Saša napisao:jocas napisao:Imaš novo vozilo, garanciju 7 godina, miran si.
Cena servisa nije visoka, preporuka za svako novo vozilo je da uzmeš kasko. Nije veliki trošak, a smanjuje brigu oko skupih delova.
Što se tiče cene delova, ni za ostala (novija) vozila nisu mnogo manje - farovi, branici, taj "potrošni materijal" je poprilično skup.
Ovde namerno naglašavam novija, koja moraš da popraviš u ovlašćenom servisu, pa ne može da se kupi deo na otpadu.
Stvarno nikako da se načudim tolikim predrasudama oko kvaliteta korejskih "frizbija" na auto forumu.
Miran si đavola. Oni u stvari (kako sam čuo/pročitao) daju 3 godine garancije a ostale 4 daje diler preko neke osiguravajuće kuće (ili tako nešto), što znači da prvo oni moraju to da odobre, pa mi je sve to vrlo klimavo... plus si 7 godina uslovljen da održavaš auto kod njih (po visokim cenama) ako uopšte hoćeš tu garanciju. Dalje, ne vidim kako ti kasko može pomoći oko skupih delova? Može jedino ako se slupaš pa da ti plate peglanje, farbanje, branike haube i ostalo. No kako će ti pomoći ako ti crkne ABS pumpa ili nešto slično (a što košta ludilo)? Delovi se čekaju o-ho-ho, sve je mnogo skuplje nego kod evropskih automobila (te klase), izbor polovnih delova je sužen ili nikakav... Zato mislim da su ti auti super rešenje samo za nekog ko će to promeniti posle 5-6 godina (najviše) i opet uzeti nešto novo. Daj Bože da se ta situacija za koju godinu promeni, ali sumnjam. Kvalitet tih automobila inače uopšte ne sporim, nisu ništa ni bolji ni gori od drugih automobila iz te cenovne klase. Dizajnom i izgledom enterijera mi se čak i veoma dopadaju.

I u pravu si i nisi u pravu. Odnosno iako neka kola dolaze iz Koreje ili Japana postoje razlike i u samim proizvodjacima i njihovim politikama.
Recimo upravo to sto ti pricas ja sam proziveo sa Mazdom. Cene servisa visoke, ali da kazemo da ni cene u drugim ovlascenim nisu povoljnije, ali zato cene i dostupnost nekih drugih potrosnih delova, kao suvo zlato. Em ih cekas po tri nedelje minimum, em nema da kupis te delove aftermarket od nekih renomiranih proizvodjaca koji prave OEM delove za njih nego moras da ides na original. Mene je veliki servis izasao preko 1000 evra a zamenili su mi samo kajiseve i rolere, bez spanera i vodene pumpe, doduse u tu cenu je ukljucen i mali servis koji je takodje bio papren, reci cu samo da je filter nafte bio oko 100€. Set kvacila opet toliko, samo plivajuci zamajac 800€. A o tome da uprkos sto te izuju iz gaca jos treba da se ubijes da te delove iskopas negde. Mislim da je Mazda naj izrazeniji primer tih negativnih aspekata o kojima pricas.
Medjutim, sa druge strane sa Riom koji zena vozi skroz druga prica. Ja sam nervni slom dobio kada sam cuo da su joj roditelji uzeli Koreanca (tada jos nismo bili u braku) misleci upravo to sto ti govoris i na bazi iskustva sa Mazdom. Pa sam je uoci prvog servisa pod#ebavao spremi bubreg za delove, par litara krvi za ulje i 500€ da ti se nadje za ruke. Medjutim mi ostavili auto, otisli na rucak, vratili se, jos kada sam ga video kako ceka kao opran i sredjen ajoj reko gledaj sada ovaj tranzibal kada dobijes racun. Racun 11.300 dinara, samo filter goriva nije bio zamenjen jer on ide valjda svaki drugi servis. Ja sam cutao sve vreme do kuce i bio u cudu. Onda sam na drugom servisu opet isto pricao, sada ce ti samo za taj filter uzeti 5-6 hiljada, videces tako su mene drali u Mazdi, sada ce ti uzeti 20.000. Racun 12.700. I onda sam shvatio to je to, nisu svi isti.
To sto ti pricas fabricka + dilerska garancija mislim da se jedno vreme odnosilo na Hyndai, ne znam kako je sada. Kia je oduvek davala 7 godina fabricke garancije. Takodje Kia je dosta orjentisana ka Evropi, ima u Nemackoj razvojne centre, u njih je uposlila cak i pojedine inzenjere iz velikih evropskih kuca. To je razlikuje cak i od sestrinske kuce Hyundai, a i od ostalih proizvodjaca koji nam dolaze sa istoka i mislim da moze biti i jedan od razloga zbog cega je servisna politika za nju u Evropi, dostupnost i cena delova nesto bolja.
Ako ti imas 7 godina fabricke garancije sta tebe briga posto je pumpa ABS-a ili bilo koji drugi deo. Bice ti zamenjen besplatno. Tu je vazno samo da te ne siju po usima za redovne servise i to punih 7 godina pa da ta garancija na kraju izgubi svoju primarnu svrhu, a ja sam se, bar za sada ova dva puta uverio da su u KIA i vise nego korektni. Ja takodje i sa ovl. servisima za Audi imam losa iskustva i ovo je stvarno prvi put da se nisam osecao kako me neko pravi budalo. I jos jedna vazna stvar, moja zena ko zena probila je na prvom servisu i kilometarski i vremenski interval, jedno mesec dana preko godine i par stotina kilometara preko 15.000km, ja joj reko pozdravi se sa garancijom, od kuce hteli da je ubiju. Rec nisu rekli u servisu, samo se nasmejali i rekli nema veze ne sekirajte se. Kazem ja sam cutao do kuce nisam mogao da shvatim sta se desilo.
Mislim mi u kuci imamo raznih kola i marki i ja se uvek trudim da napisem kako jeste, nemam potrebu nikoga da branim, ali kada je nesto neocekivano korektno onda nema sta.
Tako da o autu kao auto mozemo polemisati ali iz licnog iskustva sa njihovim servisiom i servisnom politikom tu nema sta da se zameri.