Stranica 22 od 42

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 31 Jul 2012, 20:15
od superboss
Mislim, tolika halabuka oko ovog bus-plusa....dodjite malo do NS da vidite sta je skup prevoz :mrgreen:

Zone nisu menjali 75 godina, a kraj grada se dooobrano pomkao od pokrajinske bolnice :D

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 31 Jul 2012, 20:17
od Paja
Ne kapiram šta te buni.

Naravno da ne smeju da daju tvoje podatke nikome osim drugom organu (sudiji) kroz prekršajnu prijavu, bar bi tako moralo da bude po svim pravnim načelima.
Takođe ne vidim u čemu je problem što ne mogu da te vode u stanicu zbog svake gluposti ako su te već uspešno legitimisali. To radi redovna policija. Komunalci su "polu" policija sa znatno manjim ovlašćenjima u pogledu ograničenja kretanja.

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 31 Jul 2012, 20:53
od dragvorl
Komunalna policija nema pravo:

- da pretrese građanina ukoliko postoji “opravdan” povod, pretres mora vršiti lice istog pola
- da pozove “pravu” policiju, da im pomogne ukoliko to nađu za shodno


Malo mi cudno zvuci.

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 31 Jul 2012, 22:33
od perfiko
Piše da komunalna policija ima to pravo, samo je u tekstu loše odvojeno, mislim da je zbog toga zabuna.

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 01 Avg 2012, 10:00
od mljacko
U Novi Sad se i ne isplati ici kolima.
Bolje otici vozom/busom/kako god pa se tamo prevoziti od tacke A do tacke B taxijem.


Nego, jutros kontrolori nisu ni jedan autobus (4 su bila ispred mene) pregledali na Banjici, kod solitera.
Sedeli su na stanici i medjusobno se zabavljali :kezo:
Jel to samo na Banjici kontrolori ne rade svoj posao, ili imaju neke novine za koje ja ne znam? :trljamoci:

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 01 Avg 2012, 11:24
od samo polako
Stege polako popuštaju a neprijatelj se opustio. :kezo:

I kod mene jutros na stanici opušteno, vozač otvara sva vrata bez da nas maltretira da otvori samo prednja, kontrola sedi ispred i priča između sebe, neki jedu đevrek.

Sad bez zezanja bilo je dosta prigovora građana na odnos i legitimacije kontrolora jer ako ste primetili često možete videti ljude u plavim polo majicama bez ikakve legitimacije pa čak i bez onog logo Bus Plus znaka na majici.
Kada te ljude pitate ko su šta su i odakle im pravo da uopšte pitaju bilo koga za kartu dobijete odgovor da su oni radnici GSP-a i da su ih rukovodioci poslali kao ispomoć Bus Plus-u.
Verovatno da je i zbog toga malo opuštenije...

Ali ima i toga da su ljudi počeli da plaćaju prevoz, ja već nekoliko dana primećujem veću izlaznost ka validatorima nego pre a ima i dosta pešaka.

I da ne bude zabune hoću i ja da se ulazim u prevoz kao u NS, Subotici, NY, Strazburu, Hamburgu ili Londonu ali hoću da se poštuje red vožnje, urednost i tehnička ispravnost vozila kao u pomenutim gradovima.
A ne da mi traže njihove uslove ali da mi ne nude njihovu uslugu.

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 03 Avg 2012, 14:58
od mljacko
Slika

Op, op, idemo.
Revolucija.
Nece niko brata SRBina da zajebava!!! :sreckovic:

Slika


Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 03 Avg 2012, 16:58
od dragvorl
Pripremite sitan novac kad se vozite autobusima GSP-a


Novosađani koji se voze autobusima GSP-a trebalo bi da pripreme sitan novac, jer vozači ovog preduzeća nemaju sitnog novca za vraćanje kusura.

U GSP-a su istakli da njihovi vozači već izvesno vreme imaju problem sa vraćanjem kusura putnicima zbog nedostatka sitnog novca u opticaju. U soapštenju ovog preduzeća se navodi da je u poslednjih nekoliko nedelja postalo nemoguće da obezbede dovoljnu količinu metalnog novca jer Narodna banka Srbije ne obezbeđuje banke u Novom Sadu dovoljnim količinama sitnog novca zbog čega banke nisu u mogućnosti da snabdevaju javna komunalna preduzeća čija delatnost zahteva svakodnevni rad sa kovanim novcem radi vraćanja kusura.

"Koliko dugo će trajati ovaj problem ne znamo jer ništa zvanično nismo čuli od Narodne banke Srbije, kao ni koji je razlog zbog čega nešto što je odlično funkcionisalo mesecima unazad sada prerasta u problem. Putnici su nezadovoljni, a vozači nisu u mogućnosti da im izađu u susret. Zbog svega navedenog, JGSP "Novi Sad" apeluje na sugrađane da pripreme sitan novac prilikom kupovine karte kako bismo izbegli neprijatne i konfliktne situacije u autobusima", navodi se u saopštenju.

Drugo rešenje u slučaju da putnik nema sitan novac za kartu, a vozač nema da mu vrati kusur, jeste da se vozač potpiše na kartu koju je izdao, a putnik do kraja dana treba da dođe u blagajnu prijema pazara u direkciji da preuzme svoj novac.

http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Pripre ... GSP-a.html

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 06 Avg 2012, 10:11
od mljacko
Jutros je vozac otvarao sva vrata i svi su ulazili /izlazili kako su hteli. :uplakan:
Kontroloa nije ni jednom usla (sedeli su na Banjici i pravili se da ne vide ni jedan autobus).

Toliko o njihovom sistemu :kezo:

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 15 Avg 2012, 11:20
od Geza
Šverc u prevozu zakonom zaštićen
Izvor: 021

Novi Sad -- Ukoliko kontrolor Gradskog saobraćajnog preduzeća putnika zatekne bez karte ne postoji nijedan legalan način da ga zadrži dok ne dođe policija, piše portal 021.

Tu informaciju novosaskomp ortalu potvrdila je portparolka Gradskog saobraćajnog preduzeća Snežana Jaković. Prema njenim rečima, kontrolori nemaju pravo ni na fizički kontakt ni na legitimisanje "slepih putnika".

"Naš kontrolor ga ne može sprečiti da izađe iz vozila na sledećoj stanici i odšeta. Prema našem uputstvu, kontrolor GSP-a u slučaju kad putnik nema kartu može samo da pozove policiju, ali ne i da ga spreči da napusti vozilo ili da ga na bilo koji način zadrži na mestu", kazala je Jakovićeva za Radio 021.

Centar za prava potrošača nedavno je objavio listu prava i obaveza putnika, ali i nadležnosti kontrolora i komunalne policije u gradskom prevozu i preporučio putnicima da ako primete odstupanja od te liste, odnosno budu svedoci neprimerenog ponašanja nadležnih, slučaj prijave, jer je i snimak mobilnim telefonom dovoljan za pokretanje krivičnog postupka.
Koja su prava putnika i šta ne smeju kontrolori


Iako je putnik pri ulasku u vozilo obavezan da kupi ili pokaže kartu, što je prvo pravilo gradskog saobraćajnog prevoza, kada su prava putnika u pitanju, ona nigde nisu istaknuta, te mnogi i nemaju predstavu o tome šta kontrolori smeju, a šta ne smeju da rade, kada ih zateknu bez karte.

Iz organizacije za zaštitu potrošača poručuju da bilo kakva upotreba fizičke sile ili izdavanje naredbe vozaču da ne otvara vrata, kako bi putnike bez karte sprečili da napuste vozilo nisu dozvoljeni jer je svako zadržavanje ili izbacivanje putnika krivično delo, za koje mogu odgovarati pred sudom.

Stoga su iz Centra za prava potrošača pobrojali na šta sve kontrolor nema pravo:

- da legitimiše putnike, to pravo prema zakonu ima isključivo policija i komunalna policija

- da bude grub ili bezobrazan

- da pretresa putnika

- da maloletnicima insistira da mu pokažu dokumenta

- da prisili putnike da plate kaznu bilo kakvim verbalnim ili fizičkim napadom

- da naredi vozaču da zatvori vrata da putnik ne bi mogao da izađe napolje

- da upotrebi bilo kakvu silu da bi sprečio putnika da napusti vozilo do dolaska komunalne policije

- da na bilo koji način dođe u fizički kontakt sa putnikom, svaki takav čin se tretira kao pokušaj protivpravnog narušavanja slobode kretanja ljudi na javnom mestu

S druge strane, kontrolor ima pravo:

- da ponudi putniku koji je bez karte da plati kaznu, što putnik može da odbije jer niko osim sudije za prekršaje nema zakonsko pravo da kažnjava građane za bilo kakve postupke

- da pozove komunalnu policiju, što je trenutno malo verovatno usled ograničenosti kapaciteta tog represivnog aparata

Ukoliko ipak dođe do situacije da je komunalna policija u pratnji kontrolora, ili da putnik nije imao vremena da napusti vozilo pre nego što se komunalna policija pojavila

Komunalna policija nema pravo:

- da podatke iz ličnih dokumenata putnika da na uvid kontroloru

- da privodi u stanicu bilo kojeg putnika kome je moguće ustanoviti identitet

- Komunalna policija ima pravo prema zakonu da izvrši proveru identiteta putnika a na dva načina: uvidom u ličnu ispravu ili na osnovu izjave lica čiji se identitet proverava

- da na osnovu podataka o identitetu putnika, koji je dobila od putnika, podnese prijavu sudiji za prekršaje

- da pretrese građanina ukoliko postoji "opravdan" povod, pretres mora vršiti lice istog pola

- da pozove "pravu" policiju, da im pomogne ukoliko to nađu za shodno.

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 15 Avg 2012, 11:26
od mljacko
Ludilo.
Pa evo, toliko frke oko nicega.
Poslednjih par dana sam isla mini busom pa nisam bila u toku...
Ali jutros 3 ljudi oko mene nije imalo karte.
I nista.
Samo im je rekao da kupe sledeci put kartu i to je to.
Nikakva frka.
Iako je ispred bio i komunalac i jos jedna grupica kontrolora...

Valjda je i kontrolore smorilo da se cimaju :kezo:

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 15 Avg 2012, 11:30
od nikaragva
Pa u "normalnim" zemljama je valjda tako. Kada te kontrola uhvati bez karte, ti se postidis pre ostalim putnicima, jer su oni platili tu voznju, a ti nisi i vozis se na njihovoj grbaci. Onda te bude sramota, pa od tada uvek kupujes kartu.
Nece gsp propasti, ako neko ne plati kartu, ali ako vecina ne placa, onda jbg :)

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 15 Avg 2012, 11:35
od Floyd
Zavisi kako ko...nisam primetio da se bagra iz Afrike i evropske Rumunije i Bugarske u Parizu stide svercovanja (odmah vidis ko se svercuje jer preskace rampu na ulaz u metro/voz), naprotiv izgledaju veoma ponosno kad to rade :)

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 06 Sep 2012, 12:31
od samo polako
I šta bi na kraju, sad ne moramo da se čekiramo sa mesečnim kartama!
Ne mora se čekirati u špicu!

A na moje veliko zadovoljstvo niko ne poštuje ulazak samo na prednja vrata!
Uostalom sada to nije ni potrebno jer se ne mora čekirati karta!

I tako se završi još jedan pokušaj...ne znam ni ja čega.

Hoću da plaćam prevoz ali hoću i adevatnu uslugu!

Re: Javni prevoz - BusPlus

Poslato: 06 Sep 2012, 13:07
od Kuzmanovic
Od kada je uveden ovaj novi sistem ocitavanja kartica, nije potrebno "otkucati" mesecnu kartu. Vise kontrolora mi je jos na pocetku to potvrdilo i nikada nisam imao problema sa ne otkucavanjem kartice. Moraju otkucati samo oni koji nemaju mesecnu pretplatu zato sto moraju da plate voznju, dok smo mi vec to platili na mesecnom nivou. To otkucavanje sluzi samo za statistiku koliki se broj ljudi vozi, kada, gde i slicno.
Jedino ne znam da li im to uopste pomaze s obzirom da preko tih igrackica nikada ne znaju koliki je broj ljudi u autobusu u nekom trenutku. Mogu samo da znaju koliko je putnika ukupno prevezeno za jedan vremenski period.

Sent from my Galaxy Y using Tapatalk 2