Stranica 22 od 883
Re: Koliko troši?
Poslato: 11 Avg 2012, 23:56
od BAJKER
Sloba napisao:Tačno je, do CG može ispod 6l jer sam i sam trošio 5.8l/100km i to sa krovnim koferom i povremeno uključenom klimom, čini mi se i Bajker isto ili slično. Naravno, to je ekonomična vožnja bila, daleko od gaženja. Pitanje je kako ko doživljava "gaženje". Nekome je to šaltanje na 3.000, nekome na 5.000 obrtaja.
Upravo tako kako si rekao

Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 00:00
od Rakhil
@dag81 - Ne kazem da si mislio na mene, nego kako udarite generalizaciju pa skrenete sa onoga sto je originalno receno. Druga stvar, bebica je ove godine letela sa mamom a ja sam isao kolima. I kad kazem da gazim auto znaci da gazim auto i ne marim previse za potrosnju - ako sam sa mora stigao do kuce za 7 sati voznje plus pauze, ne znam sta je tu stedljivo i ekonomicno.
@sloba - jedino da utvrdimo sta ko podrazumeva pod gazenje, ovako ispada da ja baronisem. Meni je gazenje auta kad vozim maksimalnom brzinom koja ne ugrozava moju i tudju bezbednost (vecinu vremena sam u prekrsaju ali jebiga), preticem kad god mogu, a krivine i serpentine vozim sto brze auto moze iz zabave. Saltam na kad mi dune.
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 00:09
od Sloba
Nemam utisak da ispada da baronišeš, mislim da se tripuješ.
Obrtaje sam pomenuo figurativno, jasno je da niko ne gleda u obrtaljku pre šaltanja. Za jednog mog ujaka gaženje je kada vozi 70 km/h, za drugog je 120 km/h stajanje u mestu. Još turira dok se isparkirava ili stoji na semaforu. Za mene žustra vožnja nije vezana isključivo za maksimalnu brzinu već za sve ostalo, ponajviše nagla ubrzavanja i nagla usporavanja i tako u krug. To jede benzin. Ono kad se ti zaletiš laganica i krtariš 90 km/h tamo gde je ograničenje 70 km/h, to nije neko gaženje, ali popravlja prolazno vreme itekako. Gaženje je kada ti nešto zasmrdi iz auta kada se parkiraš posle vožnje. I.t.d.

Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 00:15
od Rakhil
Neka bude da se tripujem, i da u stvari vozim penzionerski, a ljudi koje obilazim usput voze brzinom kontinentalnog pomaka
Dakle, zakljucujemo da su pojmovi gazenja i zustre voznje potpuno arbitrarni, pa necemo da razvlacimo pricu dalje

Re: Одг: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 00:22
od Sloba
Nisam rekao da tripujes da voziš brzo već da tripujes da se na tebe misli kada se pominju baroni.
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 00:26
od Rakhil
Vid' stvarno, ne citam kako treba. My bad

Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 00:30
od nuk
dragan napisao:kozmo jos samo objasni kakve veze ima potrosnja pri konstantnoj brzini sa tezinom auta... ?
Ranije se negde pokrenula polemika na ovu tema te sam i ja zainteresovao za problematiku posto i sam cesto vozim automobil natovaren cak i kad nema potrebe ze tim. Pretresao sam internet i dosta se pise na tu temu cak sam imao priliku da pricam sa covekom koji radi u jednoj velikoj domacoj spediterskoj firmi koja ima odlicnu saradnju sa Volvo-om, iskljucivo njihova vozila koriste i cesto idu na seminare i kojekakva predavanja a najcesce se odnose na optimizaciju troskova poslovanja konkretno, ustedu goriva.
Da ne ulazim u detalje, poenta je da svako povecanje mase vozila u bilo kom rezimu voznje negativno utice na potrosnju goriva u manjem ili vecem procentu jer se povecava i fizicki i aerodinamicki otpor.
Neleteo sam i na neka iztrazivanja vezana za hibridna i elektricna vozila sa sistemom regeneracije utrosene energije prilikom kocenja gde povecanje mase vozila pozitivno utice na potrosnju goriva procentualno ali to i nema bas veze kad su u pitanju SUS motori
TT post
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 00:39
od Floyd
Ja i dalje ne verujem da 1.6 atmo benzinac zustrijom voznjom moze da potrosi ispod 6l...pa i fabrika deklarise vise

Ne kazem da Rakhil laze ali mozda previse veruje BC-u. Pa ja toliki prosek nikad nisam mogao da postignem na Alfi (namerno pominjem nju jer je generacijski ista sa ovim Fordom, isti je segment a pored toga dizel).
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 00:47
od Rakhil
Moj BC laze ko pas i ne verujem mu ni kad prijavi otvorena vrata, a nekmoli potrosnju. Sve cifre koje iznosim su iskljucivo cep-cep metoda.
Ljudi, jedini nacin da mi utvrdimo da li 1.6 atmo moze da trosi 6 zustrom voznjom je da prvo definisemo sta je zustra voznja, a to nema sanse. Bolje je da batalimo diskusiju kad ne vodi nigde.
Da jos jednom predupredim zabune, sve cifre koje sam ja ovde izneo su magistrala i slicno, autoputa u tim prosecima ima zanemarljivo.
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 00:58
od NexT
Cekajte bre, pa na magistrali se na vecim brzinama od ogranicenih trosi najmanje. Koliko bi onda trebao da trosi na 130-140 na auto-putu, 10+, ako na 70-80 ne moze da trosi 6 ? Ako lepo uklopis sa menjacem, u cetvrtoj i petoj vozis konstantno (a ako nema guzve, vozis bez mnogo kocenja i ubrzanja, a opet brzo) ne vidim sto ne mozes da imas minimalnu potrosnju... Magistrala je zapravo majka za nisku potrosnju...
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 01:05
od Rakhil
Ja mislim da vecina i ne spori nisku potrosnju benzincima na magistrali uopste, nego kad ih malo zgazis. Tako kako ti opisujes, ja mogu da idem sa potrosnjom debelo ispod 6.
Off topicOcekujem zestok shitstorm zbog zadnje recenice sutra 
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 01:13
od NexT
Gazenje je brza voznja.
Ako put nije u serpentinama (a gde u Srbiji jeste?) onda moze konstantno da se vozi 80-100, sto jeste brzha voznja i tu je mala potrosnja. Zasto na Ibarskoj da vozis u trecoj na 5000 obrtaja ako mozes u cetvrtoj na 3000 (karikiram). Nista neces dobiti.
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 01:16
od Floyd
Zustrija voznja je po meni brza voznja sto zahteva i cesto teranje u visoke obrtaje. Na magistrali zustrijom voznjom moze da se potrosi vise nego na autoputu jer na autoputu manje vise odrzavas konstantnu brzinu dok na magistrali imas cesto usporavanje pa potapanje gasa pri preticanjima jednog ili vise auta/kamiona itd. Ja sam na magistrali u SRB i HR (naglasavam ovo jer sam tamo vozio zustrije dok ovde nesmem) trosio vise nego na autoputu
Next, to o cemu ti pricas je eko voznja...moze tako moj BMW da se vozi ispod 5l, samo ga stavis u eko modu ali kad menjac pocne da salta na 1100-1200 rpm, kad odziv gasa bude smanjen, kad nemozes da ugasis start-stop i sl. hebes malu potrosnju...
NexT napisao:Ako put nije u serpentinama (a gde u Srbiji jeste?) onda moze konstantno da se vozi 80-100, sto jeste brzha voznja i tu je mala potrosnja. Zasto na Ibarskoj da vozis u trecoj na 5000 obrtaja ako mozes u cetvrtoj na 3000 (karikiram). Nista neces dobiti.
Moze ali pod uslovom da si sam na tom putu...
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 01:28
od NexT
Ibarskom ne jurcam jer ne poznajem put i ne svidja mi se put.
Od Rumske raskrsnice do granice sa BiH prilicno poznajem put, pogotovo do Sapca i tu stvarno vozim znatno preko ogranicenja. Nisam uspeo ni jednom da nateram moj autobus da trosi preko 5.5 litara.
Ne shvatam ko ce da jurca kad je guzva na putu? Obici ces 2 auta i onda ces naredna 3 km opet da se zabodes iza nekoga i ne uradis nista. Jurca se kad je polu-prazan/prazan put, i tu nema potrebe za nekim precestim saltanjem i obilazenjem svakih 500 metara...
Re: Koliko troši?
Poslato: 12 Avg 2012, 01:30
od dragan
Texonja napisao:@Dragan
Naucno objasnjenje od mene neces dobiti jer ga nemam, ali mi je nelogicno da auto trosi isto iako je tezi. Na primer, siguran sam da Audi A4 2.0 TDI pri istoj konstantnoj brzini trosi manje nego A6 sa identicnim 2.0 TDI i identicnim felnama/gumama, iz prostog razloga jer je A6 tezi. Ubedjen sam da je to barem pola litre, a ne statisticka greska.
a6 je takodje i vece povrsine poprecnog preseka pa mu je sa slicnim koeficijentom otpora vazduha ukupni otpor vazduha veci. otud i veca potrosnja. ne mogu sada da nadjem tacne podatke za te koeficijente, imam link ka sajtu za te stvari ali kuci...
nego -
Texonja napisao:
a motor konstantno mora davati neku dodatnu silu da bi sprecio to "usporavanje" i naterao ga da se krece zadatom brzinom. Dakle, teoretski mi deluje da je konstantna brzina u sustini "zbir beskonacnog broja kratkih ubrzavanja", ako gledamo kroz ubrzanje.
sta je po vama razlog tog ubrzavanja?
ili ajde ovako - da se preselimo u sredinu gde nema otpora sredine - svemir - komete ( pogotovo neke specificne, koje se krecu po tacno odredjenim putanjama, u tacnim i jednakim intervalima, kao recimo halejeva, ) imaju uvek istu brzinu, jel, da bi uvek prosle kroz istu tacku u jednakom vremenskom periodu.
mislim da bi se mogli sloziti da iste te komete nemaju nikakav izvor sopstvenog pogona.
isto tako,
nema otpora kretanju kroz sredinu, i nema gubljenja kineticke energije zbog toga. da sad ne razlazem dalje, nadam se da shvatate sta hocu da kazem?
@nuk - to sto ti pricas se odnosi na opsti uticaj mase na potrosnju goriva i sa tim se slazem. neki su cak pokusali da naprave neku najgrublju racunicu tipa 100kg vise u autu potrosnja veca za 10 posto ( govorim kao primer ), sto je po mom misljenju potpuno pausalno i moze biti krajnje netacno zbog vise razloga...
ja pricam o potrosnji pri konstantnoj brzini, i to sam vec par puta napisao, cisto da bude jasno...
@magistrala i potrosnja - next je u pravu, magistrala jeste mama za potrosnju, a fokus moze da trosi ispod 6l po magistrali, medjutim ne znacajno, i to pri voznji oko ogranicenja...pa rs trosi u tom kilavom rezimu oko 6,5l...razlika izmedju ta dva auta je veca na autoputu a najveca u gradu...
na magistrali nije jer gde fokus moras da prebacis i dve brzine nize i time gubis zbog prenosa klio moze da prodje u najvisem stepenu prenosa...ako bi geldao elasticnost recimo 60-100kmh, sto su brzine na magistrali, medjuubrzanje klija u 6. je bolje nego fokusa u 4., recimo slicno kao u 3. ...
to su neka moja iskustva sa ta dva auta uporedo...