od 800 do 1600 metara. Avion dolazi na poligon iz različitih pravaca, različite brzine i visine. Prvo preko poligona preleće avion a neposredno iza njega proleće meta koja se gađa.

Vazduhoplovstvo i Protivvazduhoplovna odbrana Vojske Srbije raspolaže sa 23 školsko-borbena aviona Soko G-4 ”Supergaleb” (vojna oznaka N-62). Nalaze se u sastavu 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile ”Kurjaci sa Ušća”, 204. vazduhoplovne brigade na aerodromu Batajnica. Manji broj aviona ustupljen je kao ispomoć 241. lovačko-bombarderskoj avijacijskoj eskadrili ”Tigrovi”, 98. vazduhoplovne brigade na aerodromu Lađevci. Koriste se za sve segmente obuke pilota na mlaznom avionu, zatim za trenažu a u slučaju rata kao laki jurišnik za neposrednu podršku trupama na zemlji. Dva aviona su u verziji N-62T, tegljača meta koji lete za potrebe obuke i usavršavanja pripadnika Protivvazduhoplovne odbrane. Jedan od njih predstavlja drugi prototip aviona G-4 ev. broja 23005 koji nije operativan a drugi avion je primerak 23601, prvi od 6 aviona produžene partije prototipova aviona G-4 (uzor prvi prototip G-4 23004) koji su kasnije modifikovani u tegljače meta.

Super, jedva cekam da vidim ovog super gasu na nebu.. :doubleup:

Spominju da ce biti otvoren dan u Batajnici, jel ima neko informacije da li ce sigurno biti?


Evo sveza nasa...
Slika

ispod krila R-73E :D

Re: Ratna tehnika

Poslato: 08 Maj 2014, 01:14
od snork
Geza napisao:Srbija nema para za kupovinu aviona za Vojsku
Strašno... U krajnjoj liniji, nisu bitni avioni, ali S-300 ili S-400 moramo nabaviti. Pošto su nam ovih dana Rusi "veoma zhvalni", jer nećemo da se pridružimo sankcijama EU u vezi sa ukrajinskom krizom, mogli bi tu zahvalnost i konkretno da pokažu.

U krajnjoj liniji, šta je bilo sa "prebijanjem" dugova SSSR-a Jugoslaviji? Sve ex-Yu republike su to iskoristile, samo Srbija nije? Zašto ne uzmemo S-400 za taj novac?

Re: Ratna tehnika

Poslato: 08 Maj 2014, 06:12
od Geza
I mi smo iskoristili. Odrađen je remont HE Đerdap.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 08 Maj 2014, 06:56
od snork
A, pa lepo. Znali smo da izgradimo "Đerdap" sopstvenom tehologijom (statore generatora prečnika 30 m projektovao "Končar", koristeći domaće računare proizvodnje "Institut Mihajlo Pupin"), a sada ne umemo ni remont da uradimo bez stranaca... :kuku:

Re: Одг: Ratna tehnika

Poslato: 08 Maj 2014, 08:58
od Saša
Nekad je to bila sopstvena tehnologija, sada su i ti iz Končara stranci, pa i da su oni to radili isti đavo. Pare su bile u pitanju a ne ko može to da odradi.

TT

Re: Ratna tehnika

Poslato: 08 Maj 2014, 12:39
od Geza