Stranica 210 od 313

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 20 Mar 2016, 20:25
od NexT
pedja napisao:Ako ćemo tako - Možda je vozio 73?
Pa, ne moze. Uvek se uzima ono sto vise ide u prilog okrivljenom, jer oni moraju da dokazu da si kriv, a ne ti da nisi.

Osim u Srbiji. Ovde si jednostavno kriv.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 22 Mar 2016, 21:31
od Geza
Vozači odgovorni kada nastradaju zbog blata ili delova na putu
http://www.021.rs/story/131420/Vozaci-o ... -putu.html

Blato na putevima, ledeni nanosi, delovi motornih vozila, kao i ostale "predvidive i nepredvidive" prepreke, čest su razlog zbog kojeg dolazi do saobraćajnih nezgoda.


Po članu 42 Zakona o saobraćaju, vozač je dužan da brzinu kretanja vozila prilagodi osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobraćaja i drugim saobraćajnim uslovima, tako da vozilo može blagovremeno da zaustavi pred svakom preprekom koju pod datim okolnostima može da vidi ili ima razloga da predvidi, odnosno da vozilom upravlja na način kojim ne ugrožava bezbednost saobraćaja.

Jovan Jojkić iz Novog Sada sleteo je s puta kada je naleteo na blatnjavi nanos na kružnom toku između Detelinare i Novog naselja, na raskršću Bulevara vojvode Stepe i Bulevara Evrope. On za 021 kaže da je odjednom izgubio kontrolu nad vozilom.

- Vozio sam koliko je u kružnom toku i dozvoljeno da se vozi, znači ne možete neprimerenom brzinom uleteti, jer biste se sigurno slupali. Bilo je nešto posle 22 časa, ušao sam u kružni tok brzinom ispod 20 kilometara na čas, hteo sam da skrenem levo, ali se zadnji deo automobila zaneo pa sam direktno udario u ogradu. Izašao sam iz vozila i video blato na putu. Policija je došla i zapisala nešto, a šteta na autu je bila oko 200 evra. Bitno je da su proveravali da li sam pio, a za blato niko nije mario. Podneo sam tužbu i dobio odgovor da sam vozio neprilagođenom brzinom, iako to niko nije mogao da proveri, jer patrole nije bilo u blizini, a kamoli radara - ogorčen je Jojkić.

Još jedan Novosađanin, koji je hteo da ostane anoniman, naleteo je na veliki gvozdeni predmet, za koji se ispostavilo da je deo kamiona. On za 021 kaže da je imao sreće jer nije sleteo s puta.

- Često sam u kolima, jer mi je takav posao. Vraćao sam se iz Zrenjanina prema Novom Sadu, u večernjim časovima, kada sam naleteo i udario u deo kamiona, koji stoji tu ko zna koliko. Imao sam sreće jer nisam udario u drugi auto ili sleteo s puta. Šteta na kolima je velika, a iz drugog pravca je nekoliko minuta nakon što sam ja udario, drugo vozilo "pokupilo" ostatke, verovatno istog kamiona. Kome sad da se žalim? Po zakonu, mi treba da predvidimo nepredvidive prepreke. Zašto onda postoje rampe na prugama? I voz je nepredvidiva prepreka, ili nije?

Iz Policije za 021 kažu da u ovakvim situacijama vozači često ne prilagode brzinu tokom vožnje i pozivaju se na već pomenuti Zakon o saobraćaju, odnosno član 42.

- U situacijama kada vozači izgube kontrolu nad motornim vozilom zbog blata, leda i ostalih prepreka koje se mogu naći na putu, mora da se utvrdi koje je lice tu prepreku nanelo, odnosno ostavilo za sobom, kako bi bila pokrenuta tužba. Uglavnom se to dešava zbog neprilagođene brzine, a ukoliko utvrdimo ko je kriv, odmah podnosimo prijavu - kažu iz policije.

Advokat Goran Ilić, koji se bavi saobraćajnim nezgodama, kaže za 021 da bi prepreka bila prihvaćena u krivičnoj praksi, treba da bude predvidiva ili nepredvidiva.

- Blato ili bilo koja nečistoća na kolovozu jeste nepredvidiva prepreka. Ja sam radio na slučaju u kojem je čovek sleteo sa puta zbog poledice. Pitanje je bilo kako je ta poledica nastala. U celoj zemlji je bilo suvo, bez padavina, čak deset dana unazad. Nezgoda se desila na magistralnom putu, nije bilo padavina, sumaglice, nije bilo kondenza na kolovozu. Pitanje je odakle se taj led pojavio? Traktorista je naneo blato na kolovoz, policijska patrola je upozorila njegovo preduzeće da to treba da ukloni, a oni to nisu uklonili. Ubrzo je došla vatrogasna jedinica i sprala je to blato s puta. Pošto je bila suva noć, bez padavina, temperatura je pala ispod nule, pa se na tom pojasu stvorila poledica, odnosno ledena podloga. Vozilo je naletelo, u njemu su bile dve devojke i jedan muškarac. Uleteli su u atar, prevrtali se, a zadobili su povrede opasne po život - počinje priču Ilić.

- Pokušali smo da saznamo ko je kriv za nanošenje blata, pa smo dobili odgovor da je policija evidentrirala da je to skup vozila koji iz atara prevozi repu. Sat vremena nakon nanošenja blata ono je uklonjeno. Epilog je sledeći, država kaže - mi smo traktoristu kaznili prekršajno, ali ko će kazniti policajce i vatrogasce koji su to isprali? Pa niko. To se zove politika. Ima situacija gde ljudi poginu, a javni tužilac kaže da su vozili neprilagođenom brzinom, a niko ne spominje onog ko je doveo do ovog dogadaja. Na godišnjem nivou znam za 7 krivičnih gonjenja osoba koje su nanele blato, a samo je jedna optužena. Tačno se zna gde su u Vojvodini izlazi sa velikih atara, zna se i ko su vlasnici tih parcela - kaže Ilić.

PREVENCIJA KAO JEDINO REŠENJE

Ilić je dodao da je možda i jedino rešenje ovakvih situacija ljudska svest o sebi i drugima. - Ljudi koji voze motorizovane poljoprivredne mašine treba da, prilikom izlaska sa zemljanih podloga, očiste točkove i mašine, pa blato nikada ne bi završilo na asfaltu. Prevencija je sigurno najbolje rešenje.

U Višem sudu u Novom Sadu ne postoji evidencija o broju nadoknada u poslednjih pet do deset godina, koje se odnose na saobraćajne nezgode izazvane zbog predmeta na putevima, blatnjavih, ledenih nanosa, kao i ostalih predvidivih ili nepredvidivih prepreka.

- Aktima kojima se reguliše unutrašnje uređenje i rad suda nije propisano vođenje posebne evidencije iz koje bi se videlo koji se tačno predmeti od svih ovih predmeta za različite osnove naknade štete, odnose baš na predmet Vašeg interesovanja, pa u tom smislu ne postoji ni mogućnost utvrđivanja podatka koje ste tražili. Evidencija se vodi za opšti pojam naknade štete, tako da se po drugim kriterijumima, kao što je konkretna situacija koju ste naveli, ovi podaci ne mogu pronaći - kažu iz suda za 021.

U prvih deset meseci 2015. godine u saobraćajnim nezgodama u Srbiji poginula je 501 osoba, 55 više nego u istom periodu 2014. godine. Godišnje 4.000 ljudi ostane sa trajnim invaliditetom, odnosno nesposobnošcu za rad, a Srbija nekoliko desetina miliona dinara godišnje isplati za osiguranje nakon saobraćajnih nezgoda.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 22 Mar 2016, 21:52
od nuk
Ma sigurno je uleteo sa 20Km/h

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 07:55
od crni_79
Ako neko može da mi da kakav pametan savet dobro bi mi došao. Na putu KV-Raška vozio sam iza kamiona s prikolicom, iza mene džip saobraćajne policije pa za njim još jedan auto. Kad smo izašli iz krivine policija da znak pre mene i krene u obilazak i mene i kamiona, ja za njima i onaj treći krene za mnom, obiđemo mi kamion i posle kuilometar staje džip zaustavi nas dvojicu i kamion, kamiondžiji uzme podatke, a nama napiše da smo nepropisno obišli jer nismo radnju završili na isprekidanoj nego punoj, on video u retrovizoru :besan: :besan: :besan: . Ja se našo u šoku, ne mogu da verujem šta mi priča, i kažem mu da u zapisnik unese da sam preticanje započeo na isprekidanoj i da je reč o kamionu s prikolicom, što je pandur i uradio. Kakve su mi šanse da ovo oborim na sudu i prođem bez kazne, i da li je stvarno prekršaj ako preticanje dužeg vozila završiš na punoj?
Slika
prvi krstic je gde sam započeo, a drugi gde sam se vratio u svoju traku

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 08:29
od Kornjaca Rade
Naravno da jeste prekrsaj.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 08:36
od Kuzmanovic
Tesko da ces se izvuci jer u vecini slucajeva, na mestu gde se zavrsava isprekidana linija, postoji znak za zabranjeno preticanje. Tako da tesko da ces moci da se izvuces sa pricom da nisi uspeo da procenis/vidis kraj isprekidane linije. A podatke od kamiondzije je uzeo najverovatnije da bi imao svedoka, ako neko od vas dvojice krene da se buni na sudu.

Sent from my Huawei P8 Lite using Tapatalk

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 08:38
od crni_79
i čemu da se nadam na sudu?

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 08:41
od Mr.Rotor
Ničemu.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 08:41
od Ivan
Nicem dobrom, klosarski su to odradili, ali je opet po PSu...

Послато са GT-N7100

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 08:43
od crni_79
znaka nema, a i da ga je bilo ne bih ga video od kamiona, pocetak pune linije nisam video od policijskog džipa ispred mene, nisam mu vozio za repom, malo ga pustio da odmakne u preticanju, da sam bukvalno za njim krenuo, verovatno bih prošao, ali smrdljivo je da nekog ovako zaustaviš. Nisam debil da svesno načinim prekršaj iza pandura, ovo je više bilo sticaj okolnosti...

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 08:52
od Kornjaca Rade
Mozes eventualno da se dogovoris sa tim drugim da obojica na sudu pricate da ste zavrsili preticanje na isprekidanoj i jos bolje ako ste imali jos neke svedoke u kolima da potvrde. I da se nadate da pandur ne dodje kad ga pozove sudija. Ako budes pricao da si stvarno zavrsio na punoj, da nisi video itd. nema sanse.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 08:54
od Kuzmanovic
Taj znak stoji sa obe strane puta, bas zbog tih situacija. A da si krenuo odmah iza pandura, pisali bi ti kaznu jer nisi sacekao da oni zavrse preticanje.

Sent from my Huawei P8 Lite using Tapatalk

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 08:57
od Grujic
E cesto ne stoji, iako treba. Neke 2011 recimo sam se prijatno iznenadio koliko ih je bilo al sad opet bude corak sa tim

Sent from my HTC One using Tapatalk

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 09:17
od srdjanyo
Ja sam imao par situacija kamionom. Obiđe me par vozila tako na S krivini i slično.Patrola sa radarom nas samo zaustavi, mene da mi uzme podatke zbog svedočenja, ove ostale pokažnjava.
Imao sam i sitiaciju kod OMV u Partizanskoj (Novi Sad) kad je deda ispred mene skrenuo na crvenom a ja se vratio u rikverc. Zaustavili prvo njega, pa mene. I policajac me pita šta sam video.Ali nije mi uzeo podatke, pošto je deda priznao prekršaj na licu mesta.

Tesla 6.1

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 06 Apr 2016, 09:53
od Delija
Grujic napisao:E cesto ne stoji, iako treba. Neke 2011 recimo sam se prijatno iznenadio koliko ih je bilo al sad opet bude corak sa tim
Na gomili mesta ne stoji, a linija na putu se jedva nazire.